Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=25&t=13695 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rozkosmany [ 30 kwi 2014, o 20:52 ] |
Tytuł: | Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa |
Panie i panowie. Nad tytułem wątku myślałem tak że mnie bańka rozbolała Nie mniej obiecuje sobie po nim że stanie sie kompendium wiedzy z zakresu lakiernictwa motocyklowego. Bo póki co chyba spora część z nas jest na etapie raczej paćkania niż malowania. Ja to już na pewno należę do tej kategorii malarskiej co napisałaby: farbom olejnom oje.....łem i jest zajebiście Tak więc każden jeden który pędzla trzymać umie (wprawione koleżanki też oczywiście głos mają) niech sie wypowiada. W przedmowie zamieszczę moje dokonania w zakresie lakiernictwa. Generalnie bałem się sam malować i zdecydowałem się na usługę super lakiernika. Chwalony okrutnie. Portugalczyk Gilberto z mojej byłej wioski. W zeszłym roku zainwestowałem w lakier o wdzięcznej nazwie> Lamborgini Yelow Naprawdę zajefajny i wart każdego pensa z cięzkiej kwoty jaką musiałem za niego zabulić. Nie mniej, Gilberto okazał się byc partaczem o jakim mi sie nawet nie śniło. Pomimo pytań czy samemu nie przygotowac mu gratów pod malowanie, skwitował: Ależ skąd ! Sam wszystko zrobię i będzie OK No a okazało się że zamiast przygotowania, Gilberto walił taką warstwę grubą farby, przypomnę że za moje ciężkie pieniądze. Że pewnie nawet przypadkowo napatoczone pająki i inne robaki zostały nią pokryte jak warstwą roztopionego laku. Z samej owiewki zdrapałem po jakimś czasie chyba z kilo farby. Mniejsza z tym. Miałem co do Gilberto plany w związku z powyższym. Ale niestety jakoś tak wyszło że juz się z nim nie spotkałem. Szkoda W każdym razie ja zostałem z problemem pt. malowanie. Bo juz nie moge patrzeć na to gooowno które po portugalskim miszczu zostało Farba składa się z czterech części: 1) Szary podkład 2) Żółta zwykła. Taka normalna farbka z wyglądu 3) Lamborgini Yelow za którą to cięzką kasę zabuliłem. 4) Lakier tzw klar. Dwuskładnikowy Ja tylko domyslam się że powinno być tak że nakłada je sie w takiej kolejności jak napisałem. Pytanie do obeznanych w temacie. >> czy do osiagnięcia tego zajebistego efektu Lamborgini Yelow Wystarczy ilość farby w ilości ok 200 ml ? Oczywiście mówimy o plastikach Suzuki wersji S Czyli dwie półwowiewki, czacha i te dwa plastiki pod siedzeniami plus zbiornik paliwa. >> czy do osiągnięcia czystej żółci na szarym podkładzie mogę użyć innej farby? Powiedzmy podobnej, akurat dzisiaj w sklepie obczaiłem że jakaś żółta renault w miarę wygląda tak samo. Oczywiście w sensie kolorystycznym. Tej oryginalnej z zestawu Lamborgini zostało mi ok 300 ml co mi sie wydaje że będzie za mało żeby zrobić tą >przedbazę< że ją tak nazwę. >> jakie są nastawy sprzętu do malowania? W sensie ciśnienie na pistolecie itd. (mam kompresor i podobno niezły, fumfel nówka pistolet do malowania) Oczywiście gdyby się komuś chciało pisać to poproszę o jakies tzw. knyfy, jak to się wszystko robi, ile suszy itd.. |
Autor: | gpiorzel [ 6 cze 2014, o 18:55 ] |
Tytuł: | Re: Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa |
Mi na Skę poszło 250ml farby, nie będę się rozczulał nad jakością wykonania, no ale tyle poszło. Co do innej farby, rozumiem natrysk chcesz zrobić inną i pokryć lambo? Kolor się zmieni, ale nie sądzę żeby był to problem Ten lambo to metaliczna jest? |
Autor: | Janek87 [ 7 cze 2014, o 01:04 ] |
Tytuł: | Re: Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa |
A widzisz, przypomniał mi się ten temat. To może tutaj dam jakby kto szukał i go interesowało. No to co do lakierowania to tak to wyglądało u mnie: - Podkład na plastik Max Meyer 0,2l - Epoxyd grunt na mak Leachler 0,1l - Podkład HP Max Meyer 0,8l - Papier krążek 10szt - Papier wodny 800, 1000 4szt - Kubek do mieszania farb 5szt - Sitko do lakieru 10szt - Baza lakier perła BMW San Marino Blue 0,8l - Lakier bezbarwny Max Meyer 1l - Ropa do ogrzewania komory 22l |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |