Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Polerowanie silnika https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=25&t=5486 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bajk87 [ 10 gru 2011, o 13:04 ] |
Tytuł: | Polerowanie silnika |
Hej! czy ktos zajmowal sie polerowaniem silnika, chodzi mi glownie o dekle alternatora i sprzegla, pompy wodnej i dekle zaslaniajacego zebatke? z tego co wiem sv ma glowice i pokrywy zaworow ze stopu magnezowego, i tu pytanie dla bardziej zaawansowanych, czy reszta elementow rowniez jest z stopu magnezowego, i czy stop magnezowy nadaje sie na polerke? |
Autor: | Owca007 [ 10 gru 2011, o 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Osłonę zębatki masz z plastiku więc polerka chyba nie wypali . Co do reszty to powinieneś dać sobie radę ale to nie lekka robota. W SV nie robiłem ale w MZ-cie i polerka co tydzień była poprawka bo aluminium się utleniało aż do czasu tatko mi przyniósł jakiś lakier do polerowanego aluminium czy coś i po pomalowaniu był już spokój i błysk był non stop . |
Autor: | acinr_PL [ 10 gru 2011, o 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
kapy możesz polerować tak samo pompę wody, felgi i np lagi z tym że jak nie zabezpieczysz jakimś lakierem to zabieg polerowania będziesz musiał powtarzać co jakiś czas robisz to ręcznie matą z włókna polerskiego |
Autor: | lasooch [ 10 gru 2011, o 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Jeśli dobrze pamiętam, to z magnezu są tylko pokrywy zaworów. Reszta to aluminium. W gaźnikowej jeszcze dekiel sprzęgła jest plastikowy |
Autor: | jaco1509 [ 10 gru 2011, o 15:45 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Owca, jak ci sie uda to dowiedz sie co to za lakier jestem bardzo ciekaw |
Autor: | maxio [ 10 gru 2011, o 16:03 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Ja polerowałem w swojej oba dekle ,ale własnie trzeba zabezpieczyc potem powierzchnie przed wpływem powietrza .ja uzywałem autosolu ,to taka pasta do aluminium i chromu. jesli chodzi o samo polerowanie to uzywałem najpierw krazkow sciernych (papierow sciernych) na szlifierke oscylacyjna poczawszy od gradacji 400 ,i stopniowo do 1500 i na koniec tego autosolu .zabieg ten wymaga sporo cierpliwosci ,ale czasami efekt jest warty poswieconego czasu .Powodzenia !! |
Autor: | Owca007 [ 10 gru 2011, o 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Nazywało się to jakoś ALU-MAGIC czy coś w tym stylu tak było napisane na puszcze ale co mi wiadomo najlepszym sposobem jest anodowanie to jest wieczne i niezniszczalne tylko znaleźć kogoś kto to robi. |
Autor: | lasooch [ 10 gru 2011, o 16:12 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
W Warszawie jest firma ANODAL, podobno bardzo dobra w tej branży. Można też prysnąć wypolerowaną powierzchnię zwykłym lakierem bezbarwnym. Nie będzie się świecić aż tak pięknie jak gołe wypolerowane aluminium, ale też się nie utleni szybko |
Autor: | Owca007 [ 10 gru 2011, o 16:16 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Co do samego klaru mam złe doświadczenia jak i znajomi. Łuszczy się bo powierzchnia ma słabą przyczepność po czasie żółknie i wygląda bleee. Próbowało się różnych producentów różne odporności i jak już to lakier silikonowy wytrzymał najdłużej. |
Autor: | bajk87 [ 10 gru 2011, o 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
masa odpowiedzi duzo mi to pomoglo, wlasnie mialem najwiekszy dylemat czy caly silnik jest ze stopu magnezu bo nie wiem czy takie stopy nadaja sie do polerki. z sama polerka nie bedzie problemu, juz kiedys polerowalem dekiel w etz, ale dla tak taniego sprzetu szkoda pracy mam tez stara xs400 w ktorym wypolerowalem caly silnik i efekt jest naprawde mega, dlatego tez chcialem pobawic sie z tym w sv. A teraz drugie pytanie malowal ktos polerowane aluminium lakierem bezbarwnym? moze byc zwykly spray? chociaz obawiam sie ze latwo odpeknie a moze lakier z utwardzaczem? czy musi byc po prostu specjalna farba do aluminium? tak jak sa na cynk itd itp.. |
Autor: | barteq [ 11 gru 2011, o 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Nie przesadzacie z tym malowaniem? ja w simsonie 2 razy na rok przeleciałem porządnie automaxem i zawsze było lustro. Jedynie deszcz pozostawiał troche trwalsze smugi ale to tez tym zeszło. W SV mam golenie w amortyzatorach, klamki i cięzarki polerowane i tez tylko automaxem odświezam. |
Autor: | bajk87 [ 12 gru 2011, o 03:11 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
2 razy w roku to nawet jest napisane na tubce od auto maxa, ale jezeli ktos sobie wypolreuje kola rame golenie silnik i jescze polke to troche roboty zeby dbac o taka polerke zeby sie nie utlenialo z czasem, polakierowanie daje fajny efekt, ladnie to wyglada no i jest zabezpieczone. |
Autor: | zuczek33 [ 12 gru 2011, o 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
A malowanie proszkowe ? viewtopic.php?f=25&t=2350 Zobacz jak to u acinr'a wyszlo |
Autor: | Owca007 [ 12 gru 2011, o 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Tylko z malowania proszkowego nie dostaniesz lusterka jak przy polerce. Jedyny plus to trwałość . |
Autor: | kpir20 [ 18 gru 2011, o 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
to i ja się przyłącze, jestem właśnie na etapie polerki (lagi, górna półka) i zastanawiam się czy jest sens zabezpieczać, tzn. czy z tym lakierem (myślę o bezbarwnym) nie zaczną dziać się cuda, czy nie lepiej dbać o te elementy i powiedzmy 2 razy w roku dokładniejsza "renowacja". Jest ktoś kto mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami? |
Autor: | bajk87 [ 21 gru 2011, o 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
lagi polka spoko, 2 razy w roku wystarczy automaxem przeleciec, ja juz od paru lat tak dbam o silnik i lagi w starym motocyklu i jest wszystko cacy, pytalem odnosnie lakierowania tylko dlatego ze znudzilo mi sie juz dbanie |
Autor: | kpir20 [ 22 gru 2011, o 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
okey dobrze wiedzieć dzięki za info |
Autor: | lpmop [ 22 gru 2011, o 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
zamieście jakieś zdjęcia silnika sv po polerce |
Autor: | saviola93 [ 30 gru 2011, o 20:48 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika | |||||||||
Przyłączam się do prośby |
Autor: | lpmop [ 28 sty 2012, o 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Polerowanie silnika |
Nie SV ale prawie, jak by zsumować ilość taktów z ilością garów to by się zgadzało I polerowany silnik w motorze w stylu Cafe-race |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |