Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

złącze diagnostyczne
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=317
Strona 1 z 2

Autor:  maciekk [ 1 mar 2010, o 15:03 ]
Tytuł:  złącze diagnostyczne

Czy ktoś z was orientuje się co za jego pomocą można zdiagnozować??
Jakie dane uzyskać ?
W jakim formacie?? OBD/OBD2-EOBD/ standard wyłączny dla suzuki.
Czy do diagnostyki komputerowej wymagany jest diagnoskop dedykowany suzuki, czy jakiś uniwersalny podejdzie??


Na temat samego gniazda wiem ze jest 3 pinowe i jest pod siedzeniem raczej chodzi mi o informacje na co ono pozwala :D

Autor:  maciekk [ 4 mar 2010, o 22:47 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Poważnie nikt z was nie bawił się komputerem w SVce "wtryskowej"??


Wybaczcie za nie edytowanie postu. Jak co to go usuńcie.

Autor:  Owca007 [ 4 mar 2010, o 22:59 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Ja się bawiłem ale nie przez złącze odłączyłem go całkowicie i koleś zmieniał mi troszkę mapę wtrysku pod wydech i filtr. Przez złącze też się da ale mi tak było wygodniej.

Autor:  bugi2010 [ 28 mar 2010, o 00:16 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka.
Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy.
Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać.

http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes

Autor:  maciekk [ 28 mar 2010, o 17:20 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

bugi2010 napisał(a):
Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka.
Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy.
Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać.

http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes



Cudownie już chwytam słownik
kody błędów na pewno się przydadzą:D
:jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Niemieckiego nie znam ale chyba się nauczę :)
Nie kojarzysz które piny należy zmostkować?? Przyśpieszyło by to moje tłumaczenia ;)

Autor:  Carry [ 28 mar 2010, o 19:22 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Szybko pokaże o co chodzi:

Wtyczka jest tam ulokowana
Obrazek
Wtyczka do której wchodzą 4 przewody, z pokrywka gumowa
Obrazek
Tak to wygląda po zdjęciu pokrywki
Obrazek
A tak to trzeba połączyć:)

Tutaj są kody jeszcze:
Obrazek

Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:)

Ot i cala tajemnica:)

Male zdjęcia, ale sadze ze dobrze widać, jak nie to mogę powiększyć i zrobić to jako poradnik z dokładniejszym opisem.

Liczę że pomogłem:)

Autor:  wojtas [ 30 mar 2010, o 21:34 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Witam !
A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku?

Autor:  Opal [ 31 mar 2010, o 13:06 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

wojtas napisał(a):
Witam !
A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku?

Poprzez usunięcie usterki? Możesz odłączyć aku i zmostkować ze sobą klemy + i - .Tylko mostkuj klemy w moto, a nie w aku :-) Słyszałem, że to jest taki mały Reset.

Autor:  maciekk [ 25 maja 2010, o 09:43 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

A ma może ktoś pojęcie jaka jest teoretycznie transmisja danych w SV 650 po lifcie??

Może jakiś opis albo przynajmniej nazwa????

Autor:  maciekk [ 30 maja 2010, o 02:19 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Carry napisał(a):


Tutaj są kody jeszcze:
Obrazek

Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:)






Jest ktoś w stanie rozjaśnić mi kod C28 i C49?

Autor:  SweetNoise [ 30 maja 2010, o 17:12 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

c28 to serwo od dodatkowych przepustnic (tych, które widać w gardzielach wtrysków jak zdejmiesz airboxa)
c49 to błąd związany z cewką elektrozaworu systemu PAIR (co to jest masz opisane np tutaj: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=47846 )

Autor:  maciekk [ 30 maja 2010, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Czyli c49 to błąd zaworu odprowadzania par paliwa :D
c28-sprawność elektryczna serwa przepustnicy, czyli jest powiązany z c14 (pozycja przepustnicy),

dobrze to rozumie???

Autor:  SweetNoise [ 31 maja 2010, o 07:13 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Tak c49 związane jest z elektrozaworem. PAIR wstrzykuje powietrze do układu wydechowego, żeby dopalić mieszankę. Chodzi chyba tylko o poprawę emisji spalin a nie przekłada się to na moc silnika.

c28- nie do końca. To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co. W każdym bądź razie nie jest ona sterowana z manetki gazu, tylko automatycznie przez wtrysk. Jak spieprzy się serwo obracające tym ustrojstwem, to wyskoczy Ci c28. Z TPSem nie ma to nic wspólnego.

Autor:  Dono [ 31 maja 2010, o 21:55 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

SweetNoise napisał(a):
To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co.


Ta druga przepustnica ma poprawić charakterystykę silnika.

Autor:  maciekk [ 31 maja 2010, o 23:51 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Ma związek z tps bo sterujesz pierwszą przepustnicą za którą jest jeden wtrysk po czym jest ta druga przepustnica-o której mówi błąd c49- ustawiana automatycznie przez sterownik silnika w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy skład mieszanki dostarczonej do cylindra (zbliżony do stechiometrycznego).


Dziś byłem i analizowałem spaliny w swoim moto i jak przytka się wylot rury wydechowej to współczynnik nadmiaru powietrza z 1,49 spada do 0,97 czyli do dolnej granicy wysterowania według normy euro2.
Wylot przytkałem bo okazuje się że 30 cm sondy pomiarowej to za mało aby w widlastym 2 cylindrowcu nie zassało powietrza atmosferycznego przez dynamikę wylotu pomimo wydechu zbliżonego do oryginału (puki co).

Autor:  zvierzak [ 3 mar 2011, o 16:40 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Obrazek

Podkusiło mnie dzisiaj by sprawdzić błędy i pojawiło się c00 z kreseczką u góry czyli jak dobrze rozumiem źle ustawiony czujnik TPS? Mam go poluzować i delikatnie przesunąć czy jak? Może ktoś mi wytłumaczyć?

Autor:  SweetNoise [ 3 mar 2011, o 18:21 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Tu masz pokazane co i jak z obrazkami:
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459

Autor:  zvierzak [ 3 mar 2011, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

No i wszystko jasne, muszę jutro kupić torxa z dziurką i podregulować bo strasznie nierówno chodzi na wolnych obrotach,


Edit po chwili:

Z tego co tam wyczytałem to kurcze wiele osób ma problem z nierówną pracą i szarpaniem, po regulacji kultura pracy wzrasta hmm...

Autor:  Tobiach [ 20 lip 2011, o 22:19 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

Sprawdziłem dzisiaj moją sv-łkę. Przy obrotach biegu jałowego 1300 obr/min wyświetla c00 i kreska na środku, czyli wszystko ok. Przy obrotach powyżej 3000 zapala się górna kreska. Moje pytanie czy tak powinno być? Czytałem a raczej oglądałem zdjęcia z linka który został podany w tym temacie i wygląda na to, że tak powinno być ale wole zapytać. Pozdrawiam

Autor:  Bartosz [ 20 lip 2011, o 22:41 ]
Tytuł:  Re: złącze diagnostyczne

viewtopic.php?f=23&t=2976&hilit=TPS

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/