Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Problem, brak iskry https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=3219 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | starykazik [ 25 mar 2011, o 21:47 ] |
Tytuł: | Problem, brak iskry |
Witam, mam sv650 pierwszej generacji. Problem jest w tym że brak iskry na silniku. To nie wina świecy, przewodów ani cewki. Obstawiam na czujnik położenia wału, albo iskrownik, choć możliwe że to i moduł. Czy może ktoś dać mi zdjęcie czujnika położenia wału? Jak on wygląda i gdzie się znajduje? Pozdrawiam. |
Autor: | Dono [ 26 mar 2011, o 00:08 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to szukałbym gdzieś pod deklem alternatora. Co masz na myśli pisząc o iskrowniku? |
Autor: | lasooch [ 26 mar 2011, o 09:50 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Ściągnij sobie serwisówkę i znajdziesz w niej wszelkie niezbędne opisy i zdjęcia. Na forum są linki, z których można pobrać, nie mówiąc już o wujku google Czujnik położenia wału, czyli impulsator, znajduje się pod lewym deklem przy kole magnesowym. Iskrownika raczej nie uświadczysz... |
Autor: | starykazik [ 26 mar 2011, o 10:08 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Niestety kolego, ale jestem starej szkoły i znam rosyjski, nie angielski, tak to nic nie zrozumiem, ale ściągnę popatrzę. Czyli żeby dostać się do czujnika, muszę odkręcić dekiel? A czy z tego dekla od czujnika wychodzi jakiś przewód? Jeżeli tak, to jaki kolor i gdzie on idzie? Czy mógł paść moduł? Jak go sprawdzić, nie mając innego na podmianę? |
Autor: | Dono [ 26 mar 2011, o 10:12 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry | |||||||||
Bez urazy kolego, ale przy takim zasobie wiadomości może lepiej oddać motocykl komuś bardziej obeznanemu?
|
Autor: | starykazik [ 26 mar 2011, o 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Jeżeli obie nie poradzę to ok, znam się tylko na samochodach, ale bardziej mechanicznie. A macie może serwisowe w języku polskim? |
Autor: | lasooch [ 26 mar 2011, o 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Schemat działania jest na stronie 7-23. Jak sprawdzić moduł bez podmiany? Nie mam bladego pojęcia, tam siedzi 8-bitowy chip, miernikiem raczej wiele nie zdziałamy. Jeśli chodzi o sprawdzanie impulsatora, to serwisówka (str. 7-27) zaleca mierzenie szczytowej wartości impulsu napięcia, do tego jest potrzebna jakaś specjalna przystawka do miernika. Trzeba dostać się do wtyczki podłączanej do modułu zapłonowego (pod siedzeniem pasażera). Wyciągamy wtyczkę i sprawdzamy napięcie między przewodami zielonym i brązowym lub między zielonym i biało-niebieskim. Albo jestem głupi albo niewyspany, bo nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli i oznaczenia przewodów nie zgadzają mi się z oznaczeniami na rysunku. Ma być przynajmniej 3V napięcia. Ja nie dysponuję takimi dziwnymi przystawkami, skupiłbym się więc na pomiarze oporności impulsatora. To jest nic innego jak cewka, w której indukuje się prąd na skutek ruchu koła magnesowego. Na stronie 7-28 jest rysunek. Z impulsatora wychodzą przewody biały i zielony, między nimi ma być 140- 230Ω, między białym i masą ma być ∞Ω. Mam nadzieję, że trochę pomogłem, powodzenia! |
Autor: | starykazik [ 26 mar 2011, o 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Problem, brak iskry |
Temat zamknięty, iskra przywrócona. Posprawdzałem wszystko miernikiem i w ogóle, jednak wina była w kostce od stacyjki, przegnił przewód, który powodował że tej iskry nie było. dzięki za chęci, pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |