Re: Podpięcie mat podgrzewających manetki.
Na forum V-stroma funkcjonuje kolega "Roadrunner", który dorabia różne fajne bajery, m.in. sterowniki do manetek. Koszt z tego co pamiętam 50zł, miałem i polecam
U nas na forum też jest wrzucony schemat jak taki sterownik zrobić, więc jeśli ktoś ma smykałkę do elektroniki, to wystarczy poszukać
Termostat to zupełnie inna para kaloszy
Jeszcze inną metodą regulacji mocy grzania jest przełącznik trzypozycyjny. Niektóre firmy robiące grzane manetki korzystają z tego. Zasada jest taka, że obie maty raz podłączamy do zasilania równolegle, raz szeregowo. Dzięki temu mamy możliwość wyboru: pełna moc lub połowa.
A co do tego, gdzie podłączyć, to proponowałbym kupić zwykły przekaźnik za 5zł, z allegro czy byle jakiego sklepu samochodowego, taki o zakresie 30A. Ujemny kabel od manetek podłączamy prosto do ujemnej klemy akumulatora, plusowy kabel od manetek do jednego ze styków roboczych przekaźnika, drugi styk roboczy przekaźnika do plusowej klemy akumulatora. Teraz potrzebny jest tylko sygnał sterujący przekaźnikiem. Proponuję wyłuskać go z bezpieczników pod siedzeniem, jest tam 10A bezpiecznik podpisany ignition. Dochodzi do niego gruby pomarańczowy kabel (reszta kabli jest ciut cieńsza). Dokładnie ten kabel będzie naszym kablem sygnałowym, napięcie z niego będzie sterować cewką w przekaźniku. Na przekaźniku mamy 3 styki sygnałowe. Jeden z nich do ujemnej klemy akumulatora, drugi z nich do tego kabla sygnałowego, trzeci wolny. Na przekaźniku wszystkie styki są podpisane, powinien być rysunek, schemat, mówiący który za co odpowiada, więc podłączenie nie jest trudne