Autor |
Wiadomość |
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Przyczyna słabego ladowania
Pojezdzilem dzisiaj troche zrobilem ze 100 km. przyjechalem do domu zgasiłem moto wiatrak chwile pochodził i juz nie moglem odpalic aku nie miał sily aku byl wymieniany jakis miesiac temu. wczesniej gdy wiatrak sie nia włacze z bulem ale jakos przekrecił. regulator napiecia wymienilem pare dni temu bo był walniety. ładowanie na odpalonym ma ponad 12 v moim zdaniem troche malo. gdzie szukac??
|
20 mar 2013, o 22:40 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
ładowanie 12v to rzeczywiście mało, ale ta wartość jest w ogóle nie istotna. mierzysz napięcie na AQ przy odpalonym moto i powoli kręcisz manetką - napięcie powinno wzrosnąć i zatrzymać się na poziomie ok. 14,4V. Aha, naładuj sobie najpierw AQ w domu, bo to się mierzy na dobrym akumulatorze. Generalnie, jak jest coś nie tak z ładowaniem, to: 1. AQ, 2. regulator napięcia i 3. alternator, tak więc niewiele do sprawdzenia może jednak to nie ładowanie jest złe, a gdzieś jakiś kabel przetarty, może gdzieś jest zwarcie i po prostu prąd ucieka??? sprawdź najpierw to ładowanie porządnie i będziemy dalej myśleć
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
20 mar 2013, o 22:45 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
miezylem z kumplem i odkrecalismy manetke i nigdy ponad 13 nie wyskozyl a AQ był naladowany
|
20 mar 2013, o 22:59 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
Sprawdzaliście napięcie pomiędzy kablami alternatora? Sprawdzaliście amperomierzem czy gdzieś prąd nie ucieka (zwarcie)? Może bardziej prozaiczna przyczyna - zaśniedziałe styki?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 mar 2013, o 23:17 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
jak sprawdzic napiecie miedzy kablami alternatora?? bo w tych kwestiach jestem zielony jutro sprawdze czy prad ni ucieka bo mniej wiecej wiem jak...
|
20 mar 2013, o 23:28 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
Z alternatora wychodzą 3 kable, mierzysz napięcie między każdym z nich na zapalonym silniku, przy 5tys obr musi być powyżej 70V, napięcie zmienne. W praktyce jest koło 90. Ściągnij sobie serwisówkę, rozdział 7 - electrical system i tam wszystko jest opisane krok po kroku, że dziecko by sobie poradziło
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 mar 2013, o 23:39 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
Przy 5 tys obrotow ładowanie 10v miedzy tymi 3 zołtymi kablami opor miedzy uzwojeniami 1 ohm chyba to wina przepalonego tego jednego uzwojenia.
|
21 mar 2013, o 16:13 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
co radzicie wymienic te uzwojenia czy uszukac jeszcze gdzies indziej ?? doradzcie
|
21 mar 2013, o 21:34 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
uzwojeń się nie wymienia, tylko kupuje nowy alternator zdaje się, że jeszcze można oddać alternator do jakiegoś warsztatu, gdzie powinni przewinąć to uzwojenie i będzie jak nowe. co do napięcia na kablach alternatora, to równie ważne, żeby wartości były mniej więcej takie same na kablach 1-2, 1-3 i 2-3, więc pewnie jak na jednym połączeniu masz 70V a na innym 90 to też lipa. I na przyszłość - wszystkie pomiary możesz robić na drugim końcu kabla, na wtyczce wpinanej gdzieś w okolicach AQ, zwykle to łatwiej i bez ściągania pokrywy alternatora, ale co kto lubi
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
21 mar 2013, o 22:19 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
mierzylismy przy wtyczce co wchodzi do regulatora i na wszystkicha kablach tzn 1-2 1-3 2-3 było około 10 v przy 5 tys obrotow dlatego sciagnolem pokrywe bo i tak raczej ten alternator bd do wymiany. dobrze mowie ?? ;p
|
21 mar 2013, o 22:24 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
dobrze pan mówi po wymianie (ew. naprawie) altka wszystko powinno grać
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
21 mar 2013, o 22:52 |
|
|
Jacko
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 21:12 Posty: 66 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Przyczyna słabego ladowania
to zabieram sie za szukanie jakiegos "altka" WIELKIE dzieki za pomoc Alternator wymieniony ładowanie w około 14.4 czyli ok. Jednak to była wina altka, tylko teraz sie zastanawiam dlaczego go szlak trafił. Mam nadzieje ze to juz koniec problemów. Teraz zostaje tylko czekac na ladna pogode.
|
21 mar 2013, o 23:11 |
|
|