Autor |
Wiadomość |
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Obizenie kiery
Witam mam pytanie do bardziej zaawansowanych w mechanice , Czy da rade obnizyc pólke w sv 650 z 2000r?? tak o 3-4 cm. W niektorych motocyklach np:ninja widzilem ze jest to mozliwe i lagi wychodzi troche nad półke.
|
19 lis 2011, o 13:33 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Obizenie kiery
Ceeb, powinno dać się to zrobić, a na pewno w wersjach >K3. Zwyczajnie możesz obniżyć to na lagach. Na mój gust jednak 3-4 cm to strasznie dużo. Takie obniżenie poza tym będzie niosło ze soba większą tendencję do shimmy i wpłynie (prawdopodobnie niekorzystnie) na prowadzenie się motocykla. Testuj i daj znać.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
19 lis 2011, o 16:38 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Obizenie kiery
Ceeb, chcesz zmienić geometrię, czy tylko obniżyć rączki kierownicy?
|
19 lis 2011, o 16:56 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obizenie kiery
W każdym motocyklu jest to możliwe. Sprawdź tylko ile masz zapasu, żeby golenie nie dobiły Ci do dolnej półki
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 lis 2011, o 22:27 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
noom oki to bede kombinowal , ja ogolnie bede obnizal przód . Stwierdzilem ze nie sprzedaje go tylko pobawie sie tak jak Ty słońu, tylko troche naczej i miedzy innymi wchodzi w to obizenie <---- kupie owiewki boczne jesli ktos ma do 00-02 . to moze ze 2 cm , ale cos musze obizyc zeby efekt byl , myslicie ze te 2 cm moga dac duza roznice w prowadzeniu ? aaa i druga sprawa , potrzebuje jakiegos super dokladnego sprzedu zeby bylo mini w mini? czy jak to zwykle bywa suwmiarka i jechane ? oczywiscie dam znac jak poszedl eksperyment
|
19 lis 2011, o 23:10 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Obizenie kiery
diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
19 lis 2011, o 23:44 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
yhyyymmm czyli rozumiem ze nawet gdybym tyl obnizył czyli razem calosc o 2 cm to i tak na to samo wychodzi , geo i tak i tak diametralnie sie zmini?
|
20 lis 2011, o 00:11 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obizenie kiery
Może coś przeoczyłem, ale po co właściwie chcesz obniżać przód/tył/cały motocykl?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 lis 2011, o 00:14 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
hmm , troche dla komfortu stabilonosci a troche tez dla lepszego efektu i chce sie troche pozbyc tego odestepu miedzy czasza a kolem ( w sv z 99-02 roku masz tak ze jest w miare duzy przeciwt i to mnie troszke denerwuje) moze to glupie ale jakos mi tak utkwilo w oczach xDD
|
20 lis 2011, o 00:29 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Obizenie kiery
Zgadzam się z Tobą w 100%. Sv-ka, którą posiadam budowana był pod kątem wolnego toru jak Lublin i Radom, a mianowicie jest obniżona z przodu oraz utwardzana przez sprężyny Öhlins-a + poprzedni właściciel zrezygnował ze standardowego siedzenia na rzecz deski obszytej skórą . Po mieście jest jeszcze w miarę znośnie, ale w trasie przy dużych prędkościach nie jest tak wesoło, a zwłaszcza jak motocykl wpadnie koleiny. Shimy jak na razie nie odnotowałem A dodam jeszcze, że jeśli ktoś jeździł na motocyklu o przeciętnej wysokości to ma duże problemy, żeby się do tego przyzwyczaić i tak niska pozycja nie jest do końca przyjemna.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
20 lis 2011, o 00:47 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Obizenie kiery
to niestety ale ani komfortu ani stabilnosci nie poprawisz wygląd to tylko gust tu sie nie wtrącam
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
20 lis 2011, o 11:45 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Obizenie kiery
Ceeb, jak siedzisz na sv to ta odległość między czaszą, a błotnikiem jest mniejsza, więc stylistycznie tragedii nie ma. Przeciw shimmy zawsze można zainstalować amortyzator skrętu od jakiegoś innego motocykla. Zamiast obniżać tylko przód aż o 2 cm to pomyślałbym nad dalikatnym podwyższeniem tyłu przez zmianę dogbone'sów i właśnie delikantnym obniżeniem przodu. Jakoś ta opcja do mnie bardziej przemawia, prześwit pod motocyklem też jest ważny
|
20 lis 2011, o 16:02 |
|
|
danele
rowerzysta
Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19 Posty: 33 Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
|
Re: Obizenie kiery
Wpuszczenie lag ponad półkę (a co za tym idzie obniżenie przodu w moto) powoduje pewniejsze prowadzenie w ostrym zakręcie przy mocnym złożeniu, natomiast pogarsza zdecydowanie komfort jazdy szczególnie na niezbyt dobrej jakości drodze. Nie wiem jak ta różnica odczuwalna jest w SV-ce bo w swojej zrobiłem to zaraz po kupnie, ale w drugim moim moto ( R1 ) różnica jest bardzo odczuwalna po tej operacji.
|
21 lis 2011, o 20:43 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
na + czy na - ?? zaobserwowales shimme?? tak jak koledzy wyzej mowili?
|
22 lis 2011, o 09:08 |
|
|
danele
rowerzysta
Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19 Posty: 33 Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
|
Re: Obizenie kiery
To zależy od jazdy jaką preferujesz. Jeżeli stawiasz na pewniejsze prowadzenie w szybkich zakrętach to na +. Jeżeli stawiasz na komfort to na -. W swojej SV -ce jeszcze mi się shima nie przytrafiła ( wykorzystuję ją do jazdy głównie w mieście), a R1 ma amor skrętu, ale na torze przy seryjnym ustawieniu lag przy wyjściu z zakrętu yamaszka dostawała lekką shimę,( niestety seryjny amor skrętu- to shit) natomiast po wpuszczeniu lag ponad górną półkę ok. 2,5 cm prowadzenie o wiele się poprawiło (na+) i nie było mowy o shimie. Aha - lagi w SV-ce mam zalane olejem 20W - co by była twardsza i nie dobijała Pozdrawiam
|
22 lis 2011, o 14:09 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obizenie kiery
To ciekawe co piszesz o yamaszce, bo wypuszczenie lag w górę, czyli obniżenie przodu motocykla, teoretycznie powinno zwiększać tendencje do shimmy... Ciekawe czy efekt placebo czy faktycznie seryjny kąt główki yamahy jest jakiś niekorzystny
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 lis 2011, o 14:15 |
|
|
danele
rowerzysta
Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19 Posty: 33 Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
|
Re: Obizenie kiery
Są to moje spostrzeżenia wynikające z użytkowania konkretnego motocykla w konkretnej sytuacji. Przy standardowej wysokości przodu prowadzenie w szybkim zakręcie (z otwartą manetką gazu) było bardzo ,,nerwowe" (na kierownicy czuć było jakby przednie koło chciało się uślizgnąć). W w/w sytuacji pomogło właśnie opuszczenie przodu motocykla, które wyeliminowało powyższy problem. Teoretycznie tak jak pisze Lasooch powinno być wręcz odwrotnie i moto powinno być bardziej podatne na shimy - ale chyba w SV 650 shimy i tak występują bardzo rzadko ( min. niekontrolowane wyskoki na ,,koło" chyba się nie zdarzają przy jej 72 PS). Ceeb możesz spróbować opuścić moto z przodu, pojeździsz zobaczysz jak będziesz łapał delikatne shimy to wrócisz do ustawień fabrycznych , albo zainwestujesz w amor skrętu.
|
22 lis 2011, o 16:26 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
zrobie tak jak mowisz , z amorkiem sie zobaczy , a czy potrzebuje mechanika do tego czy sam powinieniem dac rade to zrobic??
|
22 lis 2011, o 17:51 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Obizenie kiery
Zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=10&t=305 jak zamontować samemu amortyzator skrętu
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
22 lis 2011, o 18:00 |
|
|
ceeb
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00 Posty: 58 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
|
Re: Obizenie kiery
to mi nic nie mowi , z amorkiem i tak bede czekal, a hmmmm czy ten podnosnik do ramy mozna czym zastanpic?? albo jakos stabilnie moge podeprzec przód???
|
22 lis 2011, o 20:30 |
|
|