Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 10:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia
temat w moim przypadku dotyczy innego motocykla, nie SV, a CBR600F3, ale można go potraktować bardziej ogólnie.

Prawdopodobnie skończył mi się regulator napięcia. Mam niepotrzebny regulator od innego motocykla (mniejsza pojemność, mniejsze AQ tam pracuje). Regulator ma inne mocowania i inną wtyczkę, ale wszystko da się dorobić, ilość przewodów we wtyczce taka sama. Może się coś stać przy przeszczepie takiego regulatora?
Inne są tam kolory kabli - u mnie są 3 żółte (alternator), czerwony (+) i zielony (-), zaś tam 3 czarne, czerwony i niebieski. Czy mogę założyć, że w tym drugim czerwony to (+), niebieski (-), a czarne to alternator? I czy przewody alternatora mogą być podłączone w dowolnym układzie między sobą???

Dodam, że już próbowałem podłączyć ten drugi regulator. Wtyczki połączyłem dosyć cienkimi kablami z konektorami na końcach.
Odpaliłem moto i wstępnie wszystko wyglądało jak trzeba, ale nie zdążyłem go wkręcić na obroty (zimny silnik), żeby sprawdzić ładowanie przy 5000rpm - przewody między wtyczkami zaczęły dymić. Rozgrzały się te przewody od alternatora, dymiła najpewniej topiąca się izolacja. Czy dobrze myślę, że to wina zbyt cienkich przewodów?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


8 wrz 2012, o 18:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: potrzebna POMOC - przeszczep regulatora napięcia
Ten regulator z innego moto, to ma być rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie przyjdzie właściwy, dedykowany do F3.
Tymczasem jest już podłączony i napięcie na AQ jest >13V na niskich obrotach i na wysokich dochodzi do 14,1V, wiem, że to mało, ale czy wystarczy do jazdy przez ok. 10 dni (czas dostawy regulatora z PL, tutaj cholerstwo jest drogie, a starszego typu, więc sobie daruję)?

I jeszcze pytanie pytanie o alternator - na wszystkich trzech kablach (1-2, 1-3, 2-3) daje napięcie 48V przy 5000rpm, to mało, podobno powinno być 60-90V, ważne, żeby na wszystkich tak samo, więc niby OK, ale z czego to może wynikać? Czy alternator mimo wszystko do zmiany? Czy niskie ładowanie na innym regulatorze wynika z tego, że takie tam jest i już, czy właśnie z niskiego napięcia z alternatora???

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 wrz 2012, o 11:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL