Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Rozregulowane wtryski https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=9856 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | shuttlecock [ 31 mar 2013, o 13:58 ] |
Tytuł: | Rozregulowane wtryski |
Przeszukałem forum i nie mogę znaleźć nic na temat wpływu rozregulowanych wtrysków na zawory. Otóż przez około 100 km motocykl jeździł na strzaliwie dużej dawce paliwa z uwagi na rozregulowane wtryski. Gdyby coś się miało niepokojącego dziać z zaworami to na co mam zwracać szczególną uwagę? Dodam tylko że na 'pseudo - wolnych' obrotach motong dostawał dawkę jak przy 4000 rpm. |
Autor: | hubi199 [ 31 mar 2013, o 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
Może po prostu śmigasz na ssaniu?? |
Autor: | shuttlecock [ 31 mar 2013, o 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
oj nie bo moto już po regulacjii i to było właśnie to |
Autor: | lasooch [ 31 mar 2013, o 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
A tak z ciekawości... Co we "wtryskach" było rozregulowane/wyregulowane, że zmieniła się dawka podawanego paliwa? Coś się nagle rozregulowało, że akurat 100km było takiej jazdy? Na zawory raczej nie miało to żadnego wpływu. Jeżeli naprawdę silnik dostawał bardzo bogatą dawkę benzyny, to mogła ona się nie spalać w całości, mogła skraplać się na ściankach cylindrów i następnie mieszać się z olejem, rozrzedzając go, co prowadzi do zatarcia silnika. Ale jeśli w okienku oleju nie zauważysz wzrostu poziomu, to nie ma się czym martwić, z resztą po zaledwie 100km to na pewno nic się nie stało |
Autor: | shuttlecock [ 31 mar 2013, o 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
Przyczyna też jest dla mnie zagadką. Jak do tej pory przoduje opinia, że przebieg i koniec kropka. Ze wzrostem poziomu oleju to oczywiście sprawdzę. Jeden z od razu zauważalnych skutków to niedopalone paliwo w wydechu. Kopcił przy dodaniu gazu, że można było kiełbaski wędzić. Po regulacji wszystko wróciło do stanu jak za dobrych czasów. Czekam teraz tylko aż tam wszystko się ułoży w silniku jak należy a do tego potrzebna jest jazda i dobra pogoda |
Autor: | hubi199 [ 31 mar 2013, o 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
Co się ma ułożyć?? Robiłeś remont? |
Autor: | shuttlecock [ 1 kwi 2013, o 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
ma się ustabilizować praca silnika na niskich obrotach przy prawidłowej dawce paliwa; nie robiłem remontu |
Autor: | lasooch [ 1 kwi 2013, o 13:31 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski | |||||||||
To nie jest coś co się "ułoży" z rosnącym przebiegiem. Albo jest dobrze albo jest źle. Dziwi mnie trochę co Ci tam regulował ten mechanik, bo dawkę paliwa to można regulować w gaźnikach, przy układzie wtryskowym za wiele nie da się podziałać, jeśli nie masz zamontowanych power commanderów czy innych podobnych urządzeń... |
Autor: | maro85cv650 [ 1 kwi 2013, o 13:33 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
a ja myślałęm że wtryski ustawia fabryka i już sie nic przy nich nie robi jak są ok, tak samo jak w aucie, jeżeli jestem w błędzie prosze o wyjaśnienie |
Autor: | hubi199 [ 1 kwi 2013, o 13:46 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski | ||||||||||||||||||
Edit. viewtopic.php?f=23&t=99&start=80 polecam poczytać. |
Autor: | pm2z [ 1 kwi 2013, o 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
cholera, ale tu dziwnych skrótów, miałem SV chyba 3 sezony, sam wsio przy niej robiłem, a nie mam pojęcia, co to za rzeczy Zawsze mi się wydawało, że oprócz synchro (chyba jest to synchro przepustnic) i wolnych obrotów nic nie trzeba z wtryskami robić. Może ktoś mądry rozwinie dla mnie skróty literowe. I jeszcze: jakoś nie przypominam sobie tych rzeczy z serwisówki, a robiłem wszystko, co książka kazała robić co określone przebiegi |
Autor: | TomK [ 1 kwi 2013, o 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
Nie rozwijałem skrótów bo żeby to zrobić to i tak trzeba przeczytać co pisze w serwisówce. Normalnie robi się tylko synchronizacje przepustnic co 12 tyś. km i zmiany są na tyle kosmetyczne że oprócz synchronizacji trzeba tylko sprawdzić/poprawić TP. Jednak z doświadczenia i po postach na forum można stwierdzić że STV nie są dobrze zsynchronizowane nawet fabrycznie a po ich synchronizacji już wszystko trzeba sprawdzać. Dodatkowo często po synchronizacji przepustnic użytkowicy mają problemy z odpalaniem na zimnym lub ciepłym silniku i zazwyczaj jest to spowodowane złym ustawieniem FAST IDLE. Ja sprawdzam wszystko, jeden pomiar suwmiarką i dwa pomiary multimetrem więcej. STV - Secondary Throttle Valve - drugie przepustnice STP - Secondary Throttle Position Sensor - czujnik położenia drugich przepustnic TP - Throttle Position Sensor - czujnik położenia głównych przepustnic FAST IDLE - regulacja uchylenia przpustnic przy odpalaniu zimnego silnika |
Autor: | Majka11 [ 13 kwi 2013, o 23:28 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski | |||||||||
tsa co Ty za herezję gadasz przecież od czego są pierścienie jeśli by tak było to nie było by kompresji i by nie było mocy |
Autor: | lasooch [ 14 kwi 2013, o 08:46 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
Pierścienie zgarniają olej, jest "ciut" gęstszy od benzyny, to po pierwsze. Po drugie, poczytaj sobie o pierwszych rocznikach TL1000S, jego bolączkach i akcjach serwisowych. A wtedy możemy pogadać o "herezjach" |
Autor: | Majka11 [ 14 kwi 2013, o 08:55 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski | |||||||||
nie wiem jak to ma się to Tl wiem przecie że olej jest gęstszy szczególnie zimny ale skoro takie coś by wystąpiło to kolegi większym problemem by było brak kompresji a nie problemy z wtryskami może spróbować je wyczyścić w myjce utradźwiękowej ? |
Autor: | kapel22 [ 15 kwi 2013, o 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowane wtryski |
W oleju jak najbardziej może odkładać się nie przepalona do końca benzyna, w samochodach spotkałem się już z takimi przypadkami, a powodów może być kilka... Oleju przybywa, robi się coraz rzadszy no i czuć go benzyną... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |