Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

wtrysk paliwa
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=3291
Strona 1 z 1

Autor:  DunPeal [ 31 mar 2011, o 18:51 ]
Tytuł:  wtrysk paliwa

Kolejne przepraszam laickie pytanie, wszyscy mówią aby celować w modele po 2002roku (zdaje się ze od 2003 pojawia się wtrysk paliwa). Czy tak naprawdę wspomniany wtrysk paliwa zmienia cokolwiek w stosunku do tradycyjnego systemu?

Autor:  lasooch [ 31 mar 2011, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

SV na wtrysku ma zupełnie inny charakter. Gaźnikowa żywiej reaguje na dodanie gazu, oddaje moc bardziej nerwowo, ma taki "wypierd". Wtryskowa przyspiesza płynnie, spokojnie, bez tego uczucia, że ktoś Ci zasadził kopa w dupę :P Dla świeżaka wtryskowa na pewno będzie łatwiejsza do opanowania, za to gaźnikowa moim zdaniem daje o wiele więcej frajdy z jazdy, jak się już człowiek nauczy korzystać z jej charakteru.
Gaźnikowe SV moim zdaniem nieco mniej palą.
Serwis wtryskowej SV ogranicza się do synchronizacji przepustnic, w gaźnikowej trzeba rozebrać, wymyć i wyregulować gaźniki, a dopiero na koniec synchronizacja. Więc koszty serwisu odpowiednio inne.
Tyle co mi przychodzi do głowy...

Autor:  uht200 [ 31 mar 2011, o 22:02 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Gaźnikowa ma fajniejszą spawaną rurową ramę, a nie odlewaną.
Gaźnikowa ma fajniejszy dźwięk, jeżeli założysz dobry najlepiej dedykowany tłumik.
Gaźnikowa ma fajniejszą reakcję na gaz, tak jak napisał poprzednik, mówiąc obrazowo przekręcając manetkę czujesz jak dysze gaźnika zasysają powietrze, czujesz i słyszysz że dosiadasz bestie, dodatkowo fajne efekty dźwiękowe przy redukcji, i przy hamowaniu silnikiem. Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, fajniej brzmią i jeszcze fajniej reagują na gaz. Różnica w cenie niewielka na + wersji gaźnikowej. Jeżeli ma to być pierwszy motocykl to bierz gaźnikową a za oszczędzone 2.000pln kup dobre skóry i kask.

Autor:  DunPeal [ 31 mar 2011, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Dzięki wielkie za kompendium wiedzy :) mam straszny dylemat co kupić, zupełnie nie wiem na co patrzeć. Właściwie byłem zdecydowany na rocznik 2003, nie brałem uwagi gaźnikowej wersji właśnie ze względu na opinie o jej "narowistości". Przeglądam rynek odwiedzam komisy i salony ale generalnie posucha.

Autor:  Bartosz [ 31 mar 2011, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze


:hahaha: ;P

Autor:  uht200 [ 31 mar 2011, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Wyrwałeś z kontekstu, a takie mam właśnie zdanie.
A jeszcze jedno ważne, bierz wersję N
Primo: przy prędkości 140 i większej, opór powietrza na klacie szybko ostudzi zapędy do rozwijania prędkości
Secundo: N-ki są ładniejsze
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Autor:  Lukan16 [ 31 mar 2011, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.

Autor:  Dono [ 1 kwi 2011, o 00:45 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

A nie wydaje wam się, że reakcja na gaz gaźnikowca to tylko złudzenie? Bo kiedyś robiliśmy z kolegą małe testy, i za cholerę gaźnikowa S-ka nie chciała wyjść na prowadzenie, zostawała dość znacznie jak na motocykl z tym samym silnikiem :P

Autor:  lasooch [ 1 kwi 2011, o 01:06 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Dono, miałem okazję jeździć kilkunastoma, jeśli nie kilkudziesięcioma egzemplarzami SV, od w pełni seryjnych, po dłubane, z najróżniejszymi wydechami itd. Osiągi są raczej podobne, to fakt. Ale sposób oddawania mocy całkiem inny. To nie jest złudzenie, to jest ewolucja :P

