Autor |
Wiadomość |
Radzio
rowerzysta
Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29 Posty: 34 Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
|
TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Witam Wiem że to nie forum TL ale może ktoś coś słyszał. Mianowicie planuję w TLs wywalić klamkę linkę i mechaniczny wysprzęglik i zastąpić hydraulicznym od TLr. Jeśli ktoś ten temat przerabiał czy słyszał wszelkie uwagi będą cenne. Czy pręty pozostają te same w mechanicznym a hydraulicznym. I mocowanie czy takie samo.
|
25 lis 2011, o 21:30 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
A dlaczego chcesz Zamienic?. Sprzęgło sterowane linką jest lepiej wyczuwalne.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
26 lis 2011, o 14:18 |
|
|
Radzio
rowerzysta
Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29 Posty: 34 Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
hmmm dlaczego...... ożeniłem się z tym moto. A linkę mam już wyciągniętą. a hydraulika jest lepszą opcją, jeździłem Bandytą 1,2L i mi się spodobało (praca sprzęgła)
|
26 lis 2011, o 22:07 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Moim zdaniem też linka jest lepsza, mniej awaryjna, tańsza. Zobacz, że wszystkie sporty mają linkę lub do niej powracają. Co do pasowania hmmm powinno pasować bo to te same serca ale głowy nie dam sprawdź po fotach lub na żywo jak masz okazję. No i koszt nowej linki na pewno tańszy niż przeróbka.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
26 lis 2011, o 23:15 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Czy ja wiem, z tą awaryjnością? to właśnie z linką jest gnój, jak zacznie się przecierać gdzieś zdala od domu.
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
27 lis 2011, o 03:27 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Jeśli o linkę dbasz, smarujesz regularnie, to nie spieprzy Ci się z nienacka. Co najwyżej będzie się wyciągać coraz mocniej, ale przed dalszym wyjazdem zawsze można ocenić w jakim jest stanie. Za to ten hydrauliczny wysprzęglik to jest pięta achillesowa SV/DL/TL Element kompletnie nieprzemyślany przez konstruktora, źle zaprojektowany i sypie się po kolei wszystkim. Radzio, jak chcesz, to mogę Ci porobić zdjęcia wysprzęglika i okolicy w litrowym v-stromie, może coś z tego wyłuskasz dla siebie
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 lis 2011, o 10:35 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
No z tą awaryjnością linki to tak różnie bywa, widziałem już nie raz jak komuś strzeliła w nieodpowiednim momencie. Plusem na pewno hydrauliki jest to, że pracuje zawsze z ta samą siłą, ale za to mniej precyzyjna. Nie wiem do końca, czy dokładnie o to chodzi, ale myślę, że w motocyklach głównie turystycznych stosuje się sprzęgło hydrauliczne ze względu na to, że jest mniej awaryjne. Przy rozwiązaniu takim jest mniejsza szansa, że sprzęgło się nie popsuje z dala od domu. Precyzja pracy ma tu drugorzędne znaczenie i nie jest tu tak ważna jak w motocyklach sportowych.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
27 lis 2011, o 15:37 |
|
|
Radzio
rowerzysta
Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29 Posty: 34 Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
witam powoli chyba przechodzi mi ochota hydrauliki a z jej awaryjnością to nie wiem czy tak do końca to pięta achillesowa, jak przynajmniej raz w roku zaglądasz do zębatki i czyścisz ten syf będzie służyć. na minus linki to ciężka praca(aczkolwiek w Vce rzadko się wachluje biegami) i ta regulacja, wyciąganie się/chyba że to przypadek tylko u mnie. w zeszłym sezonie co chwilę podciągałem tak że się skończyła regulacja przy wysrzęgliku i na klamce. co do fotek lasooch to wolałbym info jaką długość ma ten pręt stalowy. z tego co zauważyłem i doszedłem to mocowanie takie samo tylko pytanie o długość pręta/ ten drugi po stronie kosza aluminiowy w formie rurki zakończonej stalowymi krzyżykami według wykazu części jest taki sam w TLr TLs i SV. ten tłoczek hydrauliczny działa jak hamulcowy że kasuje się luz?
|
29 lis 2011, o 15:57 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Dokładnie tak samo. Różnica jest jedynie, że w zacisku hamulcowym uszczelniacz jest osadzony w aluminiowym korpusie i porusza się w nim stalowy tłoczek - rozwiązanie trwałe. W wysprzęgliku uszczelniacz jest zamocowany na tłoczku i porusza się względem aluminiowego korpusu, więc wyciera go - rozwiązanie do dupy Jutro postaram się zmierzyć długość popychacza, jeżeli tylko nie zapomnę
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 lis 2011, o 19:17 |
|
|
Radzio
rowerzysta
Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29 Posty: 34 Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
oki dziękować dziękować i czekam na wymiary, na alledrogo wyczaiłem kolunia co ma zestaw cały ale bez pewności wstrzymuje się. zestawik właśnie od sv lytra. 5 paczek to czasem nie ździerstwo za klamkę-pompę-przewód(gumiak)-wysprzęglik. przemierzyłem u siebie 10cm równe
Ostatnio edytowano 30 lis 2011, o 15:08 przez Radzio, łącznie edytowano 1 raz
|
30 lis 2011, o 04:40 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Co do awaryjności, mi w trakcie dojazdu do pracy strzelił "koszyczek" w którym siedzi końcówka linki przy wysprzęgliku. Z dwojga złego chyba wolał bym podciekający tłoczek w takiej sytuacji
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
30 lis 2011, o 11:00 |
|
|
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
a co myslisz gdyby nieco poprawic firme, w korpusie wysprzeglika wytoczyc otwor i wstawic uszczelke jak w zacisku hamulcowym, natomiast tloczek wytoczyc od podstaw, pod wymiar, lecz, wiadomo bez otworu na uszczelke oryginalna, nie wiem tylko jak jest w innych sprzetach, tutaj oryginalna uszczelka jest stozkowa, natomiast w zaciskach hamulcowych jest prostokatna.
_________________ Bartłomiej
|
12 gru 2011, o 18:19 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Trochę za mało materiału mają ścianki w tym wysprzęgliku, żeby toczyć rowki pod uszczelkę. Raczej myślałem o tym, by roztoczyć korpus wysprzęglika i wprasować cienkościenną tuleję z nierdzewki - byłaby już niezniszczalna
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
12 gru 2011, o 19:06 |
|
|
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
tez swietny pomysl, u siebie w Pile mam dobrego znajomego ktory zajmuje sie odlewami, toczeniem itd to jego chleb powszedni pojade do niego z wysprzeglikiem, zobaczymy co powie. a kwestia uszczelki? w oryginale jez stozkowa, natomiast w zaciskach jest prostokatna, prostokatna bedzie sie nadawac do wysprzeglika? bo kurde trzeba brac pod uwage to ze ze w wysprzegliku tloczek wykonuje duzo wieksze ruchy niz tloczek zaciskow hamulcowych.
_________________ Bartłomiej
|
12 gru 2011, o 19:17 |
|
|