Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 22:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona
Mod TRE 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43
Posty: 170
Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
Post Re: Mod TRE
hubi199 napisał(a):
Witam
Troche odświeże temat.
Chce sobie zrobić TRE w sv650.
Wolałbym nie ciąć kabli tylko kupić wtyczki do svki.
Czy znalazł ktoś pasujące do oryginalnych??
jaki koszt tego. Oczywiście w pl bo niechce bawić się zagranicą



Pięć postów wyżej, masz odpowiedź.

_________________
SV 650n '02

http://tomasz.kasprowiak.pl/


5 wrz 2011, o 20:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Mod TRE
To widziałem
Ale jakoś nie mam ochoty kupować za granicą.
Dlatego spytałem się czy nie ktoś dostępu do tego w kraju.
Ale chyba będe zmuszony pociąć ew. wypiąć konektory.


5 wrz 2011, o 20:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 12:00
Posty: 136
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: W planach
Post Re: Mod TRE
http://allegro.pl/tre-suzuki-gsxr-gsx-r ... 89374.html . Znalazłem na allegro , myślę że pasuje do tematu :)


29 wrz 2011, o 23:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Mod TRE
MishkaSV napisał(a):
http://allegro.pl/tre-suzuki-gsxr-gsx-r-gsx-r-sv-tl-i1831089374.html . Znalazłem na allegro , myślę że pasuje do tematu :)



"Testowałem TRE przez dłuższy okres czasu w swoim GSXR 750 i efekt jest piorunujący!!! Nie polecam stosowania tego urządzenia początkującym motocyklistom."

:hahaha: :hahaha: :hahaha:

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


30 wrz 2011, o 08:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Mod TRE
HELLO . Chcialem podchwycic temat podlaczenia wyswietlacza biegów przy okazji instalowania TRE. Czy ktos mógłby ew.podpowiedziec gdzie należaloby to podłaczyc (pod TRE ?) .Mam zakupiony wyswietlacz Datatool (wyjście na sześć przewodów ) .Pozdrawiam :)

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


11 paź 2011, o 19:36
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Mod TRE
Zastanawiam się nad zlutowaniem sobie czegoś takiego ale w trochę innej formie.

Zasugerowałem się informacjami znalezionymi sieci, głównie svrider:
Other cheap way to do a smart TRE
Plug and Play Smart (aTRE) for '03-'09 SV650
G-Pack / TRE / De-restricting The Bike Ideas

Zrobiłem analizę opisów TRE różnych producentów i najczęściej odnajdywałem informacje że "udają" że motocykl jest cały czas na 4tym lub 5tym biegu. Prawdopodobnie jest to także związane z limitem prędkości stosowanym w niektórych maszynach.

Zakładam też informacja o wybranym biegu ma wpływ nie tylko na mapy zapłonu, ale również na mapy wtrysków oraz otwarcia przepustnic systemu SDTV. Nie wiem więc czy udawanie że motocykl jest cały czas na 4, 5 lub 6 biegu jest najlepszym rozwiązaniem.

W serwisówce do wtryskowej SV znalazłem informacje o prawidłowych napięciach dla GPS i obliczyłem wartość rezystora zastosowanego dla poszczególnych biegów:
Gear position - Voltage Approx. - Rezystor (moje obliczenia)
1st - 1.36V - 370 Ohm
2nd - 1.77V - 530 Ohm
3rd - 2.49V - 1000 Ohm
4th - 3.23V - 1800 Ohm
5th - 4.10V - 4500 Ohm
6th - 4.55V - 15000 Ohm

Wygląda więc że są pewnie różnice w wartościach rezystancji w stosunku do często spotykanego diagramu Standard GPS Set-up.

W serwisówce znalazłem rónież że w przypadku gdy ECU nie może odczytać napięcia (np. wypięty różowy kabel), to przyjmowany jest domyślnie bieg 4ty.

Zgaduje że ECU interpretuje pewne zakresy napięć jako konkretny bieg (tutaj zgaduje):
1.0V - 1.5V 1st gear
1.5V - 2.0V 2nd gear
2.0V - 3.0V 3nd gear
3.0V - 4.0V 4th gear
4.0V - 4.5V 5th gear
4.5V - 5.0V 6th gear

Wtedy jeśli bezpośrednio na różowym kablu dolutować by rezystor 1400-1500 Ohm (w zależności od napięcia napięcia rzeczywistego z ECU) to sytuacja wyglądała by następująco:
Gear position - Stock Voltage Approx. - GPS Rezystor (nowa rezystancja) - New Voltage - New gear emulated
1st - 1.36V - 1870 Ohm - 3.26V - 4th gear
2nd - 1.77V - 2030 Ohm - 3.35V - 4th gear
3rd - 2.49V - 2500 Ohm - 3.57V - 4th gear
4th - 3.23V - 3300 Ohm - 3.84V - 4th gear
5th - 4.10V - 6000 Ohm - 4.29V - 5th gear
6th - 4.55V - 16500 Ohm - 4.71V - 6th gear

Chce zapytać forumowiczów co o tym sądzicie.

Oczywiście to rozwiązanie nie sprawdziło by się w sytuacji gdy mamy wyświetlacz biegów. Razem z przełącznikiem mogło by to wyglądać jak na tym zdjęciu:
Obrazek

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


13 lis 2011, o 17:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Mod TRE
Niegłupie, zależy tylko jaki masz cel w tym, żeby mieć 4,4,4,4,5,6?


13 lis 2011, o 23:12
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Mod TRE
Dono napisał(a):
Niegłupie, zależy tylko jaki masz cel w tym, żeby mieć 4,4,4,4,5,6?


1. Nie chciałbym stracić optymalizacji w mapach jakie mogą występować na biegach 4,5,6, dlatego tutaj bez zmian.
2. Trochę ślepo zakładam że dla 4 biegu w SV650 nie ma już łagodniejszych map w dolnym i średnim zakresie obrotów a jeżeli są to nieodczuwalna będzie różnica między mapami dla 4 a 5 biegu. Z tego co znalazłem w siecu w gaźnikowej SV różnice są tylko dla 2 i 3 biegu (podobno normy głośności), dodatkowo zasugerowałem się domyślnym biegiem w przypadku błędu sensora GPS.
3. Bieg 4ty albo 5ty może mieć bardziej agresywne mapy paliwowe niż 6ty. W końcu na 6tym biegu zazwyczaj się jeździ więc może mieć optymalizacje pod względem zużycia paliwa.

Wiem, jest w tym dużo zgadywania ;). Trzeba będzie to sprawdzić na żywym organiźmie.
Osobiście twierdzę że wszelkie takie modyfikacje zazwyczaj więcej psują niż poprawiają, ale z drugiej strony chciałbym sprawdzić jaka będzie różnica i nauczyć się jeszcze płynniej operować manetką gazu, a nie liczyć na to że zrobi to za mnie ECU.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


14 lis 2011, o 10:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Mod TRE
No to próbuj, zobaczysz co z tego wyjdzie :) Tylko nie wiem czy da się odczuć różnicę między 4 a 5 biegiem, jeśli jest to raczej minimalna.


14 lis 2011, o 10:45
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Mod TRE
Przydałby się wykres momentu obrotowego przed i po modzie
Według niego napewno wiele osób by się zdecydowało czy robić czy nie mod
Gdzieś widziałem na necie dla sv1000
teraz nie moge już tego znaleść wykkres był na 1,2,3 i 6 chyba biegu
Jeśli ktoś dysponuje takim wykresem prosze o podanie linka
Najlepiej dla 650 i 1000


14 lis 2011, o 19:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Mod TRE
hubi199 napisał(a):
Przydałby się wykres momentu obrotowego przed i po modzie
Według niego napewno wiele osób by się zdecydowało czy robić czy nie mod
Gdzieś widziałem na necie dla sv1000
teraz nie moge już tego znaleść wykkres był na 1,2,3 i 6 chyba biegu
Jeśli ktoś dysponuje takim wykresem prosze o podanie linka
Najlepiej dla 650 i 1000


Maksymalny moment obrotowy i moc nie ulegną zamianie po modyfikacji TRE (różnice na wykresach będą raczej błędem hamowni).
Moment obrotowy, moc oraz reakcja na ruchy manetką gazu powinny się poprawić, ale tylko przy częściowym otwarciu przepustnicy (napewno mniej niż 1/2).

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


15 lis 2011, o 17:37
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 12:49
Posty: 57
Lokalizacja: WX
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Mod TRE
Podbijam :)

Jak po montażu TRE ? Robił ktoś już to ? Odczuwalne to jest ?

Przy takiej pogodzie jak mamy to pomyślałem że może ktoś już to testował :)

Pozdrawiam


28 gru 2011, o 15:49
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Mod TRE
Masz świetną pogodę na przeczytanie 10 stron tematu i znalezienia odpowiedzi na zadane pytanie :P

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


28 gru 2011, o 16:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Mod TRE
Lenistwo nie zna granic :mrgreen:

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


28 gru 2011, o 19:36
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32
Posty: 182
Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
Post Re: Mod TRE
Siemka, a czy jest różnica między tranzystorem N2222 a BC548? bo takie się pojawiły w opisach :hmm: , który zastosować ? żeby nie paliła sie kontrolka N? bo Dono pisał o BC548 , a tu na końcu tematu jest N 2222


9 sty 2012, o 18:55
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 20:37
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K6
Post Re: Mod TRE
wlmi napisał(a):
Siemka, a czy jest różnica między tranzystorem N2222 a BC548? bo takie się pojawiły w opisach :hmm: , który zastosować ? żeby nie paliła sie kontrolka N? bo Dono pisał o BC548 , a tu na końcu tematu jest N 2222


BC546, 547, 548, 549, to praktycznie jedna rodzina(różną się dopuszczalnymi napięciami) Ja użyłem BC547, bo akurat taki był i działa bezproblemowo. Czy użyjesz n2222 czy jakiegoś z BC to będzie działało.

_________________
Obrazek


9 sty 2012, o 22:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Mod TRE
Możesz przetestować.
W czasie normalnej jazdy w dzień żarzenie nie jest widoczne. Widać to dopiero w nocy. Jeśli Dono twierdzi, że nie miał tego efektu, to warto spróbować.

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


9 sty 2012, o 22:03
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Mod TRE
Tak, BC548 i BC549 to prawie to samo, różnią się prądem przejścia na emiter chyba, nie pamiętam już dokładnie. Ja akurat u siebie miałem na BC549 zrobione i było tak jak pisze Golkow, ale paru osobom zrobiłem na BC548 i twierdziły, że nie ma problemu z kontrolką luzu.


9 sty 2012, o 22:22
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32
Posty: 182
Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
Post Re: Mod TRE
czy tak może być? jest BC546 , bo innego nie było !!
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


10 sty 2012, o 16:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Mod TRE
wlmi napisał(a):
czy tak może być? jest BC546 , bo innego nie było !!
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


moje wyglada podobnie :obity: , a co to takie czarne owiniete tasmą ?

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


11 sty 2012, o 21:23
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL