Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Linki i ich smarowanie https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=903 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | DaN [ 23 kwi 2010, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
I jeszcze ja mam pytanie, i ja W mojej SV'ce manetka gazu dość ciężko chodzi, jeździłem już w sumie kilkoma różnymi sprzętami, wszędzie manetka chodzi leciutko, u mnie ze sporym oporem... W sumie już się z tym oswoiłem, ale to tak ma być? SVka to gaźnikowa Nka |
Autor: | Dono [ 23 kwi 2010, o 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Przeczyść i przesmaruj linki i minetkę |
Autor: | jaco1509 [ 23 kwi 2010, o 22:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
Sprawdź napięcie linek od gazu. Jak rozbierałem gaźniki to później regulowałem linki i za mocno napiąłem zamykającą i rolgaz w ogóle nie odbijał, miałem taki tempomat jakby . |
Autor: | Bartosz [ 24 kwi 2010, o 11:05 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
W Sv na wtryskach manetka chodzi dużo lżej niż w gaźnikowcach, więc jeżeli jeździłeś kilkoma różnymi sprzętami, ale wtryskowymi to możesz mieć takie odczucie jak piszesz. Jednak dla świętego spokoju przesmaruj osprzęt jak piszą koledzy. |
Autor: | slayer [ 24 kwi 2010, o 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Myślę że we wtryskowych linka chodzi lżej tylko ze względu na wiek |
Autor: | pm2z [ 24 kwi 2010, o 14:06 ] | |||||||||
Tytuł: | Linki i ich smarowanie | |||||||||
Śmieszne, ale chyba rzeczywiście tak jest. Ja np. w każdym kolejnym sprzęcie jakiego kupuję stwierdzam, że sprzęgło coś ciężko chodzi. I za każdym razem mówię sobie, że pewnie tak ma być. A później, przy okazji robienia czegoś przy sprzęcie smaruję linki i nagle sprzęgło zaczyna chodzić tak lekko, że aż uwierzyć nie mogę Niestety - smarowanie linek to chyba najbardziej zapomniana czynność serwisowa Nikt o to nie dba, bo nie grozi to niczym poważnym, a jedynie, najwyżej koniecznością kupienia nowej linki. I tyle. I przyznam, że sam nie smaruję tych wszystkich linek, dopiero jak widzę, że ciężko chodzi |
Autor: | raptor [ 24 kwi 2010, o 21:07 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | ||||||||||||||||||
A jak się prawidłowo smaruje linkę sprzęgła ? |
Autor: | pm2z [ 24 kwi 2010, o 22:20 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
Jak wszystkie inne linki. Najlepiej zdjąć, ale nie koniecznie, tylko wtedy jest wygodniej, dużo wygodniej. Ja to robię tak - napełniam strzykawkę olejem (w sumie, to jakimkolwiek, zwykle biorę pierwszy z brzegu, czyli jakiś tam silnikowy), na strzykawkę igła. Igłę wsuwam między linkę a pancerz (mniejsza igła - łatwiej wsunąć, większa igła - większa przepustowość ) i wpuszczam odrobinkę. Jak wpuścisz za dużo, to wycieknie górą i jest syf. Potem linkę trzymać w pionie i poruszać trochę w pancerzu: góra-dół. Czynność powtarzać wielokrotnie, wedle uznania. Jak u dołu linka jest już mokra, to na pewno starczy Często, jak linka ciężko chodzi, to już w trakcie smarowania zaczyna lżej chodzić w pancerzu. A jak operacja nie przynosi pożądanego rezultatu, a do tego chodzi ciężko, bardzo ciężko, to pewnie jest gdzieś uszkodzona i zapiera się o pancerz. Wtedy pozostaje już tylko wymiana. Ale się rozpisałem No, ale przynajmniej wszystko już będzie jasne |
Autor: | lasooch [ 25 kwi 2010, o 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Jeśli chodzi o specyfik do smarowania linek, to oczywiście doskonale spisuje się olej silnikowy. Ja stosuję jednak inny produkt: Finishline Cross-Country. Jest to olej syntetyczny z dodatkiem molibdenu, do kupienia w sklepach rowerowych. Moim zdaniem działa o niebo lepiej niż zwykły olej. Nie wiem czy w motocyklu różnica jest aż tak odczuwalna, ale w rowerach porównywałem ten smar ze zwykłym olejem, ze smarami innych producentów i bił je wszystkie na głowę. Buteleczka 60ml kosztuje koło 20zł. |
Autor: | Dono [ 25 kwi 2010, o 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Przed smarowaniem linek polecam je najpierw wyczyścić! Benzyną ekstrakcyjną, nitro, wd40 itp. nie ważne, ważne żeby przed smarowaniem była czysta, bo samo smarowanie niewiele da przy mocno zabrudzonej lince. |
Autor: | lasooch [ 25 kwi 2010, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
A w ogóle, to są jeszcze takie śmieszne małe "urządzenia" pomagające w smarowaniu linek, np. takie coś: http://www.moto.allegro.pl/item10005415 ... linek.html |
Autor: | pm2z [ 25 kwi 2010, o 22:37 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
A jak wyczyścić? Wpuścić pod pancerz i czekać aż wypłynie dołem? To wystarczy? |
Autor: | Dono [ 25 kwi 2010, o 22:51 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | ||||||||||||||||||
Tak, jeśli mocno zabrudzone to lepiej wyciągnąć i poruszać linką, zostawić na dłużej i co jakiś czas dolewać porcję benzyny. |
Autor: | DaN [ 1 maja 2010, o 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Przeczyściłem u siebie linkę, nasmarowałem, linka chodzi bardzo fajnie, a manetka jak miała opory, tak i dalej je ma... Co to może być? |
Autor: | Dono [ 1 maja 2010, o 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Może manetka gdzieś trze ew. przepustnice? Raczej nie, ale sprawdzić warto. |
Autor: | DANEK [ 1 maja 2010, o 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Ja dokładnie wczoraj na wciśniętym sprzęgłem doprowadziłem rureczkę od wd 40 w osłonę linki - kilka psiknięć i gitarka , chodzi luźniutko. |
Autor: | Słoniu [ 1 maja 2010, o 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Ja to swoją linkę sprzęgła urwałem wczoraj, jak ruszałem spod domu - szczęście w nieszczęściu...i teraz ku...a jeżdżę rowerem. |
Autor: | lasooch [ 2 maja 2010, o 16:26 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie | |||||||||
Naciąg linek jest odpowiedni? Czy manetka po całkowitym odpięciu linek chodzi lekko czy obciera o coś, np. o ciężarek czy przełączniki? A może linki są gdzieś przyczepione "trytytką", która zaciska na nich pancerze i utrudnia ruch? |
Autor: | DaN [ 2 maja 2010, o 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Trytytek brak, manetka chodzi luźno, linka sama w sobie też luźno chodzi, podejrzenie idzie na gaźnik, tam może coś linkę blokuje? |
Autor: | pilu [ 7 maja 2011, o 09:10 ] |
Tytuł: | Re: Linki i ich smarowanie |
Odkopuję temat z przed roku bo nie chcę zakładać nowego. Otóż ostatnio coś mi się porobiło z gazem jak skręcam w prawo to moto dodaje gazu jak go odkręcę w lewo to obroty spadają. Początkowo myślałem, że coś go blokuje więc zobaczyłem czy linki nie poskręcane albo przyblokowane z kablem ale wszystko luźno więc przesmarowałem ale to nic nie dało Nie jest winna linka od powrotu bo już ją odkręciłem. Zostaje chyba wymiana linki A ? Dodam, że manetka jest w porządku. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |