Autor |
Wiadomość |
pajak
motorowerzysta
Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16 Posty: 64 Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Regulator czy Alternator
Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada . Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić.
|
18 mar 2014, o 03:56 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Regulator czy Alternator
A co oprocz napiecia na Akku sprawdziles? Ja proponuje zaczac od 1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy. Nie powinno byc przebicia 2. tak na odlaczonej wtyczce odpalic silnik i na wolnych zmierzyc napiecie z alternatora: 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin Mierzysz prad zmienny ~ powinno byc na wolnych ~30V i jak podniesiesz obroty to tak ~70V. Mniejwiecej rowno miedzy pinami. jesli to wyszlo pomyslnie to na 99% alternator jest sprawny. A wiec pozostaje Regulator. Tego tez z grubsz mozna w domowych warunkach sprawdzic. 1. Mierzysz czy jest przebicie na wtyczce od alternatora do regulatora Miernik na piszczenie i mierzysz ( wtyczka od regulatora ) 1pin->2pin i 2pin ->1pin i tak wszystkie mozliwosci. Nigdzie nie powinno byc przebicia ( nie powinien piszczec) jesli tak nie jest to masz walnieta min. 1 diode na regulatorze ( tak przypuszczam z Twojego opisu ) = wymiana regulatora powodzenia voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
18 mar 2014, o 09:05 |
|
|
pajak
motorowerzysta
Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16 Posty: 64 Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Re: Regulator czy Alternator
dzięki voss za objaśnienie więc tak wychodzi na to że alternator szlag trafił po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze.
|
18 mar 2014, o 20:16 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Regulator czy Alternator
mierzyłeś prąd zmienny tzn na przyrządzie pomiarowym nastawienie np na do ~ 200V ? jeśli tak i wyszły takie napięcia to masz spięcie na alternatorze. voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
18 mar 2014, o 20:38 |
|
|
pajak
motorowerzysta
Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16 Posty: 64 Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Re: Regulator czy Alternator
tak na zmiennym jak to sprawdzić gdzie szukać
|
18 mar 2014, o 22:02 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Regulator czy Alternator
no jesli sprawdziles i masz takie napiecie to nic tylko zmieniac alternator mozesz jeszcze zmierzyc opor miedzy tymi zultymi , 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin powinno byc 0,2-0,7 ohm Ale przy tak malym oporze to z mierzeniem ruznie moze byc no i sprawdz czy 1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy. Nie powinno byc przebicia Ale jesli altornator nie daje napiecia na pracujacym silniku to zazwyczaj do wymiany ( albo trzeba na nowo nawijac ale kto to dzis robi ) , niestety
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
19 mar 2014, o 16:34 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Regulator czy Alternator
u mnie był akumulator, po zgadzeniu moto nie odpalało, a napięcie miało aku 12,5V, tozumiem że moto Ci zgasło podczas jazdy tak?
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
19 mar 2014, o 19:00 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Regulator czy Alternator
nie masz nikogo w pobliżu coby rygielka przełozyc na chwile ? to chyba od razu problem by sie rozwiązał ja obstawiam na rygiel bo podobne objawy miałem a po dodaniu gazu nie było reakcji na amperomierzu . W dodatku jeśli wczesniej nie miałeś problemów że po jeździe nie trudno kręciło tylko teraz sało się ot tak w 1 dzień to rygiel. Jeśli chodzi o rygiel to bardzo dużo pasuje za wyjątkiem jelcza i stara chyba
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
19 mar 2014, o 21:21 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Regulator czy Alternator
Witam, a co powiecie na sytuację... nówka sztuka akumulator, sprawdziłem ładowanie i na luźnych obrotach miał 13.3... po dodaniu gazu spadał do 12.5. Więc sprawdziłem alternator na pinach i miał ok 70V na kazdym. Wymieniłem regulator i teraz mam ok 14.1-3 na luzie ale jak dodaje gazu to znów mi ładowanie skacze od ok 12.8 do 13.8 ... co to może być ?
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
20 mar 2014, o 00:37 |
|
|
pajak
motorowerzysta
Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16 Posty: 64 Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Re: Regulator czy Alternator
Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami. Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek Wszystko działa A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez
|
21 mar 2014, o 22:47 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Regulator czy Alternator
tyle samo co serwisówka podaje czyli między 13,6 a 14,4 ( z pamięci lece więc może się różnić +/- 0,1 do 0,3V)
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
22 mar 2014, o 06:19 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Regulator czy Alternator
Serwisówka, serwisówka i jeszcze raz serwisówka! Proszę bardzo.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
28 mar 2014, o 14:21 |
|
|