Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
hubi199 napisał(a):
Edzio, skracasz lub wymieniasz również poszycie u sv-ki?? mam coś takiego http://img64.imageshack.us/img64/8638/15102011141.jpg Da coś tade zrobić z tymi kilkoma cm uszkodzonymi?? i mniej więcej jaki koszt wraz z wybebeszeniem? Pozdrawiam
Mógłbym o tą uszkodzoną część skrócić ale musiałbym też odciąć i przespawać ucho a to bez przymiarek do motocykla będzie trudno trafić idealnie w prawidłowe miejsce. Ponad to spaw po poprzednim miejscu ucha mocno naciąga takie poszycie bo nierdzewka ma duże naprężenia termiczne podczas spawania których nie da się usunąć bez śladowo .Mógłbym zastosować nowe poszycie ale to zwiększy taki zabieg o około 150pln i dochodzi problem z trafieniem uchem w odpowiednie miejsce .Najtaniej jednak było by kupić drugi seryjny tłumik w jako takim stanie za rozsądne pieniążki ,przerobić go i zastąpić obdrapańca. Może ktoś na tym foru posiada taki do odstąpienia-zarzuć temat.
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Dzięki za odpowiedz, jednak w tym sezonie pewnie i tak nie uda mi się kupić żadnego wydechu przez brak funduszy. Jeszcze raz, Dzięki
9 sty 2012, o 22:30
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Panowie, jak to wszystko ma się do panujących przepisów? z tego co wiem dopuszczalna norma głośności to max 96 dB. W mojej SV siedzi seryjny wydech. Myślałem nad kominem RM MOTORS model "motor2", ale zastanawiam się czy w przypadku kontroli nie będę miał problemów z powodu nieseryjnego tłumika. Jestem laikiem w dziedzinie systemów wydechowych, dlatego też proszę Was o wyrozumiałość. O co chodzi z przelotowymi tłumikami? Zawsze myślałem, że są to "puste puszki" z wydłubanymi wnętrzności, tak aby spaliny swobodniej były wydalane. Czy z dB killerem ten wydech (MOTOR2) nie przekracza normy 94-96 dB? Myślałem również o wspomnianym tutaj wydechu marki dominator, ale mam mieszane uczucia co do tego wykonawcy. RM MOTORS daje 5 lat gwarancji co daje użytkownikowi spokój. Rozumiem, że seryjny wydech trzeba wyciąć. Potem na rurę od kolektorów nasadzić nowy komin. Trzeba to wszystko jakoś spawać później czy jak? Jak jest z tą rurą dolotową? jaką należy wziąć średnicę i długość do SV650? Jest to standaryzowane w SVkach, czy każda ma jakąś lekko różniącą się średnicę? Jest duża różnica między wydechami dedykowanymi a uniwersalnymi? tzn czy dedykowane są łatwiejsze w montażu od uniwersalnych czy istnieją jeszcze jakieś inne różnice? Wiem, że przy wymianie wydechu trzeba stroić gaźniki, zastanawiam się czy trzeba przeprowadzać jakieś strojenia w SVkach na wtrysku? Zastanawiam się również czy jest różnica jak się przeprowadza regulacje/strojenie z dB killerem lub bez? tzn Czy jak przeprowadziło się strojenie na dB killerze a potem jeździ się bez niego to czy ma to jakiś wpływ na prace silnika? Wiem, że zadałem dość wiele pytań, niektóre może są głupie lub dla was oczywiste, ale wolę się poradzić wiarygodnego źródła jakim Wy jesteście i mieć spokój.
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Jesteś z Warszawy więc nie będzie Ci daleko podjechać do mnie wiosną i przeróbić tłumik bezpośrednio na moto bez cięcia i sapwania rury dolotowej w przypadku wymiany tłumika na inny.Odrazu zobaczysz dokładnie na czym polega konstrukcja prawdziwego tłumika przelotowego i że to nie jest puste wiaderko.Moje modyfikacje mają poniżej 100dB.Po przeróbce pomierzymy ilość decybeli które emituje twój tłumik ,będziesz wiedział czy trzeba dorabiać db-killera czy nie.
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
14 sty 2012, o 10:36
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Rozumiem i dzięki za propozycje. Myślałem nie tylko nad brzmieniem ale również i nad stylistyką. Dał byś radę stworzyć coś na wzór tego tłumika rm motors model motor2? skubaniec strasznie przypadł mi do gustu
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Lober napisał(a):
Rozumiem i dzięki za propozycje. Myślałem nie tylko nad brzmieniem ale również i nad stylistyką. Dał byś radę stworzyć coś na wzór tego tłumika rm motors model motor2? skubaniec strasznie przypadł mi do gustu
Niestety z wyjątkiem skrócenia nie mam możliwości zmieniać-poprawiać wyglądu tłumików.
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Ja jutro edziowi swoją puszke sle. Jak wroci to jakas mala polerke walke
15 sty 2012, o 12:14
Ekim
SV Rider
Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27 Posty: 368 Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Lober napisał(a):
zastanawiam się jak w ten sposób zamontować wydech, tak aby był blisko zadupka. Chodzi mi o mniej więcej coś takiego jak na tym filmie.
Możesz popatrzeć na zdjęcia montażu u mnie. Mam taki układ poprowadzony wysoko 2 w 1 w 2. Ale wymagało to przeróbki dolotu od wejścia do oryginalnej puszki. Zdjęcia masz tutaj:http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=4795. Jakbyś chciał dokładniejsze to wal na priv.
_________________ Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14
15 sty 2012, o 12:32
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
tak się zastanawiam... żeby skrócić mój seryjny komin o jakieś 10-15 cm i zamocować go tak jak ma to kolega Ekim u siebie w moto. Tzn, Tak żeby to szło zaraz przy zadupku, ale nie zahaczało mi o kierunki. Kierunki mam seryjne więc może to byc problematyczne. Jaka jest Wasza opinia? Czy jest to w ogóle wykonalne? może ktoś ma coś takiego zrobionego?
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Pisaliśmy o tym Katalizator jest tuż przy wylocie do tłumika, sonda kawałek wcześniej - nijak będzie się miało jedno do drugiego. Za to zaczniesz zabijać pandy, kangury i inne wrażliwe ekologicznie zwierzątka, niegodziwcze
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Dziś po raz pierwszy robiłem SV650 po lifcie -chyba 2008r gdzie jest już sonda lambda i 2 katalizatory .Jeden standardowo w tłumiku ,drugi maleńki (5 X 7cm) przed tłumikiem, tuż za sondą lambda .Jak się ma czym pospawać nierdzewkę to łatwo go usunąć .Wystarczy tylko kątóweczką, cienką tarczką odciąć rurę tłumika od kolektora przy spawie obok gniazda sondy .Tłumik z rurą ładnie schodzi i odsłania w/w katalizator. Wystarczy go tylko odciąć i ponownie przyspawać rurę z tłumikiem, spaw spolerować i po robocie Tłumik ten został skrócony o 13cm .Pojedzie on jutro do Giżycka.
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl