Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 20:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29
Posty: 34
Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
Post TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Witam
Wiem że to nie forum TL ale może ktoś coś słyszał.
Mianowicie planuję w TLs wywalić klamkę linkę i mechaniczny wysprzęglik i zastąpić hydraulicznym od TLr.
Jeśli ktoś ten temat przerabiał czy słyszał wszelkie uwagi będą cenne.
Czy pręty pozostają te same w mechanicznym a hydraulicznym.
I mocowanie czy takie samo.


25 lis 2011, o 21:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
A dlaczego chcesz Zamienic?. Sprzęgło sterowane linką jest lepiej wyczuwalne.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


26 lis 2011, o 14:18
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29
Posty: 34
Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
hmmm dlaczego...... ożeniłem się z tym moto. A linkę mam już wyciągniętą.
a hydraulika jest lepszą opcją, jeździłem Bandytą 1,2L :) i mi się spodobało (praca sprzęgła)


26 lis 2011, o 22:07
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Moim zdaniem też linka jest lepsza, mniej awaryjna, tańsza. Zobacz, że wszystkie sporty mają linkę lub do niej powracają. Co do pasowania hmmm powinno pasować bo to te same serca ale głowy nie dam sprawdź po fotach lub na żywo jak masz okazję. No i koszt nowej linki na pewno tańszy niż przeróbka.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


26 lis 2011, o 23:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Czy ja wiem, z tą awaryjnością? to właśnie z linką jest gnój, jak zacznie się przecierać gdzieś zdala od domu.

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


27 lis 2011, o 03:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Jeśli o linkę dbasz, smarujesz regularnie, to nie spieprzy Ci się z nienacka. Co najwyżej będzie się wyciągać coraz mocniej, ale przed dalszym wyjazdem zawsze można ocenić w jakim jest stanie. Za to ten hydrauliczny wysprzęglik to jest pięta achillesowa SV/DL/TL :/ Element kompletnie nieprzemyślany przez konstruktora, źle zaprojektowany i sypie się po kolei wszystkim. Radzio, jak chcesz, to mogę Ci porobić zdjęcia wysprzęglika i okolicy w litrowym v-stromie, może coś z tego wyłuskasz dla siebie ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 lis 2011, o 10:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Owca007 napisał(a):
Moim zdaniem też linka jest lepsza, mniej awaryjna, tańsza. Zobacz, że wszystkie sporty mają linkę lub do niej powracają. Co do pasowania hmmm powinno pasować bo to te same serca ale głowy nie dam sprawdź po fotach lub na żywo jak masz okazję. No i koszt nowej linki na pewno tańszy niż przeróbka.


No z tą awaryjnością linki to tak różnie bywa, widziałem już nie raz jak komuś strzeliła w nieodpowiednim momencie. Plusem na pewno hydrauliki jest to, że pracuje zawsze z ta samą siłą, ale za to mniej precyzyjna. Nie wiem do końca, czy dokładnie o to chodzi, ale myślę, że w motocyklach głównie turystycznych stosuje się sprzęgło hydrauliczne ze względu na to, że jest mniej awaryjne. Przy rozwiązaniu takim jest mniejsza szansa, że sprzęgło się nie popsuje z dala od domu. Precyzja pracy ma tu drugorzędne znaczenie i nie jest tu tak ważna jak w motocyklach sportowych.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


27 lis 2011, o 15:37
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29
Posty: 34
Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
witam
powoli chyba przechodzi mi ochota hydrauliki a z jej awaryjnością to nie wiem czy tak do końca to pięta achillesowa, jak przynajmniej raz w roku zaglądasz do zębatki i czyścisz ten syf będzie służyć. na minus linki to ciężka praca(aczkolwiek w Vce rzadko się wachluje biegami) i ta regulacja, wyciąganie się/chyba że to przypadek tylko u mnie. w zeszłym sezonie co chwilę podciągałem tak że się skończyła regulacja przy wysrzęgliku i na klamce. co do fotek lasooch to wolałbym info jaką długość ma ten pręt stalowy. z tego co zauważyłem i doszedłem to mocowanie takie samo tylko pytanie o długość pręta/ ten drugi po stronie kosza aluminiowy w formie rurki zakończonej stalowymi krzyżykami według wykazu części jest taki sam w TLr TLs i SV.
ten tłoczek hydrauliczny działa jak hamulcowy że kasuje się luz?


29 lis 2011, o 15:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Radzio napisał(a):
ten tłoczek hydrauliczny działa jak hamulcowy że kasuje się luz?

Dokładnie tak samo. Różnica jest jedynie, że w zacisku hamulcowym uszczelniacz jest osadzony w aluminiowym korpusie i porusza się w nim stalowy tłoczek - rozwiązanie trwałe. W wysprzęgliku uszczelniacz jest zamocowany na tłoczku i porusza się względem aluminiowego korpusu, więc wyciera go - rozwiązanie do dupy :lipa:
Jutro postaram się zmierzyć długość popychacza, jeżeli tylko nie zapomnę ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 lis 2011, o 19:17
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29
Posty: 34
Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
oki dziękować dziękować i czekam na wymiary, na alledrogo wyczaiłem kolunia co ma zestaw cały ale bez pewności wstrzymuje się. zestawik właśnie od sv lytra. 5 paczek to czasem nie ździerstwo za klamkę-pompę-przewód(gumiak)-wysprzęglik.
przemierzyłem u siebie 10cm równe


Ostatnio edytowano 30 lis 2011, o 15:08 przez Radzio, łącznie edytowano 1 raz



30 lis 2011, o 04:40
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Co do awaryjności, mi w trakcie dojazdu do pracy strzelił "koszyczek" w którym siedzi końcówka linki przy wysprzęgliku. Z dwojga złego chyba wolał bym podciekający tłoczek w takiej sytuacji :P

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


30 lis 2011, o 11:00
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
lasooch napisał(a):
Radzio napisał(a):
ten tłoczek hydrauliczny działa jak hamulcowy że kasuje się luz?

Dokładnie tak samo. Różnica jest jedynie, że w zacisku hamulcowym uszczelniacz jest osadzony w aluminiowym korpusie i porusza się w nim stalowy tłoczek - rozwiązanie trwałe. W wysprzęgliku uszczelniacz jest zamocowany na tłoczku i porusza się względem aluminiowego korpusu, więc wyciera go - rozwiązanie do dupy :lipa:
Jutro postaram się zmierzyć długość popychacza, jeżeli tylko nie zapomnę ;)


a co myslisz gdyby nieco poprawic firme, w korpusie wysprzeglika wytoczyc otwor i wstawic uszczelke jak w zacisku hamulcowym, natomiast tloczek wytoczyc od podstaw, pod wymiar, lecz, wiadomo bez otworu na uszczelke oryginalna, nie wiem tylko jak jest w innych sprzetach, tutaj oryginalna uszczelka jest stozkowa, natomiast w zaciskach hamulcowych jest prostokatna.

_________________
Bartłomiej


12 gru 2011, o 18:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
Trochę za mało materiału mają ścianki w tym wysprzęgliku, żeby toczyć rowki pod uszczelkę. Raczej myślałem o tym, by roztoczyć korpus wysprzęglika i wprasować cienkościenną tuleję z nierdzewki - byłaby już niezniszczalna ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 gru 2011, o 19:06
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: TLs wysprzęglik/ hydrauliczny siłownik sprzęgła
tez swietny pomysl, u siebie w Pile mam dobrego znajomego ktory zajmuje sie odlewami, toczeniem itd to jego chleb powszedni :P pojade do niego z wysprzeglikiem, zobaczymy co powie. a kwestia uszczelki? w oryginale jez stozkowa, natomiast w zaciskach jest prostokatna, prostokatna bedzie sie nadawac do wysprzeglika? bo kurde trzeba brac pod uwage to ze ze w wysprzegliku tloczek wykonuje duzo wieksze ruchy niz tloczek zaciskow hamulcowych.

_________________
Bartłomiej


12 gru 2011, o 19:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL