Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia
Autor |
Wiadomość |
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia
temat w moim przypadku dotyczy innego motocykla, nie SV, a CBR600F3, ale można go potraktować bardziej ogólnie.
Prawdopodobnie skończył mi się regulator napięcia. Mam niepotrzebny regulator od innego motocykla (mniejsza pojemność, mniejsze AQ tam pracuje). Regulator ma inne mocowania i inną wtyczkę, ale wszystko da się dorobić, ilość przewodów we wtyczce taka sama. Może się coś stać przy przeszczepie takiego regulatora? Inne są tam kolory kabli - u mnie są 3 żółte (alternator), czerwony (+) i zielony (-), zaś tam 3 czarne, czerwony i niebieski. Czy mogę założyć, że w tym drugim czerwony to (+), niebieski (-), a czarne to alternator? I czy przewody alternatora mogą być podłączone w dowolnym układzie między sobą???
Dodam, że już próbowałem podłączyć ten drugi regulator. Wtyczki połączyłem dosyć cienkimi kablami z konektorami na końcach. Odpaliłem moto i wstępnie wszystko wyglądało jak trzeba, ale nie zdążyłem go wkręcić na obroty (zimny silnik), żeby sprawdzić ładowanie przy 5000rpm - przewody między wtyczkami zaczęły dymić. Rozgrzały się te przewody od alternatora, dymiła najpewniej topiąca się izolacja. Czy dobrze myślę, że to wina zbyt cienkich przewodów?
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
8 wrz 2012, o 18:33 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia
Ten regulator z innego moto, to ma być rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie przyjdzie właściwy, dedykowany do F3. Tymczasem jest już podłączony i napięcie na AQ jest >13V na niskich obrotach i na wysokich dochodzi do 14,1V, wiem, że to mało, ale czy wystarczy do jazdy przez ok. 10 dni (czas dostawy regulatora z PL, tutaj cholerstwo jest drogie, a starszego typu, więc sobie daruję)?
I jeszcze pytanie pytanie o alternator - na wszystkich trzech kablach (1-2, 1-3, 2-3) daje napięcie 48V przy 5000rpm, to mało, podobno powinno być 60-90V, ważne, żeby na wszystkich tak samo, więc niby OK, ale z czego to może wynikać? Czy alternator mimo wszystko do zmiany? Czy niskie ładowanie na innym regulatorze wynika z tego, że takie tam jest i już, czy właśnie z niskiego napięcia z alternatora???
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
9 wrz 2012, o 11:20 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|