Autor |
Wiadomość |
bako90
pieszy
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
czerwone kolanko...
Witam wszystkich:) Na początek pare faktów: motor przed zimą sprawował sie bardzo dobrze, ale przez zime postanowiłem wyklepać bak, bo miał lekkie wgniecenie. I teraz po założeniu baku i zalaniu paliwem motor odpalił, ale po chwili zauważyłem, że kolanko przy wylocie z silnika zrobiło sie czerwone co może być przyczyną, gdzie szukać? świece, gaźnik? pozdrawiam
|
27 mar 2012, o 20:22 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
A to znowu nie musi być jakaś anomalia. Jak motocykl pracuje na ssaniu, stoi w miejscu i się rozgrzewa, to po zmroku oba kolanka potrafią świecić Natomiast jeśli chodzi w ogóle o przyczynę zbyt wysokiej temperatury wydechu, to jest nią zbyt bogata mieszanka. Benzyna nie spala się całkiem w komorze spalania, dopalana jest w kolankach, stąd wzrost temperatury i ich kolor
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 mar 2012, o 21:06 |
|
|
Kris
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34 Posty: 69
Płeć: mężczyzna
|
Re: czerwone kolanko...
co za teoria. chyba nikt z was nie widział silnika pracującego bez tłumików.
_________________ Niech moc będzie z Wami
Suzuki SV650S 2000
|
27 mar 2012, o 21:47 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: czerwone kolanko...
Widziałem i mój błotnik, a dokładniej farba na nim się przekonała .
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
27 mar 2012, o 21:51 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: czerwone kolanko...
hyh, lasooch ma rację, a Ty co chciałeś wnieść do tematu bo nie bardzo rozumiem?
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
27 mar 2012, o 21:55 |
|
|
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: czerwone kolanko...
Przeca ubogość też powoduje wzrost temperatury...
_________________
|
27 mar 2012, o 21:57 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
No to jest mocne uproszczenie. Tak, uboga mieszanka powoduje wzrost szczytowej temperatury osiąganej w procesie spalania. Ale tyczy się to temperatury gazów w komorze spalania i jest to naprawdę tylko impulsowy wzrost. Co do temperatury kolanek, to tak jak pisałem wyżej. A kolegę Krisa prosiłbym o rozwinięcie wypowiedzi, bo nie bardzo wiem, co ma na myśli...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 mar 2012, o 22:03 |
|
|
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: czerwone kolanko...
Rozgrzałem kiedyś kata w omedze do czerwoności i to była wina właśnie ubogiej mieszanki. Oczywiście nie przeczę, że bogatość tego nie powoduje
_________________
|
27 mar 2012, o 22:12 |
|
|
bako90
pieszy
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
Re: czerwone kolanko...
Dzięki za odpowiedzi:)) Też troche myślałem na ten temat i pasowałby mi ten motyw z ubogą mieszanką, bo paliwo które wlałem, to leżało całą zimę w kanistrze i może troche straciło na swoich wlasciwosciach. Dzisiaj kupie świeże i wtedy zobacze
|
28 mar 2012, o 09:32 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
Kwestia ubogiej/bogatej mieszanki nie ma związku z jakością benzyny, tylko z proporcją masową zasysanego paliwa do powietrza
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 mar 2012, o 09:58 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: czerwone kolanko...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 mar 2012, o 10:09 |
|
|
lessero
motocyklista
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04 Posty: 191 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
|
Re: czerwone kolanko...
Jeżeli kolanko by było czerwone po pałowaniu - nie dziwiłbym się. Ale po paru minutach pracy na jałowym ??? Coś nie tak.
IMVHO nie powinno tak być - skoro wydech dostaje taką temperaturę - co na to tłoki. Przy bardzo dużej dozie pecha i zignorowaniu problemu mogą zapiec się pierścienie lub nadtopić tłoki lub zawory.
Takie objawy może dawać: - za duża ilość powietrza w mieszance - większa ilość tlenu - wyższa temperatura spalania. - zmiana kąta zapłonu - detonacja za późna i mieszanka dopala się w kolektorze. - zła adaptacja zapłonu do paliwa. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej (np 98) spalają się dłużej.
inne sugestie samochodowe...
- uszkodzony czujnik położenia wałka (rozrządu czy korbowego ?) który przestawia zapłon - wyciągnięty łańcuch (mało prawdopodobne) - uszkodzony katalizator (a nasze moto mają katalizatory?) - łańcuch przeskoczył na zębach
Ostatnio edytowano 28 mar 2012, o 10:49 przez lessero, łącznie edytowano 2 razy
|
28 mar 2012, o 10:12 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 mar 2012, o 10:43 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: czerwone kolanko...
Jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś AFR podawał masowo. Poza tym definicja definicją ale już wzór praktyczny masz z udziałem objętościowym związków w spalinach :-)
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 mar 2012, o 10:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
Gdyby faktycznie chodziło o objętość a nie masę, to nie trzeba byłoby stosować całej gamy czujników ciśnienia i temperatury, które dostosowują dawkę do warunków otoczenia, bo przecież objętość zawsze jest ta sama O to właśnie chodzi, by z czujników zczytać temperaturę i ciśnienie, a znając objętość, przeliczyć to na masę
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 mar 2012, o 13:34 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: czerwone kolanko...
Zwracam honor, masz całkowitą rację. Nie wiem czemu ale wydawało mi się że AFR jest podawany jako stosunek objętościowy, zresztą to częsty błąd. Podawany jest stosunek masowy.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 mar 2012, o 13:51 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: czerwone kolanko...
Skoro już tak dyskutujemy o termodynamice w silniku tłokowym, to chciałbym zauważyć że jednak nie masz racji. Najwyższą szczytową temperaturę spalania ma zawsze mieszanka o składzie bliskim stechiometrycznemu, zarówno znacznie bogatsza jak i uboższa mają temperaturę niższą, to są podstawy z teorii procesów spalania. Z kolei zbyt uboga mieszanka, chociaż ma szczytową temperaturę spalania niższą, spala się znacznie wolniej, przez co ciepło spalania wydziela się w niej przez większość trwania procesu rozprężania. Długie oddziaływanie wysokiej temperatury na komorę spalania powoduje przegrzewanie jej elementów. Fakt, że spalanie trwa długo powoduje też mniejsze schłodzenie gazów spalinowych w procesie rozprężania (przemiana bliska adiabatycznej zachodząca w suwie pracy) a więc wyższą temperaturę spalin.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
28 mar 2012, o 20:23 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: czerwone kolanko...
Z termodynamiką ciężko dyskutować I w pełni się zgadzam z tym, co napisałeś, ale ten wzrost temperatury spalin to ile stopni, kilkadziesiąt? Jednak zbyt mało, by kolanka zrobiły się czerwone lub świecące. Aby zaistniał ten efekt w praktyce mieszanka musi się dopalać jeszcze za zaworami wylotowymi. To nie jest zresztą moja teoria, sporo swego czasu gadałem o tym z kilkoma profesorami na uczelni, miałem to szczęście, że było od kogo czerpać wiedzę Można też zrobić proste doświadczenie i użyć ssania, po zmroku efekty będą widoczne gołym okiem.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 mar 2012, o 20:49 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: czerwone kolanko...
A wydech również powinien mieć znaczenie. Przelot powinien mieć łatwiejszy przelot gazów spalinowych. Seryjny raczej jest troche jak zawór
|
28 mar 2012, o 20:52 |
|
|
bako90
pieszy
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 20:27 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
Re: czerwone kolanko...
Widze, że dyskusja poszła w dosyć dalece techniczno- fizyczne tematy:)) Wracając do mojego kolanka, to po zalaniu paliwem 98 i po sprawdzeniu szczelności węży zbiornika (podociskałem je) problem ustąpił:D
|
30 mar 2012, o 14:33 |
|
|