Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 19:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
czerwone kolanko... 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post czerwone kolanko...
Witam wszystkich:) Na początek pare faktów: motor przed zimą sprawował sie bardzo dobrze, ale przez zime postanowiłem wyklepać bak, bo miał lekkie wgniecenie. I teraz po założeniu baku i zalaniu paliwem motor odpalił, ale po chwili zauważyłem, że kolanko przy wylocie z silnika zrobiło sie czerwone :( co może być przyczyną, gdzie szukać? świece, gaźnik?
pozdrawiam


27 mar 2012, o 20:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
A to znowu nie musi być jakaś anomalia. Jak motocykl pracuje na ssaniu, stoi w miejscu i się rozgrzewa, to po zmroku oba kolanka potrafią świecić ;)
Natomiast jeśli chodzi w ogóle o przyczynę zbyt wysokiej temperatury wydechu, to jest nią zbyt bogata mieszanka. Benzyna nie spala się całkiem w komorze spalania, dopalana jest w kolankach, stąd wzrost temperatury i ich kolor :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 mar 2012, o 21:06
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: czerwone kolanko...
co za teoria. chyba nikt z was nie widział silnika pracującego bez tłumików.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


27 mar 2012, o 21:47
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: czerwone kolanko...
Kris napisał(a):
co za teoria. chyba nikt z was nie widział silnika pracującego bez tłumików.

Widziałem i mój błotnik, a dokładniej farba na nim się przekonała :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


27 mar 2012, o 21:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29
Posty: 1683
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
Post Re: czerwone kolanko...
Kris napisał(a):
co za teoria. chyba nikt z was nie widział silnika pracującego bez tłumików.


hyh, lasooch ma rację, a Ty co chciałeś wnieść do tematu bo nie bardzo rozumiem?

_________________
Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8


27 mar 2012, o 21:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33
Posty: 338
Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: czerwone kolanko...
Przeca ubogość też powoduje wzrost temperatury...

_________________
Obrazek


27 mar 2012, o 21:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
misiuto napisał(a):
Przeca ubogość też powoduje wzrost temperatury...

No to jest mocne uproszczenie. Tak, uboga mieszanka powoduje wzrost szczytowej temperatury osiąganej w procesie spalania. Ale tyczy się to temperatury gazów w komorze spalania i jest to naprawdę tylko impulsowy wzrost. Co do temperatury kolanek, to tak jak pisałem wyżej.
A kolegę Krisa prosiłbym o rozwinięcie wypowiedzi, bo nie bardzo wiem, co ma na myśli...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 mar 2012, o 22:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33
Posty: 338
Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: czerwone kolanko...
lasooch napisał(a):
misiuto napisał(a):
Przeca ubogość też powoduje wzrost temperatury...

No to jest mocne uproszczenie. Tak, uboga mieszanka powoduje wzrost szczytowej temperatury osiąganej w procesie spalania. Ale tyczy się to temperatury gazów w komorze spalania i jest to naprawdę tylko impulsowy wzrost. Co do temperatury kolanek, to tak jak pisałem wyżej.
A kolegę Krisa prosiłbym o rozwinięcie wypowiedzi, bo nie bardzo wiem, co ma na myśli...


Rozgrzałem kiedyś kata w omedze do czerwoności i to była wina właśnie ubogiej mieszanki. Oczywiście nie przeczę, że bogatość tego nie powoduje :)

_________________
Obrazek


27 mar 2012, o 22:12
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: czerwone kolanko...
Dzięki za odpowiedzi:))
Też troche myślałem na ten temat i pasowałby mi ten motyw z ubogą mieszanką, bo paliwo które wlałem, to leżało całą zimę w kanistrze i może troche straciło na swoich wlasciwosciach. Dzisiaj kupie świeże i wtedy zobacze :)


28 mar 2012, o 09:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
Kwestia ubogiej/bogatej mieszanki nie ma związku z jakością benzyny, tylko z proporcją masową zasysanego paliwa do powietrza :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 mar 2012, o 09:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: czerwone kolanko...
lasooch napisał(a):
tylko z proporcją masową zasysanego paliwa do powietrza :)

A nie objętościową? ;-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


28 mar 2012, o 10:09
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: czerwone kolanko...
Jeżeli kolanko by było czerwone po pałowaniu - nie dziwiłbym się.
Ale po paru minutach pracy na jałowym ??? Coś nie tak.

IMVHO nie powinno tak być - skoro wydech dostaje taką temperaturę - co na to tłoki.
Przy bardzo dużej dozie pecha i zignorowaniu problemu mogą zapiec się pierścienie lub nadtopić tłoki lub zawory.

Takie objawy może dawać:
- za duża ilość powietrza w mieszance - większa ilość tlenu - wyższa temperatura spalania.
- zmiana kąta zapłonu - detonacja za późna i mieszanka dopala się w kolektorze.
- zła adaptacja zapłonu do paliwa. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej (np 98) spalają się dłużej.

inne sugestie samochodowe...

- uszkodzony czujnik położenia wałka (rozrządu czy korbowego ?) który przestawia zapłon
- wyciągnięty łańcuch (mało prawdopodobne)
- uszkodzony katalizator (a nasze moto mają katalizatory?)
- łańcuch przeskoczył na zębach


Ostatnio edytowano 28 mar 2012, o 10:49 przez lessero, łącznie edytowano 2 razy



28 mar 2012, o 10:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
skwaro napisał(a):
lasooch napisał(a):
tylko z proporcją masową zasysanego paliwa do powietrza :)

A nie objętościową? ;-)

Masową, zdecydowanie :) Pierwsze z brzegu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 mar 2012, o 10:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: czerwone kolanko...
lasooch napisał(a):
skwaro napisał(a):
lasooch napisał(a):
tylko z proporcją masową zasysanego paliwa do powietrza :)

A nie objętościową? ;-)

Masową, zdecydowanie :) Pierwsze z brzegu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza


Jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś AFR podawał masowo. Poza tym definicja definicją ale już wzór praktyczny masz z udziałem objętościowym związków w spalinach :-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


28 mar 2012, o 10:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
Gdyby faktycznie chodziło o objętość a nie masę, to nie trzeba byłoby stosować całej gamy czujników ciśnienia i temperatury, które dostosowują dawkę do warunków otoczenia, bo przecież objętość zawsze jest ta sama :P O to właśnie chodzi, by z czujników zczytać temperaturę i ciśnienie, a znając objętość, przeliczyć to na masę :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 mar 2012, o 13:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: czerwone kolanko...
lasooch napisał(a):
Gdyby faktycznie chodziło o objętość a nie masę, to nie trzeba byłoby stosować całej gamy czujników ciśnienia i temperatury, które dostosowują dawkę do warunków otoczenia, bo przecież objętość zawsze jest ta sama :P O to właśnie chodzi, by z czujników zczytać temperaturę i ciśnienie, a znając objętość, przeliczyć to na masę :)



Zwracam honor, masz całkowitą rację. Nie wiem czemu ale wydawało mi się że AFR jest podawany jako stosunek objętościowy, zresztą to częsty błąd. Podawany jest stosunek masowy.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


28 mar 2012, o 13:51
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: czerwone kolanko...
lasooch napisał(a):
No to jest mocne uproszczenie. Tak, uboga mieszanka powoduje wzrost szczytowej temperatury osiąganej w procesie spalania. Ale tyczy się to temperatury gazów w komorze spalania i jest to naprawdę tylko impulsowy wzrost. Co do temperatury kolanek, to tak jak pisałem wyżej.
A kolegę Krisa prosiłbym o rozwinięcie wypowiedzi, bo nie bardzo wiem, co ma na myśli...

Skoro już tak dyskutujemy o termodynamice w silniku tłokowym, to chciałbym zauważyć że jednak nie masz racji. Najwyższą szczytową temperaturę spalania ma zawsze mieszanka o składzie bliskim stechiometrycznemu, zarówno znacznie bogatsza jak i uboższa mają temperaturę niższą, to są podstawy z teorii procesów spalania. Z kolei zbyt uboga mieszanka, chociaż ma szczytową temperaturę spalania niższą, spala się znacznie wolniej, przez co ciepło spalania wydziela się w niej przez większość trwania procesu rozprężania. Długie oddziaływanie wysokiej temperatury na komorę spalania powoduje przegrzewanie jej elementów. Fakt, że spalanie trwa długo powoduje też mniejsze schłodzenie gazów spalinowych w procesie rozprężania (przemiana bliska adiabatycznej zachodząca w suwie pracy) a więc wyższą temperaturę spalin.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


28 mar 2012, o 20:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: czerwone kolanko...
:taak: Z termodynamiką ciężko dyskutować :) I w pełni się zgadzam z tym, co napisałeś, ale ten wzrost temperatury spalin to ile stopni, kilkadziesiąt? :) Jednak zbyt mało, by kolanka zrobiły się czerwone lub świecące. Aby zaistniał ten efekt w praktyce mieszanka musi się dopalać jeszcze za zaworami wylotowymi. To nie jest zresztą moja teoria, sporo swego czasu gadałem o tym z kilkoma profesorami na uczelni, miałem to szczęście, że było od kogo czerpać wiedzę :)
Można też zrobić proste doświadczenie i użyć ssania, po zmroku efekty będą widoczne gołym okiem.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 mar 2012, o 20:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: czerwone kolanko...
A wydech również powinien mieć znaczenie.
Przelot powinien mieć łatwiejszy przelot gazów spalinowych. Seryjny raczej jest troche jak zawór


28 mar 2012, o 20:52
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: czerwone kolanko...
Widze, że dyskusja poszła w dosyć dalece techniczno- fizyczne tematy:))
Wracając do mojego kolanka, to po zalaniu paliwem 98 i po sprawdzeniu szczelności węży zbiornika (podociskałem je) problem ustąpił:D


30 mar 2012, o 14:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL