Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=25&t=13695
Strona 1 z 1

Autor:  Rozkosmany [ 30 kwi 2014, o 20:52 ]
Tytuł:  Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa

Panie i panowie.
Nad tytułem wątku myślałem tak że mnie bańka rozbolała :obity: Nie mniej obiecuje sobie po nim że stanie sie kompendium wiedzy z zakresu lakiernictwa motocyklowego.
Bo póki co chyba spora część z nas jest na etapie raczej paćkania niż malowania.
Ja to już na pewno należę do tej kategorii malarskiej co napisałaby: farbom olejnom oje.....łem i jest zajebiście
:hahaha:

Tak więc każden jeden który pędzla trzymać umie :obity: (wprawione koleżanki też oczywiście głos mają) niech sie wypowiada.

W przedmowie zamieszczę moje dokonania w zakresie lakiernictwa.
Generalnie bałem się sam malować i zdecydowałem się na usługę super lakiernika. Chwalony okrutnie.
Portugalczyk Gilberto z mojej byłej wioski.
W zeszłym roku zainwestowałem w lakier o wdzięcznej nazwie> Lamborgini Yelow :obity: Naprawdę zajefajny i wart każdego pensa z cięzkiej kwoty jaką musiałem za niego zabulić.
Nie mniej, Gilberto okazał się byc partaczem o jakim mi sie nawet nie śniło. Pomimo pytań czy samemu nie przygotowac mu gratów pod malowanie, skwitował: Ależ skąd ! Sam wszystko zrobię i będzie OK :spoko:
No a okazało się że zamiast przygotowania, Gilberto walił taką warstwę grubą farby, przypomnę że za moje ciężkie pieniądze. Że pewnie nawet przypadkowo napatoczone pająki i inne robaki zostały nią pokryte jak warstwą roztopionego laku. Z samej owiewki zdrapałem po jakimś czasie chyba z kilo farby.
Mniejsza z tym. Miałem co do Gilberto plany w związku z powyższym.
Ale niestety jakoś tak wyszło że juz się z nim nie spotkałem.
Szkoda :smutas:

W każdym razie ja zostałem z problemem pt. malowanie. Bo juz nie moge patrzeć na to gooowno które po portugalskim miszczu zostało :rzyg:

Farba składa się z czterech części:
1) Szary podkład
2) Żółta zwykła. Taka normalna farbka z wyglądu
3) Lamborgini Yelow :mrgreen: za którą to cięzką kasę zabuliłem.
4) Lakier tzw klar. Dwuskładnikowy

Ja tylko domyslam się że powinno być tak że nakłada je sie w takiej kolejności jak napisałem.

Pytanie do obeznanych w temacie.
>> czy do osiagnięcia tego zajebistego efektu Lamborgini Yelow :obity: Wystarczy ilość farby w ilości ok 200 ml ?
Oczywiście mówimy o plastikach Suzuki wersji S Czyli dwie półwowiewki, czacha i te dwa plastiki pod siedzeniami plus zbiornik paliwa.

>> czy do osiągnięcia czystej żółci na szarym podkładzie mogę użyć innej farby? Powiedzmy podobnej, akurat dzisiaj w sklepie obczaiłem że jakaś żółta renault w miarę wygląda tak samo. Oczywiście w sensie kolorystycznym.
Tej oryginalnej z zestawu Lamborgini zostało mi ok 300 ml co mi sie wydaje że będzie za mało żeby zrobić tą >przedbazę< że ją tak nazwę.

>> jakie są nastawy sprzętu do malowania? W sensie ciśnienie na pistolecie itd. (mam kompresor i podobno niezły, fumfel nówka pistolet do malowania)

Oczywiście gdyby się komuś chciało pisać to poproszę o jakies tzw. knyfy, jak to się wszystko robi, ile suszy itd..

:mrgreen:

Autor:  gpiorzel [ 6 cze 2014, o 18:55 ]
Tytuł:  Re: Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa

Mi na Skę poszło 250ml farby, nie będę się rozczulał nad jakością wykonania, no ale tyle poszło.
Co do innej farby, rozumiem natrysk chcesz zrobić inną i pokryć lambo? Kolor się zmieni, ale nie sądzę żeby był to problem :)
Ten lambo to metaliczna jest?

Autor:  Janek87 [ 7 cze 2014, o 01:04 ]
Tytuł:  Re: Technika i technologia malowania cz. I praca zbiorowa

A widzisz, przypomniał mi się ten temat. To może tutaj dam jakby kto szukał i go interesowało.
No to co do lakierowania to tak to wyglądało u mnie:
- Podkład na plastik Max Meyer 0,2l
- Epoxyd grunt na mak Leachler 0,1l
- Podkład HP Max Meyer 0,8l
- Papier krążek 10szt
- Papier wodny 800, 1000 4szt
- Kubek do mieszania farb 5szt
- Sitko do lakieru 10szt
- Baza lakier perła BMW San Marino Blue 0,8l
- Lakier bezbarwny Max Meyer 1l
- Ropa do ogrzewania komory 22l

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/