Łatać. Wygląda, że izolacja przetarła się o krawędź cylindra (albo ktoś/coś ją uszkodził/ło) i zrobiła zwarcie do masy (cylinder). "Na mokro" poprawiłeś kontakt elektryczny i ot - cała sprawa. Rozpleć wiązkę, zerknij na przewody (czy nie widać smażonej miedzi - staje się wtedy krucha). Jeśli druty całe, to każdą jedną uszkodzoną izolację zabezpiecz, potem całą wiązkę owiń (taśma, ale jeszcze lepiej peszel) i będzie dobrze.
Jeśli przepaliło miedź (punktowo zmniejszony przekrój przewodu), to "wytnij-wklej", izolacja i dalej jeździsz. Przy jednym przewodzie bym sobie wymianą całej wiązki głowy nie zawracał, ale sprawdziłbym styki na złączkach do których te przewody prowadzą. Szukaj takich objawów jak na zdjęciach, które wrzuciłem w tym wątku:
viewtopic.php?f=24&t=23040&start=20Sprawdź czy pokazuje Ci temperaturę (cieczy chłodzącej) silnika - z tego, co widzę, to jest to złączka od czujnika temperatury w termostacie, a oprócz wyświetlania aktualnej temperatury ten sygnał jest też brany do "fast idle".