Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Swap licznika na chińszczyzne :)
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=20091
Strona 1 z 4

Autor:  Kalten [ 11 mar 2017, o 18:21 ]
Tytuł:  Swap licznika na chińszczyzne :)

Witam,

Robie swap licznika na chiński zakupiony na aliexpress. Nie znalazłem wątku opisującego taką zamianę a mam kilka trudności technicznych.
W zasadzie można też opisać najważniejsze rzeczy bo może komuś się to przydać.

Ja kupiłem coś takiego:
Obrazek
A w zasadzie bardzo podobnego bo mój ma obrotomierz do 13k :)

Po pierwsze to co nie działa:

- obrotomierz - znalazłem w jednym wątku prowadzonym przez Miles'a, że sygnał w K2 jest prosto z cewki i trzeba zrobić jakiś układ filtrujący (przeczytałem to 5 minut temu więc jeszcze nie wdrożone ale póki co obrotomierz nie pokazuje NIC) zastanawiam się też czy licznik powinien pracować na 5V czy na 12V jeśli chodzi o sygnał z impulsów obrotów?

- czujnik poziomu paliwa - ładny 6-cio segmentowy - jak wiadomo w SVce jest czujnik rezerwy na termistorach - niestety nie bardzo pasują one licznika z chin. - odczyt poziomu w chinolu odbywa się za pomocą pomiaru rezystancji i tak dla wartości ok 6 Ohm powinien pokazać 6 kresek tak dla 98 Ohm powinien pokazać 0 kresek. (W większości chinoli jest to samo) - zastanawiam się tutaj nad skontruowaniem pływaka który by pracował w danym zakresie rezystancji.

- brak kontrolki temperatury płynu chłodzącego - zamierzam dorobić osobno
- brak kontrolki ciśnienia oleju - zamierzam dorobić osobno

Po drugie to co działa:

- wyświetlacz biegów - miałem już przerobiony czujnik co w SVce jest bajecznie proste i wystarczy tylko odpowiednio podłączyć przewody i wszystko działa jak należy. Minus jest taki, że chinole z reguły pokazują biegi od 1-5. W sumie 6 bieg nie jest mi potrzebny do wyświetlania więc przeżyje.

- wszelakie kontrolki świateł - nic dodać nic ująć po prostu działają.

- prędkościomierz - jeszcze nie jeździłem po wymianie licznika ale kręcąc przednim kołem zmienia się wartość na liczniku więc działa. Plus jest taki, że w chinolu moge precyzyjnie ustawić rozmiar koła dzięki czemu wyeliminuje przekłamania licznika :)

- ZEGAREK - dla mnie super funkcja!!! :D

Jeśli ktoś przerabiał już licznik to proszę o wszelkie informację, które pomogą rozwiązać niedziałające do tej pory rzeczy.
Przeglądając chińskie liczniki wszystkie oferują podobne funkcje więc jak zbierzemy to do kupy w jednym miejscu może się jeszcze komuś przydać.

Autor:  paciek [ 12 mar 2017, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Propsuje zrobienie poradnika. Sam będę za niedługo coś dłubał przy liczniku więc życzę powodzenia [SMILING FACE WITH SMILING EYES].

Autor:  Kalten [ 12 mar 2017, o 15:18 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Pozwoliłem sobie wkleić tutaj wypowiedź "twistyddd" z innego wątku:

Cytuj:
Kalten napisał(a):
A jaki chinski licznik montowales? Ja dzisiaj podpialem swoj i nie pokazuje mi obrotów... a mam coś takiego:

https://www.aliexpress.com/item-img/7-C ... 70704.html




Cytuj:
twistyddd napisał(a):
U mnie tez nie pokazywal. Mam na to lekarstwo:

A mianowicie:



Kod:
http://starrymoto.pl/index.php/postepy/6-sygnal-rpm




Tylko, że:

-Wymien opornik na 100 Ohm
-Kondensator założ 4,7 uF
(przynajmniej u mnie tak działa)

Ewentualnie podlacz kabel bezposrednio to cewki lub owin kabel RPM na kabel WN.

Ja sie na tym nasiedzialem, ze hej ;) Ale działa.
BTW mam taki sam zegar jak z linku.

Wracając do tematu nie ma w tym zegarze kontrolki rezerwy tylko poziomu paliwa.
Tutaj znalazlem jakis schemat jak podlaczyc alternatywnie:



Kod:
http://forums.sv650.org/archive/index.php/t-187457.html

Autor:  Baranek [ 12 mar 2017, o 22:02 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Jaki schemat zastosowac zeby swiecila sie kontrolka rezerwy?
Dotyczy takiego licznika.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  twistyddd [ 13 mar 2017, o 12:24 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Baranek
-Masz jakis schemat do tego licznika?

Autor:  Baranek [ 13 mar 2017, o 12:40 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

http://www.customfighters.com/forums/sh ... 498?page=1

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  twistyddd [ 13 mar 2017, o 12:58 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Podobny przypadek co w moim chinskim zegarku.

Najlatwiej jest zrobic taka kontrolke i umiescic ja gdzies przy zegarach.

W swoim zegarku masz czujnik poziomu paliwa i kontrolke rezerwy paliwa ktora zapala sie zapewne razem z poziomem minimalnym.
Uziem na poczatek kabelek YELLOW/WHITE Opornikiem 90 Ohm i zobacz czy pokaze Ci minimalny poziom paliwa i czy kontrolka rezerwy sie zapali.

A jak chcesz poporstu zeby wskaznik paliwa Ci nie migal to go uziem razem z opornikiem np. 10 Ohm i zawsze bedziesz mial pelny bak ;)

3-cia opcja jest taka zeby dobrac czujnik paliwa z innego moto.

Autor:  Baranek [ 13 mar 2017, o 13:02 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Nie interwsuje mnie poziom paliwa tylko sama kontrolka rezerwy.
Myslalem zeby rozebrac licznik i wpiac sie w kontrolke rezerwy tylko nie wiem jakich opornikow uzyc.
Jestem ciemny z elektroniki :P

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  twistyddd [ 13 mar 2017, o 13:33 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

A tu poczytaj , może coś Cie naprowadzi na trop.
Jak zrobic kontrolke rezerwy.
Kod:
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=3837&start=40

Autor:  Baranek [ 13 mar 2017, o 13:54 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Znalazlem cos takiego ale nie wiem co z tym zrobic
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  twistyddd [ 13 mar 2017, o 17:21 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Tez nad tym myslalem ale narazie nie mam czasu na podlaczanie.
Tymczasem jak juz robimy "encyklopedie" chinskich licznikow to wrzucam znalezione w internecie zdjecia, instrukcje, opis i fiszki do mojego. Linki itd nie sa moje a sluza tylko w celu poprawnej instalacji licznika.

Obrazek

Istnieją DWA modele tego zegara.

Podlaczenie RPM:
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=Uc0HANdYbFI]


Menu i instrukcja:
V1
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=NSXYYkXvISw


V2
Kod:
https://megawrzuta.pl/download/4c8b10bdcb2785c3dbe2f2b313bd495c.html


Opis, podlaczenie i wiele wiecej:
Kod:
http://www.k100-forum.com/t12022-how-to-get-a-cheap-ebay-speedo-to-work#143402

Autor:  Kalten [ 15 mar 2017, o 21:26 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Dzisiaj udało mi się ogarnąć obrotomierz. Znalazłem na forum taki układ:

Obrazek

Wykonałem go dokładnie na podanych elementach ale niestety nie działa on z chińskimi licznikami. (A przynajmniej na moim nie działał). Spróbowałem więc sposobu z podanego wideo:

Obrazek

Licznik ładnie zaczął pokazywać obroty. Koszt wykonania jest śmieszny bo za kondensator + rezystor zapłaciłem niecałą złotówkę!!!!

Teraz został jeszcze układ do rezerwy. Na razie wykonuję go na przykładzie powyższego schematu jednak rozbudowuje go do dwóch przekaźników aby pokazywał obie rezerwy. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Autor:  Baranek [ 15 mar 2017, o 21:55 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Dzieki za info.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Miles [ 15 mar 2017, o 23:13 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Kalten napisał(a):
Dzisiaj udało mi się ogarnąć obrotomierz. Znalazłem na forum taki układ:

Obrazek

Wykonałem go dokładnie na podanych elementach ale niestety nie działa on z chińskimi licznikami. (A przynajmniej na moim nie działał). Spróbowałem więc sposobu z podanego wideo:

Obrazek

Licznik ładnie zaczął pokazywać obroty. Koszt wykonania jest śmieszny bo za kondensator + rezystor zapłaciłem niecałą złotówkę!!!!

Teraz został jeszcze układ do rezerwy. Na razie wykonuję go na przykładzie powyższego schematu jednak rozbudowuje go do dwóch przekaźników aby pokazywał obie rezerwy. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)


Ten pierwszy uklad zadziałałby gdybys odpisal na wiadomosc :) Jest przystosowany do innego rodzaju licznika. Wystarczy wyjscie z tranzystora podlaczyc bezposrednio do licznika, bez rezystora podciagajacego do 12V. I zaleta tego ukladu jest to, ze niweluje wszystkie grozne przepiecia, ktore powstaja w obwodzie cewki. Ten drugi nie do konca. No ale tez powinien dzialac:)

Autor:  Baranek [ 16 mar 2017, o 09:01 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Kalten
Czyli rezystor łącze z kondensatorem i do licznika? bo licznik ma tylko jedno wyjscie na obroty. Na liczniku jaka wartosc ustawic 1-12?
Masa musi byc z silnka czy moze byc zapozyczona z czego kolwiek?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Baranek [ 16 mar 2017, o 09:08 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Krju
Jaka wartosc wpisac w liczniku (konkretnie) przy oryginalnym slimaku?
Licznik ma zakres 1000-2999

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Baranek [ 16 mar 2017, o 09:12 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Czy podlaczaliscie juz czujnik temp cieczy?
Zadziala ten oryginalny ? Chodzi oczywiscie tylko o sygnal kontrolki ze zawysoka temperatura.
Bo jak nie trzeba kupic Obrazek

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Autor:  twistyddd [ 16 mar 2017, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Oryginal powinien dzialac, chodzi tu tylko o wartosc rezysctancji jaka "uruchamia" kontrolke

Autor:  twistyddd [ 16 mar 2017, o 22:11 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Kalten napisał(a):

(...) został jeszcze układ do rezerwy. Na razie wykonuję go na przykładzie powyższego schematu jednak rozbudowuje go do dwóch przekaźników aby pokazywał obie rezerwy. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)


Zycze powodzenia koloego i daj znac co i jak.

Autor:  Kalten [ 17 mar 2017, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Swap licznika na chińszczyzne :)

Czas dorzucić trochę informacji.

Dzisiaj posiedziałem na podłączeniem licznika i w zasadzie mam 90% ogarnięte.
O obrotach już pisałem, więc skupię się na wskaźniku poziomu paliwa.

Zbudowałem układ na dwóch przekaźnikach według przerobionego przeze mnie schematu:
Obrazek

Posiłkując się serwisóką w której opisany jest test żarówki czujnika rezerwy ustaliłem, że kiedy z termistora czujnika opadnie paliwo przełączy on cewkę przekaźnika w powyższym układzie.
Chińskie liczniki reagują na zmiane paliwa w zakresie 10-98 Ohm a więc:

Kiedy bak jest pełen - obra termistory zalane - przekaźniki są w stanie spoczynku - to "droga" zamknię się poprzez styki NC (normaly closed) obydwu przekaźników - a więc na wyjściu 10 Ohm - 6 kresek

Kiedy paliwo zejdzie z pierwszego termistora - T1 (termistor 1) pusty T2 (Termistor 2) zalany - przekaźnik od T1 przełączy się - na wyjściu 50 Ohm - 3 kreski na wyświetlaczu

Kiedy paliwo zejdzie z obydwu termistorów - T1 i T2 pusty - obydwa przekaźniki przełączą się - na wyjściu 80 Ohm - 1 kreska na wyświetlaczu

0 kresek na wyświetlaczu (mrugający wskaźnik poziomu paliwa) będzie sugerował przerwe w układzie - (uszkodzony przewód)

O ile testowałem wyświetlanie poziomów a tyle nie miałem możliwości wyciągnięcia czujnika poziomu rezerwy i przetestowanie czy przekaźniki przełączają się bo mam pełny bak w moto a nie uśmiechało mi się spuszczać paliwa.
Układ mam zamontowany w moto więc jak pojeźdżę trochę to zobacze czy działa i dam znać.

W każdym razie wygląda obiecująco :)
Obrazek

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/