Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 01:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Nierówno wyciągnięty napęd 
Autor Wiadomość
motorowerzysta

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 23:11
Posty: 52
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
Post Nierówno wyciągnięty napęd
Witam

Przeczytałem wszystko co znalazłem na forum w temacie napędu i mam pytanie czy nierówno wyciągnięty napęd może doprowadzić do awarii innych elementów ? łożyska zębatki zdawczej, łożyska w kole itp?
W moim moto (K1) mam od 3 do 6 cm luzu na napędzie(mierzone bez obciążenia).
Podczas jazdy czuję na podnóżkach delikatne jednostajne szarpanie.

W tym sezonie planuje jeszcze zrobić ok 2k km i zastanawiam się czy mogę odłożyć wymianę na zimę.
Mechanik powiedział : wymieniaj bo może Ci się zerwać itp. Oblatany kolega mówi żeby się nie śpieszyć.
Napęd nie dzwoni , nie hałasuje, regularnie go smaruję.
Sam nie mam doświadczenia w tym temacie- więc pytam bo nie chcę zaniedbaniem doprowadzić do poważniejszych usterek.


25 lip 2012, o 08:54
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Ja osobiście bym wymienił dla spokoju i żeby nie nabroił. Sprawdź na zębatce jak łańcuch odchodzi czy nie odchodzi od niej?

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lip 2012, o 08:58
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 23:11
Posty: 52
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
W jednym miejscu odchodzi sporo ok 1cm


25 lip 2012, o 09:01
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
To bardzo źle wymieniaj bo aż strach na takim czymś jeździć moim zdaniem, co zrobisz twoja decyzja.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lip 2012, o 09:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Po pierwsze łańcuch w takim stanie rozciąga się o wiele szybciej niż normalnie, więc nie zdziw się, jak za kilkadziesiąt kilometrów będziesz musiał znowu naciągać, albo będzie Ci przeskakiwał po zębatce. Równie dobrze może też spaść z zębatki w czasie jazdy lub się po prostu zerwać. Skutki zblokowanego koła przy większej prędkości lub w zakręcie chyba sam sobie wyobrażasz :P Zerwany łańcuch może też rozwalić Ci blok silnika lub nogę. Natychmiast do wymiany, a jak oblatany kolega lubi na takich jeździć, to ja bym mu oddał ten łańcuch w prezencie :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lip 2012, o 09:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01
Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
To się nazywa pseudooszczędność - oszczędzisz z 450zł teraz , żeby wymienić zestaw napędowy, a za chwile napiszesz nam posta, że jednak łańcuch strzelił czy coś innego się wydarzyło i pójdziesz w inne pieniadzę , które wydasz na grubszą naprawę i do tego ucierpisz na zdrowiu i zakończysz w lipcu sezon.
Wybór należy do Ciebie :D

_________________
Obrazek


25 lip 2012, o 10:05
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 23:11
Posty: 52
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Właśnie takiej pseudo oszczędności chciałbym uniknąć - stąd ten post.
Postanowione - Napęd do wymiany w trybie pilnym.
Dziękuję za rady i sugestie.


25 lip 2012, o 10:23
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
mój łańcuch hałasuje jak kur*a w deszcz, ale jest równo wyciągniety i sie nie zaciera na oczkach więc na takim do zimy przelatam ;)

a temu koledze co Ci mówił żebyś się nie spieszył daj mu ten łańcuch niech sobie na szyje założy ;D


25 lip 2012, o 18:02
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 18:18
Posty: 41
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Ja również miałem nierównomiernie wyciągnięty łańcuch. Z racji braku kasy zrobiłem na nim od wiosny około 1k km i powiem ci że im dalej w las tym moto zaczynało wydawać coraz to różniejsze dźwięki i trzaski. Napęd wymieniony i cisza. Jedyna wada w moim przypadku to że teraz denerwuje mnie cykający napinacz :)


25 lip 2012, o 23:31
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 20 lut 2011, o 09:45
Posty: 120
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
maq.lukas napisał(a):
Właśnie takiej pseudo oszczędności chciałbym uniknąć - stąd ten post.
Postanowione - Napęd do wymiany w trybie pilnym.
Dziękuję za rady i sugestie.


a i słuszna decyzja, bo to jak mawia klasyk "wybór między dżumą a cholerą...." albo rozwali blok silnika albo na przykład łydkę...


26 lip 2012, o 23:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Wiem chłopaki, że odgrzewam kotleta i kopię jak górnik, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mój łańcuch ma nalatane około 2 tys. km i dzisiaj sprawdzałem czy równo się wyciąga. W jednym miejscu ma około 2cm, w innym 2,5 max 3 cm. To mała i akceptowalna rozbieżność? Bo jeżeli nie, to dziwne bo łańcuch smarowany często a i mój styl jazdy jest turystyczny.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


9 wrz 2013, o 17:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Turystyczny czy nie i tak i tak V'ka Ci nierówno łańcuch wyciągnie. Teraz masz w jednym miejscu 3 a polatasz trochę i naciągniesz to się okaże że 3 będzie w innym. Pomimo, że są rozbieżności od 2-3 to raz w jednym miejscu a raz w innym się bardziej naciągnie. Póki będzie się mieścić w granicach 2-3 cm i będziesz dbał o naciąg i smarowanie to jest ok. Mój po niecałym 1000 km ma różnice 0,5 cm więc spoko.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


9 wrz 2013, o 18:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić :)

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


9 wrz 2013, o 18:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
A mnie się wydaje, że to nie łańcuch się nierównomiernie zużywa, tylko na skutek zużycia zębatek i łańcucha też w jakimś stopniu, części te przestają do siebie pasować. Z powodu złego przylegania, zębatka zabiera coraz bardziej lub coraz mniej łańcucha i po jakimś tam obrocie napina go. Tak sobie to wymyśliłem.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


9 wrz 2013, o 19:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
koroviov napisał(a):
A mnie się wydaje, że to nie łańcuch się nierównomiernie zużywa, tylko na skutek zużycia zębatek i łańcucha też w jakimś stopniu, części te przestają do siebie pasować. Z powodu złego przylegania, zębatka zabiera coraz bardziej lub coraz mniej łańcucha i po jakimś tam obrocie napina go. Tak sobie to wymyśliłem.
Po części masz rację, zębatki też podlegają zużyciu. Jednak to ogniwa łańcucha są bardziej "podatne" na naciągnięcie. Przy szarpnięciu w jednym miejscu przykładowo robi się 3 cm, regulujesz naciąg, potem znowu gdzieś szarpnie mocniej i robi się 3 w innym miejscu. Tak więc dbając o zapewnienie tolerancji 2-3 cm naciągu nie ma się co martwić bo miejsca największych naciągnięć potrafią się "zmienić". O ile łańcuch nie jest jakiś felerny i zmieniamy napęd kompletem a nie nowy łańcuch na wyjechane zębatki.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


9 wrz 2013, o 20:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Tak sobie czytam co piszecie i troche sie dziwię, ponieważ ja od ponad 6 tyś km nie naciagałem łańcucha. Napiecie jest w normie i zuzycie jednolite, a motocykl użytkuję dość intensywnie. Układ napedowy dalej oryginalny. Moze jakiejś słabej jakości kupujecie zestawy?

_________________
675


9 wrz 2013, o 20:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
mam wrażenie, że jak się na SV permanentnie daje po obrotach, to jakoś lepiej to łańcuch znosi. Może to kwestia tego - jeździsz spokojnie, moto mało pali i wydaje ci się, że jesteś "oszczędny", ale łańcuch obrywa od tego szarpania :/

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 wrz 2013, o 21:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Dread na początku nowy łańcuch się trochę naciągnie i trzeba go naciągnąć ale później to zależy od jazdy i wykonania napędu. Ja na poprzednim też trochę pojeździłem zanim zauważyłem, że się naciągnął. Zarówno poprzedni jak i obecny D.I.D. Poza tym, Miles pytał czy 2-3 cm jest normalne, więc odpowiedź jest, że tak ;)
pm2z jeśli trzymasz na obrotach to aż takiego zrywania nie ma, to też racja ;)

_________________
SV650 => X11 :kerm:


9 wrz 2013, o 21:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
ja wiem... ja zrobiłem trasę KrK>Koszalin i z powrotem w około 7h wiec tempo nawet żwawe w kółku wyszło prawie 1200km. W drodze powrotnej musiałem podciągnąć łańcuch bo zaczął na niskich obrotach zwłaszcza w mieście ze świateł głośno pracować czasem "strzelił" nie mylić ze strzeleniem ze sprzęgła bo sprzęgło zazwyczaj było już puszczone. Trasa cały czas 5bieg i obroty zazwyczaj w granicach 5-8tyś. A robiąc trasy jakieś mniejsze 300-400km wystarczy go wymyć i nasmarować i naciąg się nie zmienia po takiej trasie. Wiec jak to z tym napedem jest do końca nie wiem... każdy ma troszkę racji w tym co pisze.

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


9 wrz 2013, o 21:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Nierówno wyciągnięty napęd
Na tempo zużycia największy wpływ ma płynność jazdy. Tu jest zgoda, że jak się szarpie gazem z niskich obrotów to i się łańcuch nadwyręża.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


9 wrz 2013, o 21:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL