Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=10251
Strona 1 z 1

Autor:  ludas7 [ 29 kwi 2013, o 21:16 ]
Tytuł:  wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Witam. Jestem posiadaczem suzuki sv 650n z '99 roku , niestety gdy tylko motocykl się nagrzeje odpowiednio to na biegu jałowym wchodzi mi na plus minus 2000 obr/min... Znajomy mechanik stwierdził że bedzie to modulator zapłonu... zakupiłem na allegro, wymieniłem w zimę, niestety nie pomogło. Nie wiem teraz czy ten który kupiłem jest też popsuty czy to cos innego . Będę wdzięczny za okazaną pomoc :)

Autor:  I'm not a hero [ 29 kwi 2013, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Może wystarczy pokręcić śrubką od obrotów ?

Autor:  ludas7 [ 29 kwi 2013, o 21:57 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

właśnie jest taka opcja że to dzieje się tylko gdy silnik jest nagrzany :( gdyby chodziło o śrubke to działo by się to zaraz po odpaleniu silnika nawet na zimnym, tak mi się wydaje , proszę was o pomoc :)

Autor:  I'm not a hero [ 29 kwi 2013, o 22:02 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Ale jeśli odpalasz zimny motocykl (i jest wszystko ok) to będziesz miał obroty nawet poniżej 1000 rmp, jak się zagrzeje powinny skoczyć do 1200-1300.
Dlatego motocykl się odpala ze ssaniem, wtedy się nagrzewa, a obroty oscylują w granicach 4000 rmp.

Autor:  ludas7 [ 29 kwi 2013, o 22:11 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

no tak , ale regulacją obrotów nie idzie ich spuścić poniżej 2000 obr/min, i jest jeszcze to że gdy silnik jest rozgrzany to jeśli go zgasze i zapale znów to ma te 1200 / 1300 ... lecz po chwili znów 2000

Autor:  kaCZi [ 29 kwi 2013, o 22:15 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

na moje to powinieneś sprawdzić czujnik temperatury

Autor:  ludas7 [ 29 kwi 2013, o 22:19 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

hmmmm... czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak? Co do tego to mam jeszcze takiego małego zonka że dioda w liczniku mi się nie zapala po przekręceniu stacyjki, a raczej powinna no nie? tak jak cisnienie oleju, zaznaczam że dioda jest ok ponieważ podłączyłem ją w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Może ma to jakiś związek z sobą?

Autor:  Inkling [ 29 kwi 2013, o 23:10 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Zacięta linka ssania? Zdejmij linkę ssania i linki gazu, przesmaruj. Spróbuj odpalić ze zdjętymi linkami, zobacz jakie wtedy moto ma obroty.

Autor:  ludas7 [ 29 kwi 2013, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

niee, nie ma takiej opcji, linka chodzi jak ta lala , ale dzięki za pomoc

Autor:  lasooch [ 1 maja 2013, o 12:23 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

To, że linka działa, to nie znaczy jeszcze, że tłoczek w gaźniku chodzi prawidłowo. Kiedy ostatnio ktoś rozbierał i czyścił gaźniki? Mogą być równie dobrze pozacierane linki gazu, za mały luz na linkach gazu. Ogólnie wiązałbym to z syfem w okolicy gaźnika ;)

A co to u diabła jest "modulator zapłonu"? :wtf:

Autor:  Slawuch [ 1 maja 2013, o 14:19 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

modulator zapłonu to "mechanik" :D
pierwsze co ludas7 powinien zmienić to mechanika i pewnie by najtaniej wyszło :)

Autor:  ludas7 [ 1 maja 2013, o 15:36 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Gaźnik był czyszczony rok temu w maju, co do modulatora to chodziło mu o ten sprzęt który znajduje się na końcu wiązki , za tylnią lampą... :obity:

Autor:  Art.B [ 2 maja 2013, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Zapłon nic to nie ma do rzeczy. Albo źle wyregulowane linki gazu (i wtedy odbój od regulacji wolnych obrotów wisi w powietrzu), albo, co bardziej prawdopodobne, silnik ciągnie sobie lewy luft. Mogą to być sparciałe króćce dolotu, albo choćby nieszczelne podciśnienie, choćby od kranika lub pompki paliwa. Silnik bardzo niechętnie schodzi wtedy z obrotów i idzie na ubogiej mieszance. Objawy występują najczęściej na gorącym silniku.

Autor:  lebiodek [ 7 maja 2013, o 00:02 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

Cześć,
miałem dokładnie identyczne objaw jak ludas7. Linki chodziły płynnie, ale okazało się, że zacinał się zaworek od ssania w jednym z gaźników. Okazało się że zardzewiała sprężynka, której zadaniem jest zamykanie zaworka od ssania. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Powodzenia

Autor:  kaCZi [ 24 maja 2013, o 21:27 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

coś wiadomo? bo ciekawy jestem

Autor:  ludas7 [ 25 maja 2013, o 12:21 ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku

spoko, w trakcie poszukiwań, jak się wyjaśni dam znać

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/