Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Autor |
Wiadomość |
Strong86
SV Rider
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:37 Posty: 372 Lokalizacja: Legnica
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Kupiłem tłumik Montii i wszystko ładnie ale potrzebuje db killer bo trochę za głośno.Czy dorabia ktoś na forum albo ma ktoś na zbyciu,bo nie uśmiecha mi się płacić 70zł za takie gówno.
|
8 sie 2012, o 19:08 |
|
|
edzio
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 10:18 Posty: 146 Lokalizacja: Modlin Twierdza
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Ooo 70pln to i tak nie drogo. Niestety jak chcemy tanio trzeba robić samemu. Każdy kto działa w usługach chce zarobić .
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
|
8 sie 2012, o 22:12 |
|
|
Strong86
SV Rider
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:37 Posty: 372 Lokalizacja: Legnica
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
A jaki db killer jest skuteczny.Proszę o jakieś zdjęcia lub linki?Zorbie sam jakiś.
|
8 sie 2012, o 22:39 |
|
|
Ekim
SV Rider
Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27 Posty: 368 Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Ja kupowałem kilka dni temu dwa dbKillery od Montii (do T15b) o które upominałem się od maja chyba. Najpierw powiedzieli że mają tylko jeden ale zaraz doprodukują i się odezwą. Odezwali się po miesiącu, ale ja wtedy sprawę olałem ... w końcu po 2 miesiącach od inicjalnego kontaktu napisałem żeby przysyłali. Zapłaciłem za 2 sztuki + przesyłka 144PLN. Najdziwniejsze jest to że mam dwa takie same dbKillery i dwa rachunki, na jednym 1 szt dbKiller za 56PLN, na drugim za 67 (około - nie pamiętam) PLN + do tego przesyłka chyba 16. Rozwalili mnie tym rozjazdem. Co do kosztów ... jak sam tego nie wyspawasz to nie licz że będziesz miał taniej niż 60-70/szt. PS na te dbKillery od Montii trzeba uważać po zakupie ... mi w zeszłym roku wypadły oba (co prawda 2 tygodnie po stłuczce ) bo się śruby obluzowały ... a tam nie ma możliwości wkręcić dodatkowej kontrującej. Teraz co 2-3 dni sprawdzam czy mam dobrze wkręcone i dałem elastyczną podkładkę.
_________________ Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14
|
9 sie 2012, o 09:28 |
|
|
Fikol
motocyklista
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:11 Posty: 177 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Mam ogólniejsze pytanie, widzę że różne tłumiki są montowane jak: Delkevic, Ixil, Leovince, Dominator, Yoshimura etc. co sądzicie by zrobić ich porównanie? przydałoby mi się do decyzji zakupowej , czyli chociażby takie parametry, jak: jakość wykonania, dźwięk, wpływ na spalanie, wpływ na moc, co sądzicie o takim zestawieniu? chyba, że fachowcy z forum powiedza że tylko cena i estetyka to temat zamknięty Bo przyznam, że nie mam bladego pojęcia jak sobie nowy tłumik wybrać (oprócz tego że będzie to carbonowa Yoshimura oczywiście )
_________________ "lepiej żałować że się coś zrobiło, niż całe życie wypominać sobie, że się czegoś nie zrobiło" - czy jakoś tak
|
14 sie 2012, o 13:43 |
|
|
krzeslak
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sty 2011, o 22:18 Posty: 62 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
IMO nie ma sensu 1) chyba mało kto miał więcej, niż 2 w jednym motorze, aby porównywać 2) za dużo kombinacji do porównania 3) wpływ na spalanie czy na moc zawsze będzie tak nikły, że pomijalny i trudno mierzalny 4) dźwięk - cecha raczej subiektywna 5) estetyka - jak wyżej 6) jakość wykonania - opisana na 62 stronach dla każdego z osobna
PS. Jeżeli podoba Ci się carbonowa yoshimura i masz odpowiednią sumkę piniensy do wydania to kup carbonową yoshimurę. Niezależnie od modelu na dźwięk, jakość wykonania, czy estetykę narzekać nie powinieneś, a wpływu na moc, czy spalanie i tak nie będzie ;]
|
14 sie 2012, o 14:09 |
|
|
Fikol
motocyklista
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:11 Posty: 177 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
no fajnie ale w takim razie czym sie ludzie kieruja? ceną/dźwiękiem/chwilą słabości?
_________________ "lepiej żałować że się coś zrobiło, niż całe życie wypominać sobie, że się czegoś nie zrobiło" - czy jakoś tak
|
14 sie 2012, o 14:55 |
|
|
kaziu14-14
motocyklista
Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28 Posty: 188 Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
dźwięk i wyglad to jest to po co należy zmieniać wydech ;D
|
14 sie 2012, o 15:39 |
|
|
krzeslak
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sty 2011, o 22:18 Posty: 62 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Dokładnie tak. Poza wymienionymi trzema jeszcze wyglądem na pewno. Jeżeli ktoś potrzebuje poprawy osiągów, to raczej wie czego chce i nie szuka informacji na forach. Jak liczy na dramatyczny wzrost mocy po wymianie samej puszki, to jest naiwny.
|
14 sie 2012, o 15:45 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Bzdura, prawdopodobnie pojęcia o tym kolego nie masz. Układ wydechowy czy to w motorze, skuterze, pierdziałce jakiejś jak i samochodzie ma ogromny wpływ na spalanie a także i osiągi danego sprzęta. W jednych wystarczy skrócić kolanko wydechu aby zyskał sporo mocy w innych jest to tłumik przelotowy (ale głośny), za to jeszcze w innych te zabiegi spowoduja większe spalanie i pogorszenie osiągów. Jeno jak wszystko trzeba to zrobić z głową. I jeżeli zmieniasz tłumik, na przelot szczególnie to, należy dokonać niezbędnych regulacji. Aby dany sprzęcik zyskał a nie stracił na mocy bo to determinuje zmiany układu wydechowego ... Ale to temat rzeka ...
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
14 sie 2012, o 21:41 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Przelotowy wydech + dobre dostrojenie zasilania to jest nawet 4-5 KM więcej w SV650.
|
14 sie 2012, o 21:43 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Słoniu na forum jest mój wydruk z "przepompowni" hamowni, 82 kuce na tylnym kole przelot od edzia + wgięty kolektor wydechowy.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
14 sie 2012, o 21:45 |
|
|
Fikol
motocyklista
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:11 Posty: 177 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
no dobra, tłumik moze mieć wartość dodaną do mocy, ale czy jest różnica miedzy ich markami? bo w sumie o to pytam, w stylu Yoshimura vs Delkevic czy etc?
_________________ "lepiej żałować że się coś zrobiło, niż całe życie wypominać sobie, że się czegoś nie zrobiło" - czy jakoś tak
|
14 sie 2012, o 22:04 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Jeżeli masz fabryczną sv'ke i zmienisz tłumik obojętnie na jaki to niekoniecznie doda Ci to mocy, możesz ją równie dobrze stracić ! W większości samochodów po założeniu sportowego tłumika następuje strata mocy a nie zysk jak myślą posiadacze civic'ów, trzeba mapę zapłonu zmienić jeszcze !, w sv'ce jest duuuużo prościej. Ale wszystko jest na forum step by step.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
14 sie 2012, o 22:48 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Zacny wynik, tylko szkoda, że sporo zawyżony. Wyniki z hamowni Ratka Motocykle wkładam między bajki. Biorę pierwszy lepszy wynik z ich hamowni i już w ręcznym przeliczaniu moment*prędkość obrotowa nic się nie zgadza. Nie dość, że moc wylicza błędnie z podanej wartości momentu obrotowego to jeszcze zawyża moment obrotowy (pewnie podaje go jako ten na wale korbowym zamiast na kole) 82 KM na kole jest bardzo dużo, w pełni seryjna R6 z 2008 roku ma 99-100 KM na tylnym kole, seryjny GSX-R600 z 2006 roku 99-101 KM na tylnym kole. W moim podrasowanym egzemplarzu moc wynosi koło 77 KM na tylnym kole i to się zgadza - wszyscy na SVrider, którzy mają identyczne przeróbki odnotowują taki wynik. W planach mam właśnie te 82 KM na tylnym kole, jest to do zrobienia i będzie to tylko 18 KM słabiej niż R6 czy GSX-R600.
|
14 sie 2012, o 22:56 |
|
|
krzeslak
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 sty 2011, o 22:18 Posty: 62 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Przeczytaj jeszcze raz oba moje ostatnie posty. Oczywiście, że modyfikacje wydechu może mieć wpływ na osiągi. W skuterach jest to wręcz podstawa "tjuningu". Nie mniej jednak wymiana samej puszki wielkich efektów za sobą nie pociągnie, a pomiędzy przelotowymi puszkami różnych marek różnicy dla zwykłego użytkownika nie będzie już zupełnie. Jeżeli ktoś się bawi w porządne modyfikacje, to nie szuka odpowiedzi w stylu "jakiej firmy puszka do 1000"
|
14 sie 2012, o 23:31 |
|
|
Fikol
motocyklista
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:11 Posty: 177 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
dobra, wersja dla prostrzych, mam generalnie rozumieć ze roznic w osiągach pomiedzy akcesoryjnymi wydechami nie ma. czyli zostaje dźwiek i kasa. pytam wprost bo wprost nie moge uzystkac cały czas odpowiedzi:)
_________________ "lepiej żałować że się coś zrobiło, niż całe życie wypominać sobie, że się czegoś nie zrobiło" - czy jakoś tak
|
15 sie 2012, o 09:59 |
|
|
bobmarlej
motocyklista
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 16:47 Posty: 247 Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Jesli nie masz zamiaru robić nic poza wymianą samej puszki to "TAK" przelot to przelot, firma nic nie zmienia poza lansem za napis Joshirurka ;]
_________________ GG: 7807700 Moja Suzi: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3995
|
15 sie 2012, o 11:09 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Nie neguję konieczności poprawiania map, co jest tak samo konieczne w autach jak i motocyklach, ale z tą stratą mocy w przypadku aut mylisz się i to bardzo. Na potwierdzenie mogę Ci wkleić milion wykresów z hamowni przed i po takiej operacji, a potrafi to w niektórych przypadkach dodać nawet 10KM nawet bez zmian map, tylko trzeba wiedzieć jak wydech zmodyfikować.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
15 sie 2012, o 11:39 |
|
|
Fikol
motocyklista
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:11 Posty: 177 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
_________________ "lepiej żałować że się coś zrobiło, niż całe życie wypominać sobie, że się czegoś nie zrobiło" - czy jakoś tak
|
15 sie 2012, o 12:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|