W trakcie rozruchu napięcie spada i zawieszają się żarniki albo przetwornice. Musiał byś ogarnąć jakiś myk żeby rozłączyć światła i włączyć ponownie pod odpaleniu, albo w ogóle włączyć dopiero po odpaleniu silnika. Niektóre motocykle mają odpowiedni przekaźnik "w standardzie".
W trakcie rozruchu napięcie spada i zawieszają się żarniki albo przetwornice. Musiał byś ogarnąć jakiś myk żeby rozłączyć światła i włączyć ponownie pod odpaleniu, albo w ogóle włączyć dopiero po odpaleniu silnika. Niektóre motocykle mają odpowiedni przekaźnik "w standardzie".
Czyli SV nie ma takiego urządzenia w standardzie?
Ale tak czy owak dobra informacja że to nie usterka - jak już czytałem są przekaźniki, które mogą odpinać zasilanie/impuls do lamp do momentu otrzymania prądu z alternatora.. chyba pójdę w tą stronę
Prostym obejściem było by wpięcie w zasilanie świateł zwykłego przycisku rozwiernego, ale śmierdzi partyzantką
W praktyce temat nie jest trudny, trzeba dać moduł który załączy prąd dopiero po odpuszczeniu przycisku rozrusznika. Było tu paru elektroników, podrzucicie pomysł?
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Xenony
kacperski napisał(a):
W trakcie rozruchu napięcie spada i zawieszają się żarniki albo przetwornice. Musiał byś ogarnąć jakiś myk żeby rozłączyć światła i włączyć ponownie pod odpaleniu, albo w ogóle włączyć dopiero po odpaleniu silnika. Niektóre motocykle mają odpowiedni przekaźnik "w standardzie".
ale coś musi być na rzeczy z przetwornicą skoro ja zapalałem swój stary zestaw z Forda, który się nie nadaję do motocykla. Nawet jak najpierw światła a potem silnik to jakoś się rozpalał żarnik. Szybciej było kiedy najpierw odpalałem silnik a potem włączałem światła a tak to wygląda
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58 Posty: 362 Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Re: Xenony
W moim wątku starałem się opisać schematykę działania elektryki w światłach SV. W moim przypadku xenon wysterowałem minusowym sygnałem na taki mały przełącznik. 3 pozycyjny pozwala wybrać sterowanie pomiędzy światłem do jazdy dziennej a xenonem
Apropo Xenonu. zapalanie silnika na włączonym palniku może doprowadzić do bardzo szybkiego uszkodzenia przetwornic. Ponieważ amplituda napięcia zmienia się bardzo szybko podczas rozruchu, ido tego zaraz po odpaleniu jest wysoki pik natężenia prądu podawany na palnik co też wcale nie pomaga. Radze koledze jak najszybciej założyć rozłącznik zanim padnie oświetlenie.
11 paź 2013, o 22:32
rambo321
pieszy
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 17:19 Posty: 5 Lokalizacja: lubuskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Re: Xenony
Jeżeli mogę wtrącić kilka zdań. W mojej SV-ce mam zamontowane bixenony na soczewkach. Jeżdze tak od roku i niemam żadnego problemu gdyż: 1. Xenony zasilane są przez przekaźnik. 2.Przekażnik sterowany jest przez automat(http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 44529.html) puszczający napięcie po odpaleniu silnika i kiedy napięcie w układzie elektrycznym motocykla przekroczy 13,5V. Koleś który ma wpiete xenony bezpośrednio pod aku też ma takie problemy ze odpala na zapalonych i albo mu gasną albo świrują jeszcze w inny sposób. 3. Ponieważ w soczewkach mam ringi CCFL to zastosowałem jeszcze przełącznik który włącza lub wyłącza wyżej wymieniony automat gdyż nie zawsze potrzebne są xenony Upchana instalacja pod siedzeniem kierowcy https://lh5.googleusercontent.com/mpjK0 ... -h194-p-no (Automat ma sygnał z pompy paliwa) Z lewej strony licznika włącznik z diodą do Xenonów https://lh6.googleusercontent.com/-2c4r ... G_3440.JPG Widok moto od przodu https://lh6.googleusercontent.com/-BEqX ... G_3445.JPG Xenony nikogo nie rażą, bardzo dobra linia odcięcia światła w soczewkach. Jeżeli pomogłem to super, jeżeli nie to nie krzyczeć i nie bić. W razie pytań służę pomocą.
Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 21:45 Posty: 771 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k6
Re: Xenony
czyli zeby nie bylo problemu ze swirujacymi xenonami wystarczy podpiac taki automat do przekaznik od swiatel? jestem zielony w takich tematach, wiec prosze o łopatologie
Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 21:45 Posty: 771 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k6
Re: Xenony
a jesli mi jeden xenon nie swieci w ogole (ani na samym zaplonie, ani po odpaleniu, czasem mrugnie tylko) to jest szansa, ze po dolozeniu tego automatu zacznie swiecic czy juz jest zepsuty?
Podobno przetwornice typu slim są mniej odporna na wstrząsy, choć nie wiem ile w tym prawdy. Ja w swojej SV mam te grube przetwornice od pięciu lat i narazie miałem problem tylko z jedną przetwornicą (przestała działać), ale wymiana na nową pomogła.
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
29 lip 2014, o 22:53
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Xenony
jest mały problem a mianowicie od kupna jakoś to wszytko się kręciło . Od roku lata ze mną punia na SV i od czasu zdemontowania xenonu i założenia H7 jest problem. Jakoś zauważyłem, że coś słabe to światło przy Gix-sie , dodatkowo diagnosta do mnie, że coś bardzo mocno rozproszone to światło. Od samego początku ten xenon to jedna wielka rzeźba, moje pytanie jest następujące, jaką żarówkę zamontować pod takie gniazdo?
w tym gnieżdzie był żarnik D2S i bedzie nadal ale są sytuacje kiedy należało by mięć zgodne z tymi paragrafami rozwiązanie.
Proboj przerobic h4 ale co z wtyczka? Najlepiej zastosowac soczewke na naprzyklad zarnik h1 lub h4 i wtedy bez problemu zalozysz zarnik lub zarowke. Nie wiem jaka masz w serii zarowke?
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
25 mar 2017, o 23:21
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Xenony
doklepałem się do postów gdzie Gruby33 pisał, że miał H1 w tej soczewce ale z tego co ja wiedze to H1 wpadnie chyba do środka. W mazda6 też miałem H1 ale tam było to inne mocowanie a tu jak by coś brakowało jakoś przejściówka żeby w nią wsadzić H1. Szukałem takich przejściówek ale one z H7 na D2S. Tu jak by rzeczywiście czegoś brakowało ponieważ żarnik D2S idealnie wchodzi i trzyma go nakrętka a żarówka H1 będzie luźno się trzymać ale musi być tam H1 ponieważ każda inna żarówka będzie z krótka w środku i stąd to rozproszone światło przed motocyklem
Czyli trzeba zrobic adapter z d2s na h1 choc nie wiem czy to bedzie do konca mialo sens piniewaz przy soczewce ma duze znaczenie odleglosc zarowki od soczwki czyli zarowka musi byc tak samo dluga jak zarnik. W innym przypadku bedzie swiatlo albo mniej rozproszone albo bardziej rozproszone. Dlatego modzenie przy soczewkach nie jest takie proste.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
26 mar 2017, o 08:55
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Re: Xenony
Hmmm. Ja miałem bankowo H1 zwykłą żarówkę i jak założyłem ksenona to na soczewce jest bardzo dobrze skupiona wiązka światła ale czy w lampie miałem jakieś przejściówki to nie pamiętam bo już ze 4 lata tak śmigam... JKBC to mogę sprawdzić