Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 14:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Stała się przykrość bo porobiłem zdjęcia do poradnika ale niestety coś się teraz z kartą pamięci stało i nie czyta mi jej więc będzie bez zdjęć.

Pamietaj!
Nie wolno wstrząsać butelką z płynem bo będziemy w nim mieli pęcherzyki powietrza, nie może w nim być nawet najmniejszych.

Do całej operacji będziemy potrzebować:
1. Klucz płaski 8 - do odkręcania odpowietrzników
2. śrubokręt krzyżak - do odemknięcia pojemniczka z płynem hamulcowym
3. Wężyk gumowy przeźroczysty ok 15-20cm rozmiar chyba 3-4 taki aby ciężko wchodził na odpowietrzniki (żeby dobrze siedział :) )
4. Strzykawka 100ml - do kupienia w aptece (cena ok. 3,40zł)
5. Jakąś miękką ścierkę bo na pewno coś tam może nam się płynu gdzieś wylać i trzeba to koniecznie pościerać bo jest bardzo szkodliwy dla lakieru.
6. Płyn hamulcowy :)

Opiszę to na przykładzie standardowych hamulców w SV, zaczynamy :)

Na początek załóżmy wężyk na strzykawkę, a drugi koniec wężyka na odpowietrznik (z przodu zaczynamy od prawego zacisku), wężyk musi dobrze siedzieć z obu stron.

Ściągamy wieczko od zbiorniczka płynu hamulcowego i wtedy dobrze jest go wyczyścić ze starego płynu i innego syfu który tam zazwyczaj jest :)

Odkręcamy odpowietrznik (już z założonym wężykiem) i wypompowujemy stary płyn, na początku możemy dolać trochę nowego do zbiorniczka, do wypompowania starego płynu możemy sobie troszkę pomóc odsysając powietrze ze strzykawki (jak braknie nam zasięgu strzykawki zakręcamy odpowietrznik, wywalamy stary płyn np do wiadra i zakładamy na nowo).

Dolewamy nowy płyn do pełna do zbiorniczka, zakładamy strzykawkę z wężykiem na nowo tak jak poprzednio i naciągamy strzykawką nowy płyn do przewodów odsysając pomalutku powietrze a wciągając nowy płyn (pamiętajcie aby dolewać płynu do zbiorniczka bo zaciągnie powietrza i bawimy się od nowa). Jak już zaciągniemy nowy płyn to zakładamy strzykawkę na nowo, i tutaj już pompujemy klamką jak to się zazwyczaj robi czyli kilka razy pompujemy klamkę następnie przytrzymujemy, odkręcamy odpowietrznik na ok 1 sekundę i zakręcamy, w wężyku będziemy widzieć czy nadal idzie powietrze czy nie, powtarzamy to do skutku aż nie będą szły żadne pęcherzyki powietrza, tak samo robimy z lewym zaciskiem zaraz po prawym z tą różnicą że tutaj już tylko zakładamy strzykawkę, odkręcamy odpowietrznik i pompujemy jak wcześniej.

Tak wygląda sytuacja jeżeli wymienia się płyn ze starego na nowy, jeżeli napełniamy cały układ na nowo to trzeba zaciągnąć płyn do obu przewodów a dopiero później odpowietrzać.


Nie wiem czy wszystko wytłumaczyłem tak jak trzeba, myślę że tutaj przynajmniej można kontynuować dyskusję, poprawiać mnie itd. Ja tak wymieniałem płyn w sprzęgle i hamulcach (przód oraz tył) całość zajęła mi ok 2h (30min na zacisk + 30min sprzęgło), oczywiście na spokojnie robiąc z kolegami z częstymi przerwami na fajeczkę itd :P

Jak coś źle napisałem poprawcie mnie, jak czego nie napisałem pytajcie. Pisałem ten poradnik na szybko bo zaraz mam gości a dopiero wróciłem z garażu więc mogłem o czymś zapomnieć albo nie jasno napisać, temat będzie edytowany jak by co ;)


10 mar 2012, o 20:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
dokładnie w taki sam sposób tydz temu wymieniałem płyn hamulcowy zajęło mi to może ze 25min

wymieniając płyn 2 lata temu nie posługiwałem się strzykawką z wężykiem tylko spuściłem stary i od góry zalałem zbiornik świeżym płynem
i zacząłem pompować klamką hamulca, odpowietrzanie zajęło mi 3godz z początku myślałem że mam pompę uszkodzoną

więc jak najbardziej polecam wymianę płynu i odpowietrzanie układu za pomocą strzykawki

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


10 mar 2012, o 23:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 12:26
Posty: 416
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki Z1000 2004r
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Dzięki za relacje, ja właśnie przymierzam się do wymiany płynu i taka instrukcja bardzo mi pomoże. Jeśli Ci się uda wrzucić/odzyskać te zdjęcia to już całkiem rewelka będzie :)

PS. U "fachowca" za taką usługę życzą sobie 70 zł !


11 mar 2012, o 12:03
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 20 lut 2011, o 09:45
Posty: 120
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
111290PL napisał(a):
Na początek załóżmy wężyk na strzykawkę, a drugi koniec wężyka na odpowietrznik (z przodu zaczynamy od prawego zacisku), wężyk musi dobrze siedzieć z obu stron.


zgodnie z zasadą układ hamulcowy odpowietrza się zawsze od najdalszego zacisku od pompy hamulcowej, więc odpowietrzanie powinno się zacząć od lewego przedniego zacisku - patrząc zza kierownicy. Przy zastosowaniu strzykawki, wężyka oraz odrobinie uwagi aby nie zabrakło płynu w zbiorniczku można zastosować metodę wymiany płynu kolegi 111290PL :) jednak w przypadku zapowietrzenia układu, lub wymiany przewodów już niekoniecznie :lipa:

a ciekawi mnie dlaczego acinr_PL'owi odpowietrzenie zajęło 3h?? mi tyle zajeła wymiana wszystkich przewodów na stalowy oplot wraz ze sprzęgłem, uwzględniając :piwo: i coś na ząb w tak zwanym międzyczasie ;>

pzdr
Bartek


12 mar 2012, o 00:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
W sumie to może i masz rację, ja popatrzyłem jak mam u siebie i u mnie musze zacząć od prawej strony bo tak akurat mam poprowadzone przewody (również w stalowym oplocie)


12 mar 2012, o 01:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2011, o 05:21
Posty: 651
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B 1250 S
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
bratek napisał(a):
111290PL napisał(a):
Na początek załóżmy wężyk na strzykawkę, a drugi koniec wężyka na odpowietrznik (z przodu zaczynamy od prawego zacisku), wężyk musi dobrze siedzieć z obu stron.

bratek napisał(a):
111290PL napisał(a):
Przy zastosowaniu strzykawki, wężyka oraz odrobinie uwagi aby nie zabrakło płynu w zbiorniczku można zastosować metodę wymiany płynu kolegi 111290PL :) jednak w przypadku zapowietrzenia układu, lub wymiany przewodów już niekoniecznie :lipa:

pzdr
Bartek


W przypadku wymiany przewodów lub zacisków zasada jest identyczna z małym wyjątkiem, strzykawką napełniamy przewody od dołu , czyli na odpowietrznik zakładamy wężyk zaciskając go drucikiem miedzianym na odpowietrzniku by na nie uciekł i bardzo p o w o l u t k u wstrzykujemy płyn od dołu aż zacznie się zwiększać poziom płynu w zbiorniczku oczywiście zbiorniczek jak i odpowietrznik którym wstrzykujemy płyn MUSI i być odkręcony, tak zrobiłem u siebie i zajmuje to bardzo mało czasu.

_________________
motostylizacja.pl
http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... add1=upert
viewtopic.php?f=9&t=5296


12 mar 2012, o 11:55
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 14:56
Posty: 220
Lokalizacja: Poznań\Jarocin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4 golas
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
zbiorniczek na początku jest pusty, tak? i czekamy aż dojdzie do niego płyn od dołu, dobrze rozumiem?:)

_________________
SV 650 k4 na golasa ;)
Obrazek


12 mar 2012, o 13:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2011, o 05:21
Posty: 651
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B 1250 S
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Tomeczek napisał(a):
zbiorniczek na początku jest pusty, tak? i czekamy aż dojdzie do niego płyn od dołu, dobrze rozumiem?:)


Ja wlałem do zbiorniczka trochę płynu asekuracyjnie :)
Można również wymieniając wszystko zmienić dot 4 na dot 5,1

_________________
motostylizacja.pl
http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... add1=upert
viewtopic.php?f=9&t=5296


12 mar 2012, o 13:05
Zobacz profil WWW
wywrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46
Posty: 1346
Lokalizacja: Warszawka
Płeć: mężczyzna
Moto: BIDA
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
A ja wczoraj wymieniałem właśnie DOT4 na DOT 5.1. Odkręciłem odpowietrznik z zaczepionym wężykiem, do słoiczka ciut płynu na wszelki wypadek i normalnie pompując spuściłem płyn ze zbiorniczka, później dolewanie nowego i pompowanie... jakoś bez problemów większych poszło... Ale dzięki za pomysł ze strzykawką :) Za rok przetestuję :D

_________________
SV650N K3 --> SV1000S K3 --> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA

mail: dzwonek (at) svforum.pl


12 mar 2012, o 14:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 12:26
Posty: 416
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki Z1000 2004r
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Dziś zmieniałem w swojej SV. Połączyłem metodę dzwonka i 111290PL plus dodałem patent kumpla. Zamiast strzykawki założyłem cewnik... Taka gumowa rurka zakończona zbiorniczkiem.
1.Zbiorniczek z góry
2.Odpowietrzniki
3.Pompowanie klamką i na bieżąco dolewanie świeżego płynu

Po kolorze widać kiedy w całym układzie jest świeży.


26 mar 2012, o 21:11
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
No to przyspieszcie to przechylając motocykl w prawą stronę dla sprzęgła i lewą dla hamulca. Przyspieszy to odpowietrzenie pompy bo powietrze pójdzie do zbiorniczka.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


26 mar 2012, o 22:18
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2010, o 11:38
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: Bandzior 1250 :)
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
To ja mam problem z hamulcem tylnym. Ten właśnie odpowietrzałem ze 2 godziny i skutek taki sobie. Niby pęcherzyków powietrza brak, ale jakość hamowania niezbyt zadowalająca..Ale może spróbuje metody ze strzykawką :)

_________________
SV 650N 04


27 mar 2012, o 09:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Nie pamiętam jak jest we wtryskowej SV, ale w gaźnikowej były chyba dwa odpowietrzniki na tylnym zacisku, jeden od wewnętrznej strony, trochę upierdliwy był do niego dostęp :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 mar 2012, o 09:42
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2010, o 11:38
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: Bandzior 1250 :)
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Oooo cenna uwaga :) trza będzie sprawdzić :) Chyba, że ktoś z wtryskiem się wypowie wcześniej :)

_________________
SV 650N 04


27 mar 2012, o 17:51
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25
Posty: 156
Lokalizacja: ETM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
We wtryskowej w tylnym zacisku jest jeden odpowietrznik. Jaki macie skok dźwigni tylnego hamulca? Bo u mnie skok 1-2cm i już koło zablokowane, tak ma być?

_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.


7 kwi 2012, o 23:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Nie wiem jaki powinien być skok, ale praktycznie u mnie działą tylny ON/Off.
I skoro już rozmowa o hamulcach, czy przy około 50km/h możecie zablokować koło przednie?? Zmieniłem opone i zawias przedni naprawiłem, teraz wydaje mi się, że przedni hebel zasłaby.


8 kwi 2012, o 11:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Z tylnym hamulcem może być problem, bo z reguły nikt go nie używa i często tłoczki nie chodzą jak należy. Dobrze jest zatem wyjąć go i zrobić pełną obsługę.
Mówię głównie o świeżo kupionych sprzętach którymi jeździł dziadek w niemczech głównie w niedzielę przy ładnej pogodzie. ;)
Tak hubi199. Przy 50 i przy 30 tak samo.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


8 kwi 2012, o 18:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2010, o 11:38
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: Bandzior 1250 :)
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Ano jeden odpowietrznik. Ale ja to muszę konkretnie wcisnąć hamulec tylny żeby zadziałało..

_________________
SV 650N 04


10 kwi 2012, o 09:37
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25
Posty: 156
Lokalizacja: ETM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Ja mam tak samo, zacisk wyczyszczony, wszystko przedmuchane świeżutki płyn zalany, układ odpowietrzony i efekt to skok dźwigni maks 2cm, trzeba dosyć mocno cisnąć i działa raczej zero-jedynkowo z tym, że na asfalcie nie zablokuje koła.

_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.


10 kwi 2012, o 10:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2011, o 09:21
Posty: 637
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K6
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Ja również potwierdzam, skok dźwigni tylnego hamulca raczej znikomy i ciężko wyczuwalny. Maks 2 cm.
Podejrzewam że inaczej być nie może - ten typ tak ma :)

_________________
Suzuki SV650S K5
Obrazek


10 kwi 2012, o 21:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL