Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 17:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Regulator czy Alternator 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16
Posty: 64
Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
Post Regulator czy Alternator
Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp :/
A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada .
Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić.


18 mar 2014, o 03:56
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Regulator czy Alternator
pajak napisał(a):
Siema naszukalem na czytałem w temacie i nie znalazłem konkretnej odp :/
A więc problem jest następujący aku 100%dobre na wolnych obrotach aku trzyma napięcie 12,40v a gdy dodaje gazu zamiast rosnąć to spada im więcej gazu tym więcej spada .
Ostatnio nawet podczas małej przejażdżki moto zgasło i nie miało już siły zakręcić.

A co oprocz napiecia na Akku sprawdziles?
Ja proponuje zaczac od
1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy.
Nie powinno byc przebicia
2. tak na odlaczonej wtyczce odpalic silnik i na wolnych zmierzyc napiecie z alternatora: 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin
Mierzysz prad zmienny ~ powinno byc na wolnych ~30V i jak podniesiesz obroty to tak ~70V. Mniejwiecej rowno miedzy pinami.

jesli to wyszlo pomyslnie to na 99% alternator jest sprawny.

A wiec pozostaje Regulator. Tego tez z grubsz mozna w domowych warunkach sprawdzic.
1. Mierzysz czy jest przebicie na wtyczce od alternatora do regulatora
Miernik na piszczenie i mierzysz ( wtyczka od regulatora ) 1pin->2pin i 2pin ->1pin i tak wszystkie mozliwosci. Nigdzie nie powinno byc przebicia ( nie powinien piszczec) jesli tak nie jest to masz walnieta min. 1 diode na regulatorze ( tak przypuszczam z Twojego opisu )
= wymiana regulatora

powodzenia
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


18 mar 2014, o 09:05
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16
Posty: 64
Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
Post Re: Regulator czy Alternator
dzięki voss za objaśnienie więc tak wychodzi na to że alternator szlag trafił
po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej
kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v
Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło
zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze.


18 mar 2014, o 20:16
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Regulator czy Alternator
pajak napisał(a):
po odpaleniu moto mierzone na wolnych obrotach kable z alternatora na odpiętej wtyczce przy regulatorze i na wcześniejszej
kostce żeby wyeliminować jakiś brak przejścia wynik 1,040v po dodaniu delikatnie gaz 1,060v-1,088v
Więc totalny brak ładowania ale czy tak od se może klęknąć alternator,jesienią było wszystko okej śmigałem aż miło
zima moto sporadycznie odpalane raz dwa w miesiącu.Nawet pamiętam jeszcze w styczniu pogoda dopisała i parę kaemów padło i było okej moto nie zgasło prawdopodobnie ładowało jeszcze.


mierzyłeś prąd zmienny tzn na przyrządzie pomiarowym nastawienie np na do ~ 200V ?
jeśli tak i wyszły takie napięcia to masz spięcie na alternatorze.

voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


18 mar 2014, o 20:38
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16
Posty: 64
Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
Post Re: Regulator czy Alternator
tak na zmiennym
jak to sprawdzić
gdzie szukać


18 mar 2014, o 22:02
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Regulator czy Alternator
pajak napisał(a):
tak na zmiennym
jak to sprawdzić
gdzie szukać


no jesli sprawdziles i masz takie napiecie to nic tylko zmieniac alternator

mozesz jeszcze zmierzyc opor miedzy tymi zultymi , 1pin -2 pin, 2pin -3 pin, 1pin-3pin

powinno byc 0,2-0,7 ohm Ale przy tak malym oporze to z mierzeniem ruznie moze byc

no i sprawdz czy
1. odpiac wtyczke przy regulatorze od alternatora ( 3 pin, zulte kable ) i zmierzyc czy nie maja przebica na mase. Mierzysz ( kabelki do alternatora ) 1pin -> masy, 2pin -> masy, 3pin-> masy.
Nie powinno byc przebicia

Ale jesli altornator nie daje napiecia na pracujacym silniku to zazwyczaj do wymiany ( albo trzeba na nowo nawijac ale kto to dzis robi ) , niestety

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


19 mar 2014, o 16:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Regulator czy Alternator
u mnie był akumulator, po zgadzeniu moto nie odpalało, a napięcie miało aku 12,5V, tozumiem że moto Ci zgasło podczas jazdy tak?

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


19 mar 2014, o 19:00
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Regulator czy Alternator
nie masz nikogo w pobliżu coby rygielka przełozyc na chwile ?
to chyba od razu problem by sie rozwiązał
ja obstawiam na rygiel bo podobne objawy miałem a po dodaniu gazu nie było reakcji na
amperomierzu .
W dodatku jeśli wczesniej nie miałeś problemów że po jeździe nie trudno kręciło
tylko teraz sało się ot tak w 1 dzień to rygiel.
Jeśli chodzi o rygiel to bardzo dużo pasuje za wyjątkiem jelcza i stara chyba :obity: :P

_________________
Hard Work Beats Talent.


19 mar 2014, o 21:21
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17
Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Regulator czy Alternator
Witam, a co powiecie na sytuację...
nówka sztuka akumulator, sprawdziłem ładowanie i na luźnych obrotach miał 13.3... po dodaniu gazu spadał do 12.5. Więc sprawdziłem alternator na pinach i miał ok 70V na kazdym. Wymieniłem regulator i teraz mam ok 14.1-3 na luzie ale jak dodaje gazu to znów mi ładowanie skacze od ok 12.8 do 13.8 ... co to może być ?

_________________
Nie ryzykujesz, nie wygrywasz.
Pozdrawiam
Roland


20 mar 2014, o 00:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2013, o 15:16
Posty: 64
Lokalizacja: Komorniki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
Post Re: Regulator czy Alternator
Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami.
Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek
Wszystko działa :jupi:
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez


21 mar 2014, o 22:47
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Regulator czy Alternator
pajak napisał(a):
cut
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez

tyle samo co serwisówka podaje czyli między 13,6 a 14,4 ( z pamięci lece więc może się różnić +/- 0,1 do 0,3V)
:)

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


22 mar 2014, o 06:19
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator czy Alternator
pajak napisał(a):
Ok myślę że temat ogarnęłem wymieniłem regulator i było ok aż do włączenia świateł.Po ich włączeniu napięcie spadło a po obruceniu manetką napięcie wariowało a wręcz spadało.Czyli problem ze światłami.
Czyli na nowo przegląd wszystkich kabli niby ok.może przebicie z włącznika światel na kiere,wszystko rozebrane jeszcze raz wyczyszczone no i kiere owinięta taśmą na wszelki wypadek
Wszystko działa :jupi:
A może ktoś napisać mi ile v na wolnych i przy np 5 tys z światłami i bez
Serwisówka, serwisówka i jeszcze raz serwisówka!
Proszę bardzo.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 mar 2014, o 14:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL