Autor |
Wiadomość |
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Regulator napięcia
Witam ostatnio przepalełem Suzannę i sprawdziłem ładowanie akumulatora. Ku mojemu zdziwieniu na woltomierzu wartości skakały od 12V do niemal 19V. Rozumiem, że zapewne ciała dał regulator napięcia. Jednak chciałem zapytać, czy nie da się tego paciarajstwa naprawić lub zastapić jakimś z innegio moto? Cenu do Suzy wachają się od 160 do 350 za nowy. Czy więc jestem skazany na zakup nowego regulatora? Czy ktoś wie czym różnią się te najtańsze od tych najdroższych. Moja lala to SV650S z 1999r.
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
28 lut 2010, o 11:49 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Regulator napięcia
Naprawić tego nijak się nie da. Swój wymieniałem w zeszłym roku, cena fabrycznej sztuki (ta sama fabryka) z allegro - 250. Podobno można to łatwo zastąpić częściami z innego motocykla lub samochodu.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
28 lut 2010, o 15:27 |
|
|
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
No właśnie interesuje mnie z czego pasuje do suzy i czym się różnią te za 160 a te za 300. Bo używango sensu chyba nie ma kupować.
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
28 lut 2010, o 17:26 |
|
|
gregoriusss
rowerzysta
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 03:42 Posty: 22 Lokalizacja: Liverpool/ Wlk. Bryt.
|
Re: Regulator napięcia
Wiem z wlasnego doswiadczenia, ze czesci uzywane(a dokladnie elektronika) to kiepski pomysl-chyba, ze dostajesz jakis okres gwarancyjny. Radzilbym jednak wstrzymac sie z wymiana regulatora. Przed sprawdzeniem ladowania(szczegolnie po zimowaniu), upewnij sie, ze Twoja bateria jest w pelni naladowana. Wez sobie takze kawalek drobnego papieru sciernego i wd-40, i upewnij sie, ze wszystkie styki na instalacji maja wlasciwe przewodzenie. Dopiero wtedy, pomiary wskazuja wlasciwe wartosci. Zycze szczescia, przyda Ci sie. Ja takiego nie mialem, starajac sie za wszelka cene naprawic ladowanie mojej kozy, jak najmniejszym kosztem. Okazalo sie jednak, ze wydalem wiecej, niz wydalbym raz a dobrze, kupujac zamienniki dobrej jakosci (nieco drozsze). Jesli sytuacja zmusi Cie do zakupu "regla"...proponuje wybrac opcje z polki srodkowej. Najczesciej cena takich, nie jest wygorowana, jakosc wysoka i nie placisz dodatkowo za producenta(za marke). Pozdrawiam!
_________________ Suzuki SV650s '2000 Suzuki GSXR1000 '2003
|
28 lut 2010, o 17:58 |
|
|
tipmann85
motocyklista
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 23:59 Posty: 116
|
Re: Regulator napięcia
U mnie podaje troche za wuysokie napięcie jak mam wyłączone światła jak są włączone wszytko jest oki więc narazie nie wymieniam
|
3 mar 2010, o 00:18 |
|
|
gregoriusss
rowerzysta
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 03:42 Posty: 22 Lokalizacja: Liverpool/ Wlk. Bryt.
|
Re: Regulator napięcia
Co masz na mysli, piszac za wysokie? Jaka jest wartosc? Nie zaniedbuj tego problemu, instalacja w SV to "faja" Musisz dzialac sprawnie i z wyprzedzeniem. Kontroluj regularnie ladowanie za pomoca multimetra i zwroc uwage, czy nie zmieniaja sie one znacznie. Jesli regulator bedzie podawal na baterie wiecej niz 15v....rozejrzyj sie za nowym. To dobra rada-jesli bedziesz liczyl, ze wszystko bedzie ok, zajedziesz baterie, a pozniej zarowki(w najlepszym wypadku), a w najgorszym-spalona instalacja(wiazka). Trzymaj wiec reke na pulsie tipmann POZDRO
_________________ Suzuki SV650s '2000 Suzuki GSXR1000 '2003
|
3 mar 2010, o 00:35 |
|
|
major
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:16 Posty: 23 Lokalizacja: Warszawa
|
Re: Regulator napięcia
Jeśli wymieniacie regulator, to warto zainwestować w jakiś inny skoro oryginalny i tak jest do bani. Tu kilka informacji, nie tylko o regulatorze.
|
3 mar 2010, o 22:41 |
|
|
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
Re: Regulator napięcia
Z własnego doświadczenia napisze, że na zjechanym reglu, takim co daje za wysokie napięcia najpierw siada akumulator. Jak już aku nie daje rady pochłonąć tego całego szajsu co wysyła do niego regel to regel potrafi wywinąć nie miły numer-mój się zapalił:( Obecnie mam regel z GS500 i śmiga pięknie i bez problemu już drugi rok. () można by zrobić listę psujących regulatorów do Sv z innych moto.
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
6 mar 2010, o 16:33 |
|
|
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Gonzo napisz coś więcej tzn czy były potrzebne jakieś patenty czy jaki rocznik gs'a ?? Za info bardzo dziękuję Może jeszcze z jakiegoś pasuje ? Znalazłem też coś takiego http://www.reg_mot.republika.pl/index.html może ktoś z dających radę pod napięciem się wypowie czy jest sens.
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
6 mar 2010, o 18:18 |
|
|
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
Re: Regulator napięcia
GS bodajże '02. Miałem też na chwile regel z GS500 91. Zresztą wszystekie 5 żyłowe będą pasować byle dało rade je jakoś zmocować.
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
6 mar 2010, o 20:38 |
|
|
Yyveel
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22 Posty: 48
|
Re: Regulator napięcia
Generalnie musi mieć 5 wejść (3+2) pasuje (i są lepsze) od nowych R1 i cbr rr. Tu jest wątek: http://eviltwinsbk.com/forumz/index.php?topic=276.0
_________________ SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust
|
6 mar 2010, o 23:46 |
|
|
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Re: Regulator napięcia
Ja kupiłem regulator z używanej SV za 200zł i na chwilę obecną dobrze się sprawuje Nowy chiński raczej bym sobie odpuścił.
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
8 mar 2010, o 15:56 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Regulator napięcia
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
8 mar 2010, o 19:06 |
|
|
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Już wymieniłem regler i mam pytanie jakie powinno podawać napięcie, bo teraz pokazuje mi 12,3V do 12,8V.
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
19 mar 2010, o 17:38 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator napięcia
Powinno być mniej więcej 14-14,5V
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 mar 2010, o 20:09 |
|
|
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Kurczaki! to co mam sprawdzić teraz
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
19 mar 2010, o 22:14 |
|
|
nero
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:56 Posty: 19 Lokalizacja: Łódź
|
Re: Regulator napięcia
Ja bym sprawdził czy alternator działa ok tzn. czy daje poprawne napięcia. Za pomocą miernika elektrycznego należy pomierzyć napięcia prądu zmiennego na poszczególnych parach przewodów (1-2, 2-3, 3-1) - w kostce w której wpina się regulator. Na każdej parze przy 5 tyś obrotów powinno być ponad 60 Voltów.
W SV tego nie robiłem ale w poprzednim moto tak właśnie znalazłem problem z brakiem prądu - ładowanie było na poziomie 12,8 - 13,0 V przy wyłączonych światłach i poniżej 12,5 V jak światłą włączyłem. Okazało się, że jeden kabel wychodzący z alternatora nie stykał i w efekcie prądu było za mało.
_________________ Suzuki SV 650 SK8
|
19 mar 2010, o 22:40 |
|
|
matispy
motocyklista
Dołączył(a): 9 mar 2010, o 12:32 Posty: 215 Lokalizacja: Wrocław i okolice
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Witam, mam problem z regulatorem (padł i to jest pewne ponieważ nie ma żadnego oporu dla jednej pary żółtych kabli wchodzących do niego - sprawdzone zgodnie z serwisówką). Jako, że warto by sprawdzić dlaczego padł zobaczyłem jakie napięcie jest od alternatora. Wychodzi ok. 80-90 V przy 5tyś. obrotów (na wolnych ok. 20-25V). Teraz nasuwa się pytanie czy to jest normalne? Czy jak wsadzę nowy regulator to nie zginie jak poprzedni?
|
2 kwi 2010, o 16:47 |
|
|
mikiet
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 00:23 Posty: 570 Lokalizacja: Koszalin/Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S gaźnior
|
Re: Regulator napięcia
_________________ Michał, 600 295 016
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=922
|
6 kwi 2010, o 18:00 |
|
|
d4ce
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46 Posty: 827 Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Jest taki sam, ale zastanów się czy warto jest wydać około stówki kupić używkę n/n pochodzenia tj. czy sprawna i znów kupować kolejny regler. Ja zakupiłem nówkę za 250 i śmiga.
_________________ without him
niebieska SV 650S '99
|
6 kwi 2010, o 22:46 |
|
|