Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Regulator czy Alternator
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=13164
Strona 1 z 1

Autor:  pajak [ 18 mar 2014, o 03:56 ]
Tytuł:  Regulator czy Alternator

Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp :/
A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada .
Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić.

Autor:  voss [ 18 mar 2014, o 09:05 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

pajak napisał(a):
Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp :/
A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada .
Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić.

A co oprocz napiecia na Akku sprawdziles?
Ja proponuje zaczac od
1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy.
Nie powinno byc przebicia
2. tak na odlaczonej wtyczce odpalic silnik i na wolnych zmierzyc napiecie z alternatora: 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin
Mierzysz prad zmienny ~ powinno byc na wolnych ~30V i jak podniesiesz obroty to tak ~70V. Mniejwiecej rowno miedzy pinami.

jesli to wyszlo pomyslnie to na 99% alternator jest sprawny.

A wiec pozostaje Regulator. Tego tez z grubsz mozna w domowych warunkach sprawdzic.
1. Mierzysz czy jest przebicie na wtyczce od alternatora do regulatora
Miernik na piszczenie i mierzysz ( wtyczka od regulatora ) 1pin->2pin i 2pin ->1pin i tak wszystkie mozliwosci. Nigdzie nie powinno byc przebicia ( nie powinien piszczec) jesli tak nie jest to masz walnieta min. 1 diode na regulatorze ( tak przypuszczam z Twojego opisu )
= wymiana regulatora

powodzenia
voss

Autor:  pajak [ 18 mar 2014, o 20:16 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

dzięki voss za objaśnienie więc tak wychodzi na to że alternator szlag trafił
po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej
kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v
Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło
zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze.

Autor:  voss [ 18 mar 2014, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

pajak napisał(a):
po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej
kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v
Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło
zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze.


mierzyłeś prąd zmienny tzn na przyrządzie pomiarowym nastawienie np na do ~ 200V ?
jeśli tak i wyszły takie napięcia to masz spięcie na alternatorze.

voss

Autor:  pajak [ 18 mar 2014, o 22:02 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

tak na zmiennym
jak to sprawdzić
gdzie szukać

Autor:  voss [ 19 mar 2014, o 16:34 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

pajak napisał(a):
tak na zmiennym
jak to sprawdzić
gdzie szukać


no jesli sprawdziles i masz takie napiecie to nic tylko zmieniac alternator

mozesz jeszcze zmierzyc opor miedzy tymi zultymi , 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin

powinno byc 0,2-0,7 ohm Ale przy tak malym oporze to z mierzeniem ruznie moze byc

no i sprawdz czy
1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy.
Nie powinno byc przebicia

Ale jesli altornator nie daje napiecia na pracujacym silniku to zazwyczaj do wymiany ( albo trzeba na nowo nawijac ale kto to dzis robi ) , niestety

Autor:  kisiel_krzychu [ 19 mar 2014, o 19:00 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

u mnie był akumulator, po zgadzeniu moto nie odpalało, a napięcie miało aku 12,5V, tozumiem że moto Ci zgasło podczas jazdy tak?

Autor:  Marpol [ 19 mar 2014, o 21:21 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

nie masz nikogo w pobliżu coby rygielka przełozyc na chwile ?
to chyba od razu problem by sie rozwiązał
ja obstawiam na rygiel bo podobne objawy miałem a po dodaniu gazu nie było reakcji na
amperomierzu .
W dodatku jeśli wczesniej nie miałeś problemów że po jeździe nie trudno kręciło
tylko teraz sało się ot tak w 1 dzień to rygiel.
Jeśli chodzi o rygiel to bardzo dużo pasuje za wyjątkiem jelcza i stara chyba :obity: :P

Autor:  rooland [ 20 mar 2014, o 00:37 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

Witam, a co powiecie na sytuację...
nówka sztuka akumulator, sprawdziłem ładowanie i na luźnych obrotach miał 13.3... po dodaniu gazu spadał do 12.5. Więc sprawdziłem alternator na pinach i miał ok 70V na kazdym. Wymieniłem regulator i teraz mam ok 14.1-3 na luzie ale jak dodaje gazu to znów mi ładowanie skacze od ok 12.8 do 13.8 ... co to może być ?

Autor:  pajak [ 21 mar 2014, o 22:47 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami.
Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek
Wszystko działa :jupi:
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez

Autor:  Tigera1 [ 22 mar 2014, o 06:19 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

pajak napisał(a):
cut
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez

tyle samo co serwisówka podaje czyli między 13,6 a 14,4 ( z pamięci lece więc może się różnić +/- 0,1 do 0,3V)
:)

Autor:  kacperski [ 28 mar 2014, o 14:21 ]
Tytuł:  Re: Regulator czy Alternator

pajak napisał(a):
Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami.
Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek
Wszystko działa :jupi:
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez
Serwisówka, serwisówka i jeszcze raz serwisówka!
Proszę bardzo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/