Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Problem, brak iskry
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=3219
Strona 1 z 1

Autor:  starykazik [ 25 mar 2011, o 21:47 ]
Tytuł:  Problem, brak iskry

Witam, mam sv650 pierwszej generacji. Problem jest w tym że brak iskry na silniku. To nie wina świecy, przewodów ani cewki. Obstawiam na czujnik położenia wału, albo iskrownik, choć możliwe że to i moduł. Czy może ktoś dać mi zdjęcie czujnika położenia wału? Jak on wygląda i gdzie się znajduje? Pozdrawiam.

Autor:  Dono [ 26 mar 2011, o 00:08 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to szukałbym gdzieś pod deklem alternatora. Co masz na myśli pisząc o iskrowniku? :wtf:

Autor:  lasooch [ 26 mar 2011, o 09:50 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Ściągnij sobie serwisówkę i znajdziesz w niej wszelkie niezbędne opisy i zdjęcia. Na forum są linki, z których można pobrać, nie mówiąc już o wujku google ;)
Czujnik położenia wału, czyli impulsator, znajduje się pod lewym deklem przy kole magnesowym. Iskrownika raczej nie uświadczysz...

Autor:  starykazik [ 26 mar 2011, o 10:08 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Niestety kolego, ale jestem starej szkoły i znam rosyjski, nie angielski, tak to nic nie zrozumiem, ale ściągnę popatrzę. Czyli żeby dostać się do czujnika, muszę odkręcić dekiel? A czy z tego dekla od czujnika wychodzi jakiś przewód? Jeżeli tak, to jaki kolor i gdzie on idzie? Czy mógł paść moduł? Jak go sprawdzić, nie mając innego na podmianę?

Autor:  Dono [ 26 mar 2011, o 10:12 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Bez urazy kolego, ale przy takim zasobie wiadomości może lepiej oddać motocykl komuś bardziej obeznanemu?

Cytuj:
Czyli żeby dostać sie do czujnika, muszę odkręcić dekiel?

Autor:  starykazik [ 26 mar 2011, o 10:16 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Jeżeli obie nie poradzę to ok, znam się tylko na samochodach, ale bardziej mechanicznie. A macie może serwisowe w języku polskim?

Autor:  lasooch [ 26 mar 2011, o 10:37 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Schemat działania jest na stronie 7-23. Jak sprawdzić moduł bez podmiany? Nie mam bladego pojęcia, tam siedzi 8-bitowy chip, miernikiem raczej wiele nie zdziałamy.

Jeśli chodzi o sprawdzanie impulsatora, to serwisówka (str. 7-27) zaleca mierzenie szczytowej wartości impulsu napięcia, do tego jest potrzebna jakaś specjalna przystawka do miernika. Trzeba dostać się do wtyczki podłączanej do modułu zapłonowego (pod siedzeniem pasażera). Wyciągamy wtyczkę i sprawdzamy napięcie między przewodami zielonym i brązowym lub między zielonym i biało-niebieskim. Albo jestem głupi albo niewyspany, bo nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli i oznaczenia przewodów nie zgadzają mi się z oznaczeniami na rysunku. Ma być przynajmniej 3V napięcia.

Ja nie dysponuję takimi dziwnymi przystawkami, skupiłbym się więc na pomiarze oporności impulsatora. To jest nic innego jak cewka, w której indukuje się prąd na skutek ruchu koła magnesowego. Na stronie 7-28 jest rysunek. Z impulsatora wychodzą przewody biały i zielony, między nimi ma być 140- 230Ω, między białym i masą ma być ∞Ω.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem, powodzenia!

Autor:  starykazik [ 26 mar 2011, o 18:49 ]
Tytuł:  Re: Problem, brak iskry

Temat zamknięty, iskra przywrócona. Posprawdzałem wszystko miernikiem i w ogóle, jednak wina była w kostce od stacyjki, przegnił przewód, który powodował że tej iskry nie było. dzięki za chęci, pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/