Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Rozregulowane wtryski
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=9856
Strona 1 z 1

Autor:  shuttlecock [ 31 mar 2013, o 13:58 ]
Tytuł:  Rozregulowane wtryski

Przeszukałem forum i nie mogę znaleźć nic na temat wpływu rozregulowanych wtrysków na zawory. Otóż przez około 100 km motocykl jeździł na strzaliwie dużej dawce paliwa z uwagi na rozregulowane wtryski. Gdyby coś się miało niepokojącego dziać z zaworami to na co mam zwracać szczególną uwagę? Dodam tylko że na 'pseudo - wolnych' obrotach motong dostawał dawkę jak przy 4000 rpm.

Autor:  hubi199 [ 31 mar 2013, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Może po prostu śmigasz na ssaniu??

Autor:  shuttlecock [ 31 mar 2013, o 14:13 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

oj nie bo moto już po regulacjii i to było właśnie to

Autor:  lasooch [ 31 mar 2013, o 14:56 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

A tak z ciekawości... Co we "wtryskach" było rozregulowane/wyregulowane, że zmieniła się dawka podawanego paliwa? Coś się nagle rozregulowało, że akurat 100km było takiej jazdy?

Na zawory raczej nie miało to żadnego wpływu. Jeżeli naprawdę silnik dostawał bardzo bogatą dawkę benzyny, to mogła ona się nie spalać w całości, mogła skraplać się na ściankach cylindrów i następnie mieszać się z olejem, rozrzedzając go, co prowadzi do zatarcia silnika. Ale jeśli w okienku oleju nie zauważysz wzrostu poziomu, to nie ma się czym martwić, z resztą po zaledwie 100km to na pewno nic się nie stało :)

Autor:  shuttlecock [ 31 mar 2013, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Przyczyna też jest dla mnie zagadką. Jak do tej pory przoduje opinia, że przebieg i koniec kropka. Ze wzrostem poziomu oleju to oczywiście sprawdzę. Jeden z od razu zauważalnych skutków to niedopalone paliwo w wydechu. Kopcił przy dodaniu gazu, że można było kiełbaski wędzić. Po regulacji wszystko wróciło do stanu jak za dobrych czasów. Czekam teraz tylko aż tam wszystko się ułoży w silniku jak należy a do tego potrzebna jest jazda i dobra pogoda ;)

Autor:  hubi199 [ 31 mar 2013, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Co się ma ułożyć?? Robiłeś remont?

Autor:  shuttlecock [ 1 kwi 2013, o 13:24 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

ma się ustabilizować praca silnika na niskich obrotach przy prawidłowej dawce paliwa; nie robiłem remontu

Autor:  lasooch [ 1 kwi 2013, o 13:31 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

shuttlecock napisał(a):
ma się ustabilizować praca silnika na niskich obrotach przy prawidłowej dawce paliwa; nie robiłem remontu

To nie jest coś co się "ułoży" z rosnącym przebiegiem. Albo jest dobrze albo jest źle.
Dziwi mnie trochę co Ci tam regulował ten mechanik, bo dawkę paliwa to można regulować w gaźnikach, przy układzie wtryskowym za wiele nie da się podziałać, jeśli nie masz zamontowanych power commanderów czy innych podobnych urządzeń...

Autor:  maro85cv650 [ 1 kwi 2013, o 13:33 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

a ja myślałęm że wtryski ustawia fabryka i już sie nic przy nich nie robi jak są ok, tak samo jak w aucie, jeżeli jestem w błędzie prosze o wyjaśnienie

Autor:  hubi199 [ 1 kwi 2013, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

TomK napisał(a):
porucznikborewicz napisał(a):
Ja spróbuję tak na wiosnę, bo jak regulowałem jesienią to równie dobrze mógłbym bez ururki regulować - raz się wstrzeliłem na słuch dobrze i wtedy najlepsza reakcja na gaz była i tak zostawiłem. Wtedy na ururce pokazywało cuda - raz w jedną raz w drugą ssało słupek, do tego każde pokręcenie śrubą to reakcja na rurce z opóźnieniem. Wkurzyłem się, zdjąłem do dziadostwo i wyregulowałem na słuch. Teraz chętnie przetestuję na złączu zwartym. Dzięki lasooch :)


Też tak miałem jak próbowałem zrobić synchro z założonym filtrem i air-boxem. Jak ściągłem pokrywe air-boxa i usunąłem filtr powietrza to też synchronizacja trwała 30 sekund. W serwisówce nawet piszą o całkowitym usunięciu air-boxa a podpiąć tylko czujniki i zawory. Ja zostawiłem dolną część airboxa z czujnikami na miejscu.

W takiej kolejności trzeba to wszystko wykonać:
1. Synchronizacje STV (jak napisał wcześniej Lasooch)
2. Ustawienie STP (przestawi się po zmianie ustawienia STV)
3. Synchronizacja przepustnic
4. Ustawienie TP (przestawi się po synchronizacji przepustnic)
5. Ustawienie FAST IDLE (przestawi się po synchronizacji przepustnic)


Edit. viewtopic.php?f=23&t=99&start=80 polecam poczytać.

Autor:  pm2z [ 1 kwi 2013, o 19:22 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

cholera, ale tu dziwnych skrótów, miałem SV chyba 3 sezony, sam wsio przy niej robiłem, a nie mam pojęcia, co to za rzeczy :P
Zawsze mi się wydawało, że oprócz synchro (chyba jest to synchro przepustnic) i wolnych obrotów nic nie trzeba z wtryskami robić.

Może ktoś mądry rozwinie dla mnie skróty literowe. I jeszcze: jakoś nie przypominam sobie tych rzeczy z serwisówki, a robiłem wszystko, co książka kazała robić co określone przebiegi :hmm:

Autor:  TomK [ 1 kwi 2013, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Nie rozwijałem skrótów bo żeby to zrobić to i tak trzeba przeczytać co pisze w serwisówce.
Normalnie robi się tylko synchronizacje przepustnic co 12 tyś. km i zmiany są na tyle kosmetyczne że oprócz synchronizacji trzeba tylko sprawdzić/poprawić TP.
Jednak z doświadczenia i po postach na forum można stwierdzić że STV nie są dobrze zsynchronizowane nawet fabrycznie a po ich synchronizacji już wszystko trzeba sprawdzać.
Dodatkowo często po synchronizacji przepustnic użytkowicy mają problemy z odpalaniem na zimnym lub ciepłym silniku i zazwyczaj jest to spowodowane złym ustawieniem FAST IDLE.

Ja sprawdzam wszystko, jeden pomiar suwmiarką i dwa pomiary multimetrem więcej.

STV - Secondary Throttle Valve - drugie przepustnice
STP - Secondary Throttle Position Sensor - czujnik położenia drugich przepustnic
TP - Throttle Position Sensor - czujnik położenia głównych przepustnic
FAST IDLE - regulacja uchylenia przpustnic przy odpalaniu zimnego silnika

Autor:  Majka11 [ 13 kwi 2013, o 23:28 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Cytuj:
dawkę benzyny, to mogła ona się nie spalać w całości, mogła skraplać się na ściankach cylindrów i następnie mieszać się z olejem, rozrzedzając go, co prowadzi do zatarcia silnika

tsa co Ty za herezję gadasz przecież od czego są pierścienie
jeśli by tak było to nie było by kompresji i by nie było mocy

Autor:  lasooch [ 14 kwi 2013, o 08:46 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

Pierścienie zgarniają olej, jest "ciut" gęstszy od benzyny, to po pierwsze. Po drugie, poczytaj sobie o pierwszych rocznikach TL1000S, jego bolączkach i akcjach serwisowych. A wtedy możemy pogadać o "herezjach" ;)

Autor:  Majka11 [ 14 kwi 2013, o 08:55 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

lasooch napisał(a):
Pierścienie zgarniają olej, jest "ciut" gęstszy od benzyny, to po pierwsze. Po drugie, poczytaj sobie o pierwszych rocznikach TL1000S, jego bolączkach i akcjach serwisowych. A wtedy możemy pogadać o "herezjach" ;)

nie wiem jak to ma się to Tl
wiem przecie że olej jest gęstszy szczególnie zimny
ale skoro takie coś by wystąpiło to kolegi większym problemem by było brak kompresji
a nie problemy z wtryskami
może spróbować je wyczyścić w myjce utradźwiękowej ?

Autor:  kapel22 [ 15 kwi 2013, o 10:36 ]
Tytuł:  Re: Rozregulowane wtryski

W oleju jak najbardziej może odkładać się nie przepalona do końca benzyna, w samochodach spotkałem się już z takimi przypadkami, a powodów może być kilka... Oleju przybywa, robi się coraz rzadszy no i czuć go benzyną...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/