Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 11:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Urwany rozrzad 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:57
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2005
Post Urwany rozrzad
Witam.
W zeszłym roku zakupiłem Sv 650s k5 czyli z 2005r, przerobiona na nakeda. Widziałem ze maszyna nie jest ogólnie w za dobrym stanie technicznym, jak i wizualnym. Motorek był po szlifie, i został zrobiony jak to mówią "do żyda" Podobno miał przejechane 25 tys km w chwili zakupu. Widać było również ze śruby od pokrywy zaworowej z przodu i tylu były odkręcane. Jakieś dwa tygodnie po zakupie silnik zaczął falować na obrotach, bez różnicy czy zimny czy ciepły. Mailem się za to brać za niedługo lecz suzuczka chciała wcześniej. ;/ I takim oto sposobem w zeszłym tygodniu urwał mi się łańcuch rozrządu w przednim cylindrze przy około 6 tys. obr. ;( Mam kilka pytań.

Czy SV ma silnik bezkolizyjny czy kolizyjny?
Czy trzeba wymieniać oba łańcuszki rozrządu?
Co możne być powodem falowania silnika?

PS: Jeśli jest to silnik kolizyjny a łańcuszek urwał się w nieodpowiednim momencie znam konsekwencje, wiec proszę oszczędźcie mi koszmarów.

Pozdrawiam Przemek. :)


7 cze 2012, o 21:31
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Urwany rozrzad
hm. nowa głowica z rozrządem, tłok, łańcuszki? Nie wiadomo co na wale się poczyniło. Ciężko powiedzieć co się konkretnie stało, zrzuć paścia i kombinuj - nowy silnik to ciężka inwestycja, bo może mieć inne wady ( co w polsce się często zdarza ). A w razie czego, to jestem chętny na Twoje wałki ssące ;)

Powodów falowania silnika jest ok. 14.433.123. Od elektroniki, po paliwo. Strzeliła zapinka czy co?

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


7 cze 2012, o 21:44
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:57
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2005
Post Re: Urwany rozrzad
Nie, zapinka jest w całości. Jest po prostu urwany. Jutro zabieram się za rozbieranie. :)


7 cze 2012, o 21:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Urwany rozrzad
Dziwna sprawa z tym łańcuszkiem, przecież spotyka się maszyny co mają ponad 70 tyś. km i nic z łańcuchami nie miały robione.
Podejrzewam że napinacz łańcucha rozrządu się posypał i to było bezpośrednią przyczyną urwania łańcucha.
Dlatego też falowały obroty. Tylko dlaczego posypał się napinacz skoro wtryskowe mają ulepszoną konstrukcje.
Co do kolizyjności to nie wiem, ale nie znam silnika sportowego który by miał bezkolizyjny rozrząd.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


7 cze 2012, o 21:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42
Posty: 306
Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
Post Re: Urwany rozrzad
Zderzenie z tłokiem nie zawsze musi onzaczac jego uszkodzenie. Mogły sie pokrzywić same zawory.


7 cze 2012, o 22:02
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Urwany rozrzad
Mogły. Ale trzeba to zobaczyć, zanim cokolwiek zacznie liczyć.
Głowica ok. 300zł stoi.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


7 cze 2012, o 23:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Urwany rozrzad
Zazwyczaj powodem falowania obrotów jest układ dolotowy, może np. spadła zaślepka od króćców synchronizacji, może poluzowała się opaska łącząca przepustnicę z airboxem, a może zwyczajnie synchronizacja by się przydała?
Co do łańcucha, to szczerze współczuję, bo musisz teraz rozebrać praktycznie cały silnik. Demolka mogła się wydarzyć nie tylko w głowicy, ale i na dole, przecież ten łańcuch mógł Ci od środka zdrowo pokiereszować kartery. Nie było wcześniej słychać, że grzechocze?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


8 cze 2012, o 00:37
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Urwany rozrzad
TomK napisał(a):
Dziwna sprawa z tym łańcuszkiem, przecież spotyka się maszyny co mają ponad 70 tyś. km i nic z łańcuchami nie miały robione.
Po 70 kkm łańcuszki są prawie jak nowe, napinacze też powinny jeszcze poprawnie pracować. Sporo z was ma sprzęty podchodzące pod 100kkm a kręcicie nosem jak widzicie 30kkm na szafie.

Wracając do tematu. Łańcuchy pracują niezależnie. Czy oba wymieniać? Sam musisz sobie odpowiedzieć.
Powiedz mi jeszcze, walki swobodnie pracują w głowicy? Na łożach nie ma zadrapań lub przebarwień?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


8 cze 2012, o 10:46
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
Post Re: Urwany rozrzad
Ja u ubiegłym sezonie wymieniłem tylko jeden łańcuszek i jest ok. Winą był zużyty napinacz, który też wymieniłem.


8 cze 2012, o 13:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Urwany rozrzad
Kolizyjny niestety. Co nie znaczy, że mogłęś mieć szczęście. Sugerowałbym wymienić oba. Ale największą zagadką jaka stoi przed tobą to ustalenie przyczyny zerwania się łąńcucha. Łańcuch nie zrywa się od zużycia. Mógłby przetrwać z 200 tysięcy. Na moje oko coś w środku odpadło i trafiło między łańcuch, a napęd.
Powodzenia.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


8 cze 2012, o 14:06
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:57
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2005
Post Re: Urwany rozrzad
-Powiedz mi jeszcze, walki swobodnie pracują w głowicy? Na łożach nie ma zadrapań lub przebarwień?

-Nie nie ma przebarwień. Waki rozrządu obracają się swobodnie aż do momentu kiedy zawory się opierają o tłok. Sa jedynie zadrapania w kraterach, ale wydaje mi się raczej ze nie będzie to przeszkadzalo w dalszej eksploatacji motocykla.


8 cze 2012, o 17:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL