Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
pcc
motocyklista
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27 Posty: 282
|
Re: Wymiana silnika
Ja trochę nie rozumiem używania zwrotu 'przednia panewka' i 'tylna panewka'. Korbowody są przecież łożyskowane na wspólnym czopie wału (panewka wprasowana jest w korobowód). Zatem panewki 'tylnego i przedniego cylindra' na czopie wału są obok siebie i wydawało by się, że będą się zacierać w podobnych warunkach obie...? W przypadku par korbowód/sworzeń to fakt - inne warunki pracy i można określić zdecydowanie - przedni/tylny ale mówimy 'w razie niemca' o wymianie korbowodów a nie 'slinika'?. Zatarta panewka (przerwanie filmu olejowego) powoduje gwałtowne zużycie współpracujących powierzchni (w normalnych warunkach się nie stykają) wzrost temperatury i często - zakleszczenie elementów.. Uszkodzona powierznia będzie przerywała już potem film (o ile uda się uruchomić padakę A zatem - o których panewkach mowa, bo moja 'babcia' jest z rocznika 99 i sami rozumiecie.. Chyba wywołałbym do tablicy lasoocha - z racji obeznania bo mam tu pewne zamieszanie w głowie... Generalnie - korbowód wyposażony jest w parę panewek - do pary korb/sworzeń oraz korb/wał. No to może uściślijmy, które padają bo się ogólne zamieszanie robi...
_________________ Chi va piano, va lontano...
Ostatnio edytowano 27 sie 2010, o 21:21 przez pcc, łącznie edytowano 3 razy
|
27 sie 2010, o 21:01 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
Jako, że ja tez użyłem tego sformułowania to odpisze jak ja to rozumiem - nie widziałem na żywo wału z SV ale napewno przednia/tylna panewka jest używana w odniesieniu do cylindra z którym współpracuje korbowód.
_________________
SV650S K1
|
27 sie 2010, o 21:07 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana silnika
W stopie korbowodu, czyli na połączeniu korbowód-czop korbowodowy są półpanewki. W serwisówce od strony 3-58 jest wszystko o ich inspekcji i dobieraniu panewek nadwymiarowych. I to jest pierwsze miejsce które może się zatrzeć. Tak jak PCC napisał - stopy obu korbowodów współpracują z jednym czopem korbowym, więc warunki współpracy dla przedniego i tylnego cylindra, powinny być podobne. Drugie miejsce, gdzie może się coś zatrzeć, to panewki w których łożyskowany jest wał korbowy - czyli styk czopów wału korbowego z karterami silnika. Tam również są półpanewki, a o ich inspekcji jest napisane od strony 3-62.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 sie 2010, o 01:12 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
To skąd hasło o zacieraniu się panewki przedniego czy tylnego cylindra? Jak z zewnątrz ocenić która się zatarła skoro są obok siebie i jest to niemożliwe do zdiagnozowania bo stuka z tego samego miejsca?
_________________
SV650S K1
|
28 sie 2010, o 01:51 |
|
|
sergio
motocyklista
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45 Posty: 132 Lokalizacja: Warszawa
|
Re: Wymiana silnika
W moim przypadku mowa o stopie korbowodu. Faktycznie na ucho ciężko jest rozpoznać z którego cylindra. Sprawdzane to było od góry śrubokrętem - po lekkim naciśnięciu tłok przeskakuje o 5 mm mimo, że wał jest nieruchomo.
_________________ SV 650 N 2002
|
28 sie 2010, o 06:56 |
|
|
mat336
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 20:39 Posty: 232 Lokalizacja: Tarnów/Jasło
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
Siema jest tutaj ktoś kto montował do gaznikowej SV silnik od wtryska ?? mam kilka pytan odnosnie wymiany
_________________ Sv 650 Nka'00
|
30 lis 2011, o 21:41 |
|
|
pioszu
motocyklista
Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01 Posty: 287 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
ziomuś ma zółtą sv w avatarze, nicka nie pamietam wybacz
_________________ SV1000N K4
|
30 lis 2011, o 22:02 |
|
|
pioszu
motocyklista
Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01 Posty: 287 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
z resztą masz w drugim poscie tego tematu - szukac!!
suzi mua się nazywa Pan ktory przeszczepil wtryska do gaznika
_________________ SV1000N K4
|
30 lis 2011, o 22:03 |
|
|
master_moddy
rowerzysta
Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 11:15 Posty: 18 Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Wymiana silnika
W tym roku moja suzi stała się taką hybrydą ... jak masz jakieś pytania to pisz na priv. No chyba, że suzi mua już udzielił ci wszystkich niezbędnych info !
_________________ Bartezz
To może być to ... albo co innego. Musisz pojeździć i sprawdzić.
SV 650N '02/'04
|
1 gru 2011, o 09:24 |
|
|
malpa500000
pieszy
Dołączył(a): 3 lip 2011, o 23:33 Posty: 2
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650
|
Re: Wymiana silnika
witam panowie, przymierzam sie do kupna silnika z rocznika 2005 od sv 650 i przełożyć go do mojej sv z rocznika 2001 bo niestety panewki padły.. I czytałem troche o tym i wiem że z odmami trzeba bedzie kombinować gumy od starego moto do gazników bede musiał przelożyć osłona zebatki też podobno troszeczke nie pasi... Ale to to jest pikuś a moje pytanie dotyczy koła magnetycznego i impulsatorka jak to z tym jest podobno tez trzeba wymienić na te z wersji gaznikowej bo pojawia sie tylko pierwsza iskra i tyle... Chociaż jedni pisza że nie trzeba Jeżeli ktoś robił taka przekładke niech sie wypowie.
|
22 lut 2013, o 12:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|