Autor |
Wiadomość |
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Witam! Nie mam chwilowo dostępu do moto a chodzi mi po głowie pomysł żeby zmienić miejsce położenia akumulatora w SV gaźnikowej ze względu na to że miejsce w którym jest teraz aku byłoby przeznaczone na zasobnik amorka. W necie podają dwie różne wysokości 105mm i 130mm niewiem. Jak wiadomo jest tam ta "skrzynka bezpieczników" i ciekawe czy ten 130mm aku nie jest za wysoki. Jeśli ktoś by miał pod ręką swój aku to proszę o zwymiarowanie i podanie jaki macie prąd rozruchu. Jestem ciekaw czy i jak zmieniła by się trakcja po wrzuceniu akumulatora np w miejsce bagażnika pod siedzeniem pasażera, to jest prawie 4kg. Ewentualnie pozostaje szukać lżejszych zamienników. Za pomoc wdzięczny będę pzdr Panowie, a ten aku? Ma 65mm głębokości i waży 2,5kg. http://www.sonarsklep.pl/akumulator-zelowy-toyama-npg9-12v-ah-gel-prawdziwy-zel-p-691.htmlEDIT: Doszukałem się wymiarów mojej Yuasy i wychodzi na to że ten w/w aku jest "chudsze" od mojego o 2,2cm, może uda się zmieścić zasobnik amorka bez odsuwania pudełka akumulatora od stelaża...
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
30 lis 2013, o 14:14 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Żelowe są bardzo czułe na duże prądy, także nie nadają się do celów rozruchowych. To, że akumulator nie jest przystosowany do pracy z dużymi prądami można w bardzo prosty sposób sprawdzić patrząc na zaciski. Jak widać na zdjęciu zaciski to zwykłe blaszki, które najzwyczajniej w świecie potrafią się wypalić. Do pracy z dużymi prądami są specjalne akumulatory żelowe, które nie kosztują mało Ten się kompletnie do tego nie nadaje. Jeżeli zależy Ci na wymiarach i wadze w stopniu ekstremalnym to zainteresuj się akumulatorami Li-Fe. To akumulatory, które można kupić w postaci zwykłych "paluszków". Czym się cechują? Tym, że 7 takich "paluszków" i można spokojnie próbować odpalać samochód. Mają ogromny stały prąd rozładowywania w stosunku do wymiarów. Cena to około 40zł za jeden "paluszek". http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=2240Chwilowe prądy rozładowania tych akumulatorów mogą przekraczać nawet 100A. A takie prądy mają nasze akumulatory
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
30 lis 2013, o 21:29 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
O widzisz Miles, konkretna odpowiedz... Z tym ze jeśli polaczymy kilka w/w ogniw to i tak zostaniemy przy pojemności jaka zapewnia nam jedno ogniwo, Right?
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
30 lis 2013, o 22:22 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Tutaj gościu zastosował do swojej SV'ki właśnie akumulatory A123 (czyli inaczej Li-Fe), które podpierniczył z akumulatora od wkrętarki Dewalta: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=112133Łączenie szeregowe akumulatorów zwiększa napięcie, natomiast łączenie równoległe zwiększa pojemność. Można też mieszać połączenia i zbudować akumulator o interesującym nas napięciu i pojemności. Jednak osiągnięcie na ogniwach A123 pojemności porównywalnej do pojemności naszych akumulatorów byłoby bardzo drogie. Dlatego decydując się na takie rozwiązanie trzeba się liczyć z mniejszą pojemnością. Plusem tego rozwiązania jest bardzo niska waga i małe rozmiary. Koleś jak widać jeździ na tym akumulatorze i nie ma problemów. Jeżeli układ ładowania jest sprawny, oraz silnik pali tak jak powinien to problemów nie będzie. Jeżeli natomiast nie chcesz się pakować w akumulatory A123 to zainteresuj się żelowymi NPCG. Na stronie którą podałeś w pierwszym poście jest kilka sztuk z tego co widziałem. I zauważ, że zaciski tych akumulatorów są już zupełnie inne, bo przystosowane są do dużych prądów Nie wiem tylko, czy będą miały mniejsze rozmiary i mniejszą wagę od standardowych akumulatorów. Musisz to sprawdzić we własnym zakresie, bo nigdy nie porównywałem.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
30 lis 2013, o 23:11 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Dobrze sie czyta kogoś kto ma pojecie o tym... zainteresowalem sie tym poniewaz aku będę mial chyba do wymiany a chce zrobić tak zeby nie uprawial seksu z zasobnikiem amorka
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
30 lis 2013, o 23:31 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Miles, a podpowiedz jaki prąd rozruchowy aku wystarczy do odpalenia i normalnego latania na SV?
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 gru 2013, o 14:38 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Ja bym starał się nie schodzić poniżej 120 A. To taki jakby standard. Poniżej tej wartości silnik na pewno odpali i będzie chodził. Pytanie tylko, czy w chłodniejsze dni, kiedy akumulator i silnik trochę postoją nieużywane, będzie kręcił z wystarczającą siłą by odbyło się bez przygód i dodatkowego ładowania akumulatora.
A znalazłeś coś sensownego? Bo na allegro widziałem sensowne akumulatory do motocykli o głębokości 69 mm. A jeżeli nadal nie masz wymiarów akumulatora, który seryjnie siedzi w SV'ce to mogę się przejść i wyciągnąć, bo moto mam rozbebeszone.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
2 gru 2013, o 17:24 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Jakbyś był miły to zrobić, i podaj jeszcze nazwę aku. Ja mam Yuasę 87mm szerokości więc ta opcja 69mm byłaby spoko. Widziałem też 65mm ale z mniejszym rozruchem.
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 gru 2013, o 17:40 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
U mnie siedzi VARTA YT12A-BS o parametrach: 12 V, 11 Ah i 140 A prądu rozruchowego. Wysokość: 105 mm, szerokość: 148 mm, głębokość: 83 mm. Jest to model zalecany przez serwisówkę.
edit: błędnie napisałem wysokość.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Ostatnio edytowano 2 gru 2013, o 18:07 przez Miles, łącznie edytowano 1 raz
|
2 gru 2013, o 17:54 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Dzięki za info, przyda się.
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 gru 2013, o 18:03 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Błąd! Wysokość to 105 mm! (nie wiem czemu napisałem 150 )
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
2 gru 2013, o 18:06 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
i tak skojarzyłem ze 105mm ;p
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 gru 2013, o 18:12 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
|
2 gru 2013, o 18:16 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
No widziałem u ciebie w temacie... Jest malutki ale wolę lekko zmodyfikować pudło aku niż kupować nowy za tą cenę
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 gru 2013, o 18:23 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
lub zastosuj taki paten jak u słonia
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
4 gru 2013, o 21:56 |
|
|
Caly
rowerzysta
Dołączył(a): 11 paź 2016, o 20:19 Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2011
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Akumulator może mieć prąd rozruchowy wartości 140A lub 160A ? Czy istnieje ryzyko przepalanie jakichś układów ? Znalazłem akumulatory właśnie z różnymi wartościami i nie bardzo wiem czym to tak naprawdę się różni i jaki najlepiej było by zastosować.
_________________ Be HAPPY !
|
16 paź 2016, o 09:31 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiary akumulatora, zamiana na mniejszy.
Możesz użyć nawet od ciągnika. Czy będziesz miał 100, 200 czy 1000A to tylko działa na Twoją korzyść. Motocykl i tak nie weźmie więcej niż może. Także bez obaw.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
19 paź 2016, o 08:50 |
|
|