Układy wtryskowe dążą do tego by jak najbardziej płynnie oddawać moc, by charakterystyka była gładka, a silnik przewidywalny. Dzięki mikrokomputerom można precyzyjnie dawkować paliwo i jest to wykonalne.
Gaźniki jedynie dążyły do tego celu, ale nie zawsze skutecznie. Gaźniki podciśnieniowe (takie jak w SV i większości współczesnych motocykli) dzięki membranom dość precyzyjnie dawkują paliwo, dlatego różnica między gaźnikową i wtryskową SV jest niewielka. Ale gdybyśmy się przyjrzeli starszym generacjom gaźników, bez membran podciśnieniowych, z iglicą podnoszoną mechanicznie (linką), to tam reakcja na gaz jest w ogóle w systemie 0-1 :P

Autor:  voorek [ 1 kwi 2011, o 07:53 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

I jeszcze jedno - wtryskowa ma automatyczne ssanie więc jak zamontujesz sobie alarm z odpalaniem z pilota to możesz przylansić xd a w gaźnikowej tak nie bardzo chyba że dopiero co zajechałeś na miejsce i silnik jeszcze ciepły ;P

Autor:  Bartosz [ 1 kwi 2011, o 08:29 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Dono napisał(a):
A nie wydaje wam się, że reakcja na gaz gaźnikowca to tylko złudzenie? Bo kiedyś robiliśmy z kolegą małe testy, i za cholerę gaźnikowa S-ka nie chciała wyjść na prowadzenie, zostawała dość znacznie jak na motocykl z tym samym silnikiem :P


Ja sprawdzałem to z Notturno w drodze do Infi. Startowaliśmy np. z 80km/h z trzeciego biegu...
Sprawa wyglądała tak, że gaźnikowiec szarpnie mocniej i wysunie się 1-1,5m do przodu jednak dalej już nie ucieknie (dochodzi do tego kwestia modyfikacji sprzętów, ja mówię o standardzie).
Jeżeli chodzi o reakcję na gaz to ewidentnie przy ruchu manetką gaźnikowcem bujnie bardziej niż wtryskiem.

Autor:  uht200 [ 1 kwi 2011, o 10:57 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Lukan16 napisał(a):
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.



No to wszystko jest kwestią gustu, ale możemy podyskutować o gustach.
Co do wersji 650s to się zgodzę że K3 wygląda dużo lepiej, natomiast co do wersji 650N nigdy się nie zgodzę że odlew jest ładniejszy od wyspawanej ramy. A tylna ledowa lampa i bardziej kanciasty zbiornik nie zrekompensują mi tej spawanej ramy. To moim zdaniem.

Autor:  Lukan16 [ 1 kwi 2011, o 19:13 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

uht200 napisał(a):
Lukan16 napisał(a):
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.



No to wszystko jest kwestią gustu, ale możemy podyskutować o gustach.
Co do wersji 650s to się zgodzę że K3 wygląda dużo lepiej, natomiast co do wersji 650N nigdy się nie zgodzę że odlew jest ładniejszy od wyspawanej ramy. A tylna ledowa lampa i bardziej kanciasty zbiornik nie zrekompensują mi tej spawanej ramy. To moim zdaniem.



Gdy ja zastanawiałem się nad kupnem i miałem przed sobą obie wersje to dla mnie zdecydowanie K3 i nawet różnica w cenie mnie nie przekonała. Raczej na pewno kwestia gustu. Dla mnie gaźnikowa N to taki szczupaczek średnio najedzony tak bym to określił a K3 N to tak jakby lepiej zbudowana (troszkę większe te mięśnie).

Autor:  lemon [ 2 kwi 2011, o 10:45 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:

Autor:  Razor [ 2 kwi 2011, o 19:44 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:

Plastiki ramy Ci nie uratują, co najwyżej uchronią od zarysowań :wtf:

Autor:  Dono [ 3 kwi 2011, o 19:59 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:


Wyłożysz się na plastiku, to będziesz wiedział skąd biorą się koszty ;)

Autor:  lemon [ 4 kwi 2011, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: wtrysk paliwa

Dono napisał(a):
lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:


Wyłożysz się na plastiku, to będziesz wiedział skąd biorą się koszty ;)


Czytać panowie ;) .. nie mowie że "W" przy eSce jest tanie, tylko neguje gadanie że szlif przy eNce jest tani.. i nie mowie też o skrzywieniu ramy tylko 'pokiereszowaniu'.. i dalej uważam, że lepiej jest wymienić plastix niż tłumaczyć potem przy sprzedaży dlaczego rama jest porysowana
(mówimy o szlifach a nie dzwonach).

W nakedzie GS stojąc wyjebał mi się na słupek- gdybym miał F to może pękłoby coś i git a tak musiałem kupować nowy bak :smutas:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/