Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 19:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Obizenie kiery 
Autor Wiadomość
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Obizenie kiery
Witam mam pytanie do bardziej zaawansowanych w mechanice , Czy da rade obnizyc pólke w sv 650 z 2000r?? tak o 3-4 cm.
W niektorych motocyklach np:ninja widzilem ze jest to mozliwe i lagi wychodzi troche nad półke.


19 lis 2011, o 13:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Obizenie kiery
Ceeb, powinno dać się to zrobić, a na pewno w wersjach >K3. Zwyczajnie możesz obniżyć to na lagach. Na mój gust jednak 3-4 cm to strasznie dużo. Takie obniżenie poza tym będzie niosło ze soba większą tendencję do shimmy i wpłynie (prawdopodobnie niekorzystnie) na prowadzenie się motocykla. Testuj i daj znać.

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


19 lis 2011, o 16:38
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Obizenie kiery
Ceeb, chcesz zmienić geometrię, czy tylko obniżyć rączki kierownicy?


19 lis 2011, o 16:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Obizenie kiery
W każdym motocyklu jest to możliwe. Sprawdź tylko ile masz zapasu, żeby golenie nie dobiły Ci do dolnej półki ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 lis 2011, o 22:27
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
noom oki to bede kombinowal , ja ogolnie bede obnizal przód . Stwierdzilem ze nie sprzedaje go tylko pobawie sie tak jak Ty słońu, tylko troche naczej i miedzy innymi wchodzi w to obizenie <---- kupie owiewki boczne jesli ktos ma do 00-02 . to moze ze 2 cm , ale cos musze obizyc zeby efekt byl :P , myslicie ze te 2 cm moga dac duza roznice w prowadzeniu ? aaa i druga sprawa , potrzebuje jakiegos super dokladnego sprzedu zeby bylo mini w mini? czy jak to zwykle bywa suwmiarka i jechane :D?
oczywiscie dam znac jak poszedl eksperyment :)


19 lis 2011, o 23:10
Zobacz profil
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Obizenie kiery
diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde ;)

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


19 lis 2011, o 23:44
Zobacz profil WWW
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
yhyyymmm czyli rozumiem ze nawet gdybym tyl obnizył czyli razem calosc o 2 cm to i tak na to samo wychodzi , geo i tak i tak diametralnie sie zmini?


20 lis 2011, o 00:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Obizenie kiery
Może coś przeoczyłem, ale po co właściwie chcesz obniżać przód/tył/cały motocykl?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


20 lis 2011, o 00:14
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
hmm , troche dla komfortu stabilonosci a troche tez dla lepszego efektu i chce sie troche pozbyc tego odestepu miedzy czasza a kolem ( w sv z 99-02 roku masz tak ze jest w miare duzy przeciwt i to mnie troszke denerwuje) moze to glupie ale jakos mi tak utkwilo w oczach xDD

Obrazek


20 lis 2011, o 00:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Obizenie kiery
Notturno SV napisał(a):
diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde ;)


Zgadzam się z Tobą w 100%. Sv-ka, którą posiadam budowana był pod kątem wolnego toru jak Lublin i Radom, a mianowicie jest obniżona z przodu oraz utwardzana przez sprężyny Öhlins-a + poprzedni właściciel zrezygnował ze standardowego siedzenia na rzecz deski obszytej skórą . Po mieście jest jeszcze w miarę znośnie, ale w trasie przy dużych prędkościach nie jest tak wesoło, a zwłaszcza jak motocykl wpadnie koleiny. Shimy jak na razie nie odnotowałem ;) A dodam jeszcze, że jeśli ktoś jeździł na motocyklu o przeciętnej wysokości to ma duże problemy, żeby się do tego przyzwyczaić i tak niska pozycja nie jest do końca przyjemna.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


20 lis 2011, o 00:47
Zobacz profil WWW
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Obizenie kiery
ceeb napisał(a):
hmm , troche dla komfortu stabilonosci a troche tez dla lepszego efektu i chce sie troche pozbyc tego odestepu miedzy czasza a kolem ( w sv z 99-02 roku masz tak ze jest w miare duzy przeciwt i to mnie troszke denerwuje) moze to glupie ale jakos mi tak utkwilo w oczach xDD

Obrazek


to niestety ale ani komfortu ani stabilnosci nie poprawisz ;) wygląd to tylko gust tu sie nie wtrącam :D

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


20 lis 2011, o 11:45
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Obizenie kiery
Ceeb, jak siedzisz na sv to ta odległość między czaszą, a błotnikiem jest mniejsza, więc stylistycznie tragedii nie ma. :) Przeciw shimmy zawsze można zainstalować amortyzator skrętu od jakiegoś innego motocykla. Zamiast obniżać tylko przód aż o 2 cm to pomyślałbym nad dalikatnym podwyższeniem tyłu przez zmianę dogbone'sów i właśnie delikantnym obniżeniem przodu. Jakoś ta opcja do mnie bardziej przemawia, prześwit pod motocyklem też jest ważny :)


20 lis 2011, o 16:02
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19
Posty: 33
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
Post Re: Obizenie kiery
Wpuszczenie lag ponad półkę (a co za tym idzie obniżenie przodu w moto) powoduje pewniejsze prowadzenie w ostrym zakręcie przy mocnym złożeniu, natomiast pogarsza zdecydowanie komfort jazdy szczególnie na niezbyt dobrej jakości drodze. Nie wiem jak ta różnica odczuwalna jest w SV-ce bo w swojej zrobiłem to zaraz po kupnie, ale w drugim moim moto ( R1 ) różnica jest bardzo odczuwalna po tej operacji.


21 lis 2011, o 20:43
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
na + czy na - ?? zaobserwowales shimme?? tak jak koledzy wyzej mowili?


22 lis 2011, o 09:08
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19
Posty: 33
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
Post Re: Obizenie kiery
To zależy od jazdy jaką preferujesz. Jeżeli stawiasz na pewniejsze prowadzenie w szybkich zakrętach to na +.
Jeżeli stawiasz na komfort to na -.
W swojej SV -ce jeszcze mi się shima nie przytrafiła ( wykorzystuję ją do jazdy głównie w mieście), a R1 ma amor skrętu, ale na torze przy seryjnym ustawieniu lag przy wyjściu z zakrętu yamaszka dostawała lekką shimę,( niestety seryjny amor skrętu- to shit) natomiast po wpuszczeniu lag ponad górną półkę ok. 2,5 cm prowadzenie o wiele się poprawiło (na+) i nie było mowy o shimie.
Aha - lagi w SV-ce mam zalane olejem 20W - co by była twardsza i nie dobijała :)
Pozdrawiam


22 lis 2011, o 14:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Obizenie kiery
To ciekawe co piszesz o yamaszce, bo wypuszczenie lag w górę, czyli obniżenie przodu motocykla, teoretycznie powinno zwiększać tendencje do shimmy... Ciekawe czy efekt placebo czy faktycznie seryjny kąt główki yamahy jest jakiś niekorzystny :hmm:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


22 lis 2011, o 14:15
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 08:19
Posty: 33
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 2001 Street
Post Re: Obizenie kiery
Są to moje spostrzeżenia wynikające z użytkowania konkretnego motocykla w konkretnej sytuacji.
Przy standardowej wysokości przodu prowadzenie w szybkim zakręcie (z otwartą manetką gazu) było bardzo ,,nerwowe" (na kierownicy czuć było jakby przednie koło chciało się uślizgnąć).
W w/w sytuacji pomogło właśnie opuszczenie przodu motocykla, które wyeliminowało powyższy problem.

Teoretycznie tak jak pisze Lasooch powinno być wręcz odwrotnie i moto powinno być bardziej podatne na shimy - ale chyba w SV 650 shimy i tak występują bardzo rzadko :) ( min. niekontrolowane wyskoki na ,,koło" chyba się nie zdarzają przy jej 72 PS).

Ceeb możesz spróbować opuścić moto z przodu, pojeździsz zobaczysz jak będziesz łapał delikatne shimy to wrócisz do ustawień fabrycznych , albo zainwestujesz w amor skrętu.


22 lis 2011, o 16:26
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
zrobie tak jak mowisz , z amorkiem sie zobaczy :P , a czy potrzebuje mechanika do tego czy sam powinieniem dac rade to zrobic??


22 lis 2011, o 17:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Obizenie kiery
Zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=10&t=305 jak zamontować samemu amortyzator skrętu

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


22 lis 2011, o 18:00
Zobacz profil WWW
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 14:00
Posty: 58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: sv k2 ,900rr ,sv k4
Post Re: Obizenie kiery
to mi nic nie mowi , z amorkiem i tak bede czekal, a hmmmm czy ten podnosnik do ramy mozna czym zastanpic?? albo jakos stabilnie moge podeprzec przód???


22 lis 2011, o 20:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL