Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Tonelock, zmień olej na Motula i obserwuj zużycie.
|
4 kwi 2012, o 19:47 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Słoniu ale jaki Motul koledze proponujesz? tonelock wlej mineralny Motul 3000 20W50 lub Castrol 20W-40, będzie gęstszy niż ten twój 10W40 i na pewno nie będziesz robił takich dolewek jak teraz. tonelock a kopci na zimnym zaraz po odpaleniu? Najlepiej byłoby przynajmniej zajrzeć do uszczelniaczy i wyskrobać z nagaru rowki w tłokach bo przypuszczam, że się pierścienie w nich trochę zacinają W tym przypadku ponosisz jedynie koszt uszczelek pod głowicą ale jest szansa, że się szybko zwrócą.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
4 kwi 2012, o 20:17 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Miałem na myśli jakiś odpowiadający Castrolowi półsyntetyk, koniecznie Motula bo słyszałem z bardzo wiarygodnego źródła, że silniki SVłek nienawidzą Castrola i go spalają. Na Motulu ma być dobrze.
|
4 kwi 2012, o 21:25 |
|
|
tonelock
rowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 15:09 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Oleje
Też o tym myślałem, dobije do 6000 tys i zmienię olej na motula a jak to nie pomorze to przejdę na mineralny.
|
4 kwi 2012, o 21:29 |
|
|
tonelock
rowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 15:09 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Oleje
Trochę kopci przez chwile.Czy nie będzie żadnych problemów ze smarowaniem na tych olejach o których mówisz? Bo jeżdżę czasem w dość niskich temperaturach, dziś np było 3 stopnie i padało.
|
4 kwi 2012, o 21:32 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Tonelock - masz pewność, że olej jest spalany, a nie gubiony po drodze?
|
5 kwi 2012, o 01:07 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Po zmianie oleju na 20W40 możesz mieć jeszcze problem ze sprzęgłem. To trochę partyzankta, równie dobrze można by nalać do silnika ćwiatkę motor-doctora Jak żre Ci tyle oleju to zdjąłbym jednak cylindry i sprawdził czemu. Albo niski przebieg możesz wsadzić między bajki, albo coś tam się złego wydarzyło. Np. pierścień Ci pękł i masz porysowaną gładź cylindra. Takie zużycie oleju raczej nie pojawia się bez przyczyny...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 kwi 2012, o 08:47 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Miałem motula jakieś 2 różne, miałem 3 różne castrole i na każdym zaobserwowałem że troche oleju bierze najmniej brał mi Castrol Power 1 Racing 10W50 full syntetyk (czy jakoś tak), w dodatku lepiej mi na nim jakoś skrzynia chodzi więc nie zgodzę się że "silniki SVłek nienawidzą Castrola i go spalają. Na Motulu ma być dobrze." Więc dodam tylko tyle, BZDURA!
|
12 kwi 2012, o 19:10 |
|
|
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
Re: Oleje
obstawiam spory przebieg i uszczelniacze do wymiany ...pomiędzy castrolem i motulem różnicą jest precyzyjniej pracująca skrzynia na korzyść dla motula takie moje prywatne zdanie
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
12 kwi 2012, o 19:20 |
|
|
tonelock
rowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 15:09 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Oleje
Nie pałuję już pod czerwone 8000 tyś max to tyle nie żre.
|
14 kwi 2012, o 01:17 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Ja też miałem problemy, że mi SV brała sporo oleju, ale przyczyną okazałą się głupotka - brak podkładki pod korkiem spustowym, wiedziałem, że kapało ale nie wiedziałem, że aż tyle może uciekać oleju przez taką pierdołę.
|
14 kwi 2012, o 16:34 |
|
|
bugi2010
SV Rider
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28 Posty: 319 Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
|
Re: Oleje
TAK NA MARGINESIE. Ja wiem że tutaj większość z was jest tylko za pełnym syntetykiem,ale pisanie że zmiana z 10 w40 na 20w40 - porównywanie go moto-doctora to lekka przesada, te starsze olej oznaczane 20W czy 30W (używane do dzisiaj do HARLEY-DAVIDSON szczególnie te starsze modele) to już co smar w płynie . Powoli mam wrażenie że w tym syntetyku więcej chemii niż oleju, tak na chłopski rozum ktoś tu na tym forum na mineralnym oleju jeździ? Moja SV650S (2000r) jeździła na 20w40 (nie była używana zimom) nie było żadnych problemów silnikiem sprzęgłem itd. i było CICHO (w przeciwieństwie do pełnego syntetyku)teraz już u nowego właściciela po 13 latach i ponad 30000km podobno dobrze sobie radzi.Nie dawno miałem okazje rozmawiać z panem który sprzedawał SV650s z przebiegiem 95000km i był zalewana mineralny olejem nic jej podobno nie brakowało (ogłoszenie na mobile.de). Każdy z nas zrobi jak uważa.Większość serwisów niemieckich (Suzuki czy Yamahy) używają tylko tych mineralnych oleju (20w40/10w40) szczególnie do starszych maszyn dlaczego nie wiem ostatnio dostałem odpowiedz -BO MNIEJ TE OLEJE ZEPSUJĄ Pozdrawiam i wyrażam moje osobiste zdanie i doświadczenie.
_________________ MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.
|
19 kwi 2012, o 00:25 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Oleje
Jeździłem na półsyntetykach, a teraz na mineralnym. W tamtym sezonie zaprzestałem wymiany, bo w sezonie dolałem chyba z 8 litrów. Pali około litr na 1000. Jak jeżdżę delikatnie to mniej. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jak bierze duż oleju to trzeba szukać przyczyny, a nie lepszego oleju. Uszczelniacze zaworów, Cylinder/tłok. (czasem wystarczy wymienić pierścienie.)
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
19 kwi 2012, o 08:25 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
bugi2010 - Oczywistą sprawą jest, że do starych silników o dużym przebiegu, prędzej czy później leje się olej mineralny. W Polsce tak samo. W serwisach u nas stosuje się zarówno oleje mineralne, półsyntetyczne, jak i syntetyczne - wszystko zależy od motocykla, zarówno modelu jak i egzemplarza. A np. w serwisie gdzie ja pracowałem mieliśmy tylko syntetyka i półsyntetyka, mineralnego nie używaliśmy w ogóle, bo nie przyjeżdżały do nas starsze motocykle. To, że do harley-davidsona zalewa się taki a nie inny olej, to jest zapewne wymóg producenta. Silnik jest po prostu przystosowany do takiego, a nie innego smarowidła i koniec. A nasze silniki w polskim klimacie są przystosowane do 10w40. I nadal uważam, że przechodzenie z zalecanego oleju na inny o wyższej lepkości da ten sam efekt co dolewka motor-doctora. Ten preparat też ma wyeliminować stuki, niepożądane hałasy i ew. "uszczelnić" silnik. Takie metody ja prywatnie nazywam pudrowaniem syfa. To, że właściciel ma dobre samopoczucie, to nie znaczy jeszcze że silnik jest w dobrej kondycji. Poczytaj sobie o parametrach takiego chociażby power 1 racing i oleju mineralnego, którym zalewałeś swoją SV.
tonelock - robiłeś coś z tym problemem, o którym pisaliśmy?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 kwi 2012, o 08:48 |
|
|
Rudy9
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 18:05 Posty: 28
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Witam, Lekko zgupialem bo dzwonilem do hurtowni i pytalem o olej Catrol 1 Power Racing 10w50 Gość mówi ze maja ale w 1 l opakowaniach a ten sam olej tylko 10w40 w 4 l . I teraz nie wiem co kupić. Oczywiście 4l wychodzi taniej (1l gratis). Obecnie mam zalany 10w50. Teraz nie wiem co kupić i czym zalać żeby było dobrze.
|
19 kwi 2012, o 10:58 |
|
|
dzwonek
wywrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46 Posty: 1346 Lokalizacja: Warszawka
Płeć: mężczyzna
Moto: BIDA
|
Re: Oleje
A 10w40 to przypadkiem nie półsyntetyk Ci proponowali? Dlatego może być tańszy. Jak jednak full syntetyk to ja bym się nie przejmował i zalał.
_________________
SV650N K3 --> SV1000S K3 --> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA
mail: dzwonek (at) svforum.pl
|
19 kwi 2012, o 12:11 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
10w40 to GPS (półsyntetyk), 10w50 to Racing (syntetyk). Nowe oznaczenia są mało przejrzyste, mógł się koleś jorbnąć.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
19 kwi 2012, o 13:14 |
|
|
Rudy9
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 18:05 Posty: 28
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
No wlasnie juz sam nie wiem http://castrolmoto.com/pl/products/power1_racing.phpna stronie castrola tez jest jakos dziwnie to oznaczone ze niby to jest to samo bo jeden opis jest tutaj dodatkowo opis z wyprawy i zdjecie full syntetic 10w40 http://www.autoflesz.pl/artykuly/7964,C ... droze.html
|
19 kwi 2012, o 13:29 |
|
|
dzwonek
wywrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46 Posty: 1346 Lokalizacja: Warszawka
Płeć: mężczyzna
Moto: BIDA
|
Re: Oleje
Kacperski - są pełne syntetyki 10W40 i 10W50. Ale też jest półsyntetyk 10W40. Jak lejesz syntetyk to nie ma co zmieniać na razie na gorszy półsyntetyk.
_________________
SV650N K3 --> SV1000S K3 --> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA
mail: dzwonek (at) svforum.pl
|
19 kwi 2012, o 13:32 |
|
|
Rudy9
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 18:05 Posty: 28
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
No wlasnie robia ludziom z mozgu siano Jak czlowiek tym sie nie interesuje to idzie oszalec i pozniej kupic zle
|
19 kwi 2012, o 13:34 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|