Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
kasper79
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43 Posty: 170 Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
|
Re: Mod TRE
Pięć postów wyżej, masz odpowiedź.
_________________ SV 650n '02
http://tomasz.kasprowiak.pl/
|
5 wrz 2011, o 20:16 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Mod TRE
To widziałem Ale jakoś nie mam ochoty kupować za granicą. Dlatego spytałem się czy nie ktoś dostępu do tego w kraju. Ale chyba będe zmuszony pociąć ew. wypiąć konektory.
|
5 wrz 2011, o 20:36 |
|
|
MishkaSV
motocyklista
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 12:00 Posty: 136 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: W planach
|
Re: Mod TRE
|
29 wrz 2011, o 23:06 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
"Testowałem TRE przez dłuższy okres czasu w swoim GSXR 750 i efekt jest piorunujący!!! Nie polecam stosowania tego urządzenia początkującym motocyklistom."
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
30 wrz 2011, o 08:59 |
|
|
maxio
SV Rider
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55 Posty: 424 Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
|
Re: Mod TRE
HELLO . Chcialem podchwycic temat podlaczenia wyswietlacza biegów przy okazji instalowania TRE. Czy ktos mógłby ew.podpowiedziec gdzie należaloby to podłaczyc (pod TRE ?) .Mam zakupiony wyswietlacz Datatool (wyjście na sześć przewodów ) .Pozdrawiam
_________________ -------------------------------------- https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel
http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0
|
11 paź 2011, o 19:36 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Mod TRE
Zastanawiam się nad zlutowaniem sobie czegoś takiego ale w trochę innej formie. Zasugerowałem się informacjami znalezionymi sieci, głównie svrider: Other cheap way to do a smart TREPlug and Play Smart (aTRE) for '03-'09 SV650G-Pack / TRE / De-restricting The Bike IdeasZrobiłem analizę opisów TRE różnych producentów i najczęściej odnajdywałem informacje że "udają" że motocykl jest cały czas na 4tym lub 5tym biegu. Prawdopodobnie jest to także związane z limitem prędkości stosowanym w niektórych maszynach. Zakładam też informacja o wybranym biegu ma wpływ nie tylko na mapy zapłonu, ale również na mapy wtrysków oraz otwarcia przepustnic systemu SDTV. Nie wiem więc czy udawanie że motocykl jest cały czas na 4, 5 lub 6 biegu jest najlepszym rozwiązaniem. W serwisówce do wtryskowej SV znalazłem informacje o prawidłowych napięciach dla GPS i obliczyłem wartość rezystora zastosowanego dla poszczególnych biegów: Gear position - Voltage Approx. - Rezystor (moje obliczenia)1st - 1.36V - 370 Ohm 2nd - 1.77V - 530 Ohm 3rd - 2.49V - 1000 Ohm 4th - 3.23V - 1800 Ohm 5th - 4.10V - 4500 Ohm 6th - 4.55V - 15000 Ohm Wygląda więc że są pewnie różnice w wartościach rezystancji w stosunku do często spotykanego diagramu Standard GPS Set-up. W serwisówce znalazłem rónież że w przypadku gdy ECU nie może odczytać napięcia (np. wypięty różowy kabel), to przyjmowany jest domyślnie bieg 4ty. Zgaduje że ECU interpretuje pewne zakresy napięć jako konkretny bieg (tutaj zgaduje): 1.0V - 1.5V 1st gear 1.5V - 2.0V 2nd gear 2.0V - 3.0V 3nd gear 3.0V - 4.0V 4th gear 4.0V - 4.5V 5th gear 4.5V - 5.0V 6th gear Wtedy jeśli bezpośrednio na różowym kablu dolutować by rezystor 1400-1500 Ohm (w zależności od napięcia napięcia rzeczywistego z ECU) to sytuacja wyglądała by następująco: Gear position - Stock Voltage Approx. - GPS Rezystor (nowa rezystancja) - New Voltage - New gear emulated1st - 1.36V - 1870 Ohm - 3.26V - 4th gear 2nd - 1.77V - 2030 Ohm - 3.35V - 4th gear 3rd - 2.49V - 2500 Ohm - 3.57V - 4th gear 4th - 3.23V - 3300 Ohm - 3.84V - 4th gear 5th - 4.10V - 6000 Ohm - 4.29V - 5th gear 6th - 4.55V - 16500 Ohm - 4.71V - 6th gear Chce zapytać forumowiczów co o tym sądzicie.Oczywiście to rozwiązanie nie sprawdziło by się w sytuacji gdy mamy wyświetlacz biegów. Razem z przełącznikiem mogło by to wyglądać jak na tym zdjęciu:
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
13 lis 2011, o 17:17 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Niegłupie, zależy tylko jaki masz cel w tym, żeby mieć 4,4,4,4,5,6?
|
13 lis 2011, o 23:12 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Mod TRE
1. Nie chciałbym stracić optymalizacji w mapach jakie mogą występować na biegach 4,5,6, dlatego tutaj bez zmian. 2. Trochę ślepo zakładam że dla 4 biegu w SV650 nie ma już łagodniejszych map w dolnym i średnim zakresie obrotów a jeżeli są to nieodczuwalna będzie różnica między mapami dla 4 a 5 biegu. Z tego co znalazłem w siecu w gaźnikowej SV różnice są tylko dla 2 i 3 biegu (podobno normy głośności), dodatkowo zasugerowałem się domyślnym biegiem w przypadku błędu sensora GPS. 3. Bieg 4ty albo 5ty może mieć bardziej agresywne mapy paliwowe niż 6ty. W końcu na 6tym biegu zazwyczaj się jeździ więc może mieć optymalizacje pod względem zużycia paliwa. Wiem, jest w tym dużo zgadywania . Trzeba będzie to sprawdzić na żywym organiźmie. Osobiście twierdzę że wszelkie takie modyfikacje zazwyczaj więcej psują niż poprawiają, ale z drugiej strony chciałbym sprawdzić jaka będzie różnica i nauczyć się jeszcze płynniej operować manetką gazu, a nie liczyć na to że zrobi to za mnie ECU.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
14 lis 2011, o 10:07 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
No to próbuj, zobaczysz co z tego wyjdzie Tylko nie wiem czy da się odczuć różnicę między 4 a 5 biegiem, jeśli jest to raczej minimalna.
|
14 lis 2011, o 10:45 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Mod TRE
Przydałby się wykres momentu obrotowego przed i po modzie Według niego napewno wiele osób by się zdecydowało czy robić czy nie mod Gdzieś widziałem na necie dla sv1000 teraz nie moge już tego znaleść wykkres był na 1,2,3 i 6 chyba biegu Jeśli ktoś dysponuje takim wykresem prosze o podanie linka Najlepiej dla 650 i 1000
|
14 lis 2011, o 19:13 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Mod TRE
Maksymalny moment obrotowy i moc nie ulegną zamianie po modyfikacji TRE (różnice na wykresach będą raczej błędem hamowni). Moment obrotowy, moc oraz reakcja na ruchy manetką gazu powinny się poprawić, ale tylko przy częściowym otwarciu przepustnicy (napewno mniej niż 1/2).
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
15 lis 2011, o 17:37 |
|
|
BetHooN
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 12:49 Posty: 57 Lokalizacja: WX
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Mod TRE
Podbijam Jak po montażu TRE ? Robił ktoś już to ? Odczuwalne to jest ? Przy takiej pogodzie jak mamy to pomyślałem że może ktoś już to testował Pozdrawiam
|
28 gru 2011, o 15:49 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Mod TRE
Masz świetną pogodę na przeczytanie 10 stron tematu i znalezienia odpowiedzi na zadane pytanie
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
28 gru 2011, o 16:08 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Lenistwo nie zna granic
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
28 gru 2011, o 19:36 |
|
|
wlmi
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32 Posty: 182 Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
|
Re: Mod TRE
Siemka, a czy jest różnica między tranzystorem N2222 a BC548? bo takie się pojawiły w opisach , który zastosować ? żeby nie paliła sie kontrolka N? bo Dono pisał o BC548 , a tu na końcu tematu jest N 2222
|
9 sty 2012, o 18:55 |
|
|
Kriszek
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 20:37 Posty: 17
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K6
|
Re: Mod TRE
BC546, 547, 548, 549, to praktycznie jedna rodzina(różną się dopuszczalnymi napięciami) Ja użyłem BC547, bo akurat taki był i działa bezproblemowo. Czy użyjesz n2222 czy jakiegoś z BC to będzie działało.
_________________
|
9 sty 2012, o 22:00 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Mod TRE
Możesz przetestować. W czasie normalnej jazdy w dzień żarzenie nie jest widoczne. Widać to dopiero w nocy. Jeśli Dono twierdzi, że nie miał tego efektu, to warto spróbować.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
9 sty 2012, o 22:03 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Mod TRE
Tak, BC548 i BC549 to prawie to samo, różnią się prądem przejścia na emiter chyba, nie pamiętam już dokładnie. Ja akurat u siebie miałem na BC549 zrobione i było tak jak pisze Golkow, ale paru osobom zrobiłem na BC548 i twierdziły, że nie ma problemu z kontrolką luzu.
|
9 sty 2012, o 22:22 |
|
|
wlmi
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32 Posty: 182 Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
|
Re: Mod TRE
czy tak może być? jest BC546 , bo innego nie było !! Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us
|
10 sty 2012, o 16:40 |
|
|
maxio
SV Rider
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55 Posty: 424 Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
|
Re: Mod TRE
moje wyglada podobnie , a co to takie czarne owiniete tasmą ?
_________________ -------------------------------------- https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel
http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0
|
11 sty 2012, o 21:23 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|