Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=6201 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | TomK [ 15 mar 2012, o 22:38 ] |
Tytuł: | Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki |
Mam zamiar sprawdzić ustawienie automatycznego ssania we wtryskowej SV tj. FAST IDLE ADJUSTMENT z serwisówki. Pierwsze pytanie to czy mulitimetr za 5-30zł z alledrogo wystarczy do diagnostki sensorów w SV (napięcia i oporności) ? Drugie pytanie do gdzie dostać takie długie, cienkie piny pomiarowe które można by włożyć od strony kabli do wtyczki lub gniazda tak jak to jest pokazane w serwisówce ? W serwisówce wyglądają na wygięte. Fajnie byłoby jakby pasowały do multimetru. Te multimetry które oglądałem mają zazwyczaj bardzo krótkie i dość grube końcówki pomiarowe. |
Autor: | SweetNoise [ 16 mar 2012, o 10:17 ] |
Tytuł: | Re: Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki |
taki za 30 zł zazwyczaj wystarcza Gdzie dostać takie cienkie sondy nie jestem w stanie Ci powiedzieć, ale ja zazwyczaj brałem taśmę izolacyjną i mocowałem do sondy szpilkę Co do długości, to wydaje mi się, że większość multimetrów średniej klasy ma przewody ok. 85cm. W najtańszej chińszczyźnie trafiają się krótsze, ale to tylko kolejny argument, żeby dołożyć kilka złotych i wybrać jednak coś pewniejszego |
Autor: | TomK [ 16 mar 2012, o 14:08 ] |
Tytuł: | Re: Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki |
Czyli kupić multimetr z dłuższymi kablami za 30zł i kilka dużych szpilek. W sumie można by szpilki wygiąć, wsunąć w gniazdo i mierzyć multimetrem to co jest na szpilkach uważając żeby szpilki się nie zwarły ;-) |
Autor: | SweetNoise [ 22 mar 2012, o 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki |
wygodniej na kablach niż szpilki na sztywno w multimetr wciskać a zwierając szpilki czy przewody miernikowi nie zaszkodzisz- byle byś tym nie zrobił zwarcia w instalacji motocykla niektóre multimetry mają nakładkę na sondę w postaci takiego krokodylka- wtedy jeden przewód wieszasz gdzieś na masie w motocyklu, a drugim spokojnie mierzysz |
Autor: | TomK [ 23 mar 2012, o 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Diagnostyka SV - jaki multimetr i końcówki |
Pierwsza próba ustawienia tego według serwisówki za mną. Wydaje się że jest dobrze, ale bardzo szybko silnik się nagrzał i jutro muszę jeszcze sprawdzić czy wszystko jest poprawnie. Taka była kolejność wszystkich prac: - ustawienie FAST IDLE (konieczny zminy silnik) - synchornizacja przepustnic STV (była fabrycznie odchyłka) - ustawienie STP bazując na rezystancji, udało ustawić się 0.68kΩ przy zamkniętych STV i 4.28kΩ przy otwartych - sychronizacha przepustnic głównych - ustawienie TPS-a, udało się ustawić na 2100obr/min górną kreskę Uważam jednak że FAST IDLE trzeba zrobić jednak na końcu, tylko długo trzeba czekać aż ostygnie silnik. Jeśli będzie coś niepoprawnie to jutro już wystarczy że poprawie samo FAST IDLE. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |