Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Regulator czy Alternator https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=13164 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pajak [ 18 mar 2014, o 03:56 ] |
Tytuł: | Regulator czy Alternator |
Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada . Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić. |
Autor: | voss [ 18 mar 2014, o 09:05 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator | |||||||||
A co oprocz napiecia na Akku sprawdziles? Ja proponuje zaczac od 1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy. Nie powinno byc przebicia 2. tak na odlaczonej wtyczce odpalic silnik i na wolnych zmierzyc napiecie z alternatora: 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin Mierzysz prad zmienny ~ powinno byc na wolnych ~30V i jak podniesiesz obroty to tak ~70V. Mniejwiecej rowno miedzy pinami. jesli to wyszlo pomyslnie to na 99% alternator jest sprawny. A wiec pozostaje Regulator. Tego tez z grubsz mozna w domowych warunkach sprawdzic. 1. Mierzysz czy jest przebicie na wtyczce od alternatora do regulatora Miernik na piszczenie i mierzysz ( wtyczka od regulatora ) 1pin->2pin i 2pin ->1pin i tak wszystkie mozliwosci. Nigdzie nie powinno byc przebicia ( nie powinien piszczec) jesli tak nie jest to masz walnieta min. 1 diode na regulatorze ( tak przypuszczam z Twojego opisu ) = wymiana regulatora powodzenia voss |
Autor: | pajak [ 18 mar 2014, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
dzięki voss za objaśnienie więc tak wychodzi na to że alternator szlag trafił po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze. |
Autor: | voss [ 18 mar 2014, o 20:38 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator | |||||||||
mierzyłeś prąd zmienny tzn na przyrządzie pomiarowym nastawienie np na do ~ 200V ? jeśli tak i wyszły takie napięcia to masz spięcie na alternatorze. voss |
Autor: | pajak [ 18 mar 2014, o 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
tak na zmiennym jak to sprawdzić gdzie szukać |
Autor: | voss [ 19 mar 2014, o 16:34 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator | |||||||||
no jesli sprawdziles i masz takie napiecie to nic tylko zmieniac alternator mozesz jeszcze zmierzyc opor miedzy tymi zultymi , 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin powinno byc 0,2-0,7 ohm Ale przy tak malym oporze to z mierzeniem ruznie moze byc no i sprawdz czy 1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy. Nie powinno byc przebicia Ale jesli altornator nie daje napiecia na pracujacym silniku to zazwyczaj do wymiany ( albo trzeba na nowo nawijac ale kto to dzis robi ) , niestety |
Autor: | kisiel_krzychu [ 19 mar 2014, o 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
u mnie był akumulator, po zgadzeniu moto nie odpalało, a napięcie miało aku 12,5V, tozumiem że moto Ci zgasło podczas jazdy tak? |
Autor: | Marpol [ 19 mar 2014, o 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
nie masz nikogo w pobliżu coby rygielka przełozyc na chwile ? to chyba od razu problem by sie rozwiązał ja obstawiam na rygiel bo podobne objawy miałem a po dodaniu gazu nie było reakcji na amperomierzu . W dodatku jeśli wczesniej nie miałeś problemów że po jeździe nie trudno kręciło tylko teraz sało się ot tak w 1 dzień to rygiel. Jeśli chodzi o rygiel to bardzo dużo pasuje za wyjątkiem jelcza i stara chyba ![]() |
Autor: | rooland [ 20 mar 2014, o 00:37 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
Witam, a co powiecie na sytuację... nówka sztuka akumulator, sprawdziłem ładowanie i na luźnych obrotach miał 13.3... po dodaniu gazu spadał do 12.5. Więc sprawdziłem alternator na pinach i miał ok 70V na kazdym. Wymieniłem regulator i teraz mam ok 14.1-3 na luzie ale jak dodaje gazu to znów mi ładowanie skacze od ok 12.8 do 13.8 ... co to może być ? |
Autor: | pajak [ 21 mar 2014, o 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator |
Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami. Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek Wszystko działa ![]() A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez |
Autor: | Tigera1 [ 22 mar 2014, o 06:19 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator | |||||||||
tyle samo co serwisówka podaje czyli między 13,6 a 14,4 ( z pamięci lece więc może się różnić +/- 0,1 do 0,3V) ![]() |
Autor: | kacperski [ 28 mar 2014, o 14:21 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator czy Alternator | |||||||||
Proszę bardzo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |