Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
boorys83
rowerzysta
Dołączył(a): 26 cze 2010, o 08:50 Posty: 21
Płeć: mężczyzna
|
wymiana klocków
Cześć, jak w temacie. Przez przypadek na ściągniętych zaciskach ( przód ) nacisnąłem hamulec i stare klocki się zacisnęły . Może jakieś podpowiedzi jak się za to zabrać... wymieniałem klocki bardzo dawno temu... i może jakieś mądre rady
|
2 lip 2010, o 22:35 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: wymiana klocków
Moim zdaniem trzeba wziąć słownik i pisać po polsku. To tak na początek. Jeśli chodzi o klocki, to wbij płaski śrubokręt między nie i rozepchnij. Aha, przed tym wyczyść wystającą część tłoczków.
|
2 lip 2010, o 22:52 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: wymiana klocków
Lub po prostu wyjmij klocki z zacisków (to powinno być nadal możliwe) i palcami wepchnij tłoczki z powrotem do środka. Tylko tak jak Dono napisał, zacznij od wyczyszczenia tłoczków.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
3 lip 2010, o 09:10 |
|
|
barteq
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42 Posty: 306 Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
|
Re: wymiana klocków
A jak nie to wypuść trochę płynu, tylko później nie zapomnij dolać i odpowietrzyć.
|
3 lip 2010, o 19:13 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: wymiana klocków
Co to mu da bo nie wiem? Chyba po wypuszczeniu płynu tłoczki się same nie schowają Nie wciskaj metalowych część w okładziny tylko wyciągnij klocki. Tak jak napisał lasooch: jak klocki dotykają się to i tak powinno się dać je wyciągnąć, a wtedy będziesz miał więcej miejsca i tłoczki na wierzchu.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
4 lip 2010, o 10:39 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: wymiana klocków
Jeżeli Będziesz miał jakieś problemy z klockami, to ja posiadam książkę serwisową Suzuki SV '99-'08, w których jest narysowane jak zaciski rozłożyć na drobne - Możesz pytać o podpowiedzi. Postaram się znaleźć odpowiednie informacje i coś przyskanować może nawet.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
5 lip 2010, o 17:03 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: wymiana klocków
Można też trochę inaczej.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
5 lip 2010, o 18:11 |
|
|
skowroon
motocyklista
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 15:03 Posty: 123 Lokalizacja: Poznań - Grunwald, Rataje
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 1999
|
Re: wymiana klocków
Tydzień temu rozbierałem zaciski z przodu i aby wcisnąć tłoczek z powrotem nie spuszczając płynu hamulcowego włożyłem do tłoczka nasadkę od klucza i ścisnąłem ściskiem stolarskim. Jeżeli będzie to szło bardzo ciężko to rozbieraj wszystko, bo to oznacza, że masz zapieczone tłoczki. Warto to zrobić bo jakość hamowania i pozycja klamki znacznie się polepsza. Tyle z mojej strony. pozdro
_________________
http://bikepics.com/members/skowroon/99sv650/
|
5 lip 2010, o 22:50 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: wymiana klocków
Ja dzisiaj bawiłem się w zmianę przewodów hamulcowych na takie w oplocie stalowym (na razie przód). W zbiorniczku miałem płynny płyn, ze starych przewodów także wylałem płynny płyn, ale jak rozmieniłem zaciski na drobne to okazało się, że za tłoczkami jest galaretka... Jeżeli więc już bawicie się w wymianę klocków, to polecam z całego serca, poświęcić 2-3h na to, żeby rozebrać zaciski i wyczyścić je dokładnie w środku, bo może się okazać, że na galaretce jeździcie, nawet o tym nie wiedząc. Tłoczki można bardzo łatwo wycisnąć przy pomocy pompki do roweru, ale polecam mega ostrożność z tym, bo nawet pompką do roweru, można je wystrzelić na metr - dobrze, że szmatkę wcisnąłem przed tłoczek, bo by mi zęby wybiło No i oczywiście przy wszelkich zabawach z hamulcami polecam używać smaru miedziowego z tyłu klocków, żeby się nie zapiekały, ale o tym zapewne wszyscy doskonale wiedzą.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
7 lip 2010, o 02:22 |
|
|
boorys83
rowerzysta
Dołączył(a): 26 cze 2010, o 08:50 Posty: 21
Płeć: mężczyzna
|
Re: wymiana klocków
Generalnie miałem największy problem, bo były zapieczone tłoczki... ale już zrobiłem rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem co się da i o dziwo po poskładaniu wszystko działa . Dzięki za podpowiedzi.
|
7 lip 2010, o 06:50 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: wymiana klocków
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
11 kwi 2012, o 23:07 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: wymiana klocków
Pewnie ładnie się oblepią syfem
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
11 kwi 2012, o 23:13 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: wymiana klocków
Moim zdaniem mniej syfu zbierze spray który przylega i nie jest lepki, niż jakiś smar czytaj glajda.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
11 kwi 2012, o 23:15 |
|
|
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
Re: wymiana klocków
wyczyść umyj i posmaruj płynem hamulcowym i poskładaj
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
11 kwi 2012, o 23:20 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: wymiana klocków
Jeszcze nie mam klocków, będą jutro i zastanawiam się czy nie podjechać po smar tak jak Pan Bóg przykazał... czy też nie
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
11 kwi 2012, o 23:22 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: wymiana klocków
tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe
|
12 kwi 2012, o 19:21 |
|
|
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
Re: wymiana klocków
człowieku co Ty piszesz za bzdury... w każdym zestawie naprawczym do zacisków jest pudełeczko z wazeliną techniczną, którą należy nasmarować tłoczek i uszczelki, a po wsadzeniu tłoczków zebrać nadmiar uszczelka przeciwpyłowa NIE JEST ODPORNA na działanie płynu hamulcowego, a smarując nim tłoczek robisz z niej miękkie g*wno już w pierwszych chwilach jej pracy PS przy profilaktycznym rozbieraniu zacisku najlepiej podpompować do prawie całkowitego wysunięcia tłoczków, odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik, zdjąć zacisk i obrócić do góry nogami żeby zlać płyn i dopiero wtedy wyjąć palcami tłoczki, żeby uszczelki nie upaciały się w płynie hamulcowym
|
12 kwi 2012, o 21:22 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: wymiana klocków
Jest git majonez, jak wyżej użyłem wazeliny technicznej, jak ktoś woli może dać specjalny smar do tłoczków. Na klocki smar miedziowy, na śruby mocujące zaciski klej do śrub , co by luz nie powstał. Potem odpowietrzanie i jest wszystko w najlepszym porządku.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
12 kwi 2012, o 22:54 |
|
|
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
Re: wymiana klocków
Jak dla mnie to ty piszesz bzdury.... ja bym sobie wazeliny nie mieszał z płynem hamulcowym nie po to kupuje porządny płyn żeby mi sie wazelina podniesieniu temperatury płyny hamulcowego z nim zmieszała równie dobrze polej wodą .....pozatym jestem z zawodu mechanikiem i nawet teoretycznie takich bzdur jak tu piszesz nigdy mnie nikt nie uczył a uszczelnienia kurzowego nie masz smarować tylko tłoczek włożyć wytrzeć do czysta i założyć kurzowy..
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
12 kwi 2012, o 23:06 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: wymiana klocków
Nie mam pod ręką serwisówki do Svki, ale sprawdziłem serwisówkę do auta i jest wyraźnie napisane ze osłonę przeciwkurzową smarujemy specjalnym smarem dawanym w komplecie z gumkami a nie płynem hamulcowym. Zresztą parę dni temu robiłem taką operację w aucie i tak właśnie montowałem...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
12 kwi 2012, o 23:21 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|