Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Byłem dzisiaj na w firmie "Kreator Mocy", żeby zmierzyć moc w sv, ale niestety zmienili niedawno hamownie i nie obsługują już motocykli Dali mi adres najbliższej hamowni, która znajduje się w Nadarzynie na ulicy Błońskiej. Spróbuję jeszcze w Nieporęcie w firmie PTM, która zajmuje się profesjonalnym tuningiem motocykli (Power Commander, Ohlins itp), może oni mają hamownie.
Nagrałem film jak motocykl wkręca się na obroty na luzie...jak rzędowa czwórka.
Obrotomierz mi trochę przekłamuje, dodaje ok 500-1000 obr, przy drugim kręceniu przycina się lekko cały filmik, nie wskazówka obrotomierza.
28 mar 2012, o 15:47
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu napisał(a):
Byłem dzisiaj na w firmie "Kreator Mocy", żeby zmierzyć moc w sv, ale niestety zmienili niedawno hamownie i nie obsługują już motocykli Dali mi adres najbliższej hamowni, która znajduje się w Nadarzynie na ulicy Błońskiej. Spróbuję jeszcze w Nieporęcie w firmie PTM, która zajmuje się profesjonalnym tuningiem motocykli (Power Commander, Ohlins itp), może oni mają hamownie.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mnie zimny pot zalewał podczas pierwszej jazdy
EDIT: po uwzględnieniu oporów toczenia, strat na łańcuchu itp sv 650 uzyskała 76 KM - wynik na sprzęgle (ta svka z linków z pierwszego posta). Producent podaje, że sv650 ma na wale korbowym 71 KM. Między wałem a sprzęgłem ginie gdzieś 15 % mocy. Wychodzi na to, że po modzie sv650 ma...
...ok. 90 KM na wale korbowym (tak jak podają producenci), czyli na sprzęgle 76 KM.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Moim zdaniem te założone 15 % strat to trochę może za dużo, tym niemniej udokumentowane przyrosty rzędu 20 % dzięki tym modyfikacjom są faktem (patrz linki w moim pierwszym poście), co oznacza że przy 71 KM w serii uzyskujemy ok 85 KM (na wale korb.). Zresztą... czy to 85 czy i 90 - tak czy inaczej biorąc pod uwagę świetny przebieg krzywej momentu obrotowego i małą masę własną sv-ki - otrzymujemy naprawdę "żywy" i ostry motorek
Mój kumpel ma hondę cb 1000 big one - kawał smoka, ale jak siadł na moją sv-kę to był w szoku jak to się zbiera, mówi że to moto to taki dzikus. Policzyłem sobie stosunek mocy do masy własnej i wszystko jasne - sv po modyfikacji ok 0,51 KM/kg, a cb 1000 0,42 KM/kg.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Na stronie DynoJet'a było opisane, że straty wał-skrzynia-sprzęgło wynoszą 10-15%, wypośrodkujmy: 12%
W mojej sv po jakimś czasie pojawiło się takie coś, że jak przyspieszam z niskich obrotów na wysokim biegu, np 4-tym to przy 6,5-7,5 tys obr ma dołek w mocy, potem wystrzeliwuje na wysokie obroty. Myślę, że trzeba będzie wykonać drobną korektę przy gaźniku i będzie już równo ciągnął...ewentualnie mogłem coś sknocić jak zdejmowałem airboxa bo musiałem podregulować linki.
Autor moda wspominał, że jak zejdzie z dysz 157,5 do 155 to zyska jeszcze kilka koni bo AFR wyjdzie mu korzystniejsze
EDIT: no i jeszcze bardzo ważne jest, żeby obciąć ten kabelek co opóźnia zapłon na pierwszych dwóch biegach, było wspomniane wcześniej w tym topicu...pełna moc na krótkich pierwszych dwóch biegach...opona skończy marnie
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ano właśnie, przypomniało mi się, że w gaźnikowej SV też jest coś takiego jak TPS. We wtryskowej SV odpowiada za ilość dostarczonego paliwa w dolnych obrotach, w gaźnikowej odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli przy paliwach o niższej liczbie oktanowej daje płynniejszą reakcję w chwili otwarcia przepustnicy...brzmi podobnie jak ten "myk" z obcięciem jednego kabelka od czujnika skrzyni biegów
Co mi szkodzi, odepnę TPS i zobaczę jak moto zareaguje na to.
9 kwi 2012, o 23:55
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu napisał(a):
Ano właśnie, przypomniało mi się, że w gaźnikowej SV też jest coś takiego jak TPS. We wtryskowej SV odpowiada za ilość dostarczonego paliwa w dolnych obrotach, w gaźnikowej odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli przy paliwach o niższej liczbie oktanowej daje płynniejszą reakcję w chwili otwarcia przepustnicy...brzmi podobnie jak ten "myk" z obcięciem jednego kabelka od czujnika skrzyni biegów
Co mi szkodzi, odepnę TPS i zobaczę jak moto zareaguje na to.
Uważaj na spalanie stukowe jak modzisz z kątem wyprzedzenia zapłonu bo może się skończyć małym kaboom...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Hej, zmierzył już ktoś v-max po modyfikacji ? Najlepiej wg gps-a bo liczniki sporo zawyżają. Ciekaw jestem bardzo, a sam nie sprawdzę, bo boję się tak szybko jeździć
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!