Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Zasilanie cewki zapłonowej https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=16049 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nata [ 14 mar 2015, o 19:06 ] |
Tytuł: | Zasilanie cewki zapłonowej |
Witam! Problem rozpoczął się od startu tylko jednego cylindra. Temat poruszony w dziale mechanicznym ale teraz już wiem, że to elektryka. Krótko mówiąc nie ma prądu w jednym z dwóch kabli doprowadzonych do przedniej cewki - dokładniej to ten kabel z białą końcówką - czarno-żółty - TAM NIE MA PRĄDU. W drugim jest. Obydwie cewki sprawne, fajki też. Kable prowadzące do drugiej cewki są ok. Gdzie szukać przyczyny bo już mnie diabli biorą. Dodam tylko, że ostatnio miałem problem z czujnikiem sprzęgła - obecnie jest odłączony - piny są zwarte bo inaczej bym nie odpalił. ![]() |
Autor: | Janek87 [ 14 mar 2015, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Zasilanie cewki zapłonowej |
No już Ci w sumie pisałem żebyś podmienił sterownik albo przejrzał kable i wtyczki. Przewód od przedniej cewki leci tylko do sterownika i zegarów. Jeden przewód do cewki to zasilanie i to masz ok. Drugi to masa, bo te cewki sterowane są właśnie masą ze sterownika. |
Autor: | nata [ 14 mar 2015, o 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Zasilanie cewki zapłonowej |
Hmmmmmmm Mówisz że ten kabel co wskazałem strzałką (biała końcówka - kabel czarno-zółty) biegnie do zegarów? Bo ja mam niestandardowy (diodowy obrotomierz). Ostatnio przy nim grzebałem i w zasadzie to mogłem coś namieszać. Pisałem już o tym, że obrotomierz utrzymuje bardzo wysokie obroty, ale nikt z forum na to nie zwrócił uwagi więc stwierdziłem że tak jest przy jednym baniaku. Jeśli jest tam jakieś zwarcie to może ucinać prąd w tym kablu nie wywalając bezpieczników? Rozumiem że drugi kabel biegnie do sterownika... co to za sterownik i gdzie on się znajduje ? Dzięki. |
Autor: | Janek87 [ 14 mar 2015, o 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Zasilanie cewki zapłonowej |
Aaa Panie, no to jak masz niestandardowe zegary to pytanie co zrobiłeś z tym przewodem czarno-żółtym który tam idzie? Sterownik to ten maleńki komputerek z szeroką czarną wtyczka, który masz w bagażniku zaraz przed tylną lampą. Działa to tak, że sygnał sterujący cewki wychodzi z niego i idzie na cewki. Biały odpowiada za sterowanie tylnej cewki a czarno-żółty przedniej. Z tym, że ten czarno-żółty leci jeszcze do zegarów (pewnie dla obrotów silnika). I teraz tak jak pisałem, cewki mają na stałe podpięte wspólne zasilanie (kabel pomarańczowo-żółty) ale każda z nich osobno sterowana jest masą (czyli odniesieniem dla napięcia zasilania). Sterownik ustawia masę na tych przewodach i cewka wytwarza wysokie napięcie dla świecy. Więc jeśli gdzieś zmostkowałeś ten przewód czarno-żółty przy liczniku to działać to nie będzie. Spróbuj go znaleźć i pozostawić niepodłączony i wtedy sprawdź czy działa. Jeśli nie to wymiana sterownika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |