Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 06:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Wybór motocykla cross/enduro 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Wybór motocykla cross/enduro
Tak się zastanawiałem właśnie nad zakupem jakiegoś cacka w teren ale nie mam w tym temacie zbytniego pojęcia.
Poradźcie, Wy którzy śmigacie na crosssie lub enduro. Jakie macie i dla czego.
Sam skłaniam się ku enduro bo może dokupiłbym drugi komplet kolek i założył szosowe oponki żeby czasem na miasto legalnie skoczyć.
Chciałbym coś może 350- 450 ccm.
do 7tys gdzieś tak...
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


25 lis 2011, o 00:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
W tej cenie i pojemności to może WR 400? Naprawdę dobry sprzęt. Zresztą sam podobnie celuję cenowo i pojemnościowo, i właśnie w WR-kę.


25 lis 2011, o 01:21
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Fajne to całkiem.
Myślę też o KXF 450.
Teraz mam dwa do wyboru :)
Znając życie trzeba będzie przekroczyć te 7tys..

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


25 lis 2011, o 01:35
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Rozumiem, że w terenie do tej pory nie jeździłeś?
Nie wiem czy zdołasz kupić KXF450 za tą kasę. Tzn. może i coś się znajdzie, ale pewnie pakiet startowy = kapitalny remont połowy motocykla :D
WR400/426/450 to lekka i naprawdę mocna maszyna. Nie jest to uniwersalne enduro do pyrkania po lesie, tylko wyżyłowany sprzęt wywodzący się prosto z crossu. W efekcie jest lekki, ma super zawieszenie, ma bardzo mocny silnik, który chętnie sponiewiera jeźdźca i niestety wymaga bardzo częstego serwisowania. Trzeba się nastawić na ciągłe wymiany oleju, filtrów, regulacje zaworów, częste wymiany łańcuszka rozrządu. IMO do jazdy po asfalcie to się w ogóle nie nadaje. Kanapa kształtem i wygodą przypomina cegłę. Silnik i skrzynia są zestopniowane też typowo w ostry teren. W mieście i Ty się umęczysz i motocykl. Nie mówiąc o tym, że koszty Cię zabiją, bo kilometry będą wpadać dużo szybciej niż w lesie :P Za to w terenie poezja, rany jak to lata... Lekkie, poręczne, prowadzi się jak rower, a przy okazji 150 po gruntowych drogach też nie jest jakimś wielkim wyzwaniem :mrgreen:
Ja bym polecił raczej suzuki DRZ400. Ale budżet musiałbyś troszkę nadszarpnąć... Niby można kupić egzemplarze nawet i za 6tys, do 8tys jest całkiem sporo, ale są i za 10 i za 15 też ;) Realnie z 8-10 trzeba by liczyć na motocykl + pakiet startowy. Czemu DRZ? Silnik nie jest tak wysilony i okresy serwisowe są o wiele dłuższe. Przez to koszty eksploatacji maleją. Generalnie ma opinię taką, że ciężko go zarżnąć. W przeciwieństwie do maszyn typu WR/CRF/KXF/RMZ w których ciągle trzeba dłubać. DRZ wychodził w dwóch wersjach - S i E. S to wersja ciut cięższa, z blaszanym zbiornikiem, pełnym pakietem kierunków, liczników, klaksonów itd. E jest z 10kg lżejsze, bo nie ma zbędnych elektrycznych pierdół, ma plastikowy bak. Do tego E ma fabrycznie 50KM, S ok. 40. Ale to nie problem, łatwo i tanio można te 10 koników dozbierać. E ma też lepsze zawieszenie, ale też zależy to od rocznika, bo chyba nowsze S miały już to samo, co E. Z resztą o ile ktoś nie jest naprawdę mocno wprawiony w jeździe terenowej, to chyba nie zauważy w ogóle różnicy pomiędzy zawieszeniami wszystkich powyższych motocykli :P S to enduro uniwersalne - nada się do miasta, nada się w trasę, nada się do lasu, nada się na tor mx. E jest już typowym leśno/torowym sprzętem, idącym w stronę hard-enduro, ale wciąż niezawodnym. Mój prywatny faworyt, mam nadzieję kiedyś takiego postawić w garażu.
Opcja kolejna to starsza konstrukcja, chłodzona powietrzem. Coś pokroju XR600, TTR600 czy może DR650SE. Tego ostatniego to nawet jeden nasz SVforumowy kolega ma na sprzedaż :) Wszystkie te maszyny legitymują się podobną mocą ok. 45-50KM i podobną masą ok. 140-160kg. Są więc cięższe od poprzednich nowoczesnych sprzętów klasy 400ccm. Ale za to są niezawodne i to w taki sposób, do którego w życiu te wysilone 400 nie dojdą. Przebiegi rzędu 50-80tys km bez remontu silnika, w enduraku, brzmi nieprawdopodobnie, co? Jak się trafi dobry egzemplarz, to tylko wymieniać olej i dolewać benzyny.
Czas kończyć ten przydługi poemat. Mam lekkiego zajoba na punkcie enduro. Uwielbiam ten sport i na 100% prędzej czy później do tych motocykli wrócę. Chwilowo powstrzymuje mnie jedynie lekki kryzys ekonomiczno-seksualny :]

(patrzysz do portfela a tam chuj)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lis 2011, o 02:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Zgadza się, w terenie nie miałem zbyt wielu okazji pojeździć - dawno temu miałem przez jakiś czas pożyczoną 2suwową pięćsetkę kawasaki - nie wiem nawet jaki model ale typowy cross na którym właściciel startował w ogólnopolskich zawodach, chyba nawet z jakimiś sukcesami... wtedy wydawało mi się, że to jakiś potwór był - rwący na wszystkich biegach na koło..
Wracając do tematu to zależy mi właśnie na czymś uniwersalnym na początek bo nie wiem czy ten sport mi się spodoba, a jeśli tak się stanie to pomyślę o czymś typowo w teren.
Aha i jeszcze jedno - definitywnie musi to być 4 takt bo nie mam zamiaru miksować paliwa ;), chociaż dźwięk dużego 2suwa mi się podoba.

Dzięki za Twoje sugestie lasoochu i jak widzę, jak będę miał jakieś pytania to wiem już gdzie pytać :)

ps. szybkiego wyjścia z ww kryzysu!

taki przykład czegoś za czym się rozglądam:

http://www.ebay.co.uk/itm/250935555793? ... m1436.l264

http://www.ebay.co.uk/itm/DRZ-400-Black ... 2c60f53db8

http://www.ebay.co.uk/itm/300622263982? ... 1436.l2649

http://www.ebay.co.uk/itm/150703836919? ... 1436.l2649

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


25 lis 2011, o 03:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Ja mam wr400 ale w tym roku tylko w styczniu jeździłem (brak czasu, funduszy i przyczepki ;)) tak jak Pisał Lassoch to jest maszyna hard enduro (bez aku, bez kluczyków-a to bywa problemem) ty sobie kup jakiegoś softa. DRZ 400 jest bardzo dobrym wyborem następca można powiedzieć dr 350 (maszyny nie zniszczalnej - na takiej zresztą też jeździłem), ale zawieszeniowo silnikowo do wr to niebo a ziemia. I celuj w maszynę z elektrycznym zapłonem bo jak się wyjebiesz po raz 20 to już się kopać nie chce :P Najważniejsza kwestia gdzie chcesz jeździć i po jakim terenie.
500 w 2t jeździłeś i się nie zabiłeś?

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


25 lis 2011, o 12:07
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Więc chcesz mieć maszynkę z homologacją jak koła chcesz przełożyć i na asfalcie pogłupieć czy jak na twoich ofertach full cross. Ja z full crossa miałem yz250 wszystko ładnie i pięknie ale to maszyna na mieszankę i żywotność silnika to jakieś 200 motogodzin i remont kapitalny. Ale stosunek koni do wagi :->. Ale sprzedałem maszynkę i miałem potem YZF450 i bardzo będę chwalił z dołu rwała wszystko łącznie z asfaltem koło bez wysiłku. Silnik jak zegarek nie miałem z nim problemów przez 2 lata. I taki rok 05-07 dostaniesz już w tej gotówce co chcesz wydać.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lis 2011, o 12:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Ano pojeździłem na pincetce i przeżyłem ale pamiętam, że było przerażająco kilka razy :)

Szczerze mówiąc nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny sprzęt więc i typowy cross wchodzi w grę. Taka kawa kxf np bardzo mi się podoba ale skłaniam się jednak ku wr lub drz z oświetleniem.
Komplet kół na asfalt będzie obowiązkowo zakupiony.
Wiem, że co bym nie kupił to i tak będzie radocha bo nie jestem w tym temacie obcykany.

A co powiecie jeśli wiecie, o czymś takim jak XT 600:
http://www.ebay.co.uk/itm/320800375907? ... 1423.l2649
Wygląda mi na trochę ociężałe, za duże chyba. Nie będzie zbyt zwinne..
jeszcze się poprzyglądam i pomyślę.
Dzięki za podpowiedzi panowie.

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


25 lis 2011, o 14:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
To zależy czy chcesz mieć to na drogę i czasem do lasu czy ostro do lasu górki, piaski itp.
Jak chcesz koła na pewno zakładać to wr raczej odpada.
Tylko bądź świadom że zabawa w terenie do tanich nie należy. Koszt samego motocykla to mały wydatek :)

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


25 lis 2011, o 15:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
XT600 to ociężały klocek ze słabym zawieszeniem. W sam raz na jazdę po mieście i od czasu do czasu rekreacyjnie na łąkę. Lepiej poszukaj TTR600 lub TT600E/TT600S belgarda. Dużym plusem XT/TT jest silnik nie do zajechania, w obu jest ten sam, bardzo udana konstrukcja. A do tego TT ma już bardzo sympatyczne zawieszenie i niższą wagę. TT600S ma pełną regulację z przodu i z tyłu. W tej klasie i cenie motocykli, moim zdaniem, jej zawieszenie jest bezkonkurencyjne. Ogólnie to w sumie dość zbliżony sprzęt do DRZ - ciut cięższy, sporo mniej zaawansowany technologicznie, trochę tańszy w eksploatacji :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lis 2011, o 19:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Przybył mi kolejny model do wyboru: jest elektryka i jest dość zadziorny chyba.
Cenowo chyba tylko będzie poza zasięgiem...
http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-450-EXC-/ ... 3cbeef297a
jeśli bym się zdecydował na takiego bez prądu to myślę o 250 też, myślicie że to by dało trochę radości?
np: http://www.ebay.co.uk/itm/ktm-250-sfx-2 ... 336e9157e9

Co myślicie wyjadacze? ;)

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


26 lis 2011, o 03:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
i 125 dą Ci wiele radości i połamanych kości ;) ale lepiej bierz z elektryką.
KTM to wiadomo lider wśród cross enduro tylko to najlepiej kupować jak najświeższe. (na zdjęciach to każdy wygląda ok ale to nic nie mówi o stanie (dużo mniej niż przy szosowych))

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


26 lis 2011, o 11:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Nie miałem nigdy okazji obcować dłużej z KTM. Od kumpli jedynie słyszę, że wymagają bardzo skrupulatnego serwisu i pilnowania absolutnie wszystkiego zgodnie z zaleceniami producenta. Ponoć zasada "jak dbasz, tak masz" jest tu wyjątkowo adekwatna :P Za to podobno oryginalne części są sporo tańsze niż w japończykach.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


26 lis 2011, o 12:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Drogi kolego spyra78, kupiłem parę miesięcy temu Hondę XR 600R. Stary rupieć z '95. I powiem szczerze to był jeden z lepszych zakupów w moim życiu. Maszyna wymiata, jest niedroga, konstrukcyjnie prosta jak cep, serwis prościutki i tani. Fakt, że sylwetka trochę zmurszała, ale zającom i leśniczemu jest wszystko jedno. Waga ok 130 kg, fabrycznie brak kierunkowskazów ( to akurat zostało już przerobione ), akumulatora, światła "stop" na tylny hebel. Nawet kontrolki luzu nie ma. :mrgreen: Na allegro części w pip, jeśli ktoś okaże się wystarczająco ambitny żeby taką zajechać a sztuka to niełatwa. Kupiłem swoją za 5 tysi. Były rzeczy do zrobienia i jeszcze jest parę pierdół. Całość zamknie się grubo poniżej 7 tysi, czyli za tą kwotę będę miał całkowicie sprawny i gotowy do boju motocykl. Oczywiście szosa mu się należy i w przyszłym sezonie dostanie koła od GSa 500 ( ok 300-400 zł ) i będzie opcja "supermoto". Polecam. :spoko:
Honda daje rade:
Obrazek
Ja też jakoś sobie radze:
Obrazek
I Magda, której brakuje 20 cm nogi żeby się podeprzeć, też daje radę:
Obrazek
:D

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


26 lis 2011, o 17:10
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Owca007 napisał(a):
Więc chcesz mieć maszynkę z homologacją jak koła chcesz przełożyć i na asfalcie pogłupieć czy jak na twoich ofertach full cross. Ja z full crossa miałem yz250 wszystko ładnie i pięknie ale to maszyna na mieszankę i żywotność silnika to jakieś 200 motogodzin i remont kapitalny. Ale stosunek koni do wagi :->. Ale sprzedałem maszynkę i miałem potem YZF450 i bardzo będę chwalił z dołu rwała wszystko łącznie z asfaltem koło bez wysiłku. Silnik jak zegarek nie miałem z nim problemów przez 2 lata. I taki rok 05-07 dostaniesz już w tej gotówce co chcesz wydać.


Stal taki u mnie przez jakiś czas (yz250f) ale nie był mój to tylko raz się przejechałem :obity: . Czy to prawda że w tych maszynach należy wymieniać olej co kilka motogodzin?? :D

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


30 lis 2011, o 06:18
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
Kilerpl to prawda olej co 10 motogodzin, a remont tak średnio co 200 motogodzin. Ale masz za to z 250 centymetrów, a dokładnie z 249 centów 64 kucyków wysokoobrotowych ale jakich dzikich :).

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


30 lis 2011, o 10:45
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: cross lub enduro - jakie macie?
250ccm w 2 takcie to jest istny smok :D Huśka mojego kumpla w przeliczeniu na kilometry pali koło 16 l mieszanki :hahaha:

_________________
SVNERWUS


1 gru 2011, o 21:26
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 12:51
Posty: 35
Lokalizacja: Olza-SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s 2006.
Post Wybur hard enduro_ pomocy
mam problem z wyborem wyczenowego enduro , interesuje mnie yamaha wr lub huska TE , ale niewiem czy dam rady z ogarnieciem spszeta, zastanawiam sie czy na poczatek 250 czy moze mocne 400 - 450ccm ,miałem 2 sezony etz 250 , puzniej 2 sezony yamahe xt 600, i ten sezon latam na suzuki sv 650, mogę powiedziec ze jestem srednio zaawansowanym motocyklistą , a teraz chciałbym poczuc moc wyczynowego enduro i tu rodzi sie pytanie niewiem czy wziasc cos z 250 czy moze dał bym rady na mocniejszym, moze sie ktos z was pszesiadał z szosówki na cross i wie jak to je czy ogarnyl spszet czy to inna bajka i lepiej zaczac od mniejszej mocy? z góry dziekuje za podpowiedzi sugestie, pozdrawiam.


24 wrz 2012, o 22:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Wybur hard enduro_ pomocy
Nie pomogę bo mi oczy pękły od ilości błędów :P
PMSPANC :P

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


24 wrz 2012, o 22:20
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 12:51
Posty: 35
Lokalizacja: Olza-SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s 2006.
Post Re: Wybur hard enduro_ pomocy
nie czepiac sie yno pisac jak ktos chce, tak jusz mam ;P


24 wrz 2012, o 22:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL