Autor |
Wiadomość |
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Polskie prawo jazdy - kategorie
Wyrobiłem sobie dzisiaj międzynarodowe prawko które jest ważne przez rok, ale nie bardzo rozumiem jak działają kategorie w PL. W kanadzie mam prawko GM które uprawnia mnie do: - Kierowania motocyklem, lub pojazdem motocyklopodobnym - Kierowania samochodem osobowym, z przyczepą lub bez do masy całkowitej 11 000 kg, mogąc mieć przyczepę lub ciągnąc samochód do masy 4600kg Na międzynarodowym prawku, które jest tylko formalnością i uwierzytelnieniem kanadyjskiego prawka za granica pisze że mogę: - Kierować motocyklem, z wózkiem bocznym lub bez albo 3 kołowcem z wagą nie przekraczająca 400kg. (ciekawe ile waży goldwing na 3 kolach ) - samochód osobowy ważący do 3500kg z lekką przyczepką - samochód osobowy z ciężką przyczepą (ja to tak rozumiem kategorie B+E) Już zgłupiałem od tego , czy powinienem się starać aby wbili mi kategorie C do międzynarodowego prawka?
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
8 lut 2012, o 20:48 |
|
|
spyra78
SV Rider
Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34 Posty: 1327 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
C to po prostu samochody ciężarowe czyli takie powyżej 3 i pół tony. Będziesz takimi latał w PL? Będziesz czy nie to poproś o wbitkę wszystkich możliwych literek w sumie. Tak na wszelki wypadek. Może postanowisz zostać w ojczyźnie to i będziesz miał komplet uprawnień .
_________________ SV 1000s - Galeryja operacja upside down Cyklop
---==Facebook==---
|
8 lut 2012, o 22:03 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
C jest od 3.5 tony do jakiej maxymalnej wagi?, bo ja mam do max 11 ton uprawnienia. Nie kryje że fajnie było by mieć tyle uprawnień ile się da na wszelki wypadek. Tutaj na tym prawku jeździłem 26 ft ciężarówką gdy się przeprowadzałem.
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
8 lut 2012, o 22:06 |
|
|
spyra78
SV Rider
Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34 Posty: 1327 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Tak to jest dokładnie:
Kategoria C1 - samochody ciężarowe średniej wielkości, minimalny wiek 18 lat. Pojazdy o wadze od 3.5 do 7.5 tony z przyczepą o wadze do 750kg.
Kategoria C1+E - samochody ciężarowe średniej wielkości z przyczepą, minimalny wiek 18 lat. Kombinacja (zestaw) pojazdów gdzie pojazd ciągnący jest w kategorii C1 (3500 do 7500kg) i zapięta przyczepa ma dopuszczalną masę całkowita* (MAM) ponad 750kg. Warunkiem jest aby całkowita masa dopuszczalna (MAM) zestawu (samochodu i przyczepy razem) nie przekraczała 12000kg (12 ton). Jednocześnie dopuszczalna masa całkowita (MAM) przyczepy nie może przekraczać masy własnej* ciągnącego pojazdu.
Kategoria C - duże samochody ciężarowe (LGV*),minimalny wiek 18 lat. Samochody ciężarowe o masie ponad 3.5 tony z przyczepą o masie do 750kg.
Kategoria C+E - duże samochody ciężarowe (LGV*) z przyczepą, minimalny wiek 18 lat. Samochody ciężarowe o masie ponad 3.5 tony z przyczepą której masa może przekraczać masę 750kg.
*MAM (maximum authorised mass) - maksymalna masa dopuszczalna (masa pojazdu, ładunku i pasażerów) *LGV (large vehicles) - samochód ciężarowy*MAM (maximum authorised mass) - maksymalna masa dopuszczalna *masa własna pojazdu - waga pojazdu bez jakiegokolwiek ładunku czy pasażerów
_________________ SV 1000s - Galeryja operacja upside down Cyklop
---==Facebook==---
|
8 lut 2012, o 22:08 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Dzięki Edit: Cholera nie wbija mi C bo w ich ksiazce pisze ze C to Air brakes. Czyli zostalem skasowany z 11000kg do 3500kg ,ale jak bedzie trzeba to pokaze tylko kanadyjskie prawko a nie miedzynarodowe i tez powinno przejsc
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
8 lut 2012, o 22:12 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Skoro już utworzyłem ten temat to mam parę pytań 1.Rozumiem że w prawo na czerwonym nie wolno skręcać chyba że ma się zielona strzałkę w prawo. Nawet mając zielona strzałkę należy się zatrzymać kompletnie i skręcić gdy jest wolne? 2. Jak działają zielone strzałki w lewo, czy one się zapalają po tym jak światło się zmienia na czerwone czy dopiero gdy zielone się zapali? 3. Jestem w trakcie zasady prawej reki, czy jeżeli samochód jest z każdej strony skrzyżowania i nie ma na nim znaków to kto przejeżdża pierwszy 4. O wieloliniowych rondach to nawet nie wspomnę bo nigdy o nich nie słyszałem 5. Jeszcze muszę się dowiedzieć jak jest z tramwajami, ale o tym poczytam jutro. Ludzie lubią sobie życie komplikować W kanadzie zasady są proste, są 4 stopy przejeżdża ten kto dojechał pierwszy, tramwaje nie są uprzywilejowane a w prawo na czerwonym można skręcać, ronda są ale jednopasmowe Jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę?
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
15 lut 2012, o 06:51 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
1. Dokładnie tak jak napisałeś. 2. Do skrętu w lewo może być najwyżej odrębny sygnalizator, jeżeli jest kilka pasów ruchu. Czyli np. czerwone do jazdy na wprost (nad środkowym pasem), czerwone do jazdy w prawo (nad prawym pasem), a zielone do jazdy w lewo (nad lewym pasem). 3. Chgw... Serio 4. Tego to najstarsi Górale nie rozumieją... 5. O ile nie ma sygnalizacji świetlnej, która nakazuje kto ma stać, a kto jechać, to tramwaj ma zawsze pierwszeństwo.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
15 lut 2012, o 09:03 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Jest to przewidziane w polskim prawie i może być zielona strzałka w lewo (tabliczka). Zasady takie same jak dla strzałki w prawo - musisz się zatrzymać i jeśli nic nie jedzie to droga wolna. Działa tylko w połączeniu z czerwonym światłem. W przypadku sygnalizatora - tak jak każdy sygnalizator tyle że musisz jechać zgodnie z kierunkiem wskazanym, czyli jak masz tylko w lewo to nie wolno zawracać (często popełniany błąd). Jeden musi kogoś przepuścić. Poza tym rzadko spotykane w praktyce bo ktoś na pewniaka się wbije pierwszy :-) Jak rozumiem taki żarcik? Z resztą się zgadzam.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
15 lut 2012, o 11:15 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Ad. 4. No Niestety, ale widać to na naszych drogach - przynajmniej raz w tygodniu na nowych rondach koło lotniska we Wrocku są stłuczki. A sprawa jest prosta - jedziesz wewnętrznym pasem i chcesz zjechać - ustępujesz tym po prawej! nawet jak dwa pasy również zjeżdżają. Żeby nie doszło do takiej sytuacji - http://www.google.pl/imgres?q=rondo+wie ... 29,r:7,s:0Oczywiście niebieski musi ustąpić pierwszeństwa!
_________________ 675
|
15 lut 2012, o 12:02 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Wielkie dzięki, ad 3 u nas to wygląda tak: Ktokolwiek dojechał do znaku pierwszy przejeżdża pierwszy. W przypadku gdy więcej niż 1 samochód dojechał w tym samym czasie ludzie z uśmiechem na twarzy gestem ręki grzecznościowo ustępują pierwszeństwa innym. W Polsce tak nie jest? Ad4 Czy zewnętrznym pasem można przejechać dookoła ronda czy służy on tylko to pierwszego zjazdu?
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
15 lut 2012, o 18:34 |
|
|
yarecki
motocyklista
Dołączył(a): 17 sty 2012, o 21:18 Posty: 111
Płeć: mężczyzna
Moto: aktualnie brak
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Odnośnie 4 znaków "Stop", to ja jeszcze w Polsce się z takim oznakowaniem nie spotkałem. U nas bardzo często spotkasz skrzyżowania tzw. równorzędne, to znaczy bez żadnych znaków i na takim skrzyżowaniu obowiązuje zasada, że pojazd nadjeżdżający z prawej strony ma pierwszeństwo i nieważne że ty pierwszy dojechałeś do skrzyżowania. Jeśli nie masz czasu na przejechanie przed nim i tym samym możesz stworzyć zagrożenie kolizją musisz mu ustąpić. Zerknij na to: http://www.wf.gimkonst.pl/viewpage.php?page_id=48Co do przejeżdżania ronda w koło zewnętrznym pasem to nie mam pewności jak to jest więc się nie wypowiem. Może to Ci coś pomoże: http://www.prawko-kwartnik.info/ronda.html
_________________ "Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać."
|
15 lut 2012, o 20:05 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Jeśli nie ma oznakowania możesz jechać do koła po zewnętrznej. Ale tak nie powinno się jeździć. A niestety Ludzie właśnie tak jeżdżą i stąd biorą się stłuczki.
_________________ 675
|
15 lut 2012, o 20:47 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Dodam, że jak tramwaj wyjeżdża z zajezdni to wtedy nie ma pierwszeństwa. Z zewnętrznego pasa (prawego) możesz jechać w prawo i jechać prosto, w lewo już nie, nawet jak nie masz znaków (poziomych czy pionowych, chyba, że takowe są i mówią inaczej) bo w lewo nie skręca się z prawego pasa - bo rondo to skrzyżowanie podobno
|
15 lut 2012, o 21:46 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Słoniu Nie jestem do końca przekonany czy masz rację - wydaje mi się, że jak nie ma oznakowania to możesz napierdzielać po rondzie po zewnętrznym od rana do nocy. Ale nie jestem specem. Na wjeździe do Opola masz skrzyżowanie, na którym można z prawego skrajnego pasa jechać prosto w prawo i skręcać w lewo (mówią o tym znaki). Z ciekawości podpytam wujka (wykłada w szkole nauki jazdy) jak to z tymi rondami, ale na razie daję sobie uciąć małego palca, że po zewnętrznej możesz cisnąć do oporu. A że jest to złe rozwiązanie i bezmyślność polskich kierowców to inna sprawa
_________________ 675
|
15 lut 2012, o 22:17 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Ja też nie powołam się na konkretny przepis, ale tak się uczyłem w 2009 roku, miałem dokładny rysunek w książeczce z przepisami ruchu jak należy jechać po wielopasmowym rondzie. Oczywiście, jak pozwalają na to znaki to można jechać po rondzie wbrew tej zasady Ciekawe czy jest w taryfikatorze mandat przewidziany za złą (tak to ujmę) jazdę po rondzie? EDIT: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. Oddział 4 Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: -> 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; -> 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo. Tada! źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9970980602 -> klikamy "tekst ujednolicony"
|
15 lut 2012, o 22:56 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
I tak najlepsze są autobusy nie mają pierwszeństwa a się pchają Przepis jest tak skonstruowany że nie wiadomo co robić czasem....
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
15 lut 2012, o 23:41 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Już w centrum największego amerykańskiego miasta się łatwiej jeździ Myślę że już rozumiem jak to działa, chociaż w Warszawie centrum bym raczej nie jeździł Przyzwyczaję się, najważniejsze że nie mogę dostać punktów
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
15 lut 2012, o 23:42 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Ejjj to jak już o różnicach gadamy, kojarzysz czemu amerykanie tak się nabijają z Kanadyjczyków o co chodzi?? bo co filmu nie oglądam to o Kanadyjczykach niezłe napinki są
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
15 lut 2012, o 23:45 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Już wiem do kogo pisać jak przyjdą punkty za zdjęcie z fotoradaru
|
15 lut 2012, o 23:52 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Polskie prawo jazdy - kategorie
Myślę że problem polega w tym, że kanada jest kompletnym opozytem USA, w USA ma się więcej praw niż w kanadzie np.: Amerykanie (nie we wszystkich stanach) mogą chodzić z bronią po ulicach, mają prawa do zastrzelenia kogoś w samoobronie domu (prawo twierdzy) jak i osoby, benzyna jest u mnich tania jak barszcz. Po za tym wszystko tam jest połowę tańsze W takiej kanadzie to jak już dostanie się pozwolenie na broń to nigdy się nie dostanie pozwolenia na noszenie - co najwyżej do celów sportowych. Gdziekolwiek się nie ruszysz musisz się starać o oddzielne pozwolenie na to, prawo do obrony domu jak i rodziny istnieje tylko w książkach bo w rzeczywistości ludzie za to idą do wiezienia no i benzyna kosztuje 4.3 zł za litr Natura USA to broń, wielkie samochody, reguła mój dom moja twierdza Kanada to jest taki kuzyn któremu nic nie wolno stad się amerykanie z nich śmieją. Sam się śmieje chociaż obywatelstwo mam, to nie jak się nie identyfikuje z prawami jaki i zasadami kanady. USA mi bardziej odpowiada PS: w starszych filmach to zawsze widać cowboya z USA z rewolwerem i Kanadyjczyka na koniu i bez broni No i najważniejsze o czym zapomniałem to w kanadzie za nazwanie broni "weapon" zamiast firearm wszyscy będą na ciebie źle patrzeć, tak samo nie tolerowane są rozmowy o tym że broń może służyć do zabicia kogoś gdzie w USA otwarcie się mówi o tym, że to jest moja broń na złodziei i jakie kalibry są najlepsze aby złodziej już nie wyszedł
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
Ostatnio edytowano 16 lut 2012, o 01:36 przez Kilerpl, łącznie edytowano 1 raz
|
16 lut 2012, o 01:21 |
|
|