Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
złącze diagnostyczne https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=317 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maciekk [ 1 mar 2010, o 15:03 ] |
Tytuł: | złącze diagnostyczne |
Czy ktoś z was orientuje się co za jego pomocą można zdiagnozować?? Jakie dane uzyskać ? W jakim formacie?? OBD/OBD2-EOBD/ standard wyłączny dla suzuki. Czy do diagnostyki komputerowej wymagany jest diagnoskop dedykowany suzuki, czy jakiś uniwersalny podejdzie?? Na temat samego gniazda wiem ze jest 3 pinowe i jest pod siedzeniem raczej chodzi mi o informacje na co ono pozwala |
Autor: | maciekk [ 4 mar 2010, o 22:47 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Poważnie nikt z was nie bawił się komputerem w SVce "wtryskowej"?? Wybaczcie za nie edytowanie postu. Jak co to go usuńcie. |
Autor: | Owca007 [ 4 mar 2010, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Ja się bawiłem ale nie przez złącze odłączyłem go całkowicie i koleś zmieniał mi troszkę mapę wtrysku pod wydech i filtr. Przez złącze też się da ale mi tak było wygodniej. |
Autor: | bugi2010 [ 28 mar 2010, o 00:16 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka. Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy. Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać. http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes |
Autor: | maciekk [ 28 mar 2010, o 17:20 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne | |||||||||
Cudownie już chwytam słownik kody błędów na pewno się przydadzą:D Niemieckiego nie znam ale chyba się nauczę Nie kojarzysz które piny należy zmostkować?? Przyśpieszyło by to moje tłumaczenia |
Autor: | Carry [ 28 mar 2010, o 19:22 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Szybko pokaże o co chodzi: Wtyczka jest tam ulokowana Wtyczka do której wchodzą 4 przewody, z pokrywka gumowa Tak to wygląda po zdjęciu pokrywki A tak to trzeba połączyć:) Tutaj są kody jeszcze: Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:) Ot i cala tajemnica:) Male zdjęcia, ale sadze ze dobrze widać, jak nie to mogę powiększyć i zrobić to jako poradnik z dokładniejszym opisem. Liczę że pomogłem:) |
Autor: | wojtas [ 30 mar 2010, o 21:34 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Witam ! A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku? |
Autor: | Opal [ 31 mar 2010, o 13:06 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne | |||||||||
Poprzez usunięcie usterki? Możesz odłączyć aku i zmostkować ze sobą klemy + i - .Tylko mostkuj klemy w moto, a nie w aku :-) Słyszałem, że to jest taki mały Reset. |
Autor: | maciekk [ 25 maja 2010, o 09:43 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
A ma może ktoś pojęcie jaka jest teoretycznie transmisja danych w SV 650 po lifcie?? Może jakiś opis albo przynajmniej nazwa???? |
Autor: | maciekk [ 30 maja 2010, o 02:19 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne | |||||||||
Jest ktoś w stanie rozjaśnić mi kod C28 i C49? |
Autor: | SweetNoise [ 30 maja 2010, o 17:12 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
c28 to serwo od dodatkowych przepustnic (tych, które widać w gardzielach wtrysków jak zdejmiesz airboxa) c49 to błąd związany z cewką elektrozaworu systemu PAIR (co to jest masz opisane np tutaj: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=47846 ) |
Autor: | maciekk [ 30 maja 2010, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Czyli c49 to błąd zaworu odprowadzania par paliwa c28-sprawność elektryczna serwa przepustnicy, czyli jest powiązany z c14 (pozycja przepustnicy), dobrze to rozumie??? |
Autor: | SweetNoise [ 31 maja 2010, o 07:13 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Tak c49 związane jest z elektrozaworem. PAIR wstrzykuje powietrze do układu wydechowego, żeby dopalić mieszankę. Chodzi chyba tylko o poprawę emisji spalin a nie przekłada się to na moc silnika. c28- nie do końca. To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co. W każdym bądź razie nie jest ona sterowana z manetki gazu, tylko automatycznie przez wtrysk. Jak spieprzy się serwo obracające tym ustrojstwem, to wyskoczy Ci c28. Z TPSem nie ma to nic wspólnego. |
Autor: | Dono [ 31 maja 2010, o 21:55 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne | |||||||||
Ta druga przepustnica ma poprawić charakterystykę silnika. |
Autor: | maciekk [ 31 maja 2010, o 23:51 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Ma związek z tps bo sterujesz pierwszą przepustnicą za którą jest jeden wtrysk po czym jest ta druga przepustnica-o której mówi błąd c49- ustawiana automatycznie przez sterownik silnika w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy skład mieszanki dostarczonej do cylindra (zbliżony do stechiometrycznego). Dziś byłem i analizowałem spaliny w swoim moto i jak przytka się wylot rury wydechowej to współczynnik nadmiaru powietrza z 1,49 spada do 0,97 czyli do dolnej granicy wysterowania według normy euro2. Wylot przytkałem bo okazuje się że 30 cm sondy pomiarowej to za mało aby w widlastym 2 cylindrowcu nie zassało powietrza atmosferycznego przez dynamikę wylotu pomimo wydechu zbliżonego do oryginału (puki co). |
Autor: | zvierzak [ 3 mar 2011, o 16:40 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Podkusiło mnie dzisiaj by sprawdzić błędy i pojawiło się c00 z kreseczką u góry czyli jak dobrze rozumiem źle ustawiony czujnik TPS? Mam go poluzować i delikatnie przesunąć czy jak? Może ktoś mi wytłumaczyć? |
Autor: | SweetNoise [ 3 mar 2011, o 18:21 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Tu masz pokazane co i jak z obrazkami: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459 |
Autor: | zvierzak [ 3 mar 2011, o 20:28 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
No i wszystko jasne, muszę jutro kupić torxa z dziurką i podregulować bo strasznie nierówno chodzi na wolnych obrotach, Edit po chwili: Z tego co tam wyczytałem to kurcze wiele osób ma problem z nierówną pracą i szarpaniem, po regulacji kultura pracy wzrasta hmm... |
Autor: | Tobiach [ 20 lip 2011, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
Sprawdziłem dzisiaj moją sv-łkę. Przy obrotach biegu jałowego 1300 obr/min wyświetla c00 i kreska na środku, czyli wszystko ok. Przy obrotach powyżej 3000 zapala się górna kreska. Moje pytanie czy tak powinno być? Czytałem a raczej oglądałem zdjęcia z linka który został podany w tym temacie i wygląda na to, że tak powinno być ale wole zapytać. Pozdrawiam |
Autor: | Bartosz [ 20 lip 2011, o 22:41 ] |
Tytuł: | Re: złącze diagnostyczne |
viewtopic.php?f=23&t=2976&hilit=TPS |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |