Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
jak_zawsze
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57 Posty: 98 Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
|
Re: Mod TRE - wyłącznie do "lpt"
(rozpisałem się wcześniej ze przeczytałem już z 70% tematów itp., ale nie na tej stronie pojechałem z "Alt+F4" więc teraz w skrócie bo mi się nie chce znowu wypracowania pisać) Robić mi się nie chce tylko po to żeby zobaczyć różnice (TRE), choć lewych rąk nie mam, wic napisałem, że jak komuś by się chciało to zapłacę (nie tyle co na allekurczedrogo) nie czekając na zam grupowe. A co do mojej sv 1ooo (bez S, również wg VIN) to ma kilka dodatków z "S" min pług (za 30zł od znajomego) ze względu na hopka w garażu żeby dalej nie rysować wydechu, wolę odgłos szurania pługa po betonie niż szlifowania wydechu i tak już wgniecionego. Pług i tak przykręcony jest z lewej strony na 2 a z prawej na jedną bo nie mam mocowania do chłodniczki i dynda se Zdjęcie jest jeszcze z czasów przed zmianami ostatecznymi jak na chwile obecną. Pozdrawiam i sorki wszystkich że się rozpisałem nie na temat ale wakacje są i jak jest gorąco to nie powinno się pić napojów procentowych (ale to dopiero teraz mi się przypomniało).
_________________ ... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
|
14 sie 2010, o 23:34 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Mod TRE
Jam nadupiony lekko więc wybaczyć : Ale kto Ci taką chłodnicę zamontował I goń po wypełnienia z pod siedzenia, bo tylko tego sprzętowi brak
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
15 sie 2010, o 01:18 |
|
|
R@F
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49 Posty: 500 Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
|
Re: Mod TRE
Testował ktoś już ten wynalazek na 650 K7? Ostatnio porównałem k7 i k6 i w tym ostatnim reakcja na gaz była zdecydowanie brutalniejsza (thx Bugi ) Czy TRE w K7 zbliży trochę reakcje do niedłubanej K6?
|
17 sie 2010, o 10:34 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Pierniczone normy emisji spalin. Ponoć gaźnikowe SVki są wyraźnie dziksze od wtryskowych.
_________________ Pozdrawiam!
|
17 sie 2010, o 11:01 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Jak pierniczysz to kup sobie gaźnikową
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
17 sie 2010, o 12:58 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Nic z tego, srebrna rama mi się nie podoba. Poza tym wtrysk to wtrysk.
_________________ Pozdrawiam!
|
17 sie 2010, o 13:41 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
W gaźnikowych też była srebrna Jestem za, wszyscy sprzedajemy wtryskowe i kupujemy gaziory
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
17 sie 2010, o 13:51 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Mod TRE
Gaźnik ma pierdolnięcie. Wtrysk jest dla bab - niestety Dzisiaj jechałem 650tką na gaźniku i duuuużo większy Fun jak Cię przy 2tyś chce zmieść z siedzenia (a bo tak se ), no a moje wtryski w litrze to nudna jazda jest - gaz, to tam coś przyspiesza, strasznie liniowo i nudnie...
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
17 sie 2010, o 23:13 |
|
|
keen2005
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47 Posty: 66
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Jeżeli wtryskowa 650-tka jest dla bab to co dopiero taki bandzior albo hornet:] Odnośnie TRE, przeczytałem cały temat i nie znalazłem odp na 2 pytania. Ile średnio zwiększa się spalanie we wtryskowej 650-tce oraz czy tak modyfikacja jakoś wpływa na żywotność silnika?
_________________ Srebrna SV 650 S 2003r.
|
3 wrz 2010, o 09:00 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Mod TRE
Więc może od początku : (tłum. z angielskiej strony)
Więc to, co jest Atre i co to robi? To oznacza "Automatic Timing Retard Eliminator". Ważne jest, aby zrozumieć, że "czas" odnosi się do zapłonu iskry, gdy występuje w stosunku do pozycji tłoka podczas cyklu spalania silnika. Optymalne miejsce na świece zapłonowe wystąpić tylko przed tłokiem hits górnego martwego punktu. Jeśli "czas" jest w ten sposób maksymalny moment obrotowy jest świadczone przez wypalanie tłoka. Jeżeli zapłon jest zbyt wcześnie, czasie paliwo i powietrze są zapalone, gdy tłok jest jeszcze zbliża się, więc, że wiele energii jest marnowana walki to w górę pędu. To się nazywa postęp czasu. Jeśli iskra pojawia się zbyt późno, to już jest w ruchu tłoka w dół, mieszanki paliwowo-powietrznej nie jest w pełni już skompresowane, a mniej "push" otrzymuje się z wybuchem. Nazywa się to "opóźnienie czasu". Daje ci coś mniej niż maksymalny moment obrotowy. Prawidłowy czas ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji ruchu do tłoka, co równa się więcej maksymalnego momentu obrotowego. Suzuki celowo zaprogramowane w komputerze SV mniej niż maksymalny moment obrotowy na biegi 1, 2 i 3. Przypuszczalnie ma to na celu ochronę kierowcy z pełną mocą. Co zrobili, jest "retard" czas, lub sprawić, że iskra nastąpić zbyt późno, celowo, tak aby maksymalny moment obrotowy nie został osiągnięty. "Atre" zmienia sygnał wysłany do komputera SV jest przez czujnik położenia urządzenia i usuwa "opóźnienie", do czasu, gdy do zapłonu iskry to daje maksymalny moment obrotowy. W ten sposób masz "wyeliminował retard czasu". "Automatic" część nazwy pochodzi od faktu, że TRE jest przeznaczony do pracy automatycznie przy zachowaniu neutralnego napięcia dla sprawnego i właściwego terminu rozpoczyna się neutralny. To "automatycznie" włącza się funkcja TRE po włączeniu do biegu. Ta prosta zmiana plug and play daje lepsze spalanie i moc w biegów 1, 2 i 3. Zauważysz, SV jest gładsza bardziej osiągi bez nadmiernego szarpania i hamowanie silnikiem na niższe biegi.
Chyba każdy załapał o co chodzi, więc teoretycznie nie powinna się zmienić wielkość spalania czy trwałość silnika po prostu wykorzystuje się pełny potencjał jednostki napędowej i paliwa.
|
3 wrz 2010, o 21:58 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
Kolejne tłumaczenie: Nie się zmienić się spalać fuel, ani zużywanie silnik. Tylko osiąganie motora być lepiej, gdy tłok bliżej "optimum". Fuel leci, świeca błyska, bum-bum-bum i motor do przodu.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
4 wrz 2010, o 09:23 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Tłumacz google rządzi
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
4 wrz 2010, o 10:52 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
To było moje, autorskie Browar za browcem i humorek dopisuje
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
4 wrz 2010, o 19:17 |
|
|
Jamez
SV Rider
Dołączył(a): 16 maja 2010, o 16:37 Posty: 1240 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: Z800
|
Re: Mod TRE
Tłumaczenia to całkiem osobny wątek :) Ostatnio w przewodniku po Quebec wyczytałem: 'pogoda jest taka, jak na północy USA, należy więc się odpowiednio przygotować' - tłumaczenie przewodnika NG wydanego w Polsce, tłumacz nie popisał się inteligencją :)
_________________ GS500 -> SV650S K3 -> Z800 Batmobile
|
4 wrz 2010, o 19:36 |
|
|
keen2005
motorowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47 Posty: 66
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Dzięki za wyjaśnienie panowie
_________________ Srebrna SV 650 S 2003r.
|
5 wrz 2010, o 10:56 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Fajne to TRE Kosmosu nie ma, ale po przyzwyczajeniu się do poprzedniego stan trzeba uważać przy zawijaniu na jedynce Głośniej wali wydech i na pierwszym biegu wstaje na koło bez zastanowienia Wcześniej musiałem odpuścić gaz żeby amorek się ugiął i przy podnoszeniu pomógł wstać na koło. Teraz jak się odkręci tak podnosi
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
12 wrz 2010, o 11:30 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Mod TRE
Może wiecie, gdzie kupić takie złącze, żeby TRe wpiąć bezpośrednio w instalację motocykla, bo nie lubię pajęczynek? Którą wersję TRE zrobić do 650K6 - bo w wątku są chyba 3 wersje: z jednym, dwoma rezystorami oraz z tranzystorem.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
12 wrz 2010, o 12:55 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Lepiej z dwoma rezystorami i tranzystorem. Złączki może kupisz tutaj http://www.swiat-kabli.com/index.php/ca ... tml/page/1 ale ja po poszukiwaniach odpuściłem sobie i na zwykłe wsówki zrobiłem.
|
12 wrz 2010, o 15:02 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Powiem wam, że żeby to podłączyć to nic nie trzeba ciąć, lutować itp. W tre mamy trzy kable czarny, niebieski i czerwony(piszę teraz o tre soldy). Odpowiadają one kolorystycznie trzem kablom, które łączą się właśnie w tej kostce. Chociaż u mnie w moto był różowy, a w tre czerwony. Czarny i niebieski z tre dopiąłem do tych z kostki w ten sposób, że: -rozpiąłem kostkę -za pomocą śrubokręta podważyłem w jednej części kostki zapadkę trzymającą oryginalne kable i wyjąłem je z kostki(każdy kabel jest zakończony metalową końcówką) -czarny i niebieski kabel z tre owinąłem o końcówki kabli z kostki -wcisnąłem te końcówki na miejsce w kostkę żeby zaskoczyły zapadki W taki sposób kable czarny i niebieski wpiąłem w układ. Jeżeli chodzi o czerwony kabel to: Wypiąłem(w ten sam sposób) z części kostki znajdującej się po prawo moto kabel różowy i zaizolowałem go. Czerwony kabel z tre wpiąłem w ten sam sposób co poprzednie. Wyciągnąłem z części kostki znajdującej się po lewo moto kabel różowy. Owinąłem czerwony z tre o końcówkę różowego i wcisnąłem kabel różowy na swoje miejsce.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
12 wrz 2010, o 16:13 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Mod TRE
Wczoraj wieczorem udało mi się poskładać moje aTRE. Ponieważ nie lubię lipy, kupiłem złączki a całość zalałem klejem. Poniżej wynik mojej pracy: Układ zrobiony jest na 2 rezystorach i tranzystorze. Generalnie szału nie ma, ale poprawa osiągów jest zauważalna. Rozważałem wykonanie wersji z przełącznikiem, aby była opcja wyłączania, ale nie ma takiej potrzeby - w sumie Suzuki mogło sobie odpuścić dławienie tych 5 biegów. Co do mojego wcześniejszego pytania o złączki to udało mi się je znaleźć. Produkowane są przez Sumitomo Wiring Systems: http://sws.co.jpW Europie znalazłem je tylko na ebay-u u tego sprzedawcy: http://myworld.ebay.pl/dcelectronicsmot ... cialistltdSumitomo MT 90 Sealed 4 Way Male Connector, Part Number 6189-4171 http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SI:PL:1123Sumitomo MT 90 Sealed 4 Way Female Connector, Part Number 6180-4181 http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SI:PL:1123
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
25 wrz 2010, o 13:11 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|