Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów, https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=9214 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kisiel_krzychu [ 4 lut 2013, o 00:12 ] |
Tytuł: | ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów, |
znalezione w necie, przerobione i wywalone to co zbędne wklejam na forum żeby było jasno i przejrzyście i w jednym miejscu odpalenie dealer mode Sprawdzanie / Regulacja czujnika położenia przepustnicy (TPS) Setting Potrzebne będą: cienki przewód torx rozmiar 25 1. Odkręcić boczne panele pod siodełkiem ... ![]() 3) Odkręcić śruby mocujące zbiornik ... Podnieś zbiornik i podeprzeć podporą ![]() ![]() 4) Uruchom silnik, aż w jego normalnej temperatury pracy (najczęściej około 85-90 stopni ) 5) Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego ... Powinno być około 1200rpm. z lewej strony motocykla przy ramie w. Kręcenie w prawo zwiększa prędkość obrotową biegu jałowego i lewo - obniża ... . delikatna śruba , róbcie małe obroty śruby ![]() 7) zdejmujemy tylne siedzisko ![]() 8) lokalizacja dealer conetcor Jeśli spojrzysz na ogon z tyłu, po lewej stronie powinieneś zobaczyć kilka przewodów. Śledź ten kawałek plastiku w dół w kierunku siodła jeźdźca gdzie znajduje się dealer conector - to prostokątny, biały plastik z 6 otworami do złącz i tylko 4 z nich używane. Posiada również czarną gumową osłonę na nim. ![]() 9) na wyłączonym zapłonie zmostkować dwa piny w kostce tak jak na zdj ![]() ** UWAGA ** nie zwierać z masą i pozostałymi pinami 10) Włącz zapłon. zamiast wyświetlacza temperatury powinna teraz się pokazać krótka linię (jak znak minus), oraz C00 ( brak błędów). Jeśli masz jakieś inne numery widoczne na tym ekranie jest błąd (to dealer diagnostyczny wyświetlacz!) 11) Uruchom silnik i powoli odkręcaj gaz, patrząc na małą linię przed C00 ( w przypadku braku błędów) Przy około 1450rpm powinna ta kreska przejść na pozycję górną. Jeżeli nie jest tak a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr to znaczy że przy 3000 obr wtrysk paliwa rozpoczyna wstrzykiwanie większej dawki paliwa do silnika, więc gdy jest ustawiony zbyt wysoko motocykl będzie szarpał na niskich obrotach! ![]() ![]() 12) Wyłącz silnik aby zlokalizować czujnik położenia przepustnicy ( TPS) ... To pod zbiornikiem na lewej stronie motocykla, z tyłu airboxa ![]() 13) torxem rozm 25 delikatnie odkręcamy ![]() ![]() DOKŁADNIE odkręcić dwie śruby torx na czujniku (te na górze i na dole, a nie po obu stronach!). ** UWAGA ** do dolnej śruby ciężko się dostać , są wykonane z miękkiego metalu więc ostrożnie i odpowiednim torxem 14) Uruchom silnik i obrócić czujnik w lewo (chyba), aby zmniejszyć obroty przy których ma wysyłać sygnał. Trzeba robić bardzo małe ruchy czujnika! ![]() 15) Następnie obracając przepustnicę powoli, patrząc na wyświetlacz zobaczymy czy i przy jakim zakresie linia przesuwa się do góry powinno być około 1450rpm. UWAGA: uzbroić się w cierpliwość bo chwilkę może potrwać zanim zmiany pojawią się na wyświetlaczu 16) jak jest wszystko ok, bardzo powoli dokręcić śruby na czujniku 17) zgaś motocykl, Usuń kabelek ( mostek) z gniazda dealer conector, , sprawdzić wyświetlacz czy wrócił wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej! 18) resztę złożyć do kupy i przetestować czy działa. KODY BŁĘDÓW [IMG=http://img803.imageshack.us/img803/8972/99138655ax4.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Lober [ 4 lut 2013, o 01:41 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
czyli pry 1450 obrotów, kreska powinna przeskoczyć ze środkowej pozycji na najwyższą? Rozumiem że jest tak: bieg jałowy, wolne obroty (około 1200 rpm) - kreska przed c00 powinna znajdować się w pozycji dolnej "_" gdy osiągniemy 1450 rpm kreska powinna przeskoczyć do pozycji środkowej "-" Gdy przekraczamy 1500 rpm ma pójść na górną pozycję? Teraz tak, co z tym wężykiem U-rurką? do czego to ma służyć, i jak mamy to odczytywać? są jakieś zdjęcia jak to ma wyglądać? |
Autor: | kisiel_krzychu [ 4 lut 2013, o 10:20 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
viewtopic.php?f=23&t=99&hilit=synchro |
Autor: | pm2z [ 4 lut 2013, o 11:28 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
zdaje sie, że wszystko to już gdzieś jest na forum |
Autor: | kisiel_krzychu [ 4 lut 2013, o 11:54 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
w wyszukiwarce nie znalazlem tematu o dealer mode i ustawianiu TPS. a żeby było w jednym miejscu jasno i przejżyście dodałem jako nowy temat. jeżeli było to można wywalić;P ale myślę że się przyda. |
Autor: | slayer [ 5 lut 2013, o 12:49 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | |||||||||
Źle rozumiesz. Na wolnych obrotach (1200-1250) kreska ma być w pozycji ''-c00'' Gdy przekraczasz 1450 rpm kreska powinna przejść w pozycje górną . |
Autor: | Lober [ 5 lut 2013, o 15:05 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | ||||||||||||||||||
Dobra, teraz mniej więcej czaję o co c'mon. |
Autor: | Dread [ 5 lut 2013, o 19:19 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Sprawdziłem przed chwilą jak wygląda to u mnie. Kreska przy "c00" przeskakuje dopiero powyżej 3 tyś obrotów więc do regulacji ![]() Ale zastanawiam się dlaczego w pkt. 11 opisu z pierwszego postu jest zdanie: "...Jeżeli nie jest tak, a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr itd..." czy to znaczy, że fabrycznie TPS jest wyregulowany w granicach 3 000 obr/min?? A jeśli nie, to co jest powodem rozregulowania? |
Autor: | raptor [ 5 lut 2013, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
W DL650 też to działa ? Dzięki Hubi199 |
Autor: | hubi199 [ 5 lut 2013, o 19:38 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Tak jest |
Autor: | lasooch [ 5 lut 2013, o 19:52 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | |||||||||
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o normy emisji spalin Jak mnie pamięć nie myli, to pomiary homologacyjne są robione przy obrotach ciut poniżej 3tys. To dlatego właśnie fabrycznie jest takie a nie inne ustawienie TPSu. A że większość użytkowników bardziej ceni sobie reakcję na gaz niż ochronę środowiska, to każdy przestawia TPS na niższą wartość ![]() Z tego samego powodu np. duży V-strom (SV1000 tak samo) ma dziurę w obrotach przy 3tys obr/min. Tam to aż komicznie wygląda, bo jak prześledzisz przebieg mapy paliwa, to od 0 do tych 2700 obr/min jest płaski przebieg, pomiędzy 2700 i 3000 jest mega uboga mieszanka i powyżej 3000 znowu normalny przebieg |
Autor: | Dread [ 5 lut 2013, o 20:06 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Dobrze wiedzieć ![]() ![]() |
Autor: | karol [ 5 lut 2013, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Ja sobie regulowałem jakieś dwa sezony temu i naprawdę o wiele przyjemniej się jeździ. Więc warto to zrobić, tylko jeżeli ustawimy za nisko to może się okazać że na zimnym silniku będzie gasnąć. Ale to wtedy trzeba trochę podwyższyć. |
Autor: | 111290PL [ 5 lut 2013, o 23:33 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Podsumowując najlepiej ustawić jak najniżej? ![]() |
Autor: | Bartosz [ 6 lut 2013, o 21:55 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | |||||||||
Nie ![]() |
Autor: | 111290PL [ 7 lut 2013, o 00:30 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | ||||||||||||||||||
![]() To jak ustawić najlepiej? ![]() |
Autor: | kisiel_krzychu [ 7 lut 2013, o 00:46 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
z tego co wyczytałem ok 1500 obr. jak walnąłem babola to niech mnie ktoś poprawi. |
Autor: | lessero [ 7 lut 2013, o 16:28 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | |||||||||
Tak na sv rider sugerują - ustawić przejście na 1500 obrotów. Niemniej fabrycznie jest ustawione na bodajże 3000 obrotów. (z tej wartości schodzimy w/g sv rider, i taka informację gdzieś widziałem tutaj na forum) |
Autor: | lessero [ 7 lut 2013, o 16:37 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode | |||||||||
Na silniku w temperaturze pracy - czyli 95 st C -100 st C Na wolnych obrotach wynoszących 1300 obr /min ma pokazywać "- C 00" Łagodnie przekręcamy manetkę i tak delikatnie manipulujemy czujnikiem aby przy 1500 obrotach lub w/g życzenia przy 3000 obrotach znak minus przeskoczył linię wyżej ma pokazywać coś takiego " ¯ C 00" Ustawianie może być żmudne - nie zaczadzić się w garażu ![]() |
Autor: | 111290PL [ 7 lut 2013, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: ustawianie TPS i dealer mode |
Ja już to raz ustawiałem i nie pamiętam jak zostało ale wiem że próbowałem jak najniżej ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |