Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 19:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Cześć.
Może ktoś z was jest w trakcie przegladania lub naprawy moto i ma podniesiony zbiornik paliwa i zdjętu airbox.
Potrzebuje małej pomocy, a mianowicie interesuje mnie jaka jest odległość od krawędzi gardzieli do przepustnicy, przy maksymalnie zamkniętej przepustnicy

Chodzi o to aby, przy wyłączonym zapłonie, za pomocą śrubki zaznaczonej na czerwono (STVA), zamknąć przepustnicę do oporu, a następnie zmierzyć (suwmiarką, bardzo dokładnie) odległość zaznaczoną na niebiesko (od krawędzi gardzieli do przepustnicy), tak jak to jest pokazane na zdjęciu z serwisówki (pomiar A i B ), z tym że w tym przyapdku pomiary te nie będą identyczne.
Proszę o pomiar na przepustnicy przy STVA, czyli na przedniej gardzieli

Z góry wielkie dzięki dla dobrego człowieka :spoko:
:piwo:


Obrazek

Obrazek

_________________
Sv 650 S K6


Ostatnio edytowano 13 mar 2012, o 20:27 przez paweu, łącznie edytowano 2 razy



12 mar 2012, o 19:46
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Zerowy kąt rozwarcia przepustnicy... Robiłem to w duce, więc może Cię to naprowadzi - zamknięcie przepustnicy do oporu skutkowało odpowiednim oporem na TPS - z niego można było odczytać wartość kąta rozwarcia (zależność liniowa ).
Cała zabawa polegała na tym, by przy całkowicie zamkniętych przepustnicach opór na TPS wskazywał 300mA (odkręcało się i przekręcało TPS na całkowicie zamkniętych przepustnicach ). Następnie ustalało się zerowy kąt rozwarcia ( jałowy ) na podstawie rosnącego oporu ( wraz z odchylaniem przepustnicy ) - w momencie jak opór wynosił chyba 430mA oznaczało to, że przepustnice są otwarte na 2.7 stopnia co jest odpowiednią wartością dla Duki 620 - i tyle one powinny być rozchylone na obrotach jałowych.

Nie chcę wierzyć, że opcja suwmiarki jest wystarczająco dokładna do ustalenia zerowego kąta rozwarcia przepustnicy, ale chciałbym się mylić.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


12 mar 2012, o 23:42
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Nie wystarczy zrobic synchronizacji gaźników( wtrysków)? ja w litrze dwie przepustnice regulowałem zegarami a dwie zwierasz w złaczu diagnostycznym i rgulujesz podcisnienia i hula ;]

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


12 mar 2012, o 23:56
Zobacz profil ICQ WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Ile to Ty masz tych "gaźników" w litrze bo zgłupiałem. Synchronizujesz czyli regulujesz wzajemne podciśnienie tia ? A my tutaj o kącie rozwarcia przepustnicy ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


13 mar 2012, o 15:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
I w litrze i wtryskowej 650 ustawia się to podobnie jak w opisie z monstera. Są podane oporności dla czujników TPS i STP, jest pokazane którymi śrubkami i jak kręcić. Ale przed tym wszystkim jest drukowanymi literami napisane: "JAK NIE MA POTRZEBY, TO NIE DOTYKAĆ!" ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 mar 2012, o 16:03
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Cytuj:
JAK NIE MA POTRZEBY, TO NIE DOTYKAĆ!

I tu jest pies pogrzebany, DOTKNĄŁEM, ale nie mam pewności czy wróciłem do ustawienia fabrycznego
Silnik chodzi bardzo dobrze, żadnych błędów, ale chciałbym mieć 100% pewność, że jest dobrze.

Co do zależności rezystancji od kąta otwarcia, też o tym myślałem, ale dane z serwisówki nie pokrywają się z rzeczysiwstością
Według serwisówki
- zamknięte przepustnice 0,58kOma,
- otwarte przepustnice 4,38kOma,
Dane z serwisówki są w moim przypadku nie do osiągnięcia, brakuje około 200 Omów, mimo maksymalnej regulacji śrubką.
Dlatego wolałbym gdyby ktoś zmierzył rzeczywistą odległość od krawędzi gardzieli do przepustnicy, myślę że wynik z dokładnością do 0,1mm jest wystarczająco dokładny

_________________
Sv 650 S K6


13 mar 2012, o 17:26
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=14181
Ustaw sobie ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


13 mar 2012, o 17:41
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Cytuj:
http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=14181
Ustaw sobie

Robiłem według serwisówki, podobny opis.

Jutro spróbuje jeszcze raz, może gdzieś strzeliłem gafę. Ale mimo wszystko byłbym spojniejszy gdyby ktoś zrobil pomiar suwmiarką

Panowie proszę o pomoc :flaga:
Najbardziej wiarygodny będzie pomiar suwmiarką, pomiar rezystancji nie jest wystarczająco pewny, ponieważ nie wiadomo czy czujnik jest dobrze ustawiony, pomimo tego że go nie przestawiałem

_________________
Sv 650 S K6


13 mar 2012, o 18:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


13 mar 2012, o 21:02
Zobacz profil ICQ WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Bossyy napisał(a):
skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

O jakich gaźnikach mówisz ? Pomęczę Cię troszkę;) I o których 2 przepustnicach - na cylinder 2 czy jak ?

Wracając do tematu. Czy przy całkiem zamkniętych przepustnicach czujnik nie powinien wskazywać braku rezystancji ? Wtedy przy tym minimalnym odchyleniu potrzebnym do biegu jałowego, ustawiłbyś przepustnice tak by mieć na czujniku opór 0.58 czy ile tam potrzeba. Różnica jest taka, że odkręcałbyś je nie aż do wartości "x.mm" na suwmiarce, ale do oporu "y.ohm" na czujniku.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 mar 2012, o 09:22
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Cytuj:
Wracając do tematu. Czy przy całkiem zamkniętych przepustnicach czujnik nie powinien wskazywać braku rezystancji ? Wtedy przy tym minimalnym odchyleniu potrzebnym do biegu jałowego, ustawiłbyś przepustnice tak by mieć na czujniku opór 0.58 czy ile tam potrzeba. Różnica jest taka, że odkręcałbyś je nie aż do wartości "x.mm" na suwmiarce, ale do oporu "y.ohm" na czujniku.


Nie ma pewności czy czujnik jest dobrze ustawiony, dlatego jest on złym punktem odniesienia.
Według mnie lepiej ustawić przepustnice według suwmiarki, a następnie ustawić czujnik na 0,58k i 4,38k w skrajnych położeniach.

Czekam na odważnego który zrobi dla mnie pomiar :flaga:

_________________
Sv 650 S K6


14 mar 2012, o 14:48
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Noch ein mal. Czy możesz zamknąć przepustnice na 0, i ustawić czujnik na 0 ohm ? Następnie odkręcać poziom zerowy tak, aż czujnik będzie wskazywał 0.58 ? Spróboj - jak masz to zle ustawione to nie wiem czy bardziej to zepsujesz ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 mar 2012, o 16:14
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
lpt napisał(a):
Bossyy napisał(a):
skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

O jakich gaźnikach mówisz ? Pomęczę Cię troszkę;) I o których 2 przepustnicach - na cylinder 2 czy jak ? .

oj ja nie załapałem co ustawiacie, z tego co rozumiem chcesz ustawić przepustnice tak jak fabryka wypuściła żeby otwarte były na maxa tyle co ma być i przy zamknięciu też żeby były przymknięte tak jak w książce na tych waszych omah to się nie znam a liter ma wtryski ale jakoś mi gaźniki się ubzdurały i są dwa każdy wtrysk ma dwie przepustnice jedna ustawiana jest za pomocą wakumetrów a górne się rególuje robiąc zworke na pinach złącza diagnostycznego i kręcisz śróbką aż bedzie kreska na środku , ale ta rególacja to jest jest synchronizacja gaźniów , zamieszanie tylko zrobiłem

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


15 mar 2012, o 20:58
Zobacz profil ICQ WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Troszke inaczej ta nomenklatura się przedstawia ;) Po 2 wtryski to ma TL1000R, gaźników nie mamy w sv1k żadnych. Kręcenie śrubką ( obracanie TPS ) to regulacja pełnego otwarcia. To co tutaj jest, to jeszcze inna zabawa (stva) ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


16 mar 2012, o 01:41
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
trochę się nie rozumiemy , po dwie przepustnice nie wtryski, nie ważne ,ustawiajcie powodzenia

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


16 mar 2012, o 23:44
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Zmierzyłem to dzisaj.
U mnie przy całkowicie zamkniętych STV odległość A i B były takie same na przedniej gardzieli ok. 34.5mm.
Okazało się że fabrycznie tylna była niedokładnie ustawiona. Poprawiłem to i ustawiłem STP sensor.
Udało się ustawić 0.68kΩ - 4,28kΩ. Przed ustawianiem było 0.78kΩ-4.08kΩ, a po ustawieniu otwartej na 4.38kΩ zamknięta była na 1kΩ.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


23 mar 2012, o 19:17
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Cytuj:
Zmierzyłem to dzisaj.
U mnie przy całkowicie zamkniętych STV odległość A i B były takie same na przedniej gardzieli ok. 34.5mm.
Okazało się że fabrycznie tylna była niedokładnie ustawiona.

Chyba się pomyliłeś, chodzi o 24,5mm (nie 34,5mm)

Cytuj:
Poprawiłem to i ustawiłem STP sensor.
Udało się ustawić 0.68kΩ - 4,28kΩ. Przed ustawianiem było 0.78kΩ-4.08kΩ, a po ustawieniu otwartej na 4.38kΩ zamknięta była na 1kΩ.

Też próbowałem to ustawić książkowo 0,58k, 4,38k i miałem podobną sytuację, czyli za mały zakres ruchu przepustnicy, zęby osiągnąć obydwie wartości

Wielkie dzięki. Jutro przestawie przepustnicę ( obecnie jest 24,3mm i 25mm) i postaram sie ustawić podobnie STP

Jak u ciebie wygladała sytuacja z STVA, wymagał regulacji, jest jakaś zmiana przy uruchamianiu zimnego silnika, podnosi bardziej obroty?

_________________
Sv 650 S K6


23 mar 2012, o 22:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
Mogłem się pomylić bo mierzyłem rano a pisałem wieczorem.
Na rozruch zimnego silnika chyba większy wpływ ma synchronizacja głównych przepustnic i ustawienie TP sensor-a, ale zmiany w ustawieniu STV na przedniej gardzieli może też.
Będe musiał ustawić FAST IDLE jeszcze raz. Tak jak myślałem powinno się to robić na końcu. Teraz za mało otwiera główną przepustnice.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


23 mar 2012, o 23:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL