Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 11:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 57  Następna strona
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
to jest najlepszy wątek na całym forum :)


5 cze 2012, o 15:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Slawuch napisał(a):
to jest najlepszy wątek na całym forum :)


Chyba że ma się moto na wtrysku :P


5 cze 2012, o 15:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 22:57
Posty: 404
Lokalizacja: Siewierz/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 00' --> XX 97'
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ile zapłaciłeś za wałki? :> :) Gdy może podejmę się tej modyfikacji to najpierw przetestowałbym 155 :)


5 cze 2012, o 16:11
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ja wsadziłem 155 i sv lata jak marzenie :D Niestety nie wiem czy lepiej by było na większych, sv na razie nie hamowana :/ więc i nie wiem ile KM ma.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


5 cze 2012, o 21:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
kadziunt napisał(a):
Juz 1 komplet wałków mamy kupiony, poszukiwania 2 trwają :->
Chciałem zapytać o dysze,
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MTIzOQ==
czy te beda odpowiednie? znaczy chodzi mi o gwint? Do 2 przerobek potrzebuje 4 szt?
A o głównych to myślałem o tych
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDE1MA==
niestety maja tylko 2 szt (też potrzebujemy 4 szt?)
wiec nie wiem czy w drugim sprzecie nie zamontujemy 155, czy moze lepiej 160 co myślicie?


Dysze główne bierz Solex&Mikuni - 2 szt do jednego moto
Co do dyszy wolnych obrotów - najpierw sprawdź jakie masz, być może siedzą już 17,5.

Pamiętam, że w kwietniu wyczyściłem główny magazyn z dysz 155, 157,5 i 160 :obity:


Ostatnio edytowano 5 cze 2012, o 21:20 przez Słoniu, łącznie edytowano 2 razy



5 cze 2012, o 21:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoni zacząłeś temat z wałkami a nam w Kraku sv giną na potęgę :hmm:

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


5 cze 2012, o 21:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A ja zwalam winę na -->> z2maciek :->


kadziunt napisał(a):
wiec nie wiem czy w drugim sprzecie nie zamontujemy 155, czy moze lepiej 160 co myślicie?


Stock pipe + BMC Street Filter (Mikuni 135.0)
Stock pipe + Stock Suzuki Filter (Mikuni 137.5)
Stock pipe + Modified BMC Street Filter (Mikuni 140.0 – 142.5)
Stock pipe + Desnorkeled BMC Street Filter (Mikuni 150.0 – 155.0)
Stock pipe + Desnorkeled Stock Suzuki Filter (Mikuni 152.5 - 157.5)
Stock pipe + BMC Race Filter (Mikuni 155.0 – 160.0)
Aftermarket pipe + BMC Street Filter (Mikuni 137.5 - 140.0)
Aftermarket pipe + Stock Suzuki Filter (Mikuni 140.0 - 142.5)
Aftermarket pipe + Modified BMC Street Filter (Mikuni 142.5 – 145.0)
Aftermarket pipe + Desnorkeled BMC Street Filter (Mikuni 152.5 - 157.5)
Aftermarket pipe + Desnorkeled Stock Suzuki Filter (Mikuni 155.0 - 160.0)
Aftermarket pipe + BMC Race filter (Mikuni 157.5 – 162.5)


5 cze 2012, o 21:22
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
111290PL napisał(a):
Chyba że ma się moto na wtrysku :P

Przecież we wtryskowej modyfiakcja wałkowa też ma zastosowanie. Wałek ssący pozostawiasz bez zmian a w miejsce wałków wydechowych montujesz wałki ssące z wersji gaźnikowej. Przyrost mocy nieco mniejszy niż w gaźnikowej, ale też znaczny.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


5 cze 2012, o 21:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dorzućmy prawdopodobieństwo, że taki myk jak w gaźnikowej da się zrobić w SV1000 - wałki ssące oczywiście od TL1000R.

EDIT: są jednak spore różnice w wałkach, chyba nie podejdą.


5 cze 2012, o 21:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
z2maciek napisał(a):
111290PL napisał(a):
Chyba że ma się moto na wtrysku :P

Przecież we wtryskowej modyfiakcja wałkowa też ma zastosowanie. Wałek ssący pozostawiasz bez zmian a w miejsce wałków wydechowych montujesz wałki ssące z wersji gaźnikowej. Przyrost mocy nieco mniejszy niż w gaźnikowej, ale też znaczny.

Tyle że bez PC (PowerCommander) nie ma jak zwiększyć dawki paliwa. W wersji K7 z sondą lambda (nie wiem czy ma jakiś przepływomierz powietrza) może bez PC by się obyło.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


6 cze 2012, o 12:07
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 gru 2011, o 16:34
Posty: 38
Lokalizacja: Podhale
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650R
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mateuszls91 za ten komplet co udało się wyrwać zapłaciliśmy 200 zł :)
Ale niestety macie racje, zbyt duży popyt, 2 kompletu narazie nie udało sie znaleźć ;(
Słoniu dzięki, świetnie zrobiony opis, z doborem dysz już nikt nie będzie miał problemu B)


6 cze 2012, o 12:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
kadziunt napisał(a):
Słoniu dzięki, świetnie zrobiony opis, z doborem dysz już nikt nie będzie miał problemu B)


Warto też skontrolować AFR analizatorem spalin, choćby na stacji diagnostycznej poprosić o kontrolę (nieoficjalnie ;P ), zrobić pomiar w całym zakresie i dokonać zmian dysz w razie potrzeb :)

Co do filtra powietrza to chyba skuszę się na BMC Race - sprawdziłem dokładnie, nie trzeba wycinać w nim otworu (chyba na svrider było porównanie filtrów i zdjęcie BMC Street'a było podpisane "BMC Race" - zmyłka) bo jest możliwie maksymalny.


6 cze 2012, o 14:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Już zaczynam się gubić z PC
Cały czas myślałem, że on tylko zmienia wyprzedzenie zapłonu. Zmienia on w końcu dawkowanie paliwa??
Jeśli tak to zmiana wałków i PC we wtryskowej powinna dać wiele Nm


6 cze 2012, o 15:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Power Commander - zmiana map
Ignition Module - zmiana kątów wyprzedzenia zapłonu

Czy wiele Nm? Raczej nie...Ale mocą będzie kipieć! :)

EDIT:
W pełni seryjna SV650 gaźnikowa kontra SV650 z wałkami ssącymi w miejscu wydechowych, w miejscu ssących wałki "Megacycle", APK kit (dysze i chyba inne iglice) z podkładkami podwyższającymi zbiornik, pełny układ Leo Vince:

Obrazek

Zysk 7 lb/ft a to jest 9,49 Nm

Z tego co pisał właściciel tej SV to wałki i zmiana dysz w gaźniku nie wiele dała, raptem 5 KM, dopiero połączenie wszystkiego z pełnym układem wydechowym i pojawiło się kolejne 11 KM


6 cze 2012, o 15:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
kadziunt napisał(a):
Kurcze nadał czekam i liczę na ten filmik od Słonia :]


Ale sory za jakość - nagrywane telefonem na uchwycie samochodowym :(



Dzisiaj osiągnąłem ponad 235 km/h licznikowe, z wystającym kaskiem ponad szybę - statyw z telefonem przeszkadzał w położeniu się na zbiornik.


8 cze 2012, o 01:37
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 gru 2011, o 16:34
Posty: 38
Lokalizacja: Podhale
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650R
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No pięknie Ci ten sprzęcik chodzi :spoko: Jestem już w 100% przekonany że moda zrobię :->
Niestety wałków na alledrogo nie ma i chyba sie nie zapowiada żeby w najbliższym czasie miały być ;(


8 cze 2012, o 11:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Muszę jeszcze dokombinować z filtrem powietrza. Na hamowni wyszło mi 83,6 KM, w tym miejscu AFR jest idealnie - 12,9:1, przy pozostałych obrotach jest 14,5:1, czasami nawet 16:1. Zmieniłem dysze na większe, żeby AFR spadło do bezpieczniejszego poziomu, mocy jest więcej w dolnym i średnim zakresie, ale w górnym zakresie moc spadła...jest teraz mniej niż 83,6 KM. Winowajcą musi być przepustowość papieru oryginalnego filtra powietrza, która ogranicza bardzo duże zapotrzebowanie na powietrze przy obrotach mocy maksymalnej. W seryjnej SV nie da się tego zauważyć bo filtr jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powietrza przy dyszach 137,5 przy obrotach mocy maksymalnej.

Jak miałem założone dysze 160 to dół i średni zakres był piekielnie mocny, góra strasznie słabła i przy odcięciu waliło z wydechu czarną chmurę - za dużo paliwa. Sprawę załatwi filtr bawełniany albo gąbkowy.


8 cze 2012, o 12:58
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu, to całkiem nie tak.
AFR nie kształtuje się w całym zakresie obrotów tylko dyszą główną.
Jeśli mówimy o AFR przy 100 % otwarciu przepustnicy to:

1. W dolnym zakresie obrotów wpływa na AFR głównie poziom paliwa w komorze pływakowej, dysza "pilot" i ustawienie wkrętu a/f, w mniejszym stopniu także ustawienie i profil iglicy.

2. Dla obrotów średnich dominujący wpływ ma ustawienie i profil iglicy, w mniejszym stopniu rozmiar dyszy głównej.

3. Dla obrotów wysokich i maksymalnych decydujący wpływ ma dysza główna, wpływ pozostałych układów jest bardzo mały.

Oczywiście załóż filtr powietrza o jak największej przepustowości, dobierz dyszę główną tak by przy obrotach bliskich max mieć optymalne AFR, ale nie oczekuj że to rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Jeśli masz za ubogo w średnich zakresach obrotów, popracuj nad ustawieniem iglicy przede wszystkim.

A tak przy okazji się pochwalę: z przyczyn rodzinnych zdarzyło mi się zrobić sporo km po drogach krajowych wyłącznie z prędkościami przepisowymi. Średnie spalanie - 4,2 l/100 km - tyle samo co w analogicznych warunkach przed modyfikacją.
Teraz jestem już pewien:Przy spokojnej jeździe modyfikacja wałkowa w żadnym stopniu nie podnosi zużycia paliwa.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


11 cze 2012, o 00:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ustawienia iglic jakie mam obecnie są optymalnie, na bogatszych ustawieniach moto zaczyna się krztusić przy nagłym otwarciu przepustnicy. Chociaż po zamontowaniu nowego filtra mogę zmienić położenie iglic. Do pływaków nie chcę się dotykać bo nigdy tego jeszcze nie robiłem.

AFR u mnie spada jakieś 1000 obr/min przed odcięciem.


11 cze 2012, o 00:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Przy jakich obrotach masz AFR 16:1 ? Takie wysokie AFR może skutkować spalaniem stukowym i uszkodzeniem silnika a niestety SV-ki czujnika spalania stukowego nie mają.

Pytania do mechaników/elektro-mechaników lub ludzi z doświadczeniem a raczej upewnienie się:
1. Czy dawka paliwa we wtryskowym motocyklu bez sondy lambda/przepływomierza powietrza np. SV650 K6, jest dopierana tylko na podstawie map, które bazują na sygnałach z pozostałych czujników ale głównie TPS i GPS, czyli generalnie bez sprzężenia zwrotnego które uwzględniłoby zmiany filtra powietrza, wydechu, wałków ?
2. Czy dobrze myślę że jednostka sterująca z sondą lambda taka jak w SV650 K7+ dostosowałaby dawkę paliwa utrzymując AFR na odpowiednim poziomie, do zmian o których wspomniałem (filtr,wałki,wydech) ? Nie mówie tu o zmniejszaniu AFR do np. 12,9:1 ale utrzymywanie chociaż 14,5:1.

Głównie chcicałbym mieć odpowiedź na pytanie czy bez Power Commander-a w K7+ można się bawić w podmianę wałków wydechowych + filtr + wydech, bez obaw o spalanie stukowe (za wysokie AFR).

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


Ostatnio edytowano 11 cze 2012, o 21:16 przez TomK, łącznie edytowano 1 raz



11 cze 2012, o 12:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 57  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL