Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 kwi 2025, o 20:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2011, o 13:22
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Taki hint dla szukających rozwiązań w języku language. -> Lambda O2 sensor disconnection removal in Suzuki SV1000 2003 od DL1000

W wielu miejscach czytałem, że jak się zakłada Power Commandera, to warto odłączyć sondę lambda. No i to się robi tak, że wypina się wtyczkę a potem przecina kabel na pinie 23 żeby nie pokazywał się FI błąd. Niestety nie ma wielu zdjęć, który to właściwie jest ten kabel 23. Stąd wyciągam pomocną dłoń, do wszystkich, którzy są na etapie takim jak ja przed weekendem.

Lambda wychodzi sobie po prawej stronie motocykla.

Obrazek

Kostka do rozpięcia jest pod bakiem w zasadzie przy siodle.

Obrazek

Po rozpięciu warto zabezpieczyć, żeby się do końcówek woda nie lała jeśli kiedyś ktoś by chciał spiąć z powrotem

Obrazek

Ja dodatkowo założyłem kondomy z uciętych palców od gumowej rękawiczki).

Obrazek

No i jak się patrzy na jedyne zdjęcie w internecie pokazujące pin 23 to trzeba uważać,

Obrazek

bo jest to zdjęcie gniazda w ecu a nie wtyczki, która jest jego lustrzanym odbiciem.

Obrazek

Internet mówi, ze kabel jest czarny z białym, a u mnie takiego nie było w skrajnych położeniach kostki. Na szczęście na kostce od strony kabli jest wytłoczone, który to jest ten kabel do pinu 23.


Obrazek

Uciąć i zabezpieczyć, a potem enjoy the ride.


Obrazek

Subiektywne odczucia po wycięciu lambdy i z założonym PC3
- mniej hamuje silnikiem
- równiej pracuje na wolnych obrotach
- nieznacznie szybciej się wkręca na obroty
- wcześniej strzela przy schodzeniu z obrotów – u mnie strzelał gdy hamując schodziłem poniżej 3k obrotów (przy niskim ciśnieniu atmosferycznym, lub deszczu bardziej), a teraz strzela w zasadzie zaraz po ostrym ujęciu gazu, za to słabiej – ale jeszcze nie było deszczu to nie wiem jak będzie.
- jeszcze nie wiem jak spalanie


22 lip 2014, o 22:45
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Nie kminie, co taki mod ma na celu?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


23 lip 2014, o 08:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2014, o 13:29
Posty: 308
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S / N
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Dzięki lambdzie komputer oblicza sobie mieszankę paliwową. Jak jej nie ma, to nie ma z niej danych i ustawienia mieszanki są niezależne od jakości spalin.


23 lip 2014, o 09:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
A jak coś się dzieje z mieszanką paliwową, to silnik zamiast dolać paliwa żeby było bezpiecznie robi kabooom :D

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


23 lip 2014, o 09:23
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Danielo, ja to wiem ;)
Kruk11 wywala jedną z rzeczy która ma poprawiać pracę silnika. Gdzie tu logika?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


23 lip 2014, o 09:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2014, o 13:29
Posty: 308
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S / N
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Nie koniecznie poprawia. Często przez unijne dyrektywy spaliny musza być czystsze, co za tym idzie mieszanka uboższa. Jeśli ma założony czip tuningujący, to te dwie rzeczy się ze sobą gryzą. Wywalając lambdę możesz ustalać sobie sam mieszankę.


23 lip 2014, o 09:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
danielo napisał(a):
Nie koniecznie poprawia. Często przez unijne dyrektywy spaliny musza być czystsze, co za tym idzie mieszanka uboższa. Jeśli ma założony czip tuningujący, to te dwie rzeczy się ze sobą gryzą. Wywalając lambdę możesz ustalać sobie sam mieszankę.


Każdy sensowny tuner stroi z sondą lambda w trybie closed loop. Mało tego, najlepiej to robić z sondą szerokopasmową. Poza tym nie spotkałem seryjnej mapy, która byłaby zbyt uboga, wszystkie są dla bezpieczeństwa przelane.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


23 lip 2014, o 09:50
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2011, o 13:22
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Po tylu mądrych i doświadczonych opiniach zaczynam się zastanawiać :hmm: o Boże :omg: co ja najlepszego zrobiłem :mur: ;( mój motocykl pewnie teraz wybuchnie i będzie do wyrzucenia :killer:

Cholera :cenzura: zanim to zrobiłem mogłem zapytać specjalistów z :forum:


No trudno :smutas: jakoś będę musiał z tym żyć. W każdym razie jakby ktoś się zastanawiał jak zrobić taką bezsensowną i niebezpieczną przeróbkę, to tutorial w pierwszym poście B)


P.S.

http://www.powercommander.com/powercomm ... qs.aspx#35

My Power Commander came with O2 eliminators, should I use these and what are they?

On bikes that use an O2 sensor in the stock exhaust have a closed loop area that can not be adjusted by the Power Commander alone. If you make adjustments with the PCIII in the closed loop area the O2 sensor will sense these changes and the ECM will alter the fuel curve accordingly. If you want to have full fuel control over the entire RPM range of your bike then you will need to bypass the closed loop area which the O2 eliminators will accomplish. If you are looking for the best fuel economy and not worried about making changed to the closed loop area you can leave the stock O2 sensors connected and still make changes outside of the closed loop area with the Power Commander.


Także jak jeszcze ktoś z fachmanów uważa, że to bez sensu? Dopiszcie się do listy. :czytaj:

:spoko:


23 lip 2014, o 10:30
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Nawet nie wiedziałem że PC sobie nie potrafi poradzić z closed loop. Pierwszy lepszy Piggy Back w autach sobie z tym radzi, nie mówiąc o pełnych EMU. Podejrzewam że użycie zwykłego Ecumastera DET3 dałoby lepsze efekty niż tego rozreklamowanego PowerCommandera. Nie mówiąc już o pełnym remapie fabrycznego ECU.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


23 lip 2014, o 10:35
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2011, o 13:22
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Prawem każdego bez wyjątku członka, każdego szanującego się forum jest wypowiadać się w wątkach, nawet jeśli nie wie czego się tyczą, bo internet wolnym jest i nie ma zgody dla ograniczania wolności słowa B)

Dodam jeszcze link do kolejnego bezsensownego patentu
http://www.powercommander.com/downloads ... 007.01.pdf


23 lip 2014, o 10:39
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2013, o 14:26
Posty: 49
Lokalizacja: Wrocław/Radomsko
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K5,all black
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
Kruku a nie lepiej przeciąć szary kabel przy sondzie lambda? Sonde można zostawić włączoną, wtyczkę również, a bez szarego kabla, który odpowiada za sygnał moto leci na standardowych mapach i również nie mamy błedu FI bo komp widzi sondę jako niby podpiętą tylko, że nie działa. Gdzieś na niemieckim forum o SV1000 to znalazłem i działało prawidłowo.
Dla mnie wycięcie szarego kabla przy sondzie jest dużo łatwiejsze niż kopanie przy kompie a efekt będzie ten sam. Postaram się znaleźć źródło.


10 sie 2014, o 13:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: Tutek - Jak wywalić lambdę przy PC
skwaro napisał(a):
Mało tego, najlepiej to robić z sondą szerokopasmową.


A co jakbym zmienił sondę właśnie na szerokopasmową i remapował fabryczne ECU?


1 wrz 2014, o 11:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL