Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Przekaźnik rozrusznika https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=21213 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 17:13 ] |
Tytuł: | Przekaźnik rozrusznika |
Witam czy brzęczący przekaźnik rozrusznika przy odpaleniu oznacza uszkodzenie? Akumulator jest słaby ale rozrusznik w ogóle nie kręci tylko brzęczy ten przekaźnik przy naciskaniu startera. |
Autor: | zlyzwierz [ 17 paź 2017, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
U mnie tak było - winny aku. |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Czyli za słaby czy uszkodzony. Bo na kable to samo sie dzieje |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Dodam jeszcze ze akumulator ma koło 7 miesięcy a pada po około tygodniu Max 1.5 tygodnia nieodpalania. Alarmu i innej elektroniki czy gadżetów brak. |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
No najpierw sprawdź aku, zdycha zupełnie na światłach jak zapodajesz rozrusznik?, kable jak mają małe przekroje to nie dają prądu może siadać znowu prąd rozruchu i dupa. Przekaźnik mało prawdopodobne, aku zazwyczaj jest problemem. |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Jutro załaduje aku tylko ze to nie jest pierwszy raz ale zazwyczaj rozruch na kable działał a wczoraj nic |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
A akumulator podczas pracy tzn na odpalonym silniku może sie grzać? |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
jak jest zupełnie rozładowany to różnie bywa, ale generalnie można sprawdzić voltomierzem napięcie ładowania, nawet takim z hipermarketu, nie możesz pożyczyc aku od kumpla na próbę? może rozrusznik robi zwarcie jakieś? |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Ładowanie w okolicach 14,2 V |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
to jest ok |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
A jednak Aku pada po jakimś czasie |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
No bo nap. ładowanie jest ok, ale pojemność aku już nie ok, jak tam jest napisane ileś tak Ah a ma połowę tego bądź mniej to nie będzie <trzymał< jak nowy. Amperogodziny mówią o pojemności czyli o możliwościach oddania mocy zmagazynowanej wewnątrz aku. |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Z tego co wiem to producent Sv na gaźnikach dokładnie k2 zaleca 9 Ah i taki jest albo nawet 9,5. Jakoś tak dokładnie nie pamietam |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Jeszcze nie ściągnąłem serwisówki, moto kupiłem w weekend, pewnie tak jest. Ale po iluś tam latach traci on swoją pojemność i trzeba kupic nowy jak to w życiu bywa, nic za darmo Ale jak np rozrusznik ma zużyte łożyska i wirnik dotyka do twornika i robi zwarcie to też pewnie prąd poboru jest duży, prawda, ja tak bym szukał jak napisałem... |
Autor: | clarus [ 17 paź 2017, o 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Rozrusznik jest dobry bo dzisiaj nawet go rozbierałem a akumulator po kilku latach- spoko, ale nie po kilku miesiącach i 1000 km. Kurde nie wiem juz sam :p |
Autor: | filipt12 [ 17 paź 2017, o 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
No to spróbuj pyknąć rozrusznik po wyjęciu z moto bez obciążenia zobaczysz czy kręci i jest ok i jescze może zobacz https://www.youtube.com/watch?v=KFH2mPrZXvk |
Autor: | clarus [ 18 paź 2017, o 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Mam pomiary: aku po 30 minutach od odlaczenia: 12,36V Pobór prądu z odłaczoną masa przez miernik przed odpalaniem: 00.1/00.2 V. Po odpaleniu i około 3 minutach po zgaszeniu silnika: 00.3/00.4 Przy pierwszym odpaleniu spadek prądu do 10.03 V przy drugim 10.07V przy trzecim 10.24V i ostatni pomiar czyli ładowanie nie przy 5000rpm ale tak na oko bo nie mam obrotomierza: 14.3 V po odjeciu gazu czyli na wolnych obrotach około 14.43V. |
Autor: | filipt12 [ 18 paź 2017, o 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika |
Mocno go wali w dół przy odpalaniu, a jak włączysz np. światła i spróbujesz wystartować starterem to mocno gasną, prawda? Jak mi np. padł aku w gsie to właśnie tak przekaźnik pykał jak u ciebie i dupa nie odpalał. |
Autor: | komi [ 28 paź 2017, o 11:18 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Przekaźnik rozrusznika | |||||||||
Co znaczy
??? 1. Prąd (natężenie płynącego prądu) wyrażane jest w [A], napięcie (w automotive jest to najczęściej napięcie względem masy, z którą połączony jest zacisk "-" akumulatora) podawane jest w [V]. Jeżeli odłączysz masę (zacisk "-") od AKU, to żaden prąd nie popłynie, bo obwód nie będzie zamknięty, skąd więc wartości "00.1/00.2 V."? Co to są w ogóle za wartości? Napięcia? Prądu? Czy miało to być 0,01/0,02 czy 00,1/00,2? 2. Co znaczy "z odłaczoną masa przez miernik"? Odpiąłeś masę AKU, w miejsce przerwy w obwodzie wpiąłeś miernik (szeregowo)? Co wtedy chcesz zmierzyć? Prąd (natężenie, skoro w szeregu, ale wtedy wartości w [A]) czy napięcie (co jest akurat bez sensu, bo woltomierz ma baaardzo dużą rezystancję/impedancję wewnętrzną, przez co prąd będzie płynął znikomy ale wartości podałeś w [V]). 3. Proponuję pracę ze schematem elektrycznym, "myślenie lutownicą" to bardzo słaba metoda diagnostyczna. 4. Nie rozumiem dlaczego wykluczyliście uszkodzenie przekaźnika rozrusznika. To element elektromechaniczny i może ulec uszkodzeniu. Jeśli chcesz sprawdzić przekaźnik rozrusznika, to przy ODPIĘTYM (zacisk czarny i czerwony przekaźnika) rozruszniku wpinasz miernik uniwersalny (multimetr masz, bo mierzyłeś prąd/napięcie) pomiędzy zaciskami styków (te grube przyłącza, które odłączyłeś) w funkcji omomierza/testu diody/testu ciągłości obwodu. Odłączasz z kostki przekaźnika przewód czarno-biały i zielono-żółty i pomiędzy przyłącza, gdzie były wpięte te dwa przewody podajesz napięcie akumulatora - z jednej strony masa "-", z drugiej "+". Wskazania omomierza powinny być następujące: - pierwsze i najważniejsze: jeśli nie jesteś elektronikiem/elektrykiem, weź kogoś do pomocy i lepiej miej pod ręką gaśnicę, test opisany poniżej jest przeprowadzany z AKU z pominięciem jakiegokolwiek bezpiecznika, łatwo o zwarcie a łuk elektryczny jest bardzo dobrym źródłem zapłonu. AKU - z racji swojej małej rezystancji wewnętrznej - jest doskonałym źródłem efektów światło-dźwięk - po drugie: AKU masz mieć sprawne i naładowane, koledzy wyżej napisali Ci jakie napięcia ma trzymać. - przy braku napięcia a cewce (0[V] między przyłączami przewodów czarno-białego i żółto-zielonego) omomierz powinien wskazywać nieskończoną oporność/over range czy jak się to w Twoim multimetrze nazywa, czyli przerwa w obwodzie i tak ma być. - przy dołączonym napięciu na cewce (12[V] j.w.) omomierz powinien wskazywać prawie zerową oporność/zwarcie i tak ma być. - jeśli jest inaczej niż napisałem, to jest źle i masz niedziałający przekaźnik. Przekaźnik rozrusznika może mieć zawieszony styk ruchomy, może mieć zwarcie w cewce, może mieć wypalone styki - to część, która również podlega zużyciu, nawet w Larssonie była dostępna jako część zamienna. //Edit: kolory przewodów podałem za serwisówką Hayness'a. Polecam pracę z literaturą, zminimalizujesz straty. //Edit2: Patrząc na schemat widzę, że może być także uszkodzona dioda sprzęgła, jeśli przez nią jest zwarcie, to wtedy na cewce jest za małe napięcie i przekaźnik nie zadziała. Jeśli jednak zroiłeś, jak napisałem powyżej (odpięcie czarno-białego i zółto-zielonego od przekaźnika), to dioda nie będzie miała wpływu na test przekaźnika. Serwisówka, serwisówka i jeszcze raz serwisówka! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |