Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 04:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 00:34
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
Siema!
Nietypowa sprawa, nie bardzo wiem gdzie pisać więc walę tutaj, bo w giełdzie nie mamy opcji "zamienię"
Kolega kupił SV650S K3 po lekkim dzwonie. Potrzebne były zegary więc wciągnął używki z wersji K5 w bardzo dobrym stanie z alledrogo. Niestety okazało się po podłączeniu, że świruje kontrolka rezerwy - mruga nawet przy zalanym baku. Przejrzałem już tematy na forum i okazało się, że były różne modele zegarów i te z K5 różnią się nieznacznie bebechami od tych z wersji K3 - jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie ;) W każdym razie prośba do Was. Może ktoś ma odwrotną sytuację i byłby w stanie zamienić się zegarami, może komuś leżą niepotrzebne z K3? ;) Z góry dzięki za jakiekolwiek zainteresowanie i pomoc.

Pzdr
Cotlet

_________________
Cotlet SV1000S K3 ==> viewtopic.php?f=9&t=14457


7 sty 2015, o 18:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
Trochę dawno napisałeś ale może dalej aktualne. Ogólnie różnica z K3 i K5 może być taka że licznik będzie przekłamywał prędkość (inna ilość magnesów w czujniku) oraz rezerwe bo od k5 jest już więcej trybów pracy (więcej termistorów przy pompie paliwa)... ale nie pamiętam już czy zostało to zmodyfikowane (rezerwa) w k5 czy dopiero w k7... no ale ogólnie ilość rezystorów powinno się łatwo dać oszukać, a licznik z k5 (białe tarcze) wygląda ładniej ;)

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


20 sty 2015, o 04:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
bula87 napisał(a):
Trochę dawno napisałeś ale może dalej aktualne. Ogólnie różnica z K3 i K5 może być taka że licznik będzie przekłamywał prędkość (inna ilość magnesów w czujniku) oraz rezerwe bo od k5 jest już więcej trybów pracy (więcej termistorów przy pompie paliwa)... ale nie pamiętam już czy zostało to zmodyfikowane (rezerwa) w k5 czy dopiero w k7... no ale ogólnie ilość rezystorów powinno się łatwo dać oszukać, a licznik z k5 (białe tarcze) wygląda ładniej ;)


Białe tarcze są od K7 wg mnie ;)

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


20 sty 2015, o 16:07
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
bula87 napisał(a):
no ale ogólnie ilość rezystorów powinno się łatwo dać oszukać

Jak?

_________________
Obrazek


20 sty 2015, o 18:29
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06
Posty: 227
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
I'm not a hero napisał(a):
bula87 napisał(a):
no ale ogólnie ilość rezystorów powinno się łatwo dać oszukać

Jak?

normalnie, to proste :p

oczywiście nie dla każdego ;) ja np nie m am zielonego pojęcia

ALE :) bula87 programuje elektronikę i jak się ładnie uśmiechniesz to albo ci wytłumaczy albo coś innego wymyśli ;)

tutaj są tęgie głowy :) zanim zacząłem czytać to nawet bym nie pomyślał :) cieszę się że polecono mi SV i SV forum :)


20 sty 2015, o 21:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
I'm not a hero napisał(a):
bula87 napisał(a):
no ale ogólnie ilość rezystorów powinno się łatwo dać oszukać

Jak?

W teorii widzę to tak:
W K5 mamy 2 czujniki, jeden do niskiego poziomu benzyny i drugi do rezerwy. W K3 mamy jedynie czujnik odpowiedzialny za rezerwę. Trzebaby podpiąć na sztywno odpowiedni rezystor pod kabel w liczniku K5 gdzie powinien iść sygnał z "niskiego poziomu benzyny" i tak zasymulować, że benzyna jest. Następnie rozgałęzić kabel od czujnika rezerwy, jedną końcówkę podpiąć do licznika, a drugą przez przełącznik (wrzucić jakiś tranzystor) do kabla od "niskiego poziomu benzyny". W ten sposób jak czujnik rezerwy wykryje brak benzyny to wyśle sygnał do licznika i jednocześnie odetnie fałszywy sygnał (jest benzyna) od nieistniejącego czujnika "niskiego poziomu benzyny".
Tak teoretycznie bo wszystko by trzeba było pomierzyć, wykalibrować poziomy napięć itp ale powinno działać z tego co zgaduje bo nie znalazłem dobrej jakości schematów elektryki do K3 i K5.
W praktyce sprawdzę to za miesiąc bo będę przekładał licznik K7 do mojej K3 :)

Co do koloru tarcz to rzeczywiście, my bad :)

EDIT:
Doczytałem i wychodzi, że jest odwrotnie, pierwszy czujnik "niskiego poziomu benzyny" odpowiada temu jedynemu w K3 więc wstawił bym fałszywy sygnał zamiast drugiego, nieistniejącego czujnika i miało by się opcję: jak już mało benzyny to mruga... i tyle.

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


20 sty 2015, o 21:03
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 00:34
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
Brzmi to logicznie ale z realizacją podejrzewam łatwo nie będzie ;) Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi. Przekaże kumplowi co ma robić ;)

_________________
Cotlet SV1000S K3 ==> viewtopic.php?f=9&t=14457


20 sty 2015, o 21:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Zamienię się zegarami z SV650S K5 na te z wersji K3-K4
Jako, że do swojej SV K3 chcę włożyć licznik z K8 to poczytałem o problemie rezerwy. I problemem jest tutaj brak rezystora podciągającego dla termistorów w baku.
Liczniki K3/K4 miały ten rezystor wbudowany w płytkę, od K5 został on przeniesiony do stelaża ogona (zapewne z powodu grzania bo są tam 2x70ohm ~3W)
Tak więc żeby rozwiązać problem świecącej kontrolki trzeba dodać rezystor (ja zamówiłem sobie rezystor 68 Ohm 10W w metalowej obudowie) między pin 2 i 5 w wyświetlaczu.

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


16 mar 2015, o 13:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL