Autor |
Wiadomość |
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany biegów
Mam dość szczegółowe pytanie, ale wierzę, że będziecie potrafili mi pomóc.
Ponieważ lakier na setach w moim motocyklu jest już dość styrany - przede wszystkim z powodu płynu hamulcowego - zimą oddam je lakierowania. Podobnie zrobię z nowymi podnóżkami, bo oryginalne są przytarte od spodu, a ich guma zupełnie nie trzyma butów. Te części pójdą do lakierni proszkowej (kolor czarny). Zastanawiam się jednak, co zrobić ze składanymi dźwigniami zmiany biegów i tylnego hamulca. Są w bardzo dobrym stanie, ale ponieważ są srebrne, a do tego jedna jest polerowana a druga matowa, też chcę zmienić ich kolor na czarny. Boję się jednak, że przy lakierowaniu proszkowym trzeba będzie je rozłożyć (roznitować i później na nowo nitować), a warstwa lakieru proszkowego może spowodować zacinanie się dźwigni na podnóżku i na sprężynie. Dlatego pomyślalem o anodowaniu ich na czarno. Sądzicie, że jest do dobry pomysł? Cenowo będzie drożej, ale czy dużo drożej i czy jakość uzasadnia wyższą cenę?
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi!
|
16 paź 2014, o 11:52 |
|
|
gpiorzel
SV Rider
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10 Posty: 815 Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
|
Re: Odp: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmia
Drożej wcale nie jest, anodowane alu jest bardziej odporne na ścieranie a warstwa jest pomijalnie cienka. Co so rozbierania to prawdopodobnie i tak musisz to zrobić do anodowania, ale nie dam się za to podjąć. Zadzwoń do zakładu i spytaj.
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
|
16 paź 2014, o 12:40 |
|
|
Citizen1988
rowerzysta
Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 11:01 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Ja mam zrobione proszkowe co prawda w otworach trzeba było papierkiem szlifować. Ale ogólnie po sezonie trzyma się i wygląda ok. Jak coś to mogę dać zdjęcie.
|
16 paź 2014, o 13:49 |
|
|
Cisu
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 20:55 Posty: 359
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
według mnie nie będziesz musiał tego rozbierać, elektroliza elektrolizą, po prostu barwnik pokryje Ci każdą powierzchnię do której będzie miał dostęp elektrolit.
|
16 paź 2014, o 18:09 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Citizen: dzięki! Wrzuć fotki, jeśli możesz.
Cisu: właśnie tak myślę, więc moim zdaniem przewaga po stronie anodowania.
|
16 paź 2014, o 18:47 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
SV Rider kup sobie srebrne klamki na ibeju te złote co miałem po kilku tysiącach były lekko wyblakłe (ta od sprzęgła) ale ogólnie za 80 parę zł się opłaca. Co do dźwigni to chyba anoda lepsza bo wnika materiał. Zależy jeszcze jakiej klasy anoda i jak głeboko wejdzie. pozdro
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
16 paź 2014, o 19:46 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
To czy anoda będzie się trzymać, czy będzie twarda i odporna czy zlezie od ocierania i słońca zależy w dużej mierze od gatunku aluminium. Nie wszystkie stopy się dobrze do tego nadają. Niektóre nadają się do anodowania "na twardo", niektóre tylko do dekoracyjnego. Jeszcze inna sprawa, że wiele zakładów w ogóle nie podejmuje się anodowania używanych detali, a robią jedynie nowe, świeżo po obróbce. A to dlatego, że anodowanie często uwypukla wszelkie mankamenty powierzchni i detal po zabiegu wygląda gorzej niż przed. Ja bym lakierował proszkowo, co z resztą zamierzam też uczynić ze swoimi setami w zimie
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
16 paź 2014, o 20:19 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Lasooch, same sety lakierujesz czy z podnóżkami i ewentualnie dźwigniami?
|
16 paź 2014, o 21:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Sety, dźwignie, podnóżki. Wszystko trzeba będzie rozebrać do pojedynczych części, w otwory powkręcać jakieś śruby albo zabezpieczyć powierzchnie taśmą żaroodporną i tyle
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
16 paź 2014, o 21:28 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Dzięki dużej pomocy Viooxa mogę się pochwalić połową pracy estetycznej na tę zimę Części aluminiowe, w większości nowe (podnóżki kierowcy, składane dźwignie biegów i hamulca tylnego), ale również oryginalne (płetwy) poszły do anadowania. Całość Podnóżki (Hornet, CBR) z założonymi gumami Dźwignia zmiany biegów I jako bonus: uchwyt do zbiorniczka gazu tylnego amortyzatora (Thunderace) - wycięty przez Viooxa Pozostałe elementy (przede wszystkim sety) pójdą do lakierowania proszkowego. Jeszcze raz dziękuję Viooxowi za okazaną pomoc!
|
19 sty 2015, o 14:14 |
|
|
Cisu
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 20:55 Posty: 359
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Wygląda świetnie jaki koszt anodowania takich elementów? myślę nad paroma rzeczami w kolorze złotym
|
19 sty 2015, o 15:19 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Całość 40 zł. Złoty kolor też tam robią: kanonik.eu Jedyny minus, że trzeba wszystko całkowicie rozebrać.
|
19 sty 2015, o 15:27 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
to teraz żal będzie przycierać
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
20 sty 2015, o 10:43 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Teraz będę jeździł tylko po prostej, nie ma obaw!
|
20 sty 2015, o 11:42 |
|
|
tercero
motocyklista
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06 Posty: 227 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
no i oponki na [_] ja od poczatku sezonu się uczę i mam nadzieję swoje zamknąć jak należy bo poprzedni właściciel zrobił mi takie (_) nie mocno ale zawsze, nie podoba mi się
|
20 sty 2015, o 20:56 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
No i reszta tegozimowej działalności estetycznej Połączenie anody z lakierem proszkowym wysżło ekstra! Sety, mocowanie podnóżków i kilka pierdół po lakierowaniu proszkowym Sety w komplecie Lewi set
|
29 sty 2015, o 19:07 |
|
|
tercero
motocyklista
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06 Posty: 227 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
ekstra wyszło wyglądają jak mln $
|
29 sty 2015, o 19:19 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Wyszło świetnie, bardzo mi się podoba efekt Sam myślałem nad całością w czerni jak robiłem swoje. Jednak obawiam się jak będą wyglądać dźwignie po sezonie
_________________ SV650 => X11
|
29 sty 2015, o 19:42 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Są anodowane, więc mam nadzieję na ich trwałość. Będę trzymał rękę na pulsie i jeśli coś niepokojącego zauważę, dam znać.
|
29 sty 2015, o 19:49 |
|
|
jurasq
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:10 Posty: 347 Lokalizacja: Wrocław / Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k6 YHH
|
Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi
Wygląda to świetnie, jestem bardzo ciekawe jak będzie trzymać.
_________________
Loud Pipes Save Lives
|
29 sty 2015, o 21:11 |
|
|