Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 06:21



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Zasilanie cewki zapłonowej 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 20:23
Posty: 142
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
Post Zasilanie cewki zapłonowej
Witam!

Problem rozpoczął się od startu tylko jednego cylindra. Temat poruszony w dziale mechanicznym ale teraz już wiem, że to elektryka. Krótko mówiąc nie ma prądu w jednym z dwóch kabli doprowadzonych do przedniej cewki - dokładniej to ten kabel z białą końcówką - czarno-żółty - TAM NIE MA PRĄDU. W drugim jest. Obydwie cewki sprawne, fajki też. Kable prowadzące do drugiej cewki są ok.
Gdzie szukać przyczyny bo już mnie diabli biorą. Dodam tylko, że ostatnio miałem problem z czujnikiem sprzęgła - obecnie jest odłączony - piny są zwarte bo inaczej bym nie odpalił.

Obrazek


14 mar 2015, o 19:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Zasilanie cewki zapłonowej
No już Ci w sumie pisałem żebyś podmienił sterownik albo przejrzał kable i wtyczki. Przewód od przedniej cewki leci tylko do sterownika i zegarów. Jeden przewód do cewki to zasilanie i to masz ok. Drugi to masa, bo te cewki sterowane są właśnie masą ze sterownika.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


14 mar 2015, o 20:57
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 20:23
Posty: 142
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
Post Re: Zasilanie cewki zapłonowej
Hmmmmmmm

Mówisz że ten kabel co wskazałem strzałką (biała końcówka - kabel czarno-zółty) biegnie do zegarów? Bo ja mam niestandardowy (diodowy obrotomierz). Ostatnio przy nim grzebałem i w zasadzie to mogłem coś namieszać. Pisałem już o tym, że obrotomierz utrzymuje bardzo wysokie obroty, ale nikt z forum na to nie zwrócił uwagi więc stwierdziłem że tak jest przy jednym baniaku. Jeśli jest tam jakieś zwarcie to może ucinać prąd w tym kablu nie wywalając bezpieczników? Rozumiem że drugi kabel biegnie do sterownika... co to za sterownik i gdzie on się znajduje ?

Dzięki.


14 mar 2015, o 21:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Zasilanie cewki zapłonowej
Aaa Panie, no to jak masz niestandardowe zegary to pytanie co zrobiłeś z tym przewodem czarno-żółtym który tam idzie?
Sterownik to ten maleńki komputerek z szeroką czarną wtyczka, który masz w bagażniku zaraz przed tylną lampą. Działa to tak, że sygnał sterujący cewki wychodzi z niego i idzie na cewki. Biały odpowiada za sterowanie tylnej cewki a czarno-żółty przedniej. Z tym, że ten czarno-żółty leci jeszcze do zegarów (pewnie dla obrotów silnika). I teraz tak jak pisałem, cewki mają na stałe podpięte wspólne zasilanie (kabel pomarańczowo-żółty) ale każda z nich osobno sterowana jest masą (czyli odniesieniem dla napięcia zasilania). Sterownik ustawia masę na tych przewodach i cewka wytwarza wysokie napięcie dla świecy.
Więc jeśli gdzieś zmostkowałeś ten przewód czarno-żółty przy liczniku to działać to nie będzie. Spróbuj go znaleźć i pozostawić niepodłączony i wtedy sprawdź czy działa.
Jeśli nie to wymiana sterownika.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


14 mar 2015, o 22:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL