Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=22712 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | master_be [ 7 maja 2019, o 16:16 ] |
Tytuł: | SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa |
Witam, Czy ktoś przerabiał temat sprawdzania wydajności pompy paliwa oraz czyszczenia filtra? Cały pic polega na tym że tam jest filtr niskiego ciśnienia (na wierzchu) oraz filtr wysokiego ciśnienia (nierozbieralny). Filtr wysokiego ciśnienia jest jako stała część razem z pompą - cena 250$. Zamienniki pomp nie posiadają takiego ustrojstwa. Co do sprawdzania wydajności pompy powinno być ok 170ml na 10 sekund pracy. Na forum DL znalazłem temat z wywierceniem dziurki w filtrze i pominięciem go + dołożenie zewnętrznego. https://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6105.0.html |
Autor: | acinr_PL [ 7 maja 2019, o 21:58 ] |
Tytuł: | Re: SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa |
Dokładnie to 168ml/10sek. Odpinasz wtyczkę od ECU i musisz podpiąć napięcie +12V klemy z akumulatora motocykla bezpośrednio z kablem żółtym z czerwonym paskiem od wtyczki ECU. Pompa powinna dawać ciśnienie około 300 kPa (3 kgf/cm2) Powinieneś użyć manometra oscylującego w tym zakresie ciśnienia. Oryginalny zestaw oem suzuki ma nr: 09940-40211 adapter (przejściówka) 09940-40220 2 przewody paliwowe 09915-77331 manometr (zegar) 09915-74521 wąż do manometru Niżej masz gotowy zestaw z przyłączem (trójnikiem, który przystosowany jest do złącza przewodów paliwowych przy pompie) wygląda to tak: Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie sprawdzasz czy: - nie masz wycieku paliwa (nieszczelności) - zatkany filtr paliwa - regulator ciśnienia Jeśli ciśnienie zbyt wysokie do sprawdzenia: - zawór zwrotny pompy paliwa - regulator ciśnienia Filtr paliwa znajduje się w pompie trzeba ją demontować. Samego filtra się nie wymienia jak już przedmuchujesz sprężonym powietrzem tak zresztą też nakazuje serwisówka. |
Autor: | Yoro [ 7 maja 2019, o 22:35 ] |
Tytuł: | Re: SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa |
Żeby Ci nie daj Boże nie wpadł pomysł do głowy rozcinać tego korpusu z tworzywa >POM< w celu wyczyszczenia tego filtra w środku. Są 3 opcje: 1. Kupujesz cały nowy korpus i płacisz krocie 2. Demontujesz korpus i dmuchasz sprężonym powietrzem odwrotnie do biegu paliwa + plukasz paliwem (I modlisz się że wyczysciles wszystko i nic Ci nie poleci na wtryski i je zatnie tak jak mi) 3. Wykonujesz moda w którym robisz mały nawiert w korpusie i montujesz osobny customowy filtr paliwa |
Autor: | master_be [ 10 maja 2019, o 15:02 ] |
Tytuł: | Re: SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa |
Mierzyłem dziś według serwisówki 10s i wyszło mi ok 240 ml czyli nie jest źle. Na liczniku mam już 40 tyś km więc trochę syfu może być na filtrach. Sam skłaniam się do opcji przeczyszczenia filtrów ale opcja 3 czyli wywiercenie dziurki + filtr paliwa z jakiegoś samochodu też nie wydaje się skomplikowana. Czy po przeczyszczeniu filtra przepłukałeś pompę do oddzielnego zbiornika czy podłączałeś od razu do motocykla? |
Autor: | Yoro [ 10 maja 2019, o 16:22 ] |
Tytuł: | Re: SV1000 2003 - Czyszczenie pompy paliwa |
Od razu zamontowałem po przepłukaniu filtrów, i tak między wtryskami a pompą miałem zamontowany nowy filtr. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |