Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=16194 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bubu [ 27 mar 2015, o 12:22 ] |
Tytuł: | Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Witam, Jest nowy problem a mianowicie coś chyba mi zżera prąd. Wczoraj suzi zdechła jak zatrzymałem się na światłach. Trzy dni wcześniej założony nowy akumulator i ani razu nie było problemu z odpaleniem. Wczoraj trochę moto zmokło pod pracą ale też bez problemu odpaliło. Jedyne co było dziwne to nie działający obrotomierz, prędkościomierz, kontrolka rezerwy i klakson. Po kilku minutach jazdy to co nie działało zaczęło wariować aby po chwili się ustabilizować i wrócić do prawidłowej pracy (oprócz klaksonu). W czasie jazdy wszystko już normalnie pracowało aż przed domem (całe szczęście że tak blisko) na światłach po zatrzymaniu się silnik zgasł i nie chciał więcej zagadać (aku już nie miał siły). Był spacerek z kochanką i z żoną niosącą oba kaski :roll: Może macie jakiś pomysł gdzie szukać. Nie znam się na elektryce ale może samemu coś się uda znaleźć. Z góry dzięki za pomoc |
Autor: | Falcorn [ 27 mar 2015, o 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Ja zaczął bym od sprawdzenia klem na akumulatorze, a następnie porozpinanie i za psikaniem WD-40 wszystkich kostek elektrycznych... Może wilgoć robi zwarcie lub zaśniedziałe styki. |
Autor: | bubu [ 27 mar 2015, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Weekend zaczynam od doładowania aku. Dzięki za sugestie z wd40 i kostkami. |
Autor: | Falcorn [ 27 mar 2015, o 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Sprawdź jeszcze ładowanie akumulatora. |
Autor: | bubu [ 27 mar 2015, o 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Właśnie czekam na sprzęt do pomiarów. Jak aku będzie naładowane to wtedy sprawdzę |
Autor: | bubu [ 30 mar 2015, o 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
No i coś jest z ładowaniem. Na wolnych obrotach pokazuje 13.2 po włączeniu świateł spada do 12.6 i nie wzrasta nawet jak wkrece na 5tys. A potrafi jeszcze spaść. Może ktoś miał coś podobnego i wie czy to regulator czy alternator. |
Autor: | bubu [ 30 mar 2015, o 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Może ma ktoś pożyczyć na chwilę regulator aby sprawdzić czy to może on nawalił. Nie chce wydać kasy i zobaczyć że to co innego. |
Autor: | Falcorn [ 30 mar 2015, o 23:26 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Jak byś był z Krk to nie ma problemu Ale jak nikogo nie znajdziesz a masz miernik to przeczytaj ten dział tam jest wszystko napisane jak co zmierzyć aby wykluczyć jedno albo drugie. http://www.suzukisv.com.pl/viewtopic.ph ... 4&p=228108 |
Autor: | bubu [ 31 mar 2015, o 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Problem w tym że takiego miernika nie mam. Mam tylko taki aby sprawdzić ładowanie na aku. |
Autor: | maxpsl [ 3 kwi 2015, o 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
U mnie zaczęło się podobnie-wirujące obroty na liczniku, później coś strzeliło a końcowy efekt to spalony moduł zapłonowy, prędkościomierz, licznik kilometrów, diody od podświetlenia i światła A i jeszcze akumulator do wymiany Regulator napięcia był uszkodzony podawał złe napięcie i usmażył mi pół elektryki |
Autor: | quaraluch [ 6 kwi 2015, o 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
bubu potrzebujesz jeszcze pomocy? Ja temat uszkodzonego regulatora przerabiałem 2 tygodnie temu. Zdążyłem się już w temacie doktoryzować |
Autor: | Marpol [ 7 kwi 2015, o 07:54 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Sprawdź klemy i kostkę cewki wysokiego napięcia z prawej strony obok akumulatora za czarna osłoną zadupka od strony gazu ( ma przeważnie zieloną osłonkę od wody ) tam jak tylko troszke nie styka to prąd bedzie znikał jesli masz biały smar ( który jest pochodnym wazeliny technicznej i dobrze przewodzi ) to psiknij w kostkę tzn w każdy styk osobno i powinno pomóc |
Autor: | bubu [ 12 kwi 2015, o 19:38 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik | |||||||||
Kombinowalem sam w różnych kombinacjach i niestety nic. Quaraluch jeśli możesz pomóc to będę wdzięczny. Zrobisz profesure na moim sprzęcie |
Autor: | bubu [ 12 kwi 2015, o 19:45 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik | |||||||||
Chodzi Ci o tą trójkątną osłonę którą trzeba odkręcić przed odkręceniem siedziska pasażera? |
Autor: | bubu [ 12 kwi 2015, o 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Marpol znalazłem tą kostkę i zrobiłem jak żeś powiedział ale to nic nie zmieniło. Przynajmniej wiadomo że to nie to. |
Autor: | bubu [ 15 kwi 2015, o 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Znalazłem taki regulator: http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 24610.html Cena jest kusząca ale czy ktoś miał z tym do czynienia? |
Autor: | Janek87 [ 15 kwi 2015, o 13:51 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik | |||||||||
|
Autor: | bubu [ 15 kwi 2015, o 14:16 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Tak myślę że chinszczyzna ale od nich rzeczy czasami też dobrze działają. Może ktoś to używa/używał i wyjawi swoją opinię |
Autor: | quaraluch [ 29 kwi 2015, o 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Mam nadzieję że dzisiaj definitywnie zakończyłem walkę z problemami z ładowaniem. Przytoczę PM wysłany do bubu może komuś się przyda: "Problemy z ładowaniem mogą wynikać z kilku rzeczy: 1) niesprawny alternator - żeby wykluczyć odepnij od regulatora napięcia wtyczkę z trzema żółtymi przewodami i przy ustawieniu na testowanie diód lub na omomierz z najmniejszym zakresem zmierz rezystancję pomiędzy każdą z trzech par przewodów. Wszędzie powinno być przejście. Jeżeli nie ma przejścia może się okazać że spalone jest któreś z uzwojeń alternatora. Dodatkowo przynajmniej u mnie na przewodzie z 3 żółtymi kablami jest taka krótka przedłużka (15-20cm) - może zaśniedziałe styki lub coś się wypięło. 2) niesprawny alternator - zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie z alternatora. Żeby sprawdzić ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego w zakresie do 200V i przy wypiętej z regulatora kostce z żółtymi przewodami zmierz na pracującym silniku przy około 5000rpm napięcie miedzy 3 parami przewodów - powinno być >70V. 3) uszkodzony regulator napięcia. Ustaw miernik na pomiar diód. Odepnij od regulatora oba przewody a następnie zmierz: - czarny przewód do czerwonego w regulatorze - czerwony po kolei do każdego z pozostałych - powinno być 400-700 - czarny z miernika do żółtego w regulatorze - czerwony do pozostałych żółtych oraz czerwonego - powinno być 1200-1500. Czerwony do czarnego z białym paskiem - powinno być 400-700. Pomiar powtarzamy dla czarnego na pozostałych 2 żółtych przewodach. - czarny do czarnego z białym paskiem w regulatorze - do każdego z pozostałych przewodów powinno być 1200-1500. Jeżeli którykolwiek z pomiarów jest inny to uszkodzona jest najprawdopodobniej któraś z diód w prostowniku trójfazowym regulatora lub w rzadszym przypadku triak w układzie stabilizatora napięcia. W związku z tym że regulator jest nierozbieralny potrzebna będzie wymiana całego modułu. Regulatory napięcia nie są elementami specjalnie "pasowanymi" do danego typu czy modelu motocykla. Można go wymienić na dowolny inny z 5 przewodami (najczęściej 3 zółte z alternatora oraz czerwony i czarny lub zielony do akumulatora). Jakby co po moim powrocie możemy przełożyć mój regulator do Twojego motocykla i sprawdzić. Dodatkowo możesz też sprawdzić czy coś nie zżera prądu przy wyłączonej stacyjce. Żeby to zrobić ustaw miernik na pomiar prądu, przy wyłączonej stacyjce odepnij klemę "-" z akumulatora a następnie przyłóż czarny przewód z miernika do "-" na akumulatorze a czerwony do przewodu "-" w motocyklu - powinno być mniej niż 1mA. Jeżeli jest więcej to znaczy że albo jest jakiś dodatkowy odbiornik (np. alarm) albo jest coś nie tak z instalacją (np. zawilgocona wiązka przewodów). " Sam niestety zapomniałem o sprawdzeniu przebicia między uzwojeniami alternatora i masą. Błąd ten kosztował mnie usmażenie nowego regulatora napięcia (zamiennik z allegro). Mimo tego że na wszystkich fazach było stabilne 70vac przy 5000rpm to uzwojenie alternatora wyglądało tak: Poza wymianą uzwojenia alternatora zakasałem rękawy i popełniłem jeszcze coś takiego - regulator napięcia a'la Adam Słodowy : I takiego - akumulator LiFePo4 - ponad 2kg lżejszy od oryginalnego : Właśnie wróciłem z około 200km przejażdżki po okolicach Warszawy. Zero problemów, banan na mordzie i ogromna satysfakcja |
Autor: | Inkling [ 30 kwi 2015, o 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik |
Napisz coś więcej o akumulatorze |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |