Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=10251 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ludas7 [ 29 kwi 2013, o 21:16 ] |
Tytuł: | wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Witam. Jestem posiadaczem suzuki sv 650n z '99 roku , niestety gdy tylko motocykl się nagrzeje odpowiednio to na biegu jałowym wchodzi mi na plus minus 2000 obr/min... Znajomy mechanik stwierdził że bedzie to modulator zapłonu... zakupiłem na allegro, wymieniłem w zimę, niestety nie pomogło. Nie wiem teraz czy ten który kupiłem jest też popsuty czy to cos innego . Będę wdzięczny za okazaną pomoc ![]() |
Autor: | I'm not a hero [ 29 kwi 2013, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Może wystarczy pokręcić śrubką od obrotów ? |
Autor: | ludas7 [ 29 kwi 2013, o 21:57 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
właśnie jest taka opcja że to dzieje się tylko gdy silnik jest nagrzany ![]() ![]() |
Autor: | I'm not a hero [ 29 kwi 2013, o 22:02 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Ale jeśli odpalasz zimny motocykl (i jest wszystko ok) to będziesz miał obroty nawet poniżej 1000 rmp, jak się zagrzeje powinny skoczyć do 1200-1300. Dlatego motocykl się odpala ze ssaniem, wtedy się nagrzewa, a obroty oscylują w granicach 4000 rmp. |
Autor: | ludas7 [ 29 kwi 2013, o 22:11 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
no tak , ale regulacją obrotów nie idzie ich spuścić poniżej 2000 obr/min, i jest jeszcze to że gdy silnik jest rozgrzany to jeśli go zgasze i zapale znów to ma te 1200 / 1300 ... lecz po chwili znów 2000 |
Autor: | kaCZi [ 29 kwi 2013, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
na moje to powinieneś sprawdzić czujnik temperatury |
Autor: | ludas7 [ 29 kwi 2013, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
hmmmm... czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak? Co do tego to mam jeszcze takiego małego zonka że dioda w liczniku mi się nie zapala po przekręceniu stacyjki, a raczej powinna no nie? tak jak cisnienie oleju, zaznaczam że dioda jest ok ponieważ podłączyłem ją w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Może ma to jakiś związek z sobą? |
Autor: | Inkling [ 29 kwi 2013, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Zacięta linka ssania? Zdejmij linkę ssania i linki gazu, przesmaruj. Spróbuj odpalić ze zdjętymi linkami, zobacz jakie wtedy moto ma obroty. |
Autor: | ludas7 [ 29 kwi 2013, o 23:31 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
niee, nie ma takiej opcji, linka chodzi jak ta lala , ale dzięki za pomoc |
Autor: | lasooch [ 1 maja 2013, o 12:23 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
To, że linka działa, to nie znaczy jeszcze, że tłoczek w gaźniku chodzi prawidłowo. Kiedy ostatnio ktoś rozbierał i czyścił gaźniki? Mogą być równie dobrze pozacierane linki gazu, za mały luz na linkach gazu. Ogólnie wiązałbym to z syfem w okolicy gaźnika ![]() A co to u diabła jest "modulator zapłonu"? ![]() |
Autor: | Slawuch [ 1 maja 2013, o 14:19 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
modulator zapłonu to "mechanik" ![]() pierwsze co ludas7 powinien zmienić to mechanika i pewnie by najtaniej wyszło ![]() |
Autor: | ludas7 [ 1 maja 2013, o 15:36 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Gaźnik był czyszczony rok temu w maju, co do modulatora to chodziło mu o ten sprzęt który znajduje się na końcu wiązki , za tylnią lampą... ![]() |
Autor: | Art.B [ 2 maja 2013, o 11:05 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Zapłon nic to nie ma do rzeczy. Albo źle wyregulowane linki gazu (i wtedy odbój od regulacji wolnych obrotów wisi w powietrzu), albo, co bardziej prawdopodobne, silnik ciągnie sobie lewy luft. Mogą to być sparciałe króćce dolotu, albo choćby nieszczelne podciśnienie, choćby od kranika lub pompki paliwa. Silnik bardzo niechętnie schodzi wtedy z obrotów i idzie na ubogiej mieszance. Objawy występują najczęściej na gorącym silniku. |
Autor: | lebiodek [ 7 maja 2013, o 00:02 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
Cześć, miałem dokładnie identyczne objaw jak ludas7. Linki chodziły płynnie, ale okazało się, że zacinał się zaworek od ssania w jednym z gaźników. Okazało się że zardzewiała sprężynka, której zadaniem jest zamykanie zaworka od ssania. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Powodzenia |
Autor: | kaCZi [ 24 maja 2013, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
coś wiadomo? bo ciekawy jestem |
Autor: | ludas7 [ 25 maja 2013, o 12:21 ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na biegu jałowym, na ciepłym silniku |
spoko, w trakcie poszukiwań, jak się wyjaśni dam znać |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |