Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 17:21



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28
Posty: 40
Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
Post Re: Oleje
podałem to jako przykład jeszcze nic nie kupuje chodziło mi o przykładowy mineralny 10 w 40

_________________
4 koła tylko quattro
2 koła tylko SUZUKI

SV u nowego właściciela
w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1


24 sty 2012, o 20:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
strugar napisał(a):
podałem to jako przykład jeszcze nic nie kupuje chodziło mi o przykładowy mineralny 10 w 40


Mineralnego to ja nie lałem do audi z 84 roku co miało jakieś 400 tys. przebiegu :)
Weź najpierw przeczytaj. Tu jest tyle napisane, że bania mała.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


24 sty 2012, o 20:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Poczytaj trochę. Daj spokój z tymi mineralnymi :P

_________________
SV liter z owiewkom:)


24 sty 2012, o 21:02
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28
Posty: 40
Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
Post Re: Oleje
znalezione na forum
Re: SV 650S 2000r - umarł podczas jazdy i coś dziwnie hałasuje

bugi2010 napisał(a):
Miałem SV model 2000. Kupiłem go od gościa z pierwszej ręki, miał 6lat i niecałe 12000km.(wyglądał nówka sztuka). Po zakupie wymiana oleju na to co najlepsze syntetyk 10W50, jazda próbna okej. Rano wyjazd do pracy tragedia - dziwne odgłosy ze sprzęgła plus ślizganie sprzęgła. Silnik tak jak by lekko panewki stukały - załamka. Zapakowałem motor do serwisu Suzuki, pierwsze pytanie gościa było jaki olej syntetyk - gość się uśmiechnął - wymienił olej na mineralna motor chodzi jak malina. Serwisie powiedzieli mi wtedy że są (seria) wadliwych pomp oleju (plastikowe koło które napędza metalową oś, niby się ślizga - czy coś takiego), i niby stare SV-ki nie trawi syntetycznego oleju jak większość "olejaków" Suzuki. Doszedłem po starych rachunkach z inspekcji że ten motor cały czas na mineralnym oleju jeździł. Zrobiłem na tym motocyklu dwa sezony jakieś 10000km i do końca na mineralnym oleju, a motor jeździ do dziś.
Ja wiem że to nie na temat ale może u ciebie była podobna historia ktoś odstawiał motor do serwisu lub nie, wlewał olej jaki popadnie, a ty wymieniłeś olej i wypłukało wszystko i najprawdopodobniej panewka jedna wlazła na drugą lub się obrócić.Tak mi się wydaje, raczej teraz wymiana silnika cię czeka.

Powodzenia w poszukiwaniu silnika. :(

PS.proszę nie czepiać się mojego zdania na temat oleju historia mnie spotkała więc ją napisałem.


nie znam kompletnie historii mojego motocykla wiem ze jestem 3 właścicielem 1 w Polsce z doświadczenia (samochody) wiem ze ludzie leja dziwne wynalazki i kłamią przy każdej okazji byle by sprzedać trupa. wiec pytam ludzi "bardziej rozeznanych w temacie"

a Forum staram się czytać dokładnie zanim coś napisze

_________________
4 koła tylko quattro
2 koła tylko SUZUKI

SV u nowego właściciela
w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1


24 sty 2012, o 22:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Jest sporo osób na forum, którzy jeżdżą przedliftowmi sprzętami na sytetykach i nic się nie dzieje. Ten przykład powyżej to może przypadłość jednej sztuki po prostu. Wlej jakiś lepszy olej, jak będzie coś nie tak to zmieniasz na gorszy i tyle.
PS. Jeśli koniecznie nie chcesz oleju pełno syntetycznego, to wlej przynajmniej półsyntetyczny np motula 15W50. Sam jeździłem na takim i było ok.

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


24 sty 2012, o 22:14
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28
Posty: 40
Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
Post Re: Oleje
przepraszam za OT ale może łatwiej będzie zrozumieć moje czepiane się oleju

moje pytanie podyktowane jest przykrym doświadczeniem (znowu samochody) jakieś 2 lata temu kupiłem A4 1.8 t sprzedający zapewniał ze jest syntetyk w silniku. w bagażniku było trochę na dolewkę. pojeździłem kilka dni sprawdziłem stan było mało dolałem to z bagażnika i efekt był taki ze po niespełna tygodniu auto stało na warsztacie z zatarta turbina i diagnoza ze nagar i syf odklejony z silnika zatkał kanały olejowe w turbinie. koszt naprawy podobny do wymiany silnika w SV wiec wole dmuchać na zimne niż znowu wywalać kasę

_________________
4 koła tylko quattro
2 koła tylko SUZUKI

SV u nowego właściciela
w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1


24 sty 2012, o 22:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Oleje
no to teraz szybka piłka do tych, co wiedzą: olej samochodowy (już mniejsza jaki, wg instrukcji), ale nie wiem, na ile ważne są literowe oznaczenia.
w instrukcji do auta mam, że olej ma być SF lub SG (chyba); u siebie znalazłem jednak olej SL/CF.

Czy to bardzo niemądre żeby nie posłuchać instrukcji w tym względzie?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


25 sty 2012, o 22:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Olej SL jest olejem o wyższej klasie niż SF/SG, czyli lepszym :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 sty 2012, o 22:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
Olej SL jest olejem o wyższej klasie niż SF/SG, czyli lepszym :)

Podziękował :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


26 sty 2012, o 00:20
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Oleje
Leje syntetyki do wszystkiego i nigdy nie bylo problemu, tylko ja robie tak ze jak pisze aby wlewac 10W40 to wlewam 10W40 a jak pisze 5W20 to 5W20 i nie kombinuje :D.
Czytalem historie kolesia ktory kupil prawie nowa honde civic gdzie pisze 5W20 only i wlal tam 10W30 pozniej pisal ze jak jezdzi to lampka oleju mu sie swieci.


Ja mysle ze jezeli ktos jezdzil na mineralnym przez dlugi czas i jedynym uszczelnieniem silnika jest osad z tego oleju to uzycie syntetyka ktory ma duzo srodkow czysczacych w nim nie bedzie dobre, ale jak sie leje syntetyk od poczatku to mozna go lac do samego konca :)



Moj moto jezdzil na mineralnym do 18 tys km, gdy go kupilem zaczelem zalewac syntetyk 10W40

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


1 lut 2012, o 19:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Oleje
Kilerpl napisał(a):
(...) tylko ja robie tak ze jak pisze aby wlewac 10W40 to wlewam 10W40 a jak pisze 5W20 to 5W20 i nie kombinuje :D.
Tylko że zwykle producent podaje kilka możliwych olejów zależnie od temperatury w jakiej najczęściej użytkujesz pojazd. Problem polega na tym, że zwykle mieścisz się w podanych przedziałach temperatur dla wszystkich olejów, chodzi tylko o najcieplejsze i najzimniejsze dni w jakie latasz, wtedy może być problem.
Przez pomyłkę zalałem w SV nie ten olej co trzeba, po prostu kupiłem na wymianę przed sprzedażą, a później się kapnąłem, że wziąłem nie to, co potrzeba. No i w instrukcji było, że w zasadzie może być, po prostu niżej miał zalecany temp. max. No to nic, zalałem i w zasadzie było spoko, ale w gorące dni skrzynia chodziła wyraźnie gorzej, chyba był problem z wrzuceniem luzu na postoju, czy coś. I pamiętam, że musiałem się sprzedającemu tłumaczyć, bo z drugiej strony - po co było zmieniać - olej full-syntetyk, a lato już się kończyło, więc powinno być OK. Może nawet nowy nabywca jest tu na forum, nie wiem :)
Kilerpl napisał(a):
Ja mysle ze jezeli ktos jezdzil na mineralnym przez dlugi czas i jedynym uszczelnieniem silnika jest osad z tego oleju to uzycie syntetyka ktory ma duzo srodkow czysczacych w nim nie bedzie dobre, ale jak sie leje syntetyk od poczatku to mozna go lac do samego konca :)
Kurde, tylko nigdy nie wiesz, co wcześniej było lane do silnika :/
Kilerpl napisał(a):
Moj moto jezdzil na mineralnym do 18 tys km, gdy go kupilem zaczelem zalewac syntetyk 10W40
No to na jakiegoś idiotę trafiłeś, bo to już przesada w cięciu kosztów :mur:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


1 lut 2012, o 20:46
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Oleje
Akurat co do moto to gosc go serwisowal u suzuki i tam zawsze leja zwykly olej chyba ze sie doplaci za syntetyk. Podobno przez pierwsze 20 tys km nie zalecaja lania syntetyka aby sie wszystko dobrze dotarlo ale jak to naprawde z tym jest to sie nie dowiemy :).
Do samochodu zaczelem lac syntetyk jak mial tylko 800 km przejechane i pewnie bede lal do samego konca.
Tylko z tymi nowszymi "ekonomicznymi" samochodami to nigdy nie wiadomo ile pozyja, mam przejechane 65 tys km i juz mam gwint wyrypany na misce olejowej :mur: . Era aluminium :mrgreen:

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


1 lut 2012, o 20:58
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Jaka tam era aluminium. Za mocno korek dokręcasz ;)

_________________
SV liter z owiewkom:)


2 lut 2012, o 16:48
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Oleje
slayer napisał(a):
Jaka tam era aluminium. Za mocno korek dokręcasz ;)

w Jeepie nigdy niemialem z tym problemu :)

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


2 lut 2012, o 20:47
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 20:43
Posty: 166
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
Post Re: Oleje
Kilerpl napisał(a):
slayer napisał(a):
Jaka tam era aluminium. Za mocno korek dokręcasz ;)

w Jeepie nigdy niemialem z tym problemu :)

Za dużo siłowni :mrgreen: od ostatniej zmiany oleju :D

_________________
http://www.podkarpackie2oo.pl
kpir20-->>SV 650 N 2001


3 lut 2012, o 00:37
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 21:15
Posty: 206
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Oleje
Nie wiem czy ktoś to już pisał na poprzednich stronach, nie wertowałem całego wątku, ale mądrzy ludzie na studiach mi tłumaczyli, że przejście na starych silnikach na olej syntetyczny powoduje ich rozszczelnianie z 2 powodów

1. Pełny synetyk wypłukuje osady zdecydowanie lepiej niż mineralny czy pół syntetyk
2. Co najważniejsze i może być przykre, stare silniki miały wszelkiego rodzaju uszczelki, uszczelnia itp wykonane z materiałów nie przygotowanych do olejów full syntetycznych i się po prostu z czasem "rozpuszczały".

Nie wiem natomiast jak to się ma do SVłek... wiem, że do swojego audi nie wleje pełnego synetyka bo szkoda mi silnika. Pierwszej generacji SV nie jest jakimś prehistorycznym motorem. W momencie jego wypuszczenia takie oleje były na rynku więc logika mówi, że inżynierowie musieli przewidzieć, że taki olej ktoś kiedyś zaleje i powinien silnik działać bez problemów.


4 lut 2012, o 23:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Nie wiem jak się to ma do mocno zużytych silników w naszych Sv i braniem oleju. Do mazdy 323 z 95r wałem po mineralnym pół syntetyczny olej bo nie wiedziałem na jakim jeździł poprzedni właściciel. Stało się tak, że zaraz po zlaniu zaczęła bardzo kopcić nawet na rozgrzanym silniku. Wcześniej było tak, że na mineralnym kopciła ale tylko na zimnym ale po chwili przestawała. Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie były mocno zakleszczone w tłokach. Po wyczyszczaniu gniazd nie bierze już oleju ale pozostałem na mineralnym.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


5 lut 2012, o 00:13
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
zebro napisał(a):

1. Pełny synetyk wypłukuje osady zdecydowanie lepiej niż mineralny czy pół syntetyk
2. Co najważniejsze i może być przykre, stare silniki miały wszelkiego rodzaju uszczelki, uszczelnia itp wykonane z materiałów nie przygotowanych do olejów full syntetycznych i się po prostu z czasem "rozpuszczały".



Dokładnie tak jest. Stosowane uszczelki w latach do 1990 rozpuszczały się w estrach syntetycznych. OD mniej więcej 1990 roku kiedy rynki coraz śmielej zdobywały sztuczne mazidła producenci zmieniali uszczelniacze silnika. Jeśli faktycznie nagary w starym silniku "robią" za jego uszczelki, to wymycie ich estrami syntetycznymi może doprowadzić do "lania" silnika.

Zresztą to wszystko było już tu na forum wcześniej. Nie ma się co jednak dziwić, że nie sposób przebrnąć przez tyle stron.
Propozycja, żeby moderatorzy pokasowali większość nie wnoszących w temat postów.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 lut 2012, o 14:11
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Ja bym nic nie kasował bo wiele postów niby z pozoru może się wydawać niepotrzebnych a po jakimś czasie okazuje się, że wracamy do tego. Jak komuś zależy i ma jakiś problem to przejrzy te strony :)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


5 lut 2012, o 16:08
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2799
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Oleje
W serwisówce pięknie jest napisane.
10w40 lub 10w50
Półsyntetyk jako tańsza opcja i sysntetyk jako najlepszy wybór.
M.in z tematów wyżej(wszystkich stron nie czytałem),ale tak wywnioskowałem.


5 lut 2012, o 21:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL