Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Dzisiaj wreszcie założyłem TRE zrobione dla mnie przez Dono (dzięki!). Początkowo tocząc się po zatłoczonym mieście nie zauważyłem różnicy, ale jak odkręciłem do końca manetkę na trzecim lub czwartym biegu, to wyrwało mi się "o kur*a". Motocykl zapiernicza aż miło, może nie zyskał dodatkowym 20 koni, ale napewno ma teraz tego "pazura", którego mu brakowało w porównaniu do gaźnikowej SVki. Zauważalnie chętniej i kulturalniej wkręca się na obroty, ale to może być sprawka filtra K&N który założyłem korzystając z podniesionego baku. Przy okazji sprawdziłem też czy TPS się nie przestawił, mam idealnie ustawiony na 1600obr./min. Kto jeszcze nie skorzystał z tego co oferuje mod TRE, niech to zrobi, bo warto. Razem z wyregulowanym TPSem dostajemy nową, lepsiejszą SVkę. Kosztuje tyle co nic, a sporo zmienia.
_________________ Pozdrawiam!
|
10 paź 2010, o 17:56 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Ja się przejechałem po trawie na działce i poczułem od razu różnicę zauważalną od pierwszych milimetrów kręcenia manetą tak więc nie wiem dlaczego ty jeździłeś po mieście i dopiero zauważyłeś różnicę jak odkręciłeś do końca
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
10 paź 2010, o 18:16 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Żartowniś.
_________________ Pozdrawiam!
|
10 paź 2010, o 18:26 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Tomek..., ale ja nie żartowałem i byłem zdziwiony tym co piszesz. Przecież różnica jest najbardziej odczuwalna na pierwszych biegach. Chodzi przecież o to,że masz przesunięty moment zapłonu, aby wybuch mieszanki nie następował przy jej maksymalnym ściśnięciu. W ten sposób stracona jest część energii. Więc jak może być to bardziej odczuwalne przy większych prędkościach. Nie wiem co ty za tuningi robiłeś Wcześniej musiałem się postarać,żeby moto poszło na gumę, a po założeniu TRE musiałem uważać, żeby nie poszło
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
26 paź 2010, o 21:51 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Opisałem najlepiej jak mogłem moje pierwsze odczucia. Teraz już się przyzwyczaiłem i nie pamiętam różnicy, ale w dalszym ciągu uważam, że wyraźnie żwawiej rozpędza się na trzecim i czwartym biegu. No i chętniej wkręca się na obroty, ale to może być sprawka nowego filtra powietrza. Na jedynce nigdy nie odkręcam do końca w obawie o uślizg koła przy starcie, nie mam zaufania do starych, seryjnych opon. Także nie wiem czy coś się zmieniło.
_________________ Pozdrawiam!
|
27 paź 2010, o 07:19 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
U mnie podobnie jak u Tomka - nie szarżuję teraz, bo zimno, asfalt mokry, opony trudno rozgrzać, więc ostrożnie dozuję gaz na niskich biegach.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
27 paź 2010, o 10:13 |
|
|
inter99
motorowerzysta
Dołączył(a): 21 paź 2010, o 13:43 Posty: 69 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
A czy każda Sv ma założoną blokadę mocy na pierwszych biegach? jak to sprawdzić?
_________________ Dowodem odwagi nie jest umrzeć, lecz żyć. SV 1000s k3/ Mielec
|
7 lis 2010, o 22:07 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Mod TRE
Wtryskowa każda. Nie sprawdzisz tego, to w komputerze jest wgrane - po to się montuje te rezystorki w TRE by one oszukiwały komputer.
_________________ SVNERWUS
|
7 lis 2010, o 22:19 |
|
|
inter99
motorowerzysta
Dołączył(a): 21 paź 2010, o 13:43 Posty: 69 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Ok, a czy problem ten tyczy się tylko SV czy też szerszej grupy moto Suzuki i innych japońców?
_________________ Dowodem odwagi nie jest umrzeć, lecz żyć. SV 1000s k3/ Mielec
|
7 lis 2010, o 22:53 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Z tego co wiem dotyczy to również TL'a i Gixów, być może również DL'a. Jest to raczej "patent" stosowany tylko przez Suzuki, ale nie wykluczone, że inne marki też chronią swoich klientów przed brutalną mocą ich motocykli
|
7 lis 2010, o 23:42 |
|
|
inter99
motorowerzysta
Dołączył(a): 21 paź 2010, o 13:43 Posty: 69 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
To ciekawa sprawa, niedawno miałem pośmigać R1 02 i szczerze zawiodłem się gdyż dół sporo gorszy i nudny bym powiedział, generalnie różnice poczułem przy 2 biegu powyżej 150 km/h. To podejrzewam że chyba nie tylko Suzi "dba" o użytkownika.
_________________ Dowodem odwagi nie jest umrzeć, lecz żyć. SV 1000s k3/ Mielec
|
7 lis 2010, o 23:50 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Jeśli porównujesz do Sv to jest to raczej spowodowane zupełnie różną charakterystyką silnika V2 i R4 a jeszcze jedna rzecz, w motocyklach mających elektroniczne ograniczenie prędkości (gsxr, haya) założenie tre i ustawienie go na 5 bieg niweluje to ograniczenie.
|
7 lis 2010, o 23:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Mod TRE
Gaźnikowa też każda, na 2 i 3 biegu. Tylko w gaźniku nie trzeba dolutowywać oporników, wystarczy przeciąć 2 kable od czujnika biegów Co do blokowania DL, to chętnie poczytałbym coś sensownego na ten temat, bo ten motocykl zupełnie nie ma ikry. Słyszałem już o tym, że zblokowane są pierwsze cztery biegi (tak jak w SV), później słyszałem, że zblokowany jest 5 i 6 bieg. Na forum DL praktycznie nic nie wiedzą, ktoś tam coś tam słyszał o TRE, ktoś inny miesza TRE z power commanderem... Najbardziej się uśmiałem, jak w wątku o odblokowywaniu DL'a przeczytałem, że w sumie czerpią informacje z naszego forum
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
8 lis 2010, o 00:58 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Jeśli instalacja w DL'u jest podobna do SV (czujnik biegów) to możesz zrobić ten mod i sprawdzić na własnym motocyklu. Nie powinno stać się nic złego, a najwyżej nie zadziała. Dla pewności mógłbyś pomierzyć napięcie lub oporności na każdym z biegów, o ile w ogóle jest tam taki czujnik, bo tego już nie wiem.
|
8 lis 2010, o 08:58 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Mod TRE
Czy ktoś zmontował sobie TRE wg schematu tmgofer-a czy wszystkie są takie jak na schematach dono? Planuje na jutro mody i nie wiem które rozwiązanie jest lepsze.
(już się poprawiłem, musiałem się wrócić do początku tematu)
Ostatnio edytowano 19 lis 2010, o 23:01 przez szlosu, łącznie edytowano 2 razy
|
19 lis 2010, o 21:15 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
|
19 lis 2010, o 21:35 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Mod TRE
Dziś miałem tylko chwilkę czasu, ale przystąpiłem do instalowania TRE. Dla wygody ściągnąłem bak, jak na razie zauważyłem tylko jedną różnicę iż u mnie wtyk fabryczny jest 4pinowy i 1 z nich jest pusty kolor instalacji jest taki jak opisywano wcześniej. Uploaded with ImageShack.usPostanowiłem zmajstrować sobie wersje przedstawioną na schematach Dono i dodałem wyłącznik. Całość zamknięta i zalana glue-ganem będzie w niewielkiej obudowie, a połączenie z instalacją na wtykach z uszczelką. Muszę dokupić kilka drobiazgów i po zamontowaniu dodam kilka fotek.
|
20 lis 2010, o 17:23 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
We wszystkich jest czteropinowa wtyczka z jednym wolnym pinem.
|
21 lis 2010, o 18:09 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Mod TRE
W literku jest chyba 3 pinowa, a z żadnej 650ki nie widziałem fotek
|
21 lis 2010, o 21:52 |
|
|
Jabol91
rowerzysta
Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 14:50 Posty: 32 Lokalizacja: Strzelce woj.Wielkopolskie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Witam. Ja mam kilka pytań odnośnie tego MODa. Mianowicie czy do każdej SV 650 chodzi mi tu o gaźnikową czy na wtrysku jest taki sam ten MOD? a dwa czy byłby ktoś taki fajny i zrobił kompletny poradnik co i jak zrobić podczas instalacji tego MODa? Byłbym bardzo wdzięczny, gdyż na przyszły sezon chciałbym sobie też takie coś dorzucić do motocykla. Mam znajomego, który by mi to polutował a ja bym już sobie sam to założył tylko w tym jest problem, że niezbyt jestem ogarnięty jeśli chodzi o jakiś kombinacje w ingerencje silnika i dlatego stąd moja prośba do kogokolwiek Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
_________________ Suzuki SV 650S K3 GG: 9350743
|
25 lis 2010, o 19:02 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|